Heb wat kilometers gedaan met de Raceking 2.2 Supersonic en ben echt wel overtuigd geraakt! Het wordt deze band voor de 24u in Westerlo. Past wel maar net in m'n frame, haartjes raken frame
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichtenbeginnersvraag : ik heb opgemerkt dat het middenste blad van mijn tripple ovaal is, ik vind niet direct iets terug op het net dat zoiets bestaat dus dan is dit gewoon verwrongen? Ik merk er voor de rest niets van bij het trappen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
Heb wat kilometers gedaan met de Raceking 2.2 Supersonic en ben echt wel overtuigd geraakt! Het wordt deze band voor de 24u in Westerlo. Past wel maar net in m'n frame, haartjes raken frame
Btw, gisteren 80 km's in de regen, in de modder in 't bos gereden.
En dit allemaal om de afpijling van onze toertocht te controleren en de pijltjes na de laaststen te verwijderen. Morgen nog de 10 uren van Grobbendonk en dan gaat de MTB voor een hele poos aan de haak.
En dan op naar onze 10-daagse fietsvakantie in de Alpen begin juli!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDie heb ik ook nog gehad, op mijn Scott Boulder.. Prma banden, maar rolweerstand van jewelste.
Als je ze nu nog ergens kan vinden, zullen ze wel fameus verduurd zijn...
Met zo'n profiel heb je natuurlijk al wel wat rolweerstand, en dan ook nog eens rekening houden met het zachte materiaal van die bleke versie ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
Allicht een tandwiel dat achteraf vervangen geweest is. Het middelste wordt al eens meer gebruikt dan het kleine en het grote.
Heb je een foto van de andere kant, kwestie dat we kunnen zien om welk materiaal het juist gaat, want zo is het een beetje moeilijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
Deore LX-crankstel, vermoed ik (was ook standaard op die fiets), maar die tandwielen ken ik niet.
BTW, terug over die banden: deze had ik vroeger: de gewone zwarte Tioga Psycho's.
Dit is dus de gewone versie van die bleke hierboven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWaarom zulke dikke banden?? Welk nut hebben die bij de 24 uren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenNiet Panaracer, maar Tioga. Dit is de Psycho K-S van begin de jaren '90. Destijds één van de beste banden op de markt. Ik heb nog de gewone (met zwart loopvlak) gehad en ik was daar zeer tevreden over.
De mijne waren zwaarder en iets slijtvaster tegenover die bleke, die, door het lichtere materiaal, nog iets meer grip hadden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenComfort, je kan op iets lagere bandenspanning rijden, en die Supersonics lopen echt prima.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenComfort, je kan op iets lagere bandenspanning rijden, en die Supersonics lopen echt prima.Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenDaarom dus & het is ook mooier.
Comment
-
Damn it, mijn trapas staat los. Die van het huidige systeem, moet die aangespannen worden aan de lagers zelf, of toch aan de twee bouten in de linker-crank?
Ik heb een Sram GXP2-crankstel met GXP-trapaslagers.
Daarnet eens geprobeerd door eerst de buitenste inbudbout los te draaien en dan de binnenste te proberen aanspannen, maar die binnenste stond al vast. En hem nos draaien veroorzaakte niet meer speling, dus dan toch maar aan de lagerschalen zelf draaien? Ik moet dan eens naar een dealer, want daar heb ik geen sleutel voor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenZelf ook nog eens wat gezocht en zie:
Deze bike is zoals het hoort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenDat zal iets van een 30-35 PSI worden met latex bibatjes
Trouwens over die 10 uren, derde plaats gemende ploegen gereden, nog net op het podium dus. Spijtig dat ons 'meiske' in de ploeg voor een maand terug nog nooit een MTB had gezien, toch redelijk veel kostbare tijd verloren door haar. Enfin, 't was plezant en dat is eigenlijk 't voornaamste natuurlijk.
Mooie gevarieerde omloop, een pak zwaarder dan vorig jaar. Heel weinig wegstukken, veel redelijk technische singletracks en een paar onvervalste héél droge Kempische zandbakken met bijhorende klimmetjes. Het leek soms alsof je in de duinen aan zee aan het rijden was.
Edit: nog een schone foto gevonden, was een wreed steile helling gevolgd door een heel mulle op en neergaaande zandstrook. Daar stonden er veel te voet op 't laatst.
Last edited by Jakkel; 31/05/2009, 19:57.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenThe poor man's Zaskar zeg maar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDamn it, mijn trapas staat los. Die van het huidige systeem, moet die aangespannen worden aan de lagers zelf, of toch aan de twee bouten in de linker-crank?
Ik heb een Sram GXP2-crankstel met GXP-trapaslagers.
Daarnet eens geprobeerd door eerst de buitenste inbudbout los te draaien en dan de binnenste te proberen aanspannen, maar die binnenste stond al vast. En hem nos draaien veroorzaakte niet meer speling, dus dan toch maar aan de lagerschalen zelf draaien? Ik moet dan eens naar een dealer, want daar heb ik geen sleutel voor.
Kami? Adri?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDamn it, niemand? Ik dacht toch echt dat Jan mij deze keer met veel trots zou vertellen hoe het zit.
Kami? Adri?
Allée vooruit, omdat je voor één keer eens vriendelijk bent mijnheer beta.
Als de speling zich in de traprichting voordoet kan je 'r vanuitgaan dat de inbusboutjes in de linkse crank losstaan. Maar da's bij u blijkbaar niet het geval.
Als de speling lateraal is kan je er negen op de tien zeker van zijn dat de lagerschalen wat losgekomen zijn. Boel demonteren, schroefdraad zuiver maken en een zacht tot middelmatig borgend goedje opdoen (ik gebruik Loctite 222). Vervolgens alles terug monteren. Ik zeg niet dat het probleem zo opgelost gaat zijn (ik zie uw fiets niet, 'k kan het probleem bijgevolg niet echt voelen, zien,... vandaar), maar negen op de tien gaat het dat wel zijn. Als je geen sleutel hebt, ga er gewoon eentje kopen, Van Eyck heeft alle soorten en echt veel kost dat niet. Gaat u misschien nog goedkoper uitkomen dan naar een fietsenmaker te gaan en dan heb je die sleutel voor in de toekomst moest je nog eens problemen hebben. En zo schaaf je je kennis weer wat bij, toch altijd meegenomen... vind ik toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenThe poor man's Zaskar was een Avalanche AL. Die had ook een aluminium frame en was minder afgemonteerd (met Deore LX, geloof ik). De Zaskar had standaard minstens Deore XT. De versie op de foto is nog veel duurder afgemonteerd, maar uiteraard verre van standaard.
Comment
Comment