Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Neen, ik had vrij weinig druk gestoken en ik had net hetzelfde. Daaaamn dat gedoe zoooog !! Gelukkig zo slim geweest om dan telkens gewoon in 't gras/veld zelf te gaan rijden, dat liep toch vlotter.

Ik ben vertrokken rond 20 voor 12, en heb er ongeveer 2 uur en 50 minuten over gedaan. Ik heb quasi continu alleen gereden, 't parcours was zo leeg als wat. Een paar keer ben ik ingehaald, maar voor de rest geen fietser te bekennen. 't Was rustig, 'k had 'n resem songs-met-kloten in m'n GSM geladen en ik had m'n oortjes op maar op zeer laag volume, zodat 'k zeer zacht de muziek wat hoorde. Met 't zonnetje erbij, leeg parcours, ... 't was echt genieten.

'k Ben 6 keer doodgegaan, of 16 keer 'k weet 't niet goed meer 'k ben de tel verloren, maar 't was wel de max.

Goeie les geleerd vandaag: mijn conditie is zelfs niet die van een 118d, als ik vergeleken mag worden met een oud Golfje II 1.6 diesel, mag 'k content zijn.

Volgende week toerrit Ingelmunster!

Comment

Héhé gTa, uw tijd is toch goed jong!! Ik heb 't afgehaspeld à 17,2 gemiddeld ofzo (vertrokken rond 9u25-9u30 en om 12u20 ben 'k geland in O'beke...met 3 tussenstopjes: bevoorrading, keelband afgedaan en ne keer beetje gewacht in 't bosje omdat er gewoon TEveel volk was ) en voor mijn 3de sportprestatie van 't jaar ben 'k daar toch wel tevréé mee . Dat zuiggedoe, 'k kan der niet over zwijgen, dat was nuts jong !

Comment

Ja 'k ben wel content met de tijd, of neen, 'k ben gewoon content dat ik 'm uitgereden heb. 'k Was een beetje te snel begonnen, na kilometer 3 ofzo zat ik al aan 180. Oké, beetje minderen. Die kerel die 'k aan 't volgen was dus laten gaan, en dan maar m'n eigen tempo gereden, en 't zakte meteen onder de 160, dat moest ik hebben. Heb voldoende gedronken (Camelbak had 'n dikke 2,5 liter zitten en die zijn zo goed als op), 'k heb twee powerbars gegeten en ook één gelleke moeten pakken toen ik de derde keer dood was gegaan (in 't "groot" bos, net voor die plakvelden, chance dus).

Had wel last van te slappe banden, er was bijna nergens terrein waar je daar voordeel uit haalde, en met die plakkende ondergrond trok ik ze soms bijna van de velg af. 't Waren omstandigheden voor veel bandendruk, lijkt me.

En ik moet dringend m'n remmen 'es (laten) ontluchten, da's ni normaal meer zeg. 'k Ga dat deze week nog doen, zodat 'ie proper staat voor Ingelmunster volgende zondag.

Comment

Ik had 3, 3-2 bar gepompt en bljkbaar mag 'k dan toch content zijn...op de hardere stukken was da prima, op die zuigondergrond en die crossparcourtjes was 't puffen!

'k Vind trouwens mijne borstband niet meer dus kan 't niet zeggen hoe hoog hartslag was, maar 'k denk gemiddeld 175 ofzo

En mijne Camelbak was maar voor 1,5l vol laatste kilometers had 'k geen drank meer pfffff

Comment

Vandaag in Kapellen gaan MTB'en, zeer leuk parcour vind ik persoonlijk, alhoewel ik weggetjes waar je van je fiets trilt enorm haat en die nogal talrijk aanwezig waren in Kapellen, ik rij trouwens met een Bulls 9.80

Leuk topic

Comment

Leuk topic, deze week eens een foto'tje van mijn trapper-terror plaasten...
              Een Merida TFS900 ennogwa, maar wel met smalle baanbandjes.
              Sinds ik een ongelooflijke val heb gemaakt ergens in de Limburgse bossen, hou ik het meer op verhard, dijkjes en mooie fietspaden...

