Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
    'k ben eigenlijk niet echt mee met die versnellingsgroepen van sram, hoe verhouden die zich tov shimano, 'k bedoel wat komt met wat overeen ongeveer?
    X.5 ~ Deore
    X.7 ~ SLX (vroeger Deore LX)
    X.9 ~ Deore XT
    X.0 ~ XTR
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
      Ik net niet. Gewoon door de naam van het bedrijf.
      Als er iets aan de kader komt kun je sowieso fluiten naar garantie (zo komt het toch over de laatste maanden)
      Die service is toch al aan het verbeteren, dacht ik?
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
        'k ben eigenlijk niet echt mee met die versnellingsgroepen van sram, hoe verhouden die zich tov shimano, 'k bedoel wat komt met wat overeen ongeveer?

XTR komt overeen met X.0
        XT met X.9
        SLX met X.7
        Deore met X.5

ONGEVEER
        Iedereen heeft zo wel zijn voorkeuren
        Een X.9 Achterderailleur komt er hier bv nooit in omdat die in onze streken verschikkelijk slijten (vooral de wieletjes)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Die service is toch al aan het verbeteren, dacht ik?
          ik ken 2 gevallen persoonlijk in de laatste 2 maanden waar ze kader gewoon bij het oud ijzer hebben kunnen gooien.

Comment

ik ken 2 gevallen persoonlijk in de laatste 2 maanden waar ze kader gewoon bij het oud ijzer hebben kunnen gooien.
            Chance dat ik terug voor Cannondale gegaan ben dan.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
              X.5 ~ Deore
              X.7 ~ SLX (vroeger Deore LX)
              X.9 ~ Deore XT
              X.0 ~ XTR
              Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
              XTR komt overeen met X.0
              XT met X.9
              SLX met X.7
              Deore met X.5

ONGEVEER
              Iedereen heeft zo wel zijn voorkeuren
              Een X.9 Achterderailleur komt er hier bv nooit in omdat die in onze streken verschikkelijk slijten (vooral de wieletjes)
              Dank u wel

Comment

Ik net niet. Gewoon door de naam van het bedrijf.
                Als er iets aan de kader komt kun je sowieso fluiten naar garantie (zo komt het toch over de laatste maanden)
                Maar daar heb je toch sowieso weinig kans op bij een alu kader?
                Carbon is een ander verhaal, maar je mag toch al ferme stoten uithalen om een alu kader zonder fabricagefouten te 'vernielen'.

Nu nog eens wat anders. Ik wil die toren van spacers weghalen boven m'n stuur. Wat moet ik dan doen? Als ik het goed heb:
                -dop losdraaien en stuur en spacers afhalen
                -schroef in vorkbuis 4 cm inslaan met bezemsteel
                -buis afzagen

Maar als ik een blote vorkbuis boven het frame overhoud, is het dan normaal dat de vork uit het frame valt? Kan dat kwaad, die lagers vallen er dan toch niet uit hoop ik?
                Last edited by ; 27/07/2009, 18:41.

Comment

• Hallo kroket: http://www.radon-bikes.de/xist4c/web...0_id_5601_.htm
                  Geen geld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                    Die 6.0 lijkt me wel iets voor een beginner als ik eigenlijk, 699, valt wel mee idd ...

slx vooraan, xt achteraan rock-shocksvorkje ...

Comment

• Hmmm, zelfs die 5.0 moet nog volstaan voor wat ik dat zou gebruiken, dan is't nog maar 529.

Die rock-shocks dart is wel het minimum van vering heb ik begrepen, zijn er nog andere dingen die eigenlijk niet goed zijn daaraan?

Comment

• voor dat geld is dat een goede fiets.
                        Idd de vering is niet echt een goede vering en ook het crankstel is niet echt mountainbike "proof"
                        maar gewoon vervangen door een Deore/SLX als het stuk is net zoals de andere onderdelen.

Comment

Carbon is een ander verhaal, maar je mag toch al ferme stoten uithalen om een alu kader zonder fabricagefouten te 'vernielen'.
                          Een ervan was anders een alu frame. BB niet vlak gefreesd en nu passen er geen lager cups meer in (schroefdraad naar de zak). Toevallig zag ik laatst op MTBforum nog iemand met iedentiek probleem met zelfde merk...

Comment

voor dat geld is dat een goede fiets.
                            Idd de vering is niet echt een goede vering en ook het crankstel is niet echt mountainbike "proof"
                            maar gewoon vervangen door een Deore/SLX als het stuk is net zoals de andere onderdelen.
                            Weet je toevallig ongeveer de prijs van een slx crankstel?

Ik heb veel zin om hem te bestellen, die 5.0 dan ....

Comment

• 110 euro zie ik bij Hopmans, veel lager zal je niet vinden.

Comment

• slx crankstel heb ik voor 79€ gekocht!

Comment

110 euro zie ik bij Hopmans, veel lager zal je niet vinden.
                                  Voor die prijs koop je een Deore XT in Duitsland.

Edit:
                                  119 € met lagers bij: http://www.bike-components.de/produc...two-piece.html
                                  Last edited by Beta; 27/07/2009, 20:19.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• **neemt serieuze optie**

Iemand een gelijkaardige setup voor een gelijkaardig bedrag?

Comment

Trek geeft levenslange garantie op de kader dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                        Trek geeft levenslange garantie op de kader dacht ik.
                                        Cannondale ook.
                                        Ik veronderstel dat er nog merken zijn. Iemand?
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Even een alu kader slecht parkeren en er is al een bluts in... dan heb je inderdaad best levenslange garantie

Comment

Working...
                                          X