Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • waar staan die prijzen bij specialized?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
      waar staan die prijzen bij specialized?
      Inspired to ride IN DE KIJKER Technische assistentie tijdens onze evenementen zorgt voor een kommerloos en geruststellend gevoel. De oprichters

      staan prijzen + gewichten

      hij geeft geen korting...

      Comment


      • NU ZONDAG
        Paliseul
        wie wil bibberen: WELKOM
        wij zullen zo rond 10uur starten om (hopelijk) zo'n 40km te rijden

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
          NU ZONDAG
          Paliseul
          wie wil bibberen: WELKOM
          wij zullen zo rond 10uur starten om (hopelijk) zo'n 40km te rijden
          Nee bedankt, met het voorspelde weer hang ik liever de 'asfaltjanet' uit.

          Comment


          • Zijn er in Nederland of Duitsland geen rechtstreekse Canyon dealers ? Het is een duits merk en hier en daar denk ik er iets van te lezen maar ik kan verkeerd zijn uiteraard....

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
              Zijn er in Nederland of Duitsland geen rechtstreekse Canyon dealers ? Het is een duits merk en hier en daar denk ik er iets van te lezen maar ik kan verkeerd zijn uiteraard....
              Stuur ze eens een mailtje.

              Hier findest du eine große Auswahl an Carbon- und Aluminium-Rennrädern, Mountainbikes, Triathlonrädern, E-Bikes und mehr. Kaufe direkt beim Hersteller und lass es dir nach Hause liefern.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                done, we zullen zien

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Je zegt het zelf, ongeveer.
                  Veel hangt af van de lichaamsbouw van een bepaald individu. Zoiets moet je passen, m.a.w., daar moet je eens mee rijden. Ge kunt dat niet zeggen langs tinternet.
                  'T was maar een idee, moest het hem interesseren, dan mocht ie van mij een week proberen.

                  @ vroem-vroem: hint hint

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                    Alsof dure frames sneller stuk gaan. Nee, en de dikte van de buizen heeft daar ook niet zo heel erg veel mee te maken.
                    Bwa, je moet er rekening mee houden dat die moderne aluminium frames op bepaalde plaatsen flinterdunnen buizen vertonen. Daar kunnen volgens mij onder de lak toch gemakkelijker verborgen gebreken in schuilen dan in die goede oude dikke alu-buizen. Zolang dat ze niet op onnatuurlijke wijze gevandaliseerd worden is het niet zo erg. Maar een zware slag op een dunne buis of op een dikke buis. Dat maakt volgens mij toch wel een verschil in verzwakking.

                    Ik ben met mijn scott eens zwaar ten val gekomen. Mijn remhevel is toen omdat mijn stuur helemaal omsloeg in mijn bovenbuis gesmakt. Tot op vandaag is daar nog altijd een serieuze bluts te zien. 'K dacht dat ik mijn frame ging kunnen wegsmijten maar het houdt nu toch al dik 1.5 jaar. Was dat met mijn vorige bike geweest, der was geen bluts te zien geweest.

                    Dat is wat ik wilde zeggen tegen vroem-vroem. Je weet nooit wat het frame zijn vorig leven was. En dan zou ik geruster zijn in een ouder, dikker frame waar imo toch minder aan kan schelen gesteld dat het niet altijd mooi behandeld is geweest.

                    Mijn maat had zo een licht alu frame van één of ander merk dat ik niet kende, zo'n kwaliteit zal het wel niet geweest zijn. Na een half jaar begint dat daar te kraken op zware tochten. Ergens in het frame zat een scheurtje dat voor dat kraken zorgde. Op het asfalt, no problemo, maar eens het offroad ging "krrrr, krrrrr kkkrriiii" Hoe je het draait of keert, een dunne buis moet gewoon rapper scheuren dan een dikke. Dat kan gewoon niet anders.

                    Dat hoeft helemaal niet zeggen dat moderne alu frames niet stijver kunnen zijn hé. Daar wordt gewoon door een fraai staaltje sterkteleer zoveel mogelijk aluminium uitgespaard maar wordt er nog net genoeg overgehouden om de normale klappen dat bij het biken komt kijken op te vangen. Vanaf een val, dan weet ik wel wat ik het liefst tegen de grond zou smijten.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                      Bwa, je moet er rekening mee houden dat die moderne aluminium frames op bepaalde plaatsen flinterdunnen buizen vertonen. Daar kunnen volgens mij onder de lak toch gemakkelijker verborgen gebreken in schuilen dan in die goede oude dikke alu-buizen. Zolang dat ze niet op onnatuurlijke wijze gevandaliseerd worden is het niet zo erg. Maar een zware slag op een dunne buis of op een dikke buis. Dat maakt volgens mij toch wel een verschil in verzwakking.

