Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wat een kutweer dezer dagen... pff... ben eigenlijk van plan om morgenavond een tourke te gaan doen maar met zo'n strontweer ziet 't er naar uit dat de route 1 modderpoel zal zijn en dus 't zo niet echt geestig meer is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
      wat een kutweer dezer dagen... pff... ben eigenlijk van plan om morgenavond een tourke te gaan doen maar met zo'n strontweer ziet 't er naar uit dat de route 1 modderpoel zal zijn en dus 't zo niet echt geestig meer is.

De weg op hé!

Comment

• Kan ook wel eens leuk zijn vind ik, ideaal als afwisseling

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          De weg op hé!
          Is er wat te doen dit weekend kwa toertochten op de weg?? Want in het bos heb ik nu ook geen goesting

Comment

• Jullie hebben XTR achtige dingen maar mijden precies die omstandigheden die het verschil maken met minder groepen heb ik zo de indruk. No offence

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
              Jullie hebben XTR achtige dingen maar mijden precies die omstandigheden die het verschil maken met minder groepen heb ik zo de indruk. No offence
              Het is niet omdat je 'XTR-achtige' dingen hebt, je verplicht bent om in de modder te gaan ploeteren hé.

Btw, ik heb geen XTR.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Het is niet omdat je 'XTR-achtige' dingen hebt, je verplicht bent om in de modder te gaan ploeteren hé.

Btw, ik heb geen XTR.
                Tuurlijk niet, til er niet te zwaar aan, kwam gewoon in me op

Comment

Jullie hebben XTR achtige dingen maar mijden precies die omstandigheden die het verschil maken met minder groepen heb ik zo de indruk. No offence
                  Klopt voor mij , maar dat heeft meer het manneke te maken dan met de fiets.
                  Door de modder rijden kan me niet echt boeien, zeker niet als het constant ploeteren is zoals nu. Alhoewel ik er dan weer geen graten in zie om in de Ardennen door stroompjes te fietsen

EDIT : fotoke
                  Last edited by ; 11/06/2009, 07:19.

Comment

toch niet iedereen hier

Comment

De zware ploetermodder, daar rijd ik niet in, maar zelfs bij dergelijke stortregenweer, is het in de zomer goed te doen in het veld.
                      Da's nu immers maar spettermodder, en da's de beste soort. Als het nu een dag droog ligt, is het veel erger, dan krijg je van die plakmodder..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                        toch niet iedereen hier
                        Als het moet (een afgesproken rit bijvoorbeeld) dan rijd ik erdoor. Twee weken geleden 80 km met de MTB in de regen in de modder, omdat het van de 'moetes' was. Maar ik ga nooit op eigen initiatief in de modder gaan ploeteren, ik vind het niet plezant en 't is ook heel sletig voor het materiaal.

Comment

• idem hier, ik zoek het niet op maar als het bvb begint te regenen tijdens een rit rij ik door. Ik heb mijn beste chrono's trouwens in de regen gereden

Comment

• zo, toch maar even de groene route van Oosterzele gedaan. Is maar een kort parcourke maar dankzij 't weer van de afgelopen dagen redelijk tricky op sommige stukken. 1 keer plat gegaan, op m'n zij geland in een zacht bedje brandnetels ... in greppels van landwegen crossen waar 't gras tot aan je knieën komt en je niet ziet waarin je rijdt kan voor verrassingen zorgen.
                            't Was weer leuk dat wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              idem hier, ik zoek het niet op maar als het bvb begint te regenen tijdens een rit rij ik door. Ik heb mijn beste chrono's trouwens in de regen gereden
                              Veel zuurstof in de lucht hé. En als je 't niet koud krijgt eens je doornat bent, levert rijden in de regen het meeste rendement op (niet rekening houdende met de staat van het wegdek natuurlijk)!

Comment

't Was weer leuk dat wel
                                Da's het voornaamste!

Comment

zo, toch maar even de groene route van Oosterzele gedaan. Is maar een kort parcourke maar dankzij 't weer van de afgelopen dagen redelijk tricky op sommige stukken. 1 keer plat gegaan, op m'n zij geland in een zacht bedje brandnetels ... in greppels van landwegen crossen waar 't gras tot aan je knieën komt en je niet ziet waarin je rijdt kan voor verrassingen zorgen.
                                  't Was weer leuk dat wel
                                  Ik had al eens gevraagd aan welk tempo jij fietst zeker?
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb problemen met mijn magura marta remmen.
                                    Als ik ze in knijp werken ze perfect maar als ik druk blijf zetten in een langere afdaling verliezen ze kracht. Na wat zoeken heb ik het probleem gevonden. Op de plunger van de lever zit een seal en die is versleten. Als er 'langdurig' kracht op gezet wordt laat die de olie gewoon terug naar het reservoir lopen. Het zou onder garantie moeten vallen.

Ik heb dus maar nieuwe remmen gekocht op ebay. Weer marta's Deze keer wel met een 180mm schijf vanvoor zodat ik ze direct ook goed kan gebruiken op de alpenmarathons die in de planning staan.

Deze ga ik vanavond monteren en dan kunnen de kappotte remmen terug naar magura.
                                    Als ik ze terug heb verkoop ik ze of zet ik ze op mijn mud bike (wss)

De nieuwe + schijven

Comment

• Wow nice, wil ik ook wel in de toekomst, al is het maar voor de looks, ziet er moddervet uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Ik had al eens gevraagd aan welk tempo jij fietst zeker?
                                        Gemiddelde ligt meestal rond de 18 km/h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                          Ik heb problemen met mijn magura marta remmen.
                                          Als ik ze in knijp werken ze perfect maar als ik druk blijf zetten in een langere afdaling verliezen ze kracht. Na wat zoeken heb ik het probleem gevonden. Op de plunger van de lever zit een seal en die is versleten. Als er 'langdurig' kracht op gezet wordt laat die de olie gewoon terug naar het reservoir lopen. Het zou onder garantie moeten vallen.

Ik heb dus maar nieuwe remmen gekocht op ebay. Weer marta's Deze keer wel met een 180mm schijf vanvoor zodat ik ze direct ook goed kan gebruiken op de alpenmarathons die in de planning staan.

Deze ga ik vanavond monteren en dan kunnen de kappotte remmen terug naar magura.
                                          Als ik ze terug heb verkoop ik ze of zet ik ze op mijn mud bike (wss)

De nieuwe + schijven

Ik heb een tijdje een Marta SL achterrem gebruikt. Die moest veel te regelmatig terug naar de fietsenmaker omwille van lekkage en lucht.. De Louise FR waren ietsje beter, maar deze problemen heb ik met de Juicy Ultimates absoluut nog niet gehad. 1 keer op 6 maand ontluchten vind ik niet abnormaal.

Comment

Working...
                                          X