Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bij mij hangt het er toch vanaf wat en waar ik rij.
    in de meest 'extreme' omstandigheden:
    - regenjasje
    - drinken
    - eten
    - doosje met paar schroeven (crankboutjes,diskboutjes,...)
    - multitool
    - inbus en torx (van bbb , 3 stuks in de vorm van een ster)
    - ketting pons
    - binnenbanden
    - parktool patches
    - pomp
    - CO² patronenen + tool
    - schakelkabel
    - derailleurpad
    - geld
    - gsm
    - kleine digicam
    - bandenlichters
    - spaakspanner
    - wc pappier
    -...

lijkt veel maar zijn allemaal kleine dingen die niet veel wegen.
    En de meeste dingen heb ik onderweg al eens kunnen gebruiken.

Comment

• Holy

Enige wat ik bij heb is mijn GSM en wat eten

Comment

• ook als je tochten van 200 km doet ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
          ook als je tochten van 200 km doet ?
          50 km is meer dan voldoende tot nog toe

Nene, daarom ga ik zo'n klein rugzakje aanschaffen, normaal zal ik de komende maanden wel +5h fietsen en dan kan je maar beter wat materiaal bijhebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Zakken die scheuren van er wat gereedschap in te steken? Lijkt mij toch eerder aan de kwaliteit van de kledij te liggen dan.
            ja, ga het maar uitleggen als je binnenkomt en je portefeuille en autosleutels kwijt bent. Was helemaal niet om te lachen toen meen ik me te herinneren.
            Ook dom natuurlijk om zoiets los in je achterzak te steken. Bij mij zit dat steevast in een aparte binnenzak van m'n rugzak.

Een andere 'goeie' was die gast die de rits van z'n zadeltasje vergat dicht te zippen voor het vertrek.. alles eruit natuurlijk. Ik zie hem daar nog altijd zitten, had met iemands GSM naar huis gebeld, in de Vlaanders, om hem in Theux te komen halen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              ja, ga het maar uitleggen als je binnenkomt en je portefeuille en autosleutels kwijt bent. Was helemaal niet om te lachen toen meen ik me te herinneren.
              Ook dom natuurlijk om zoiets los in je achterzak te steken. Bij mij zit dat steevast in een aparte binnenzak van m'n rugzak.

Een andere 'goeie' was die gast die de rits van z'n zadeltasje vergat dicht te zippen voor het vertrek.. alles eruit natuurlijk. Ik zie hem daar nog altijd zitten, had met iemands GSM naar huis gebeld, in de Vlaanders, om hem in Theux te komen halen.
              Komaan, uw GSM valt toch niet ongemerkt uit de achterzak? En zo'n zak scheurt ook niet zomaar.
              Mijn GSM zit trouwens altijd in zijn holster met daaromheen nog een plastiekzak. Dus zelfs al zou al eens vallen tegen hoge snelheid, dan nog zal er niets aan zijn. En zweet kan er op die manier ook niet bij.
              Ik snap niet dat velen hun GSM gewoon los in de zak van hun truitje steken als ze gaan fietsen. En dan klagen dat ze elk jaar een nieuwe moeten kopen.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik steek mijn GSM, een geldbeugeltje en twee binnenbanden met lichters in een diepvrieszakje, pompje eraan met een elastiek in het middenzakje van m'n truitje. In het linkse zakje twee suikerwafels, rechts een zakdoek. Als er kans is op regen nog een regenovertrekje in m'n rechterzak. Zo gefit rij ik ritten tot 150 km.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                  Ik steek alles in m'n truitje en zakje onder m'n zadel, zit goed vast geriemd dus geen last van.
                  En dat samen met 1 of 2 bidons.

Als ik langer rij is het meestal toch iets georganiseerd en kan je wel bijvullen.

Meestal bij
                  2biba's
                  kettingpons
                  pomp
                  zwitsers zakmes (mes, schroevendraaier, schaartje,...)
                  bandenlichters
                  imbussleutelkes (2 maten voor zowat alles op m'n fiets)

eten, geld, gsm en eventueel regenjasje gaat in m'n truitje
                  Seg jupke, als gij nog aan t twijfelen bent over een fietske van zo'n 600 euro, is ne cube attention misschien wel een optie. Ik heb er mij zelf onlangs zo 1'tje aangeschaft en ik ben der wel tevreden van. Prijs/kwaliteit gezien een goei fietske, voor een beginnend mtb'er zoals mij allezins. Enkel de voorvork gaat met den tijd wel vervangen worden, denk ik.

