Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
    Ik weet wel dat een 2.0 ook kan op zo'n 24u ding, maar het is wel de bedoeling dat ik ze tijdens de zomer blijf gebruiken in het bos.
    Ah zo, zeg dat dan meteen!
    Uit onderstaande post van u dacht ik te kunnen afleiden dat dat voor u dé ideale band was om die 24 uren te rijden.
    Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
    Heb wat kilometers gedaan met de Raceking 2.2 Supersonic en ben echt wel overtuigd geraakt! Het wordt deze band voor de 24u in Westerlo. Past wel maar net in m'n frame, haartjes raken frame

Btw, met hoeveel druk ga je dan in het 'bos' rijden met die 2.2's? 20 PSI ofzo, of wat is de bedoeling?

Comment

• Gisteren voor het eerst 2 lussen aan een stuk gereden van de Herentals route (niet vergeten dat ik van heel ver kom qua conditie en dat ik ook 15 km enkel moet rijden op de weg om er te geraken)

Groen gedaan (eentje die ik de afgelopen weken heel vaak gereden heb, en ik word 'm niet beu) en blauw (eerste keer dat ik die deed, toffe track ook!)

Dus 2x 15 verbinding en een 27-tal MTB. Goed geamuseerd.

Bedoeling is wel dat ik ze na verloop van tijd allemaal aan elkaar rijg. Ik had nog wel wat overschot om de rode te doen (korste maar ook zwaarste), maar ik moest ook nog thuis geraken met wind tegen. Verstand soms gebruiken

En vandaag gaan losrijden op de rode van Lille.
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Ik wil Renske een MTB cadeau doen. Moet Cannondale zijn (call it a brand fetish), liefst een comfy bike met als het effe kan een feminine geo, ik denk aan een full suspension, geen hardtail. Ze is beginnend MTB'er en zal eerder een comfortabele positie willen dan een sportieve positie. Geen zware afdalingen of technische stukken, eerder groene en blauwe bewegwijzerde routes en wat toeren op de weg.
        Niet nieuw, dat zou ik pas doen als ze na bepaalde tijd duidelijk blijk geeft van er verder mee te willen. Dus 'n 2nd hand.

Is een Jekyll iets? Wat gaan die dingen nog, in goei staat? Geen topmodelletjes, een 1000 is méér dan genoeg, ook een 600 mag. Hoe oud zijn die, jaartje of 4-6 zeker? Mag dat 400 EUR kosten, 600 EUR, 800 EUR, ...?
        Last edited by ; 31/05/2009, 19:38.

Comment

• Voor een vrouw vind ik die kleur echt wel de max hoor.

Voor de rest, ik ben geen expert dus ik kan u niet veel verder helpen.
          Nu, voor die prijs vind ik het best wel oké. Die foto dat 'ie daar op z'n derailleurkant op de grond ligt vind 'k wel niet echt schoon om te zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ah zo, het denigrerende 'jantje' of 'jakkeltje' laten we plots weer eens achterwege??

Allée vooruit, omdat je voor één keer eens vriendelijk bent mijnheer beta.
            Als de speling zich in de traprichting voordoet kan je 'r vanuitgaan dat de inbusboutjes in de linkse crank losstaan. Maar da's bij u blijkbaar niet het geval.
            Als de speling lateraal is kan je er negen op de tien zeker van zijn dat de lagerschalen wat losgekomen zijn. Boel demonteren, schroefdraad zuiver maken en een zacht tot middelmatig borgend goedje opdoen (ik gebruik Loctite 222). Vervolgens alles terug monteren. Ik zeg niet dat het probleem zo opgelost gaat zijn (ik zie uw fiets niet, 'k kan het probleem bijgevolg niet echt voelen, zien,... vandaar), maar negen op de tien gaat het dat wel zijn. Als je geen sleutel hebt, ga er gewoon eentje kopen, Van Eyck heeft alle soorten en echt veel kost dat niet. Gaat u misschien nog goedkoper uitkomen dan naar een fietsenmaker te gaan en dan heb je die sleutel voor in de toekomst moest je nog eens problemen hebben. En zo schaaf je je kennis weer wat bij, toch altijd meegenomen... vind ik toch.
            Dank u, mijnheer Jan.

Het is idd puur zijdelings dat er speling op zit.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Gast! OK, een Bimmer is goedkoper in Duitsland, maar dat jij voor een fiets telkenmale naar daar zou willen bollen, vind ik er toch wat over.

Pas op, een maat van mij is geen haar beter. Die rijdt helemaal naar ginder om een Radon te kopen. Ahja, want een Cannondale, daar wil hij geen geld meer aan hangen.

Om te antwoorden op uw vraag: max 700 €, zou ik zeggen.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Ik wil Renske een MTB cadeau doen. Moet Cannondale zijn (call it a brand fetish), liefst een comfy bike met als het effe kan een feminine geo, ik denk aan een full suspension, geen hardtail. Ze is beginnend MTB'er en zal eerder een comfortabele positie willen dan een sportieve positie. Geen zware afdalingen of technische stukken, eerder groene en blauwe bewegwijzerde routes en wat toeren op de weg.
                Niet nieuw, dat zou ik pas doen als ze na bepaalde tijd duidelijk blijk geeft van er verder mee te willen. Dus 'n 2nd hand.

