Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
    Ik vind een Lefty op een Cannondale hardtail gewoon super staan. .

    Kies je voor C'Dale, dan hoort een Lefty er gewoon bij. Da's nu eenmaal een van de hoofdprodukten van het merk, allemaal onder de noemer System Integration. Deze maken een fiets lichter en laten alles op mekaar afstemmen. Je kan daar ook niet voor kiezen, maar meestal is dat eerder een budgetoverweging dan een functionele, gezien de betere SI onderdelen echt wel goed zijn.
    Fatty of Lefty, ik heb gekozen voor de laatste evolutie, en voor wat men mij uit verschillende hoeken vertelde het meest betrouwbare te zijn. De Lefty dus.
    Damn, ik lijk wel een C'Dale verkoper.

    Er waren vorig jaar ook enkele modellen van C'Dale die met RS of Fox vorken werden verkocht, ook al zoiets vreemd. Akkoord als het een gebied is waar C'dale gewoon geen gamma voor heeft, maar voor XC/AM/Enduro, zou je toch bij de C'dale produkten moeten gebonden blijven, als voor zo'n fiets kiest, Lefty of zelfs Fatty.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Kies je voor C'Dale, dan hoort een Lefty er gewoon bij. Da's nu eenmaal een van de hoofdprodukten van het merk, allemaal onder de noemer System Integration. Deze maken een fiets lichter en laten alles op mekaar afstemmen. Je kan daar ook niet voor kiezen, maar meestal is dat eerder een budgetoverweging dan een functionele, gezien de betere SI onderdelen echt wel goed zijn.
      Fatty of Lefty, ik heb gekozen voor de laatste evolutie, en voor wat men mij uit verschillende hoeken vertelde het meest betrouwbare te zijn. De Lefty dus.
      Damn, ik lijk wel een C'Dale verkoper.

      Er waren vorig jaar ook enkele modellen van C'Dale die met RS of Fox vorken werden verkocht, ook al zoiets vreemd. Akkoord als het een gebied is waar C'dale gewoon geen gamma voor heeft, maar voor XC/AM/Enduro, zou je toch bij de C'dale produkten moeten gebonden blijven, als voor zo'n fiets kiest, Lefty of zelfs Fatty.
      Daar zeg je het wel. Een Cannondale moet je gewoon kopen met eigen onderdelen (ook al zijn die onderdelen tegenwoordig beperkt tot de voorvork, het balhoofd en de stuurpen).
      Vind jij een HT samengaan met een Lefty?
      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
        Daar zeg je het wel. Een Cannondale moet je gewoon kopen met eigen onderdelen (ook al zijn die onderdelen tegenwoordig beperkt tot de voorvork, het balhoofd en de stuurpen).
        Vind jij een HT samengaan met een Lefty?
        Het gaat 'm niet zozeer over de HT + Lefty, het gaat over het totaalconcept.
        SI zijn trouwens ook de cranckstellen, Carbon of Hollowgram.

        Een lefty kan voor mij zeker op een HT, maar het volledige budget moet wel iet of wat ok blijven. Een F6 met een Lefty, neen, zet daar een fatty op. Concreet staat daar dit jaar zelfs een RS op, wat ik dus vreemd vind.
        Op de F1 staat een Lefty, dat houdt al wat steek in vergelijking met de totaalprijs en uitrusting.
        Voor de carbon modellen, vind ik het sowieso kunnen, gezien het comfort dat dit kader levert. Je krijgt een extra impuls om bergaf te vliegen of ruw terrein erg snel te overbruggen, en als je dan iet of wat biker van meer dan 80 kilo bent, dan moet je bij een Fatty al wat opletten, terwijl de Lefty nog wat speling laat.
        Op mijn vroegere Radon(Cube), mudbike van dag 1, stond een Marzo XC met een veerweg van 80mm, maar voor de Ardennen was dat te weinig, die klapte wel eens dicht. Dat kader was erg hard, en met toevoeging van Tubeless banden, was de grens van de vork dus nog sneller bereikt.
        Anderzijds, een Fatty met 100 millimeter travel, had ik ook niet gekozen. De Lefty hoort er gewoon bij, eens je een totaalprijs van boven de 2500 euro bereikt voor je fabrieksfiets.

