Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
    Ik heb nu een stel spaakwielen met dunne straatbandjes erop.
    Nu wil ik een tweede stel wielen met toppenbanden om wat onverhard te gaan doen.
    Wat is er zoal aan te raden ?

    Persoonlijk dacht ik de spaakwielen te houden, daar Allterrain banden op te leggen vanwege te sterkte (of niet ?)
    En dan een mooi stel velgen met de Michelin slicks erop...

    Oh, ja , t'is voor op een Merida TFS900 Vbrake....
    Dat is te zien wat het mag kosten???

    Mavic Slr (600€) de meest populaire wielen maar je ziet ze te veel
    Tufo carbon met tuben als het wat duurder mag zijn (1500€)
    Handgespaakt setje bv., Tune naven met Sapim spaken & DT-swiss of No-Tubes velg. (lekker licht en een goei 900€)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door enileinar Bekijk Berichten
      Dat is te zien wat het mag kosten???

      Mavic Slr (600€) de meest populaire wielen maar je ziet ze te veel
      Tufo carbon met tuben als het wat duurder mag zijn (1500€)
      Handgespaakt setje bv., Tune naven met Sapim spaken & DT-swiss of No-Tubes velg. (lekker licht en een goei 900€)
      Ik denk niet dat iedereen 600 € of meer aan wielen wil uitgeven. Ik zou eens op een paar Duitse sites kijken. Regelmatig kan je DT 240-naven met DT-velgen kopen voor 250 €. Die dingen kosten normaal makkelijk het dubbele. Uiteraard gaat het om de oude naven van DT, maar of die echt minder goed zijn dan de DT 240s? Enige nadeel: die wielen zien er zo standaard uit als maar zijn kan. Voordeel: je hebt iets exclusievers, iets wat alleen door kenners wordt gekocht.
      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
        Ik denk niet dat iedereen 600 € of meer aan wielen wil uitgeven. Ik zou eens op een paar Duitse sites kijken. Regelmatig kan je DT 240-naven met DT-velgen kopen voor 250 €. Die dingen kosten normaal makkelijk het dubbele. Uiteraard gaat het om de oude naven van DT, maar of die echt minder goed zijn dan de DT 240s? Enige nadeel: die wielen zien er zo standaard uit als maar zijn kan. Voordeel: je hebt iets exclusievers, iets wat alleen door kenners wordt gekocht.

        Die oude DT240 naven, zilverkleurig, 6 gaat schijfbevestiging, heb ik ook nog gehad, met XM819 velg.
        Pokkezware wielen. Waren met DT champion gespaakt, en kwamen tesamen op 1890 gram.
        Met de 240S - Sapim X-ray-Notubes combo kan je daar 500 gram af doen. En dat voel je.
        Het bovenste paar was wel freerideproof, mits goeie banden die de velgen wat sparen.

        Comment


        • Dat een zogezegde specialist hier wielen van 1.890 gr. pokkezwaar vindt kan ik niet vatten, dat 'm dan ook nog eens altijd lichte en dure wielen aanbiedt aan iemand die gewoon voor z'n fiets met v-brakes een goed setje wielen zoekt kan ik al helemaal niet vatten. DT 240s naven alleen kosten al snel 400 euro samen en dan heb je nog geen wielen en spaken.

          Wally, koop u een setje Mavic Crossride wielen, die zijn heel goed. En ik spreek uit ervaring, de laatste set wielen die ik op m'n vorige F1000 had liggen waren Crossrides en die hebben uitstekende dienst bewezen in soms héél zware omstandigheden. Je hebt een setje voor ongeveer een 170 euro, en ze wegen ongeveer een 1.900 gr. Een heel normaal gewicht voor een gemiddeld MTB setje.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            Die oude DT240 naven, zilverkleurig, 6 gaat schijfbevestiging, heb ik ook nog gehad, met XM819 velg.
            Pokkezware wielen. Waren met DT champion gespaakt, en kwamen tesamen op 1890 gram.
            Met de 240S - Sapim X-ray-Notubes combo kan je daar 500 gram af doen. En dat voel je.
            Het bovenste paar was wel freerideproof, mits goeie banden die de velgen wat sparen.
            Ik heb die wielen zelf ook.
            DT 240 - DT Champion - DT RR 1.1 (of zoiets, het zijn die lage velgen à la Open Pro).

            Edit:
            Ik heb het dus over de wielen voor koersfietsen nu, maar dat had je hopelijk wel door.
            Last edited by Beta; 02/01/2008, 21:42.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
              Ik heb die wielen zelf ook.
              DT 240 - DT Champion - DT RR 1.1 (of zoiets, het zijn die lage velgen à la Open Pro).
              'Pokkezware' wielen dus.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                Ik heb die wielen zelf ook.
                DT 240 - DT Champion - DT RR 1.1 (of zoiets, het zijn die lage velgen à la Open Pro).

                Edit:
                Ik heb het dus over de wielen voor koersfietsen nu, maar dat had je hopelijk wel door.
                Ik heb het begrepen BF, wel leuke combo.

                Ben wreed te vinden voor het materiaal van DT Swiss. Als ze nu nog frames beginnen maken...
                Die Carbon velgen combo die ze aanbieden samen met G-Acces ziet er heel geweldig uit, maar is zelfs niet lichter dan de Notubes combo. En dan schiet je toch aan het doel voorbij.
                Carbon velgen zijn bovendien alleen te gebruikten met de tufo bandjes en geweldig duur.

                Comment


                • Ik heb twee kleine veranderingen aan de MTB gedaan.



                  Een ander zadelklemmetje, een rode van PRO, de originele was eentje met een snelsluiting en dat vond ik echt wel lelijk.






