Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lefty Speed carbon = 1155 gram
    Lefty Speed cabron met fox cardridge = 1380 gram
    Lefty Speed = 1550 gram

Fox zit rond de 1500 dacht ik (afhankelijk van model etc)
    Ik heb beide vorken gehad en de Fox geeft iets meer comfort/tractie in de vlaamse bossen door zijn sublieme demping.

De lefty komt beter tot zijn recht in de ardennen (en hopelijk ook in de Alpen )

edit:
    waarmee ik zeker niet wil zeggen dat een Fox in de ardennen niks kan gaan doen.
    Met mijn fatty merkte ik dat ik in de ardennen op het randje zat qua prestaties. Met een fox totaal niet.
    Last edited by ; 06/06/2009, 12:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
      Lefty Speed carbon = 1155 gram
      Lefty Speed cabron met fox cardridge = 1380 gram
      Lefty Speed = 1550 gram

Fox zit rond de 1500 dacht ik (afhankelijk van model etc)
      Ik heb beide vorken gehad en de Fox geeft iets meer comfort/tractie in de vlaamse bossen door zijn sublieme demping.

De lefty komt beter tot zijn recht in de ardennen (en hopelijk ook in de Alpen )
      Welke lagers er op SRAM passen heb eerlijk gezegd geen idee van

Comment

• De nieuwe Float-serie van Fox die gaat komen gaat wat lichter zijn trouwens!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
          De nieuwe Float-serie van Fox die gaat komen gaat wat lichter zijn trouwens!
          Float, die is alleen verkrijgbaar met steekas volgens de website. Niets op tegen hoor. Is wel cool.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Cool ook maar vooral stijf en stevig
            Nu dat gewicht wat ge wint verliest ge mss ook weer met uwe "snelspanner" (kweet niet of die mee gewogen is)

nieuwe lefty wordt ook lichter
            rond de kilo voor de lefty max
            en rond de 900 gram voor de "gewone" lefty 110 mm

Comment

• Terwijl jullie hier theoretische discussies aan het voeren zijn over welke vork het best is, ben ik een toereke gaan doen met m'n Moots.
              Deze heeft nu al een tijdje een Magura Durin 80 SL ipv de Fox RLT80 . Ik heb er nu 50Psi in staan en dat gaat perfect. Spreekt niet zo snel aan als bvb een Fox maar als hij gaat, dan gaat hij ook. Is ook meer een XC vork, du siets minder zacht in de eerste fase van de veerweg, en dan progressief beter naarmate de klappen zwaarder zijn.
              Het elastiekje stond op 75mm dus ik gebruikte bijna alle veerweg tijdens m'n ritje. Perfect dus

Comment

• ik ben ook net terug
                kleine 80 km in het bos gemaakt.
                Niet overdreven in de klimmekes etc maar gewoon naar de hartslag gekeken ipv naar de snelheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Kweetni. Zoek eens: www.bike-components.de. Dat is een vrij goedkope winkel en ze hebben daar ook een vrij uitgebreid assortiment.
                  Thx, iemand een idee wat een Fatty voorvork nieuw kost?

Comment

• Daarnet de volledige Zoenk TT van 65K nog eens her-reden (een GPS is een mooi ding )
                    Lag er kurkdroog bij. Nu is het aan het regenen maar den deze heeft geen lekske gehad;
                    Mijn tellerke voor dit jaar staat ondettussen op 4130km en 40220 hoogtemeters.

Comment

• Lijkt mij een goede prijs? http://www.kapaza.be/Fietsen_en_acce...lle_pulse.html
                      Is voor mijn moeder, 1.75 groot, fietsen gaan mee naar Oostenrijk en ze heeft nog geen mtb... Aan te raden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        Daarnet de volledige Zoenk TT van 65K nog eens her-reden (een GPS is een mooi ding )
                        Lag er kurkdroog bij. Nu is het aan het regenen maar den deze heeft geen lekske gehad;
                        Mijn tellerke voor dit jaar staat ondettussen op 4130km en 40220 hoogtemeters.
                        Ik heb pas in de namiddag kunnen rijden, vertrokken om 14u met regen. Terug thuisgekomen rond 18u, met regen.. Dank U Goretex..
                        Voordeel is dat de regen quasi direkt in de grond trok, echt ni veel moeten afspuiten. Als je nu gaat kijken naar de tracks, is maar net het stof geblust, het blijft kurkdroog..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                          Lijkt mij een goede prijs? http://www.kapaza.be/Fietsen_en_acce...lle_pulse.html
                          Is voor mijn moeder, 1.75 groot, fietsen gaan mee naar Oostenrijk en ze heeft nog geen mtb... Aan te raden?
                          Ziet er deftig uit. Als de vork volledig in orde is toch.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
                            Check: http://www.probike.be/article.php3?id_article=431
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
                              rond de 600€ zoals hierboven staat.
                              Occasie gaan ze buiten voor een factie van die prijs 200-300€

Occasie lefty's gaan van 400-700€ buiten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Float, die is alleen verkrijgbaar met steekas volgens de website. Niets op tegen hoor. Is wel cool.
                                Op de afbeelding staat 'm met steekas, maar F-serie is toch wel verkrijgbaar met QR?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                  Cool ook maar vooral stijf en stevig
                                  Nu dat gewicht wat ge wint verliest ge mss ook weer met uwe "snelspanner" (kweet niet of die mee gewogen is)

nieuwe lefty wordt ook lichter
                                  rond de kilo voor de lefty max
                                  en rond de 900 gram voor de "gewone" lefty 110 mm
                                  Met een deftig trade-in programma wordt dat stilaan het overwegen waard..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                    Met een deftig trade-in programma wordt dat stilaan het overwegen waard..
                                    dat ben ik ook ooit vanplan.
                                    heb op ebay al ooit een oude fatty gekocht voor 25€
                                    die ligt hier klaar voor een trade in

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                      Op de afbeelding staat 'm met steekas, maar F-serie is toch wel verkrijgbaar met QR?
                                      F-series wel. Ik dacht dat F en Float hetzelfde was, maar op de site staan die twee apart.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Voor degenen die wel met rugzak rijden, is dit aan te raden?

Last edited by ; 10/06/2009, 12:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                          Voor degenen die wel met rugzak rijden, is dit aan te raden?

http://www.thenorthface.com/webapp/w...atalogId=10201
                                          Geen idee van, het merk is alleszins al oké.

Ik rijd al een jaar of vijftien met de fiets naar 't werk met een rugzak van 'Best Way', een merk van de Makro, superkwaliteit voor een goede prijs. Ik heb onlangs een nieuwe van het merk gekocht, die gebruik ik op de moto.

Comment

Working...
                                          X