        Voor alpenwerk kies je op een niet-c'dale, toch ook voor meer dan 80mm ? Zij het dan Fox, RS, Manitou, Marzo, Pace, of wat dan ook.
        EN het is een C'dale handtekening ...
        Ik zou de vraag omdraaien, waarom geen Lefty ? Als je dan toch de C'dale kenner en freak wil uithangen, kan je toch niet verkondigen dat je een Lefty maar niks vind ? Waarmee ik niemand in het bijzonder wil bedoelen, louter algemeen gesproken.
        Da's een beetje als BMW lover zijn, maar het logo of de achterwielaandrijving maar niks vinden. Dat hoort er gewoon bij, daar kies je voor.

        Comment


        • Ik zou een Lefty zeker zien zitten, doch ik vroeg me gewoon af of vooraan 100 mm en achteraan niets niet een beetje een te groot verschil is. Voor een XC-bike dan. Immers, een dual slalombike heeft een aangepaste balhoofdbuis- en zitbuishoek.
          Wat de F1 betreft: check de vorige pagina. Als mijn Super V buiten vliegt, is het voor zoiets.
          Cube, dat is het vroegere Radon? Je ziet dat ik het niet meer volg zoals vroeger, want dat wist ik niet eens.
          Cannondale is altijd al SI geweest, meer dan welk ander merk ook. Een Cannondale met een Rock Shox, dat gaat gewoon niet. Pure marketing, maar goed. Een SI-crankstel hoeft eigenlijk niet echt. Heb je de eerste Cannondalecrankstellen (toen nog CODA genaamd) nog gekend? De fabrikant was eigenlijk Motorcycle Industries, of hoe noemde dat merk ook weer? Destijds was dat het beste crankstel dat er was. En samen met het crankstel van Syncros het eerste crankstel voor MTB's dat bestond uit buizen. Die van Syncros waren wel van chromolystaal.
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
            Ik zou een Lefty zeker zien zitten, doch ik vroeg me gewoon af of vooraan 100 mm en achteraan niets niet een beetje een te groot verschil is. Voor een XC-bike dan. Immers, een dual slalombike heeft een aangepaste balhoofdbuis- en zitbuishoek.
            Wat de F1 betreft: check de vorige pagina. Als mijn Super V buiten vliegt, is het voor zoiets.
            Cube, dat is het vroegere Radon? Je ziet dat ik het niet meer volg zoals vroeger, want dat wist ik niet eens.
            Cannondale is altijd al SI geweest, meer dan welk ander merk ook. Een Cannondale met een Rock Shox, dat gaat gewoon niet. Pure marketing, maar goed. Een SI-crankstel hoeft eigenlijk niet echt. Heb je de eerste Cannondalecrankstellen (toen nog CODA genaamd) nog gekend? De fabrikant was eigenlijk Motorcycle Industries, of hoe noemde dat merk ook weer? Destijds was dat het beste crankstel dat er was. En samen met het crankstel van Syncros het eerste crankstel voor MTB's dat bestond uit buizen. Die van Syncros waren wel van chromolystaal.
            Voor die F1, dat ga ik zeker nog eens checken
            De hardtail in kwestie is voor mij een Taurine, da's dus nog iets of wat comfort achteraan.
            De huidige SI crankstellen komen van FSA.
            Op de Caffeïne, F-reeks, heb ik nooit gereden, wel op de vroegere optimo frames.

            Comment


            • Daarjuist iemand de reportage over de Crocodile Trophy gezien ? (Sporza)
              Zaligheid gewoon

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                Daarjuist iemand de reportage over de Crocodile Trophy gezien ? (Sporza)
                Zaligheid gewoon
                Die mannen van Reevax al eens zien vliegen ? ni fijn


                Beestig zware tocht he...Maar als je zoiets kan doen en er nog van genieten ook, dat moet inderdaad zalig zijn.

                Comment


                • Doorgaan tot op uw laatste krachten, ik hou daar wel van
                  maar zo een paar dagen na elkaar, dan moet je een enorm goed doorzettingsvermogen hebben

                  Comment


                  • Foto's van een maand geleden in Saint-Hubert.



                    Comment


                    • Jakkel, doe jij nooit een helm aan ?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        Jakkel, doe jij nooit een helm aan ?
                        om iets te beschermen dat er niet is?

                        (graptje hé Jakkel )

                        Comment


                        • Idd

                          Mountainbikers die geen helm dragen, ook al kunnen ze supergoed mountainbiken (of denken ze 't) zijn gewoon nuts

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                            om iets te beschermen dat er niet is?

