Voor kledij zou ik eens gaan kijken bij Fashion For Cycling in Aalter. Ze hanteren daar zowat dezelfde prijzen als bij Van Eyck (in Aalst en Tessenderlo), en dat is zowat de goedkoopste van het land.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenGoed.
De fiets die ik zou willen, is in alle maten en kleuren (wit of zwart dus ) leverbaar, behalve in de maat en kleur die ik wil (wit en maat M).
Hopelijk is dat anders als ik effectief bestel, maar zoals gezegd: eerst genezen, en dat kan nog wel een paar maand duren. Jammer genoeg ...Beste heer xxxxxx,
Bij deze mail ik U de bestelbevestiging van Uw fiets/frame.
Ik verwacht dat Uw fiets/frame in week 7 van 2008 wordt afgemonteerd
en een aantal dagen later verzendklaar zou moeten staan.
Het Beste gebeurd ook wel eens dat een fiets eerder of later afgemonteerd is dan vermeld staat
in de bestelbevestiging.
U hoeft momenteel niets meer te ondernemen. Op het moment dat Uw fiets/frame klaar
staat ontvangt U van ons de factuur. Na betaling van deze factuur wordt de fiets/het frame
direct verzonden.
Bij eventuele vragen kunt U altijd contact met ons opnemen.
benelux@canyon.com of telefonisch 0031 45 5412017.
na de kalender te hebben bekeken, week 7 is volgende week, week 8 is vanaf 18febr.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenDus week 7 isie af, nadien betalen en wachten op aflevering, dus best rekenen op week 8.
na de kalender te hebben bekeken, week 7 is volgende week, week 8 is vanaf 18febr.
Canyon heeft nochtans de reputatie dat het wel wat langer kan duren eer je een bestelde fiets ontvangt. Nu ja, dat geldt vooral voor de populaire modellen natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenAmai. Dat is snel.
Canyon heeft nochtans de reputatie dat het wel wat langer kan duren eer je een bestelde fiets ontvangt. Nu ja, dat geldt vooral voor de populaire modellen natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenAls je in express serie blijft moet 3 weken wel lukken. Bij de andere kan je, afh van tijdstip en model wachttijden hebben van 3 maanden (!) dus dat is wel serieus de moeite....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenIk heb nog iets langer moeten wachten op de C'dale, en dat duurt lang hoor. Zeker als je de mooie bikedagen zo ziet voorbijschuiven...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenDe eerste Cannondale die wij thuis kochtten, was er eentje uit de showroom. Dat was de mijne. Een dik jaar daarna kocht mijn vader er ook eentje (die ik nog wat later gekregen heb ), en ik geloof dat we daar een kleine twee maand op moeten wachten hebben. Dat vonden we toch ook al behoorlijk lang. Het ging over een M 2000 van 2003. Echt een zalig fietsje. Ik reed toen met een SM 1000 van 1990 (eind '91 gekocht met redelijk wat korting, maar achteraf gezien moest ik nog meer korting gehad hebben, want tenslotte was het model bijna twee jaar oud).
Gelukkig is hij nu al overtuigd van de Continental banden, en doet hij voornamelijk de Supersonic versies of de Protection versies in stock.
Voor een specifiek ding wat je bijvoorbeeld in het weekend stuk rijdt en tegen de volgende week wilt vervangen hebben, is mijn ervaring dat je het beter online bestelt.
De distributie binnen België is en blijft een ramp
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenIk probeer mij de gewoonte aan te kweken om alleen nog te kopen bij de fietsenmaker wat ik effectief voor mij zie staan. Eender wat ik bestel, schijnt eindeloos te duren. Zo wacht ik al anderhalve maand op handschoenen van BBB, niet echt bijzonder dacht ik.
Gelukkig is hij nu al overtuigd van de Continental banden, en doet hij voornamelijk de Supersonic versies of de Protection versies in stock.
Voor een specifiek ding wat je bijvoorbeeld in het weekend stuk rijdt en tegen de volgende week wilt vervangen hebben, is mijn ervaring dat je het beter online bestelt.
De distributie binnen België is en blijft een ramp
Ik ken wel adressen waar ze wel veel op voorraad hebben. Ik heb niet de gewoonte te moeten wachten voor onderdelen. Voor een fiets wel natuurlijk.
