Oorspronkelijk geplaatst door AdriH
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Dit week-end de Trek 6700 van 2010 gezien (in de winkel). Die ziet er wel deftig uit. Voor 1200 € met V-brakes (deore XT) en voor 1300 € met schijfremmen.
Voor de meesten zouden de V-brakes zeker volstaan. Rest van de afmontage: XT achterderailleur en crankstel, SLX voorderailleur en shifters. Wielen van Bontrager, net zoals zoveel andere onderdelen (logisch).
Comment
-
Adviesprijs is 1400 euro voor die met schijfremmen. Ook wel interessant, maar dan is een 8000 ook maar 1 stapje meer... (1600 euro dacht ik) Die heeft dit jaar trouwens als verschillen het frame, de vork en de wielen. Al de rest is hetzelfde, maar SSR ipv Ranger en Reba ipv Recon en een beter frame zijn die 200 euro wel waard denk ik dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenAdviesprijs is 1400 euro voor die met schijfremmen. Ook wel interessant, maar dan is een 8000 ook maar 1 stapje meer... (1600 euro dacht ik) Die heeft dit jaar trouwens als verschillen het frame, de vork en de wielen. Al de rest is hetzelfde, maar SSR ipv Ranger en Reba ipv Recon en een beter frame zijn die 200 euro wel waard denk ik dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenHeb jij een fiets met een Lefty ? Je schijnt er ook veel over te moeten vertellen.
Ik heb met eenzelfde fiets gereden, een keer uitgerust met een Fatty en een keer uitgerust met een Lefty, voor ik mijn Taurine bestelde.
Dat heb je al meer dan 1 keer gevraagd en staat hier ook al meerdere keren beschreven.
De enige ervaring die ik verder heb met Fatty's, is dat ik ze regelmatig ineengezakt langs de kant zag staan.
Ook al meerdere keren hier gepost.
Stop toch met die eindeloze discussie Fatty/Lefty...
M'n Lefty Speed 120 wordt bij momenten geregeld gebruikt (drie-vier ritten per week, wel nooit zware afdalingen), en staat dan weer eventjes (paar weken tot soms een maand) weer stil. Al verschillende keren gecheckt en staat nog altijd mooi op dezelfde druk, lockout werkt gigantisch goed (vast is écht vast). Zeer tevreden van.
En dan nog ... de Fatty vergaf ik z'n wispelturige bestaan. 't Is gewoon de max zo'n ding.
Comment
-
Het is eigenlijk een Lefty Speed 110.
Zelf nooit last gehad met mijn Super Fatty (76 mm veerweg).
Comment
-
lefty speed 120 heeft ook bestaan dacht ik.
Is nu hernoemt naar de Lefty Ultra (waarom niet super is me niet duidelijk) en zit bv in de RZ
Met mijn Fatty Super heb ik paar problemen gehad tot ze naar 88+ gegaan is.
mijn Fatty Super Ultra heb ik niet lang genoeg gebruikt om eventuele mankementen te ontdekken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenlefty speed 120 heeft ook bestaan dacht ik.
Is nu hernoemt naar de Lefty Ultra (waarom niet super is me niet duidelijk) en zit bv in de RZ
Met mijn Fatty Super heb ik paar problemen gehad tot ze naar 88+ gegaan is.
mijn Fatty Super Ultra heb ik niet lang genoeg gebruikt om eventuele mankementen te ontdekken.
In 2006 (van dat jaar is je bike toch, gTa?) zat er een Lefty met 140 mm veerweg op de Prophets.
Comment
-
Met een Fatty D negen jaar en ongeveer een 25.000 à 30.000 km's gereden, waaronder heel veel 'echt' MTB werk (lees : frequent Ardennen in alle weersomstandigheden). Eén keer een gescheurde beschermhoes vervangen, en één keer een onderhoud op uitgevoerd (vervangen van olie). Nooit iets mee gehad, zelfs de lock out deed het nog prima toen ik de fiets verkocht heb.
Die positieve ervaring met de Fatty D was de belangrijkste reden waarom ik terug voor een Cannondale met Fatty ben gegaan. Nu een dikke twee jaar een Fatty Ultra DLR, nog niks aan gehad, zelfs geen drukverlies!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenVind ik nergens iets van.
In 2006 (van dat jaar is je bike toch, gTa?) zat er een Lefty met 140 mm veerweg op de Prophets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenVind ik nergens iets van.
In 2006 (van dat jaar is je bike toch, gTa?) zat er een Lefty met 140 mm veerweg op de Prophets.
Comment
-
Knappe fiets Jupke, en mooi tempo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenKnappe fiets Jupke, en mooi tempo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk BerichtenTitanium is toch redelijk duur in assemblage ?
Ben ook wel eens benieuwd naar Uw ervaringen met een vaste vork. Pas op, 't zijn die vorken met de beste lock-out
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenAle merci, gij doet dat ook niet slecht voor nog geen jaar te fietsen.Last edited by Lotuzzz; 24/09/2009, 23:58.
Comment
Comment