                            (graptje hé Jakkel )
                            Dat is geen grapje, ik ben gewoon een leeghoofd, 'k geef het toe.

                            Nee, normaal draag ik nooit een helm als het niet moet. Behalve als ik naar de Ardennen ga rijden, met die lange afdalingen tegen soms duizelingwekkende snelheden doe ik het wel. Maar net die dag was 'k m'n helm vergeten.
                            Dat ik geen helm draag is eigenlijk nog een gewoonte van me uit de tijd dat fietshelmen alleen in competitie werden gedragen. Vroeger, pakweg een twintig jaar geleden droeg men op training nagenoeg nooit een helm. Ik weet het hoor, 't is een flauw excuus. En ik moet er eens werk van maken om die slechte gewoonte af te leren.

                            Enfin, door geen helm te dragen kan ik buiten mezelf niemand schade berokkenen hé. Ik begrijp niet waarom sommige mensen er zo'n probleem over maken, als ik m'n kop inval is dat mijn probleem hé.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Enfin, door geen helm te dragen kan ik buiten mezelf niemand schade berokkenen hé.
                              En je familie?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                En je familie?
                                Ben jij misschien familie van me, of Ken?
                                Nee toch, waarom maken jullie je 'r dan druk over?

                                Als er deze nacht een zatlap zichzelf tegen een boom parkeert tegen 150 km/h, ga jij je daar druk om maken?
                                Ik niet.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Ben jij misschien familie van me, of Ken?
                                  Nee toch, waarom maken jullie je 'r dan druk over?

                                  Als er deze nacht een zatlap zichzelf tegen een boom parkeert tegen 150 km/h, ga jij je daar druk om maken?
                                  Ik niet.

                                  Leuke houding.
                                  Ik ben toch ietwat anders ingesteld. Daarom ook rijd ik niet met een motor. Ik zou het nochtans graag doen, maar ik vrees dat ik niet assertief geoeg ben in het verkeer. Nog nooit een ongeval veroorzaakt hoor, op die manier, maar het moet maar één keer gebeuren met de motor.
                                  Nu moet ik wel toegeven dat ik in de winter vroeger ook geen helm droeg. Paste gewoon niet over mijn muts. Nu heb ik eentje waar het wel mee zou moeten lukken, maar ik kan niet fietsen.
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Dat is geen grapje, ik ben gewoon een leeghoofd, 'k geef het toe.

                                    Nee, normaal draag ik nooit een helm als het niet moet. Behalve als ik naar de Ardennen ga rijden, met die lange afdalingen tegen soms duizelingwekkende snelheden doe ik het wel. Maar net die dag was 'k m'n helm vergeten.
                                    Dat ik geen helm draag is eigenlijk nog een gewoonte van me uit de tijd dat fietshelmen alleen in competitie werden gedragen. Vroeger, pakweg een twintig jaar geleden droeg men op training nagenoeg nooit een helm. Ik weet het hoor, 't is een flauw excuus. En ik moet er eens werk van maken om die slechte gewoonte af te leren.

                                    Enfin, door geen helm te dragen kan ik buiten mezelf niemand schade berokkenen hé. Ik begrijp niet waarom sommige mensen er zo'n probleem over maken, als ik m'n kop inval is dat mijn probleem hé.

                                    Ik wou er geen probleem van maken Jakkel, het viel me gewoon op dat op je talrijke foto's nooit een helm te vinden was..Je doet er uiteraard mee wat je wil, maar in een aantal ritten in het buitenland is het sowieso verplicht.
                                    Ik ben er eigenlijk wel voor om dit te verplichten. Als je ziet dat je zelf op een bromfiets klasse A al een helm verplicht is... En sowieso, in het veld of bos heb je stukken meer risico om te vallen.
                                    Ik val ook zelden, maar als het dan eens gebeurt, is het meestal stevig.