Is een Jekyll iets? Wat gaan die dingen nog, in goei staat? Geen topmodelletjes, een 1000 is méér dan genoeg, ook een 600 mag. Hoe oud zijn die, jaartje of 4-6 zeker? Mag dat 400 EUR kosten, 600 EUR, 800 EUR, ...?
                Oh ja, wel maken dat er een blokkeerbare demper op zit. Anders zal het fietsen op de weg haar snel tegensteken.
                Eventueel met een short stroke-demper? 12 cm veerweg achteraan, pompt nogal, vind ik. En i.c.m. een voorvork met amper 8 cm veerweg (de Super Fatty) is dat toch ook niet ideaal. Ik weet waarover ik het heb.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Duitsland is toch niet ver? NRW is maximaal 4 uur rijden, als 't druk is, van bij mij vandaan. Mijn fiets halen kostte me 6 uur enkel (en 'k heb doorgepeerd).

Zo'n dingen vind je toch niet vaak in België, of ge moet chance hebben.

Ding is voor dikke 650 EUR weggegaan. Vond ik tik teveel, jij zei "niet meer dan 700", ik had voor een 2002 Jekyll 700 Feminine die niet in opperbeste staat is, zo'n 550, maximaal 600 EUR in gedachten.

Ga ebay wat blijven volgen. Als gullie een Cannondale fully weet staan voor een dame van 1m72, geeft maar nen tuut, okay?

Thx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Duitsland is toch niet ver? NRW is maximaal 4 uur rijden, als 't druk is, van bij mij vandaan. Mijn fiets halen kostte me 6 uur enkel (en 'k heb doorgepeerd).

Zo'n dingen vind je toch niet vaak in België, of ge moet chance hebben.

Ding is voor dikke 650 EUR weggegaan. Vond ik tik teveel, jij zei "niet meer dan 700", ik had voor een 2002 Jekyll 700 Feminine die niet in opperbeste staat is, zo'n 550, maximaal 600 EUR in gedachten.

Ga ebay wat blijven volgen. Als gullie een Cannondale fully weet staan voor een dame van 1m72, geeft maar nen tuut, okay?

Thx!
                    Ik bedoelde afhankelijk van de staat natuurlijk. Maar als daar echt in de verste verte geen kosten aan zijn, dan is 700 € niet overdreven voor zo'n fiets. Maar meer kunnen afdingen, is natuurlijk ook goed.

Als je de reiskosten in rekening brengt (niet alleen de diesel natuurlijk), is dat toch al een mooie extra som. Dan kan je net zo goed een klein beetje meer betalen en hier kopen. Vind ik.
                    Sowieso, op elke fiets die je tweedehands zou kopen, moet je afdingen. De vraagprijs zegt bijlange niet alles. Zeker niet bij particulieren.

Als ik een bike weet staan, geef ik het door.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Dank u, mijnheer Jan.

Het is idd puur zijdelings dat er speling op zit.
                      Frame is voorzien voor een BB30 trapas, daar een verkleining in en dan de lagercups inschroeven, dan wordt de kans op speling al wat groter natuurlijk....
                      Als je ooit een upgrade overweegt, een BB30 trapas/crankstel kopen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        Frame is voorzien voor een BB30 trapas, daar een verkleining in en dan de lagercups inschroeven, dan wordt de kans op speling al wat groter natuurlijk....
                        Als je ooit een upgrade overweegt, een BB30 trapas/crankstel kopen..
                        Het zijn dus echt de lagers zelf die aangespannen moeten worden? Ik zou eerder denken aan het crankset eigenlijk. Naar analogie met een aheadset dan. Maar goed, ik weet het niet.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• gisteren mooie rit gedaan
                          Maasmechelen-Bastenaken 30km road, de rest GR route

Comment

• Dat kan al tellen.

Ik ben vandaag een roadbook gaan rijden met vertrek in het hallerbos. Alles bij elkaar 109km en 1170 hoogtemeters. Ik had maar 1 bidonneke drinken en dat is toch wat weinig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                              gisteren mooie rit gedaan
                              Maasmechelen-Bastenaken 30km road, de rest GR route

Ze zijn u komen halen om terug naar huis te gaan of zo?
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• ja idd
                                kameraad zijn vriendin heeft ons "gevolgd" met de auto.
                                om de 2 uur ongeveer kwam de GR route door een stad (la reid,stavelot,houffa,...)
                                telkens was zei daar en konden we onze drinkbussen vullen en extra koek inladen indien nodig. Er was zelfs een reserve fiets voorzien
                                Op het einde onze fietsen daarin geladen en terug naar huis. (snel in slaap gevallen in de auto )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                  ja idd
                                  kameraad zijn vriendin heeft ons "gevolgd" met de auto.
                                  om de 2 uur ongeveer kwam de GR route door een stad (la reid,stavelot,houffa,...)
                                  telkens was zei daar en konden we onze drinkbussen vullen en extra koek inladen indien nodig. Er was zelfs een reserve fiets voorzien
                                  Op het einde onze fietsen daarin geladen en terug naar huis. (snel in slaap gevallen in de auto )
                                  Handig!
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Mooi georganiseerd.. en ik maar knoeien met mijn 1ne bidon

Comment

• Camelbak aanschaffen é adri!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                        Camelbak aanschaffen é adri!
                                        Dat wordt zo warm en weegt door vind ik..
                                        Ik heb daar ook al mee gereden, maar probeer het zoveel mogelijk te vermijden. Beetje op getraind om minder water te gebruiken, ik kom nu meestal toe met 2 bidons..
                                        Bovendien kan je bij bevoorradingen steevast je drinkbus laten bijvullen...

Comment

Working...
                                        X