Iemand ook wat tips om die plasticsmaak uit mijn Nalgene drinkzak te krijgen...
              www.perfectshine.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                Back! Om 9u thuis aangezet, 7km heen, 46km mountainbiken en 7km terug...'k voel 't nogal en dat voor mijn 3de tocht in 3jaar . Zalig parcours wel, alleen spijtig dat 't in de technische stukken file was . En wat was dat met die ondergrond, dat zoog gewoon je band, soms moest 'k stampen om vooruit te raken in die velden ...Teveel druk gestoken deze morgen? Maw, ging 't met ietwat plattere banden beter gegaan zijn?

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Neen, ik had vrij weinig druk gestoken en ik had net hetzelfde. Daaaamn dat gedoe zoooog !! Gelukkig zo slim geweest om dan telkens gewoon in 't gras/veld zelf te gaan rijden, dat liep toch vlotter.

Ik ben vertrokken rond 20 voor 12, en heb er ongeveer 2 uur en 50 minuten over gedaan. Ik heb quasi continu alleen gereden, 't parcours was zo leeg als wat. Een paar keer ben ik ingehaald, maar voor de rest geen fietser te bekennen. 't Was rustig, 'k had 'n resem songs-met-kloten in m'n GSM geladen en ik had m'n oortjes op maar op zeer laag volume, zodat 'k zeer zacht de muziek wat hoorde. Met 't zonnetje erbij, leeg parcours, ... 't was echt genieten.

'k Ben 6 keer doodgegaan, of 16 keer 'k weet 't niet goed meer 'k ben de tel verloren, maar 't was wel de max.

Goeie les geleerd vandaag: mijn conditie is zelfs niet die van een 118d, als ik vergeleken mag worden met een oud Golfje II 1.6 diesel, mag 'k content zijn.

Volgende week toerrit Ingelmunster!
                Alle begin is moeilijk, het voornaamste is dat jullie het gedaan hebben. En voor iemand die niet veel op een fiets zit kunnen die km's al tellen hoor.
                Doe dit elke week, en zeker in het begin, ga je je zienderogen zien verbeteren. Over enkele weken ben je al een goed ingereden Golf II GTD.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten

Iemand ook wat tips om die plasticsmaak uit mijn Nalgene drinkzak te krijgen...
                  Water inkappen met een scheutje javel bij en een nachtje laten staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Alle begin is moeilijk, het voornaamste is dat jullie het gedaan hebben. En voor iemand die niet veel op een fiets zit kunnen die km's al tellen hoor.
                    Doe dit elke week, en zeker in het begin, ga je je zienderogen zien verbeteren. Over enkele weken ben je al een goed ingereden Golf II GTD.

True. En vooral niet te snel willen fietsen. Als beginner moet je eerst uithouding opbouwen, dan pas snelheid.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Javel ? Smaakt dat niet heel erg vies achteraf ?

Ik heb al wel eens van die Steradent tabletten erin gegooid, maar dat is goed voor één keer, dan is die smaak terug...

Eens proberen dan.... in het slechtse geval ben ik helemaal ontsmet vanbinnen
                      www.perfectshine.be

Comment

Best de drinkzak na gebruik in de diepvriezer bewaren, zodat er geen bacteriën of schimmels in komen.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                          Javel ? Smaakt dat niet heel erg vies achteraf ?

Ik heb al wel eens van die Steradent tabletten erin gegooid, maar dat is goed voor één keer, dan is die smaak terug...

Eens proberen dan.... in het slechtse geval ben ik helemaal ontsmet vanbinnen
                          Mijn drinkbussen steek ik na enekel keren gebruikt te hebben altijd in water met javel, zijn als nieuw na er een nachtje in te liggen. Goed uitspoelen daarna natuurlijk, proef je niets van.