                      Ik ben met mijn scott eens zwaar ten val gekomen. Mijn remhevel is toen omdat mijn stuur helemaal omsloeg in mijn bovenbuis gesmakt. Tot op vandaag is daar nog altijd een serieuze bluts te zien. 'K dacht dat ik mijn frame ging kunnen wegsmijten maar het houdt nu toch al dik 1.5 jaar. Was dat met mijn vorige bike geweest, der was geen bluts te zien geweest.

                      Dat is wat ik wilde zeggen tegen vroem-vroem. Je weet nooit wat het frame zijn vorig leven was. En dan zou ik geruster zijn in een ouder, dikker frame waar imo toch minder aan kan schelen gesteld dat het niet altijd mooi behandeld is geweest.

                      Mijn maat had zo een licht alu frame van één of ander merk dat ik niet kende, zo'n kwaliteit zal het wel niet geweest zijn. Na een half jaar begint dat daar te kraken op zware tochten. Ergens in het frame zat een scheurtje dat voor dat kraken zorgde. Op het asfalt, no problemo, maar eens het offroad ging "krrrr, krrrrr kkkrriiii" Hoe je het draait of keert, een dunne buis moet gewoon rapper scheuren dan een dikke. Dat kan gewoon niet anders.

                      Dat hoeft helemaal niet zeggen dat moderne alu frames niet stijver kunnen zijn hé. Daar wordt gewoon door een fraai staaltje sterkteleer zoveel mogelijk aluminium uitgespaard maar wordt er nog net genoeg overgehouden om de normale klappen dat bij het biken komt kijken op te vangen. Vanaf een val, dan weet ik wel wat ik het liefst tegen de grond zou smijten.
                      Euhm, alsof die buizen vroeger zoveel dunner waren. Cannondale heeft altijd al erg dunne wanden gebruikt. OK, daar kan al eens een bluts in komen, maar zoveel maakt dat niet hoor. Dat word je nooit gewaar. Ik heb ook al blutsen gehad in mijn Cannondales. 3,5 jaar geleden had ik zelfs iemand van de club die mijn raakte, viel en doordat zijn fiets aan de mijne bleef hangen (ik fietste gewoon door ) een enorme bluts in mijn staande achtervork veroorzaakte. Allicht door zijn pedaal die bleef draaien of zo. Anyway, het is zelfs zo erg dat er niet alleen een bluts in het frame zit, maar dat de staande achtervork ook nog gebogen is. Guess what: dat frame is nog steeds niet gebarsten. En zolang ik er niets aan merk, blijft dat ding dienst doen als resevefiets of fiets voor bij slecht weer. Die vork kan toch onmogelijk zomaar afbreken. Het frame zal sowieso eerst beginnen barsten. Als het al zo ver komt.

                      Zoveel dunner zijn de buizen tegenwoordig niet hoor! Zeker niet dat jij er iets van zou kunnen merken. Je denkt toch niet echt dat de buizen van tegenwoordig twee keer dunner (of nog veel meer) zijn dan vroeger?
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                        Bwa, je moet er rekening mee houden dat die moderne aluminium frames op bepaalde plaatsen flinterdunnen buizen vertonen. Daar kunnen volgens mij onder de lak toch gemakkelijker verborgen gebreken in schuilen dan in die goede oude dikke alu-buizen. Zolang dat ze niet op onnatuurlijke wijze gevandaliseerd worden is het niet zo erg. Maar een zware slag op een dunne buis of op een dikke buis. Dat maakt volgens mij toch wel een verschil in verzwakking.
                        Ik vertrouw een simpel zwaar alu frame zonder weggedremelde lassen ook wel boven een lichter (en dus meestal ook duurder) frame. Ik heb in m'n kennissenkring weet van twee gebroken Cannondale alu frames, eentje was een CAAD 4 MTB frame (gebroken aan de las van de achtervork aan de trapas), van de andere weet ik niet meer welk type het was, die was gebroken aan de las waar de schuine buis van het frame aan de buis waar de vork in steekt gelast is. Op m'n werk heeft de sportdienst van die eenvoudige (vrij zware) MTB's met goedkope alu frames. Die worden aan iedereen uitgeleend, ook mensen van +100 kg die ermee in het bos gaan stompen. Nog nooit geweten dat er een frame gebarsten is.



                        Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                        Vanaf een val, dan weet ik wel wat ik het liefst tegen de grond zou smijten.
                        Inderdaad, een lekker zwaar alu frame.

                        Comment


                        • Ik heb een Cannondale Volvo team replica, ik zal wel eens wat foto's posten

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                            Bwa, je moet er rekening mee houden dat die moderne aluminium frames op bepaalde plaatsen flinterdunnen buizen vertonen. Daar kunnen volgens mij onder de lak toch gemakkelijker verborgen gebreken in schuilen dan in die goede oude dikke alu-buizen. Zolang dat ze niet op onnatuurlijke wijze gevandaliseerd worden is het niet zo erg. Maar een zware slag op een dunne buis of op een dikke buis. Dat maakt volgens mij toch wel een verschil in verzwakking.

