Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
    Ja, mss moet ik me ook maar es winterschoenen aanschaffen. Overschoenen en MTB gaan niet samen zeker niet als het zo vettig ligt dat je op somige stukken moet lopen...
    Ik heb de mijne in de solden bij Van Eyck gekocht. Als je daar drie kledingstukken koopt, krijg je het goedkoopste gratis. Mijn pa moest schoenen hebben, en ik ook. Heb meteen die winterschoenen erbij genomen, want had ik een paar kousen of zo genomen, dan ging ik die kousen gratis gekregen hebben. Best drie gelijkwaardige producten kopen dus, zodat je ongeveer 30 % korting hebt op de gewone prijzen die in feite ook al redelijk goedkoop zijn.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
      Ja, mss moet ik me ook maar es winterschoenen aanschaffen. Overschoenen en MTB gaan niet samen zeker niet als het zo vettig ligt dat je op sommige stukken moet lopen...
      Ik doe winter en zomer dezelfde (zomer)schoenen aan op de mountainbike. In de winter neopreen overtrekjes erover en dat gaat perfect, nog nooit koude voeten gehad, 'k moet er wel bij zeggen dat ik niet zo gevoelig ben voor koude voeten. Zo'n overtrekken zijn wat lastiger op loopstukken en na verloop van tijd maken de toppen van onder de schoenzool die overtrekjes stuk, maar dat gaat traag. Echt veel lopen komt er aan het meeste MTB werk toch niet aan te pas.

Comment

• ik zou eigenlijk ook eens schoentjes en een nieuw outfitje moeten hebben. Heeft er iemand toevallig een goed adresje in het Antwerpse?

Ahja zonet gebeld en als alles goed gaat mag ik zaterdag mijn fiets ophalen.... De verkoopster sprak wel met 2 woorden, want het was nog niet 100% zeker. Die 2 weken wachten zijn al 4 weken geworden

Comment

• Bikeland - Bornem (Bornem da ligt toch tegen Antwerpen niet?)

Ik ken de zaak zelf niet maar weet wel dat de dochter de moeite is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
            ik zou eigenlijk ook eens schoentjes en een nieuw outfitje moeten hebben. Heeft er iemand toevallig een goed adresje in het Antwerpse?

Ahja zonet gebeld en als alles goed gaat mag ik zaterdag mijn fiets ophalen.... De verkoopster sprak wel met 2 woorden, want het was nog niet 100% zeker. Die 2 weken wachten zijn al 4 weken geworden
            Decathlon, goedkoop zolang je bij hun merk blijft. Makro heeft ook fietskledij.
            Van Eyck in Geel heeft een zeer grote keuze in kledij, maar dat is niet meer echt in de buurt van Antwerpen natuurlijk.

Comment

• merci voor de tip
              Als ik daar in Bornem of Decathlon niets vind dan fiets ik wel naar Geel

Comment

• *kuch*

www.dedeurtrappers.be

Klein gezellig clubje
                Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Mijn trapmachien

Merida Matts Special Edition V-brake (06-2006)

Versnellingen: 27
                  Maten: 22
                  Kleur: mat zwart / rood
                  Frame: Matts TFS, AL 7005
                  Achterdemper:
                  Vork: Manitou Axel Platinum Air, 80 mm, Click-IT
                  Bracket-as: Shimano Deore LX Hollowtech II
                  Remhendels: X-Mission Comp
                  Remmen: X-Mission Comp / Kool Stop
                  Ketting: CN-HG73
                  Tandwiel: Shimano Deore LX Hollowtech II
                  Voorderailleur: Shimano Deore XT
                  Achterderailleur: Shimano Deore XT Conventional
                  Freewheel: PG-970 11-32
                  Bar end: X-Mission Comp
                  Handvatten: X-Mission Speed
                  Stuur: X-Mission Comp Flat, 600 mm
                  Stuurpen: X-Mission Comp
                  Balhoofdlager: Merida OS Tower
                  Naven: Shimano Deore XT
                  Pedalen: XC Alloy
                  Velgen: Alex Crostini
                  Zadel: X-Mission Comp
                  Shifters: Shimano Deore XT Rapidfire
                  Voorband: Maxxis Flyweight 2.1, Kevlar
                  Achterband: Maxxis Flyweight 2.1, Kevlar

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Wellicht komen er nog Magura HS33's op...

