Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
    op dealextreme komt hij 54 met gratis verzending.
    expressverzending aan 65 euro.

op die site in nederland is het 79 euro zonder verzending.
    Zojuist bij dealextreme besteld, nu nog even afwachten.

pff bestelling staat al een week op 'waiting for supplier'
    Database error.
    The database has encountered a problem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten

rond de Mont Blanc in 13u55 (150km en +6000 hoogtemeters)

mmh als ik dat eens tegoei uitwerk heb ik misschien nieuw doel voor zomer 2010.

Comment

• Daar zou ik m'n oude botten ook nog kunnen voor motiveren. Ik heb in ieder geval contact met de auteur, en we hebben afgesproken dat we daar de komende lente nog eens over praten

Comment

• Amai, lijkt me gene kattepis!
          Zou ik ook nog wel zien zitten, lijkt me een serieuze uitdaging.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Amai, lijkt me gene kattepis!
            Zou ik ook nog wel zien zitten, lijkt me een serieuze uitdaging.
            In 2 dagen dan toch hoop ik.. anders kan je toch niet echt genieten van de omgeving dunkt me.

Comment

• Ik ben dat geprul met die Tune Fastfoot traparmen/crankas zo stilaan beu, en ga me deze combi eens aanschaffen:
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

In 2 dagen dan toch hoop ik.. anders kan je toch niet echt genieten van de omgeving dunkt me.
                Het in twee dagen doen is inderdaad wel plezanter, maar dan is het niet meer echt een uitdaging natuurlijk.

Comment

• Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik 150km en 6000hm in dag kan aflappen. Moest het nu nog allemaal te rijden zijn misschien maar ...
                  Er zitten heel wat stapstukken tussen, getuige de recordtijd van bijna 14u - gemiddelde 11 per uur dus . Da's dan wel bij het kriekske van de dag vertrekken en met het laatste licht binnenkomen hee.
                  Je bent dus de ganse rit bezig met te maken dat je binnenbent, en dat is voor mij niet leuk meer.
                  Maar je hebt de track, dus go for it

En zo'n rit is zelfs in 2 dagen een hele klus , daar ben ik zeker van

Comment

Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik 150km en 6000hm in dag kan aflappen. Moest het nu nog allemaal te rijden zijn misschien maar ...
                    Er zitten heel wat stapstukken tussen, getuige de recordtijd van bijna 14u - gemiddelde 11 per uur dus . Da's dan wel bij het kriekske van de dag vertrekken en met het laatste licht binnenkomen hee.
                    Je bent dus de ganse rit bezig met te maken dat je binnenbent, en dat is voor mij niet leuk meer.

Absoluut, en hier bij ons zijn niet echt mogelijkheden om dergelijke dingen te trainen..

Comment

• Een paar mede-Rode Lintjes hebben de tocht in 2005 gedaan, in een dag of 4

EDIT: het gaat wel om een grotere ronde, die relatief gezien minder hoogtemeters telt.. 250km/8700hm
                      Last edited by ; 12/10/2009, 00:34.

Comment

Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik 150km en 6000hm in dag kan aflappen. Moest het nu nog allemaal te rijden zijn misschien maar ...

Wees maar gerust! Maar met een goede voorbereiding moet het toch vrij goed te doen zijn om dat in twee dagen te doen denk ik.

Comment

• Denk ik ook. Enfin, ik kan er nog een half jaar op broeden. Ik zit alleen zo met die stappassages.. ik ben fietser, geen wandelaar..

Comment

• gisteren en vandaag de mudbike nog eens gebruikt na een half jaar met de Sobe te hebben gereden.
                            Nu valt het verschil lefty-fatty pas enorm op

Adrih, heb jij meer info over die derailleur op de DEAN ?
                            ziet er wel iets tofs uit.

Comment

• Is een EGS, wordt jammer genoeg niet meer gemaakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                Nu valt het verschil lefty-fatty pas enorm op
                                Details...

Comment

• Deze bike lijkt me ook wel het overwegen waard: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=68833

Iemand ervaringen met Sensa, carbonframes, e.d... ?

En afgaand op voorgaande posts: Zijn schijfremmen nu echt af te raden als je veel in de duinen zou rijden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                    Details...
                                    dat gaat hier weer de 105de fatty-lefty discutie worden...
                                    Fatty is stijver als de Lefty. Maar de snelspanner is echt een 'zwak'punt. Moesten ze ooit een fatty maken met een steekas denk ik dat je een enorme stijve vering hebt die ook nog eens zeer direct reageerd.

Daar zit al direct het eerste nadeel... Lefty is overall mss niet zo stijf maar hij stuurt wel directer wss door de conische verbinding.
                                    Dan de travel. Ik heb altijd beweerd dat een fatty hier in de streken makkelijk toekomt mijn zijn 7 cm travel(ongeveer) maar eens je de lefty gewend bent is dat toch even wennen. Ik denk ook dat mijn rijstijl door de lefty veranderd is en waarschijnlijk iets wat agressiever.

en laatste punt is niet van toepassing op de fatty DLR maar mijn fatty is dus een DL en heeft geen rebound na enkele maanden prutsen aan de lefty stond die echt fijn afgesteld en werkte in mijn ogen subliem. Dat kan ik jammer genoeg niet zo fijn afstellen op de fatty.
                                    Ik moet wel nog wat spelen met de druk op de fatty want die staat niet 100% ok

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                                      Deze bike lijkt me ook wel het overwegen waard: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=68833

En afgaand op voorgaande posts: Zijn schijfremmen nu echt af te raden als je veel in de duinen zou rijden?
                                      check anders deze eens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                                        Deze bike lijkt me ook wel het overwegen waard: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=68833

Ziet er mij een goed afgemonteerde fiets uit. Schijven in de duinen, so what. Misschien wel opletten met zout water.

Comment

Working...
                                        X