Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenEen scandium frame van nog geen 400€ . Sorry maar dat was zeker geen scandium, niet voor die prijs.
400€ om 2 jaar ermee te rijden(intensief) viel eigenlijk nog wel mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenDat denk ik er ook van
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenJa , dat een lichtere fiets beter klimt en zo
Het is gewoon onnozel te denken dat er maar één variabele is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenJa , dat een lichtere fiets beter klimt en zo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk wist niet dat jij een Colnago mtb had??
Op een mooie asfaltweg is de lichtere fiets zeker wel in het voordeel. Op een offroad circuit spelen nog andere dingen mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk wist niet dat jij een Colnago mtb had??
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenOp een mooie asfaltweg is de lichtere fiets zeker wel in het voordeel. Op een offroad circuit spelen nog andere dingen mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWees maar zeker dat als je twee identiek geconstrueerde MTB's neemt maar de ene lichter tegenover de andere maakt, dat de lichtere negen op de tien sneller zal klimmen hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk dacht dat een koersfiets ook een fiets was. Als je enkel MTB's bedoelt, zeg dat dan ook hé.
Wees maar zeker dat als je twee identiek geconstrueerde MTB's neemt maar de ene lichter tegenover de andere maakt, dat de lichtere negen op de tien sneller zal klimmen hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenHoe dikwijls komt dat voor? Er zijn zoveel verschillende frames, zoveel verschillende vorken, enz.
Waarom denk je dat competitierenners vorken, wielen, onderdelen, frames, enz... liefst zo licht mogelijk hebben? Zeker als er klimwerk aan te pas komt. Omdat het beter rendeert, moeilijk hé?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHet gaat er niet over hoe vaak dat voorkomt. Het gaat erover dat een lichte fiets negen op de tien beter klimt dan een zwaardere, da's pure fysica.
Waarom denk je dat competitierenners vorken, wielen, onderdelen, frames, enz... liefst zo licht mogelijk hebben? Zeker als er klimwerk aan te pas komt. Omdat het beter rendeert, moeilijk hé?
Maar bon, je bent weer licht opvliegend vandaag, dus ik ga er niet te veel woorden aan vuil maken.
Comment
-
vorig jaar heb ik die F1000 gekocht en die woog op dat moment iets meer als mijn F700.
Vooral omdat hij zwaardere wielen had.
Ik heb daar toen enkele maanden zo mee gefietst voor ik echt het onderscheid ging maken tussen mud en zomer fiets.
De F1000 die zwaarder was klom toch opmerkelijk beter als de F700 waarschijnlijk door de geometrie van de kader want voor de rest kon ik geen verschil opmaken in de fietsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenAdri en ik zeiden net dat er nog variabelen zijn. Tractie bv. En dat houdt meer in dan de juiste banden.
Maar bon, je bent weer licht opvliegend vandaag, dus ik ga er niet te veel woorden aan vuil maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenDe F1000 die zwaarder was klom toch opmerkelijk beter als de F700 waarschijnlijk door de geometrie van de kader want voor de rest kon ik geen verschil opmaken in de fietsen.
Comment
-
verschillen toch wel redelijk iets in geometrie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenverschillen toch wel redelijk iets in geometrie
Wat ik wel bij u zie is dat de framegrootte verschilt en dat bij de ene het zadel hoger staat als bij de andere, maar da's een andere discussie. Het gaat nu over de geometrieverschillen en ik zie er inderdaad, maar echt wel minieme dingen hoor. Dingen die naar mijn gedacht het rijgedrag toch niet opmerkelijk kunnen beïnvloeden. Enfin, jij voelt het wel...
Comment
Comment