Comment

• Zeer goeie remmen! Was daar zeer tevreden van.

Allez, de vorige twee weekends niet kunnen biken wegens doopduiken, 't komende weekend kan ik niet wegens zwaar feestje zaterdagnacht, 't weekend daarop kan ik niet omdat ik dan om m'n duck ga naar Duitsland, 't weekend daarop is 't nog een doopduik ... en dáárna ga ik eindelijk weer 'es m'n alu ros van stal kunnen halen.

Ik mis het fietsen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                        Wellicht komen er nog Magura HS33's op...
                        Goeie remmen. Ik heb die ook nog gehad. Echter, waarom niet direct schijfremmen?
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                          Goeie remmen. Ik heb die ook nog gehad. Echter, waarom niet direct schijfremmen?
                          zie hier ni direct voordeel in, tenzij bij continu zware belasting (downhill)... Ik ben zelfs nog zeer tevreden van mijn V-brakes...

Comment

zie hier ni direct voordeel in, tenzij bij continu zware belasting (downhill)... Ik ben zelfs nog zeer tevreden van mijn V-brakes...
                            Voor mensen van minder dan 75 kilo en als je erg dikwijls in de modder zit, is HS33 nog steeds prima oplossing

Comment

Ik ben ook tevreden van de V-brakes die ik nu heb, maar waarom HS33 nemen? OK, die remmen zijn beter doseerbaar. That's about it. Net daarom dat ik dan nog liever meteen schijfremmen zou monteren. Die leveren nog wel meer voordelen op dan alleen die doseerbaarheid.
                              Tenzij die V-brakes regelrechte brol zijn natuurlijk, maar dan nog.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Die Rush en ook Taurine met een Fox vork, ik blijf het een raar zicht vinden. Een Rush nog meer dan een Taurine, die zijn immers nog duurder, en dan om de kosten te beperken een Fox vork steken...Strange.
                                Last edited by ; 01/12/2007, 23:29. Reden: Geen zin om een en ander weer aan te wakkeren

Comment

...En 't is licht én 't is gemakkelijk te onderhouden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    ...En 't is licht én 't is gemakkelijk te onderhouden.
                                    Nog redenen om niet naar HS33 over te stappen.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• De Evo versie van HS33 vond ik persoonlijk niet goed. Ik ben teruggekeerd(toen) naar de Ti versie van de Avid SD7. Daar een Ti-Booster op van bij Hilset, ceramische remblokjes van XTR op een XR 4.1 velg van DTswiss, en dat remde heel erg goed.
                                      De oude versie HS33, was een stuk beter wegens minder flex op de booster.
                                      Met de erg lichte schijfremmen van tegenwoordig, Avid Ultimate of deregelijke, is het eigenlijk te gek om nog HS33 te nemen. V-Brakes of schijven.

Positief : Die hs33 zijn het meest betrouwbare produkt dat ze ooit hebben uitgebracht qua hydraulica.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                        Voor mensen van minder dan 75 kilo en als je erg dikwijls in de modder zit, is HS33 nog steeds prima oplossing
                                        ben iets zwaarder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                          De Evo versie van HS33 vond ik persoonlijk niet goed. Ik ben teruggekeerd(toen) naar de Ti versie van de Avid SD7. Daar een Ti-Booster op van bij Hilset, ceramische remblokjes van XTR op een XR 4.1 velg van DTswiss, en dat remde heel erg goed.
                                          De oude versie HS33, was een stuk beter wegens minder flex op de booster.
                                          Met de erg lichte schijfremmen van tegenwoordig, Avid Ultimate of deregelijke, is het eigenlijk te gek om nog HS33 te nemen. V-Brakes of schijven.

Positief : Die hs33 zijn het meest betrouwbare produkt dat ze ooit hebben uitgebracht qua hydraulica.
                                          Prijzen van schijfremmen? Heb er ni direct een idee van... zal zowiezo nog niet voor direct zijn...

Comment

Working...
                                          X