Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Een jaar of twaalf geleden was ik bijna mijn vader verloren omdat iemand in slaap was gevallen achter zijn stuur. De auto kwam langs achteren, en niemand van de club had dat gezien. Ik reed schuin achter mijn vader en was nipt niet in het ongeval betrokken, maar ik heb wel alles zien gebeuren. Toen droeg bijna niemand in de club een helm. Mijn vader ook niet. Hij werd de lucht in geslingerd en kwam eerst met zijn hoofd op de grond. En ik kan je verzekeren dat bij een grote hoofdwonde, het erop kan lijken dat de schedel weg is. Ik dacht echt dat zijn schedel gewoon kapot was. Na een paar seconden begon hij wel weer wat te zeggen, maar hij heeft toch nog een week op intensieve gelegen en nog een klein half jaar niet kunnen werken wegens gevaar op stuipen (hij werd eerst zo snel mogelijk naar het ziekenhuis van Oudenaarde gebracht, maar daar konden ze hem niet voldoende behandelen, en dus is hij van daar zo snel mogelijk naar het UZ Gent gebracht). Gelukkig houdt hij er enkel een beetje last aan zijn nek aan over.
Tegenwoordig draagt bijna iedereen in de club een helm.
Comment