Comment

Hmm eerste keer dat ik dat hier opmerk dat er mtb'ers op dit forum zitten. Ik doe dat eigenlijk ook wel graag. Laatste tijd (lees "2 jaar") wel wat minder door mijn, op dat vlak toch, heel onregelmatige uurrooster. Mijn fiets heb ik aangeschaft bij Sportivo in Bavikhove. Ken zal dat wel kennen En als basis heb ik zijn eigen kader genomen. Het is een soort donker geel met voor de rest zoveel mogelijk zwart onderdelen. De groep is de volledige Deore LX limited edition, onderdelen Ritchey Pro/Comp, banden Schwalbe Nobby Nick, Magura HS33 remmen. Zal morgen paar foto's nemen en posten

@gTa: dat sterven is heel herkenbaar
                            Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Hoi Fré, Sportivo ken ik zeker, mijn fietsje komt ook van ginder! Ziet er mij een mooi afgemonteerde fiets uit!!

Comment

Nu de auto evenementen gedaan zijn is het terug tijd om terug eens het veld in te duiken ! VTI Torhout mtb volgende week zaterdag voor de liefhebbers !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
                                  Nu de auto evenementen gedaan zijn is het terug tijd om terug eens het veld in te duiken ! VTI Torhout mtb volgende week zaterdag voor de liefhebbers !
                                  Mountainbike is eigenlijk een zomersport.

Comment

Zelf mountainbike ik ook heel graag. Aan zee heb ik een Granville van 2004 staan. Dan ga ik vooral op het harde zand gaan biken, soms ook knap lastig.

Hoe zit dat met zo'n toerritten? Ik zou later ook wel eens zoeentje willen meepikken.
                                    Inschrijven vooraf of gewoon toekomen en rijden?
                                    Is dat recreatief of competitief? (Met startschot, rugnummers, ...)
                                    Zijn er daar ook mensen die met een gewone mountainbik afkomen, en geen dure beestjes?
                                    Kledij gelijk, moogde daar bij manier van spreken met uw kostuum gaan rijden?
                                    Welk technisch niveau hebben die parcours? Gevaarlijke passages die ervaring vereisen?
                                    ...

Thx!

Comment

Zo'n TT is inderdaad zeer relaxed van sfeer. Toekomen, paar euro betalen, bonnetje krijgen voor ne pistolet achteraf, en hop de fiets op en aan eigen tempo 't bewegwijzerd parcours rijden. Er zullen zeker wel ploegen of clubs aanwezig zijn bij de vroegere starters, die echt een eigen "wedstrijd" rijden, maar daar heb je eigenlijk geen last van. En je ziet zowel hyperduur topmateriaal (ik heb gisteren veel carbon hardtails gezien, Scott Scale, Specialized en S-works, enkele Taurines, ...), als gewone basic goeie mountainbikes (er was ook zeer veel Décathlon Rockrider aanwezig, b.v.).

't Parcours gisteren (TT Oostrozebeke) was zeer divers, waarschijnlijk één van de meer diverse TT's die er zijn in deze streek ... maar er stond zeer goed bewegwijzerd, vaak had je 'n korte splitsing (moeilijk vs. gemakkelijk), zodat je écht technische stukken kon omzeilen. Er zaten enkele forse afdalinkjes tussen, weliswaar niet lang maar goed steil, en ik kan me inbeelden dat niet iedereen daar zomaar pardoes afrijdt. Ikzelf ben ook enkele keren afgestapt om enkele "beekjes" over te wippen te voet in plaats van 100% zeker in 't slijk vast te geraken en over m'n stuur te vliegen, en 'k ben ook 2 keer tegen de vlakte gegaan door niet voldoende nauwkeurig sturen. Comes with the job. Maar al bij al is dat perfect doenbaar.
                                      Last edited by ; 22/10/2007, 11:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Mountainbike is eigenlijk een zomersport.
                                        Ik wou dat ook zeggen, toen ik die post las.
                                        Toch raar dat velen denken dat het een wintersport is.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                          Ik wou dat ook zeggen, toen ik die post las.
                                          Toch raar dat velen denken dat het een wintersport is.
                                          Misschien uitgevonden door de fietsenmakers?
                                          Winter = veel modder = snellere slijtage = grotere verkoop van onderdelen.

Comment

Working...
                                          X