                                    Anderzijds geeft een helm een vals veiligheidsgevoel, door de luchtstroom die van het gezicht afgeleid wordt. Gooi daar nog een rugzak op de rug en je voelt je precies in een coconnetje. Althans, da's mijn gevoel.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                      Leuke houding.
                                      Ik ben toch ietwat anders ingesteld. Daarom ook rijd ik niet met een motor. Ik zou het nochtans graag doen, maar ik vrees dat ik niet assertief geoeg ben in het verkeer. Nog nooit een ongeval veroorzaakt hoor, op die manier, maar het moet maar één keer gebeuren met de motor.
                                      Dat een helm verplicht is op een moto vind ik maar niet meer dan normaal. De snelheden die je haalt op een moto zijn veel hoger dan die met een fiets, bijgevolg is de kans op hoofdletsels bij een valpartij met een moto ook veel groter. Verder deel je als motorrijder de baan met de auto's en vrachtwagens en die moeten maar iets dom doen en je bent de pineut. Daar je maar op twee wielen rijdt lig je bij een slipper sowieso op de grond, mat alle gevolgen van dien.
                                      Oké, met een fiets kan je ook je hoofd invallen. Maar het verplicht maken tijdens trainingsritjes en dergelijke zie ik niet goed zitten, je kan die lijn dan ook doortrekken naar de lopers bijvoorbeeld. Als je een toertje gaat lopen kan je ook je voet omslaan en met je hoofd op de stoep terechtkomen hé. Moeten we dan de lopers ook gaan verplichten een helm te dragen?


                                      Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                      Nu moet ik wel toegeven dat ik in de winter vroeger ook geen helm droeg. Paste gewoon niet over mijn muts. Nu heb ik eentje waar het wel mee zou moeten lukken, maar ik kan niet fietsen.
                                      Buff kopen, ik gebruik dat ook als muts, 't is dun maar geeft toch voldoende warmte, voor mij althans toch.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Dat een helm verplicht is op een moto vind ik maar niet meer dan normaal. De snelheden die je haalt op een moto zijn veel hoger dan die met een fiets, bijgevolg is de kans op hoofdletsels bij een valpartij met een moto ook veel groter. Verder deel je als motorrijder de baan met de auto's en vrachtwagens en die moeten maar iets dom doen en je bent de pineut. Daar je maar op twee wielen rijdt lig je bij een slipper sowieso op de grond, mat alle gevolgen van dien.
                                        Oké, met een fiets kan je ook je hoofd invallen. Maar het verplicht maken tijdens trainingsritjes en dergelijke zie ik niet goed zitten, je kan die lijn dan ook doortrekken naar de lopers bijvoorbeeld. Als je een toertje gaat lopen kan je ook je voet omslaan en met je hoofd op de stoep terechtkomen hé. Moeten we dan de lopers ook gaan verplichten een helm te dragen?
                                        Dat van die moto's, wist ik, maar daar volstaat een helm en wat aangepaste kledij lang niet altijd.
                                        Met de fiets ga je toch heel wat sneller dan wanneer je loopt. Je hoeft nog niet eens getraind te zijn om op de koersfiets snelheden van meer dan 60 km/h te halen (toch niet in mijn streek). En zelfs op plat kan het al eens tegen de 50 km/h lopen. Je zal maat ergens tegenaan vliegen tegen die snelheid.


                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Buff kopen, ik gebruik dat ook als muts, 't is dun maar geeft toch voldoende warmte, voor mij althans toch.
                                        Ik heb er twee: een gewone en eentje met een fleece-stuk aan. De gewone is sowieso veel te dun voor mij in de winter. Ik scheer mijn haar altijd zeer kort en onder de tien graden moet ik sowieso iets warms op mijn hoofd hebben. Onlangs heb ik een Assos-muts gekocht die ook onder de helm kan worden gedragen.
                                        120d Hatch Edition Sport

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                          Dat van die moto's, wist ik, maar daar volstaat een helm en wat aangepaste kledij lang niet altijd.
                                          Met de fiets ga je toch heel wat sneller dan wanneer je loopt. Je hoeft nog niet eens getraind te zijn om op de koersfiets snelheden van meer dan 60 km/h te halen (toch niet in mijn streek). En zelfs op plat kan het al eens tegen de 50 km/h lopen. Je zal maat ergens tegenaan vliegen tegen die snelheid.
                                          Ik weet het van die snelheden, dan kan je inderdaad best een helm opzetten, zal ik ook nooit tegenspreken. Maar als ze de helm gaan verplichten op de fiets dan geldt dat ook voor de tochtjes die ik in de winter doe, alleen op het lijnrechte jaagpad langs het Albertkanaal tegen 30 per uur. En dat zie ik niet echt zitten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X