Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ben jij nog kleurenblind ook?

    Goudkleur is volgens mij toch eerder 'gelig' blinkend, niet?
    Dit is toch overduidelijk 'groenig' blinkend... of ben ik kleurenblind?
    Is idd geel/groen. Vind ik persoonlijk wel geslaagd met dat mat zwart.
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

    Comment


    • Allée vooruit, het is hier weer proper op aanvraag van de vervuiler zelf.




      Back on-topic.

      Voor 2010 komt Cannondale op de proppen met een nieuw carbon hardtail frame, de Flash.

      Comment


      • Heeft hier volgens mij al gestaan.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • stond op ander topic.

          is een hard-tail van 950 gram en kan 0.5cm "veren" eerder "flexen" achteraan.
          Is ontwikkeld samen met Roel Paulissen. Hij heeft er het EK mee gewonnen.
          Het WK heeft hij ook ermee gereden maar daar had hij pech met de remmen (nieuwe XX van Sram) En pech met de banden ( al 2-3 keer op laatste events, sinds ze omgeschakeld zijn van Vredestein naar Schwalbe)

          Comment


          • Die is zo mooi eh die flash,wat zou prijs zijn van deze 3000€?met een fox vering wss rond 2000€

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy4 Bekijk Berichten
              Die is zo mooi eh die flash,wat zou prijs zijn van deze 3000€?met een fox vering wss rond 2000€
              Ik heb een Taurine 4 van 2009. De adviesprijs is 2049 €. Mogelijks gaat die nieuwe nog iets meer kosten?
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy4 Bekijk Berichten
                Die is zo mooi eh die flash,wat zou prijs zijn van deze 3000€?met een fox vering wss rond 2000€
                Met een Lefty zal dat wel vanaf die prijs ongeveer zijn. Met een Fox erin koop je geen Cannondale, da's de goede eigenschappen van het frame en het imago van het merk volledig de vernieling inhelpen. Ik ben helemaal geen 'boekskeslezerke', maar bij de tandarts van de week lag het magazine 'Fiets' van juni, en daar stond het nog vermeld dat een Cannondale het beste rijdt met z'n eigen vorken, Lefty en Fatty dus... . Nu die 'boekskespraat' zegt mij nooit niet zoveel (objectiviteit is soms ver zoek in tijdschriften), maar hier kan ik mij toch wel in vinden
                Enfin, dit allemaal terzijde natuurlijk.

                Comment


                • Gewoon even melden dat mijn Fox qua werking veel beter is dan mijn Super Fatty vroeger. OK, minder stijf en zwaarder, maar qua werking wel beter. En ik ben niet de enige die er zo over denkt. Heb eens soortgelijke commentaar gelezen in Bike Magazin. Mijn dealer wist me trouwens hetzelfde vertellen. Maar bon, wil je puur XC-materiaal, dan zal je mss idd liever een Fatty hebben.

                  Edit:
                  Louter qua werking, vinden ze bij Bike Magazin een Fox zelfs beter dan een Lefty. Al zou ik nu wel een Lefty verkiezen boven een Fox. Voor de stijfheid ...
                  Last edited by Beta; 02/08/2009, 23:06.
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • een oude super fatty kun je ook niet vergelijken met een nieuwe FOX
                    Maar ik moet ze deel gelijk geven.
                    Maar wat is "beter"?
                    is lichter beter ?
                    is stijver beter ?
                    is onderhoud beter ?
                    is levensduur beter ?
                    of
                    is demping beter ?
                    is meer veerweg beter?

                    Ik rijd liever met een Fatty omdat de eerste lijst voor mij belangrijker is als de 2de lijst (in België) maar dat is vooral een persoonlijke keuze denk ik.

                    edit:
                    een fox beter als een lefty qua werking ?
                    Ik vind een lefty anders veel soepeler aanspreken als een fox.
                    En fox zorgt mss voor een iets betere filtering voor de kleine schokken maar voor de rest ....

                    En over de flash,
                    waarom een flash met een FOX ?
                    Het stijfste frame op de markt kopen en er dan een FOX onder zetten...
                    De prijzen komen echter niet echt overeen met wat ge denkt

                    Flash carbon 2 = 3750 $
                    * Lefty Speed Carbon DLR 110
                    * DT Swiss XCR 1.5 wheelset
                    * FSA V-Drive BB30 44/32/22 crankset
                    * SRAM X-7 shifters, X-9 rear derailleur
                    * Avid Elixir R disc brakes

                    Flash carbon 1 = 6400$
                    * Lefty Speed Carbon SL 110
                    * Shimano XTR wheelset
                    * FSA K-Force Light BB30 44/32/22 crankset
                    * Shimano XTR shifters/derailleurs
                    * Shimano XTR disc brakes

                    Flash Ultimate = 9600$
                    * Lefty Speed Carbon SL 110
                    * DT Swiss XCR 1.2 carbon wheelset
                    * Schwalbe Furious Fred 26 x 2.1 EVO folding tyres
                    * Cannondale Hollowgram SL BB30 42/28-tooth crankset w/ custom spider for SRAM XX
                    * SRAM XX groupset
                    * Fizik Antares carbon-rail saddle

                    Dat zijn de enige 3 met het highmod frame.
                    daaronder gewone carbon en alu frames

                    Carbon 3
                    Carbon 4

                    Aluminium :

                    F1
                    F2
                    F3

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Ik heb een Taurine 4 van 2009. De adviesprijs is 2049 €. Mogelijks gaat die nieuwe nog iets meer kosten?
                      Ik lees net dat de goedkoopste 2499 € gaat kosten.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Ik koop toch liever een f1 dan.