                  En andere bar-ends. Gewoon omdat deze mooier zijn dan diegene die ik bij de aankoop van de fiets er had bijgekregen. Dit zijn geen gelaste maar gesmede en gefreesde exemplaren en dat is zoveel mooier. dat ze slechts 62 gr. wegen is mooi meegenomen.



                  Comment


                  • Vermits ik in het verleden enkel een helm op m'n hoofd zette wanneer het verplicht was, bij wedstrijden bijvoorbeeld. Had ik mij lang geleden een krel van een helm gekocht die eigenlijk maar half z'n gat pastte. Ik ben echter van zin om de helm meer op te zetten, ook wanneer het niet verplicht is en bij gevaarlijke ritten, vandaar dat ik nu een iets comfortabelere heb gekocht. 't Is een Met helm van het type Estro, let ook op de Cannondale decals.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      Ik heb het begrepen BF, wel leuke combo.

                      Ben wreed te vinden voor het materiaal van DT Swiss. Als ze nu nog frames beginnen maken...
                      Die Carbon velgen combo die ze aanbieden samen met G-Acces ziet er heel geweldig uit, maar is zelfs niet lichter dan de Notubes combo. En dan schiet je toch aan het doel voorbij.
                      Carbon velgen zijn bovendien alleen te gebruikten met de tufo bandjes en geweldig duur.

                      Ik was eigenlijk zinnens Ksyrium SL's te kopen, maar die DT-wielen kon ik niet laten schieten. Immers: exclusiever, meer waard en ze kostten minder.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                        Ik was eigenlijk zinnens Ksyrium SL's te kopen, maar die DT-wielen kon ik niet laten schieten. Immers: exclusiever, meer waard en ze kostten minder.
                        Goei beslissing Guido !

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          Goei beslissing Guido !
                          Guido? Of wordt die zin bij jullie veel gebruikt?
                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                            Guido? Of wordt die zin bij jullie veel gebruikt?
                            Compleet Off-topic :
                            Zoiets ja. Het Eiland nooit gezien ?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ik vermoed dat je niet van de grootste bent, maar je stuur staat toch echt wel hoog tegenover je zadelhoogte ! Wel een knappe verschijning met die kleuren !

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                Ik vermoed dat je niet van de grootste bent, maar je stuur staat toch echt wel hoog tegenover je zadelhoogte !
                                Ik ben 1m 78 groot maar heb wel iets kortere benen tegenover de gemiddelde '1m78cm mens'. Vind je dat m'n stuur hoog staat? Vreemd, ik vind dat het net redelijk laag staat met die omgekeerde stuurpen, lager gaat trouwens niet.


                                Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                Wel een knappe verschijning met die kleuren !
                                Thx.

                                Edit: als ik uw fiets tegenover de mijne zet zie ik ongeveer dezelfde verhouding hoogte zadel tegenover stuur, niet?




                                Last edited by Jakkel; 04/01/2008, 13:00.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                  Compleet Off-topic :
                                  Zoiets ja. Het Eiland nooit gezien ?
                                  Euh, elke aflevering, maar dat was ik vergeten.
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                    Ik vermoed dat je niet van de grootste bent, maar je stuur staat toch echt wel hoog tegenover je zadelhoogte ! Wel een knappe verschijning met die kleuren !
                                    Het stuur staat idd relatief hoog. Een portieve houding vereist een niveauverschil tss stuur en zadel van zo'n 10 cm. Sommigen maken dat verschil nog groter, doch dat vind ik niet zo lekker zitten.
                                    Anderzijds, dat stuur nog lager krijgen zal niet echt lukken, vrees ik. Tenzij met een Corratec Bullbar (als dat nog bestaat), maar dat is nu niet bepaald het knapste stuur.
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Bon, het stuur staat dus niet hoog hé. Het stuur staat 5 cm lager dan het zadel. Ik zit er echt niet recht op hoor, 't is eigenlijk, ja, een sportieve houding. Op een wel of niet sportieve houding kan je trouwens geen cijfer plakken wat betreft het verschil in hoogte tussen zadel en stuur, dat is afhankelijk van vele factoren. Afstand zadel tot stuur, lichaamsbouw van een bepaald individu, geometrie van de fiets, enz... .

                                      Maar ja, ik ben maar weer wat aan het zeveren hoor.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                        Het stuur staat idd relatief hoog. Een sportieve houding vereist een niveauverschil tss stuur en zadel van zo'n 10 cm. Sommigen maken dat verschil nog groter, doch dat vind ik niet zo lekker zitten.
                                        Anderzijds, dat stuur nog lager krijgen zal niet echt lukken, vrees ik. Tenzij met een Corratec Bullbar (als dat nog bestaat), maar dat is nu niet bepaald het knapste stuur.
                                        Zo'n 10cm ?



                                        Geeft een wat vertekend beeld, door het stuur wat opdraait naar buiten toe. In het midden zit je iets lager, buitenkant iets hoger. Maar 10 cm haal ik vlotjes in het midden.
                                        Last edited by ; 04/01/2008, 15:02.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                          Zo'n 10cm ?



                                          Geeft een wat vertekend beeld, door het stuur wat opdraait naar buiten toe. In het midden zit je iets lager, buitenkant iets hoger. Maar 10 cm haal ik vlotjes in het midden.
                                          Mja, dit kan je op verschillende manieren bekijken natuurlijk.
                                          Louter sportief: 10 cm aan de handvaten.
                                          Rekening houdend met waarvoor een riser is ontworpen: 10 cm in het midden.
                                          Bij u is de afstelling sportief genoeg natuurlijk.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X