Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 1 keer op 6 maand niet abnormaal of niet normaal ?

Mijn kappote marta's moest ik vroeger 1 keer per jaar ontluchten. Toen ze stuk waren veel regelmatiger (bena iedere week)
    Ik heb zelf de kit voor het ontluchten dus 1 keer per jaar zelf doen valt goed mee.

Ik heb even gedacht aan Hope remmen omdat die goedkoper waren maar na verschillende reviews kwam ik toch weer bij de marta's uit.

Comment

• Als je de bike mooi recht wegzet, nooit ondersteboven zet (om te kuisen bvb), heb je volgensmij niet snel problemen.

MIjn Shimano remmen heb ik nog nooit moeten ontluchten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
        Gemiddelde ligt meestal rond de 18 km/h
        Eindelijk eens iemand van mij niveau, das leuk Morgen staat alvast een leuk ritje op het programma (30km), genoeg zo net na de examens...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
          Gemiddelde ligt meestal rond de 18 km/h
          Off road valt dat nog mee.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
            Als je de bike mooi recht wegzet, nooit ondersteboven zet (om te kuisen bvb), heb je volgensmij niet snel problemen.

MIjn Shimano remmen heb ik nog nooit moeten ontluchten
            idem
            shimano Deore remmen staan er al 5 jaar op zonder een keer onderhoud te hebben gehad.
            En dat zijn dan remmen van 120€ (de set)

Comment

• K'dacht vandaag de spacers vandaag van tussen het stuur van de MTB te halen maar dan zat dat vork-stuurgeval niet goed vast. Bon alles terug origineel gedaan en nu zit alles terug goed vast.
              Maar nu stuurt hij zeer stroef Der zit precies zo'n lipje aan de onderkant van het kader richting vork tussen. Zu dat er iets mee te maken kunnen hebben?
              Wat zou het probleem kunnen zijn en vooral wat kan ik eraan doen?

Comment

• vork inkorten en spacers weghalen
                is dan wel moeilijker om naderhand te kunnen verkopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                  vork inkorten en spacers weghalen
                  is dan wel moeilijker om naderhand te kunnen verkopen
                  Idd maar ik heb alles terug origineel gestoken zoals het was. Dus voor ik eraan begon te prutsen en nu stuurt ie voor geen meter meer. Kan dat zijn dat die vork eens gesmeerd moet worden want die is daar wel effe uitgeweest, alleja niet volledig.

Comment

• Vorige week ging ik mijn (enige) fiets nog eens buitenzetten na 6 maanden. Ik weet het, het is schandalig . Nu kwam er vorig weekend zoveel extra werk bij dat het niet lukte dus met goede ingesteldheid de datum verzet naar vandaag.

Ik wordt wakker en het is hier aan het gieten en het is niet gestopt tot 16u en dan was de goesting al over! Mijn outfitje lag al klaar maar helaas...
                    Volgende week ga ik nog is proberen

Waarom ik hier nu een berichtje typ is omdat ik een outfit heb, maar ik heb geen equip. Wat moet ik meepakken om een tochtje van tussen de 60 en 100km te doen op baan (als mijn conditie terug ok is ga ik offroad)?

Bovendien wil ik het zo compact mogelijk houden dus ik zou een goede verpakking voor dit alles moeten hebben.

Tell me!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                      K'dacht vandaag de spacers vandaag van tussen het stuur van de MTB te halen maar dan zat dat vork-stuurgeval niet goed vast. Bon alles terug origineel gedaan en nu zit alles terug goed vast.
                      Maar nu stuurt hij zeer stroef Der zit precies zo'n lipje aan de onderkant van het kader richting vork tussen. Zu dat er iets mee te maken kunnen hebben?
                      Wat zou het probleem kunnen zijn en vooral wat kan ik eraan doen?
                      Mogelijks heb je de inbusbout van de dop op de stuurpen te veel aangespannen? Je moet die gewoon aandraaien, zonder die echt goed vast te zetten.
                      Spacers weghalen kan idd niet. Je kan ze natuurlijk wel boven de stuurpen monteren i.p.v. eronder. Of zoals gezegd: de vork laten afzagen.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                        Vorige week ging ik mijn (enige) fiets nog eens buitenzetten na 6 maanden. Ik weet het, het is schandalig . Nu kwam er vorig weekend zoveel extra werk bij dat het niet lukte dus met goede ingesteldheid de datum verzet naar vandaag.

Ik wordt wakker en het is hier aan het gieten en het is niet gestopt tot 16u en dan was de goesting al over! Mijn outfitje lag al klaar maar helaas...