                        Comment


                        • Dan kun je beter een taurine kopen. Dan lopen de kabels langs boven.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy4 Bekijk Berichten
                            Ik koop toch liever een f1 dan.
                            Dat wordt een Flash Alloy.

                            BTW: http://www.dirty-pages.net/nieuws/it...d3ee18f99169ba

                            Edit:
                            De duurste Flash Alloy blijft F1 heten.
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                              Dan kun je beter een taurine kopen. Dan lopen de kabels langs boven.
                              Ik blijf die wel knapper vinden dan die nieuwe Flash.
                              Bij de aluminium modellen heb ik dat nog meer. Ik heb het niet zo voor "hydroformed tubes". Doe mij maar gewone rechte buizen. Eenvoudiger en mooier imo.
                              120d Hatch Edition Sport

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Ik blijf die wel knapper vinden dan die nieuwe Flash.
                                Bij de aluminium modellen heb ik dat nog meer. Ik heb het niet zo voor "hydroformed tubes". Doe mij maar gewone rechte buizen. Eenvoudiger en mooier imo.
                                Qua uitzicht vind ik de nieuwe modellen (van de meeste merken, zeker specialized) echt niet mooi met al die rare buizen.
                                Mooiste vind ik nog altijd de CAAD en Optimo frames.
                                Maar puur prestatie gericht ben ik er zeker van de carbon Flash echt wel een topper is.
                                Echter 950 gram lijkt mij eerder een frame om maximaal 2 jaar intensief te gebruiken en dan weggooien. En dus voor gewone gebruiker niet echt te verantwoorden.

                                Comment


                                • Zijn er geen website's waar de laatste nieuwe fietsen worden voorgesteld etc.? Kwestie van wat op de hoogte te blijven van de nieuwe modellen.

                                  Comment


                                  • hier worden veel nieuwe modelen getoont
                                    Singletrack World has been doing mountain biking differently since 2001 and is the home of independent reviews, views and opinions.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      Gewoon even melden dat mijn Fox qua werking veel beter is dan mijn Super Fatty vroeger. OK, minder stijf en zwaarder, maar qua werking wel beter. En ik ben niet de enige die er zo over denkt. Heb eens soortgelijke commentaar gelezen in Bike Magazin. Mijn dealer wist me trouwens hetzelfde vertellen. Maar bon, wil je puur XC-materiaal, dan zal je mss idd liever een Fatty hebben.

                                      Edit:
                                      Louter qua werking, vinden ze bij Bike Magazin een Fox zelfs beter dan een Lefty. Al zou ik nu wel een Lefty verkiezen boven een Fox. Voor de stijfheid ...
                                      En te zeggen dat je ook een Lefty kan kopen met Fox cartridge..

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                        En te zeggen dat je ook een Lefty kan kopen met Fox cartridge..
                                        deze hebben dan idd ongeveer dezelfde werking en instelmogelijkheden als een fox maar wegen dan ook bijna evenveel als een fox.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                          Qua uitzicht vind ik de nieuwe modellen (van de meeste merken, zeker specialized) echt niet mooi met al die rare buizen.
                                          Mooiste vind ik nog altijd de CAAD en Optimo frames.
                                          Maar puur prestatie gericht ben ik er zeker van de carbon Flash echt wel een topper is.
                                          Echter 950 gram lijkt mij eerder een frame om maximaal 2 jaar intensief te gebruiken en dan weggooien. En dus voor gewone gebruiker niet echt te verantwoorden.
                                          Ik vind de Caffeine een erg knap frame. Vooral omdat de staande achtervork een grotere diameter heeft dan die op bv. een Optimo. Dat toont evenwichtiger. En die S-bend staat ook erg goed.
                                          OK, moest ik nu een nieuwe MTB willen bestellen, ik zou allicht ook wel wachten op de nieuwe Flash. En allicht de F1 of de goedkoopste carbon-versie bestellen. Ook al vind ik de oudere modellen dan mooier. Schoonheid is ondergeschikt aan kwaliteit.
                                          Ik vraag me wel af of Cannondale deze weg gaat blijven volgen. Zou dit het einde zijn van de Cannondales met de klassieke buizen? Ik hoop van niet alleszins.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X