Heb de laatste dagen toch een paar keer geweest en mij kostelijk geamuseerd. Kolonieroute in Merksplas gereden, de 3 routes van herentals en nog wa baan. Ik zou mij enkel nog een plakker ofzo moeten aanschaffen om men kader te beschermen tegen de ketting.
                  My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke Bekijk Berichten

Heb de laatste dagen toch een paar keer geweest en mij kostelijk geamuseerd. Kolonieroute in Merksplas gereden, de 3 routes van herentals en nog wa baan. Ik zou mij enkel nog een plakker ofzo moeten aanschaffen om men kader te beschermen tegen de ketting.
                    Een 'lizard skin' is iets heel handig. Kan je heel gemakkelijk plaatsen, is met een velcro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Ik steek mijn GSM, een geldbeugeltje en twee binnenbanden met lichters in een diepvrieszakje, pompje eraan met een elastiek in het middenzakje van m'n truitje. In het linkse zakje twee suikerwafels, rechts een zakdoek. Als er kans is op regen nog een regenovertrekje in m'n rechterzak. Zo gefit rij ik ritten tot 150 km.
                      Toch nogal veel materiaal op je onderrug, uitpuilend.. ik heb toch liever een rugzak alhoewel dat natuurlijk weer op niks trekt als je op een wegfiets zit .

EDIT : voordeel is wel, als je dat verliest, merk je het direct aan het gemis aan gewicht.

Soms steek ik nog wel een energiereep klaar in de achterzak van m'n truitje, en ook m'n 705 steekt daar in als ik op de weg fiets, maar thats it.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        Toch nogal veel materiaal op je onderrug, uitpuilend.. ik heb toch liever een rugzak alhoewel dat natuurlijk weer op niks trekt als je op een wegfiets zit .
                        Ik draag altijd vrij spannende truitjes en dan voel je daar niks van. Ik heb altijd al zo gereden, zowel MTB'en in de Ardennen als lange wegritten. Nog nooit iets verloren, nog nooit hinder van ondervonden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Ik draag altijd vrij spannende truitjes en dan voel je daar niks van. Ik heb altijd al zo gereden, zowel MTB'en in de Ardennen als lange wegritten. Nog nooit iets verloren, nog nooit hinder van ondervonden.
                          Ik steek alles in men camelbak en ik heb er eerlijk gezegd totaal geen last van dat dat ding op mijn rug ophangt tijdens het mtb'en. Moet wel eerlijk toegeven dat ik ook ni zoveel bij heb.
                          My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• 't Wordt pas riskant als je valt, of pech hebt...
                            Dan wordt het risico om iets te verliezen stukken groter...
                            Maar voor mij nog geen reden om altijd die rugzak mee te nemen, de sponsor vindt dat ook ni tof

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke Bekijk Berichten
                              Seg jupke, als gij nog aan t twijfelen bent over een fietske van zo'n 600 euro, is ne cube attention misschien wel een optie. Ik heb er mij zelf onlangs zo 1'tje aangeschaft en ik ben der wel tevreden van. Prijs/kwaliteit gezien een goei fietske, voor een beginnend mtb'er zoals mij allezins. Enkel de voorvork gaat met den tijd wel vervangen worden, denk ik.

Waar heb je die gekocht?

Aangezien je toch van de regio bent kan ik daar dan wel eens gaan neuzen.

Comment

• Dessel samen met de kolonieroute en de route in kasterlee-herentals zijn zeker de beste routes hier in de omgeving.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                  Maar voor mij nog geen reden om altijd die rugzak mee te nemen, de sponsor vindt dat ook ni tof
                                  Sponsor? Ben je competitief bezig misschien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                    Dessel samen met de kolonieroute en de route in kasterlee-herentals zijn zeker de beste routes hier in de omgeving.
                                    Dessel heb ik heel lang gelden eens gereden, vond ik oersaai. Misschien dat het nu een ander parcours is? Kolonieroute ken ik niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      't Wordt pas riskant als je valt, of pech hebt...
                                      Dan wordt het risico om iets te verliezen stukken groter...
                                      Ik ben al een paar keer tegen de grond gegaan, zelfs eens over kop en alles is er in gebleven

Nu moet ik wel zeggen dat ik dat helemaal vanonder steek en zo plat mogelijk.

Comment

• @ Jupke

Ik heb wel nog een deftige bike staan, 2 jaar oud en kheb er dit jaar met de winter bij slecht 4 keer opgezeten.
                                        het gaat om een Merida Matts lite, het is een alu kader, de groep is sram (ik zou moeten zien het is x.9 of x.7) en de voorvork is een rock shock Reba.

Van mij mag em weg indien interesse dan wil ik wel een foto en een gedetialleerde lijst van de onderdelen posten.

Mss niet onbelangrijk, ikzelf ben 1m74

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
                                          @ Jupke

Ik heb wel nog een deftige bike staan, 2 jaar oud en kheb er dit jaar met de winter bij slecht 4 keer opgezeten.
                                          het gaat om een Merida Matts lite, het is een alu kader, de groep is sram (ik zou moeten zien het is x.9 of x.7) en de voorvork is een rock shock Reba.

Van mij mag em weg indien interesse dan wil ik wel een foto en een gedetialleerde lijst van de onderdelen posten.

Mss niet onbelangrijk, ikzelf ben 1m74
                                          Mss best ook de maat meegeven. Kan mogelijks wel achterhaald worden op basis van de foto.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X