Waarom ik hier nu een berichtje typ is omdat ik een outfit heb, maar ik heb geen equip. Wat moet ik meepakken om een tochtje van tussen de 60 en 100km te doen op baan (als mijn conditie terug ok is ga ik offroad)?

Bovendien wil ik het zo compact mogelijk houden dus ik zou een goede verpakking voor dit alles moeten hebben.

Tell me!

Eten, drinken, een binnenband (met gerief om die te monteren) en een paar inbussleutels.
                        Voldoende eten is toch belangrijk. Als je langere tijd niet meer gefietst hebt, werkt je metabolisme niet meer zo efficiënt als toen je wel getraind was. Je zal dus sneller honger hebben.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• M'n fietscomputer heeft gisteren de geest gegeven (deed al langer raar), en omdat ook m'n cheap-ass Decathlon hartslagmeter (met polshorloge, niet handig bij MTB imo) krakkemikkig werkt, dan maar meteen lekker impulsief een Sigma Rox 9.0 gekocht. Hopelijk is dat wat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                            ...

...
                            Beetje zwak hoor Ik was net vertrokken toen 't begon te druppelen en toch 2 uurkes blijven doortrappen in de gietende regen, heerlijk !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              M'n fietscomputer heeft gisteren de geest gegeven (deed al langer raar), en omdat ook m'n cheap-ass Decathlon hartslagmeter (met polshorloge, niet handig bij MTB imo) krakkemikkig werkt, dan maar meteen lekker impulsief een Sigma Rox 9.0 gekocht. Hopelijk is dat wat.
                              ik heb met zo'n BC2006 of zoiets lang rondgereden. De wasmaschien was iets teveel van het goede..eigen schuld en iets met een bult..
                              Sigma is zeker ok van kwaliteit, maar zet de sensor goed vast op je houdertje van je Lefty, dat rekkertje is iets te lang om goed vast te zitten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Mogelijks heb je de inbusbout van de dop op de stuurpen te veel aangespannen? Je moet die gewoon aandraaien, zonder die echt goed vast te zetten.
                                Spacers weghalen kan idd niet. Je kan ze natuurlijk wel boven de stuurpen monteren i.p.v. eronder. Of zoals gezegd: de vork laten afzagen.
                                ALs ik hem goed los zet draait ie nog altijd stroef maar wel minder dan vroeger. Hij maakt ook een geluid bij het sturen.

Toen ik de spacers er bovenaan monteerde zat er altijd speling aan de vork Dat was de rede dat ik alles terug origineel heb gestoken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                  ALs ik hem goed los zet draait ie nog altijd stroef maar wel minder dan vroeger. Hij maakt ook een geluid bij het sturen.

Toen ik de spacers er bovenaan monteerde zat er altijd speling aan de vork Dat was de rede dat ik alles terug origineel heb gestoken.
                                  Rare uitleg hoor. Het monteren van de spacers boven de stuurpen i.p.v. eronder heeft in principe geen invloed op het stuurgedrag. Als je alles terug correct monteert natuurlijk.
                                  Ik zou het eens moeten zien om verder te oordelen.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Rare uitleg hoor. Het monteren van de spacers boven de stuurpen i.p.v. eronder heeft in principe geen invloed op het stuurgedrag. Als je alles terug correct monteert natuurlijk.
                                    Ik zou het eens moeten zien om verder te oordelen.
                                    Alles staat nu terug origineel. Ik vond het ook raar, nu schoven die spacers ook niet volledig rond de vork als ik ze vanboven stak. Het resultaat was dan dat de vijs ook minder in dat dinsgke van de stuurpen zat. De speling was niet veel, nog geen mm maarja speling is speling.

Comment

• Verdorie, ik heb zin om me dit te kopen, ziet er vet uit.

Iemand enig idee van nieuwprijs? Die groene sidewalls vind ik wel lekker, het heeft iets.
                                      Last edited by ; 16/06/2009, 21:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                        Verdorie, ik heb zin om me dit te kopen, ziet er vet uit.

Iemand enig idee van nieuwprijs? Die groene sidewalls vind ik wel lekker, het heeft iets.
                                        Dan zou ik eerder zelf een beetje bijleggen en een nieuwe kopen. Cube heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding en dit type kun je nieuw kopen als je een 250 euro bijlegt.
                                        My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• Hier zit mijn pedaal ongeveer vast, kan nog ronddraaien maar loopt totaal niet soepel meer. Smering is niet het probleem, is precies dat er metalen onderdelen gebroken zijn.

Nu is het kiezen tussen klikpedalen (en dure schoenen) of terug gewone pedalen

Comment

Working...
                                          X