                            De buizen van de lichtere frames zijn in het midden dunner dan aan de uiteinden (double of tripple butted). Een slag op het midden van het frame geeft dit als resultaat. Een gedeukt en compleet verbogen frame, zie maar naar de bovenbuis.



                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door CDI Bekijk Berichten
                              Ik heb een Cannondale Volvo team replica, ik zal wel eens wat foto's posten
                              Cool!
                              Bij de aankoop van m'n F1000 destijds heb ik nog getwijfeld tussen de F800SL in de Volvo team kleuren en de F1000.
                              Uiteindelijk toch voor de F1000 gegaan.

                              Zo eentje dus, maar dan een F800SL.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Canyon is een Online verkoper en wekt dus niet met dealers/wederverkopers.
                                Het hierdoor behaalde prijsvoordeel komt geheel ten goede aan de koper.

                                Wel hebben wij in de respectievelijke markten een service/verkoop-punt
                                Voor de Benelux is het Canyon service center in Heerlen (Nederland bij
                                Maastricht.) hier kan U terecht met al Uw vragen, reparaties, onderhoud en
                                eventuele garanties.

                                Levertijden zijn afhankelijk van model, kleur, maat en moment van bestellen.
                                De minimale levertijd van een fiets die direct op voorraad is bedraagt incl.
                                de verzendtijd ± 2 weken.

                                Na het plaatsen van een order ontvangt u van ons de orderbevestiging met de
                                productieweek van Uw fiets, indien deze voor u te laat blijkt staat het U
                                vrij om te wijzigen of annuleren.
                                Kga eens een bestelling plaatsen om te kijken over hoeveel weken wachten het juist gaat, daarna annuleer ik gewoon de bestelling. (aangezien dat toch zonder probleem blijkt te gaan)

                                Comment


                                • Gewoon ter info bij deze: http://www.canyon.com/_nl/mountainbi...dex.html?b=121

                                  Dat wit gaat, zeker aan de tandwielen, op den duur er altijd vuil uitzien. Is het niet beter van een donkere kader te nemen kwestie dat met wat minder kuiswerk het toch niet zo opvalt dat er eens wat smeermiddel of modder aanhangt ?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                    Gewoon ter info bij deze: http://www.canyon.com/_nl/mountainbi...dex.html?b=121

                                    Dat wit gaat, zeker aan de tandwielen, op den duur er altijd vuil uitzien. Is het niet beter van een donkere kader te nemen kwestie dat met wat minder kuiswerk het toch niet zo opvalt dat er eens wat smeermiddel of modder aanhangt ?
                                    Op wit zie je inderdaad sneller krasjes en vuiligheid, maar een witte fiets is wel een pak mooier vind ik. Zeker in deze tijd waar allerlei zwart en grijs (al dan niet mat) gespoten frames de mode zijn.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Cool!
                                      Bij de aankoop van m'n F1000 destijds heb ik nog getwijfeld tussen de F800SL in de Volvo team kleuren en de F1000.
                                      Uiteindelijk toch voor de F1000 gegaan.

                                      Zo eentje dus, maar dan een F800SL.

                                      Ja dit is hem ongeveer
                                      Ik weet wel niet juist meer welke F versie, op die plaats van het frame staat VOLVO
                                      Het was wel een SL versie ofzo
                                      Moet het eens nakijken, frame is dan ook het oudste aan de mtb, alle onderdelen zijn voor de rest vernieuwd
                                      Maar blijft een heel licht frame en in combo met headshok zeker top

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door CDI Bekijk Berichten
                                        Ja dit is hem ongeveer
                                        Ik weet wel niet juist meer welke F versie, op die plaats van het frame staat VOLVO
                                        Het was wel een SL versie ofzo
                                        Moet het eens nakijken, frame is dan ook het oudste aan de mtb, alle onderdelen zijn voor de rest vernieuwd
                                        Maar blijft een heel licht frame en in combo met headshok zeker top
                                        Van welk fabricatiejaar is hij en welke Fatty vork zit er in?
                                        Tot en met modeljaar 2000 hadden de Volvo Team Replica's deze kleur.

                                        Comment


                                        • Frame is van 1999

                                          Er zit nu een Fatty D in maar dat is niet de originele die er eerst op zat
                                          Fatty D was de simpelste waar niet veel kon aankomen en ook een van de lichtere
                                          Ook in dezelfde kleuren en vering-afdek-plastiek is geel

                                          Comment

                                          Working...
                                          X