Of voor online bestellingen, maar zelfs die zijn idd relatief snel geleverd (als ze op voorraad zijn, wat bij mij toch al steeds het geval was).
BTW, nieuwe wagen gekocht? Ik dacht dat jij een Passat reed? Pas maar op, want sommige forumleden lachen met mensen met een wagen van een niet-premiummerk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
Ik ken wel adressen waar ze wel veel op voorraad hebben. Ik heb niet de gewoonte te moeten wachten voor onderdelen. Voor een fiets wel natuurlijk.
Of voor online bestellingen, maar zelfs die zijn idd relatief snel geleverd (als ze op voorraad zijn, wat bij mij toch al steeds het geval was).
BTW, nieuwe wagen gekocht? Ik dacht dat jij een Passat reed? Pas maar op, want sommige forumleden lachen met mensen met een wagen van een niet-premiummerk.
Dat mag geld kosten
Een nieuwe werkgever dus een nieuwe auto ja. Geen Passat meer, belachelijk duur in leasing voor nul uitrusting of motor. In Passat was het een 1.9 tdi 105 comfortline met nog wat kleine prul erbij. Niet eens een kleurengps, laat staan Europa op DVD. Leren zetels al helemaal niet, en ik zwijg dan nog over de koffer in breakversie. Ook voor de Mondeo Clipper heb ik een en ander nagekeken, maar ongeveer zelfde verhaal, wel ruimer en meer uitrusting, 125pk en heel plezant om mee te rijden. Sportiever qua wegligging, qua prestaties is de Vectra in zijn klasse met 10 fiscale pk onnavolgbaar.
Ik zou zeggen, laat ze maar lachen. De meesten lachen redelijk groen eens ik op het gas ga staan, of vertel over de uitrusting die er in de wagen zit tov het mogelijke bij een premium merk voor hetzelfde leasebudget.
Bovendien, zo goed was dat premium merk niet hoor. Die zogezegde premium merken hebben evengoed last van kraakjes en piepjes, kleine defecten en dergelijke.
Alsof een Cannondale nooit eens kraakt of piept ? De uitrusting is quasi hetzelfde materiaal als bij andere merken he, op wat eigen ontwikkelde spullen na, gesteld dat je daar je geld kan aan geven. Da's ook niet voor iedereen het geval. De SI trapas en cranks, ge-integreerde stuurpen, Lefty en lefty naaf, vroegere coda naven , een eventuele head wrench. Goeie spullen maar niet goedkoop.
Dat zijn nu net de 'premium' eigenschappen, maar in een groot aandeel van de verkochte fietsen van zulk premium merk vind je ze niet terug. Wel de basismodelletjes met uitrusting die niet in verhouding staat met de kwaliteit van het kader, maar om de prijs te drukken zo handig.
M drive van bmw, AMG versie bij Mercedes. Dik zie je die niet rijden he. Maar dat zijn voor mij de premium auto's, niet die standaard karretjes met toevallig het 'juiste' logootje op.
Zou dus bijzonder dom zijn om daarmee te lachen, maar zo zijn er inderdaad. Maar of die het lang uithouden op een forum ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenZou dus bijzonder dom zijn om daarmee te lachen, maar zo zijn er inderdaad. Maar of die het lang uithouden op een forum ?
Ach, ik heb het ook wel voor premiummerken hoor, maar je moet er al eens kunnen van afwijken, vind ik.
Koopjes zijn ook de moeite waard. Altijd interessant om daarnaar uit te kijken. Bij auto's zal je die minder treffen, maar op fietsen valt veel te besparen. Je moet ook wel eens een beetje geluk hebben natuurlijk. Had de Pina, die ik kocht, niet mijn maat geweest, dan was ik allicht geëindigd met een Cannondale-frame, al ging ik sowieso evenveel bespaard hebben op de onderdelen.
Wat dat geld betreft: je moet het ergens kunnen aan uitgeven natuurlijk. Constant elke euro twee keer omdraaien en al je geld oppotten, gaat de levensvreugde er niet op verhogen. Zolang het niet zo erg wordt dat je alles doet in functie van je (vooral) auto (incl. leningen aangaan als dat niet op rationele manier te verantwoorden valt), is er geen probleem.
Tot zover ... Ik zou zeg nu gewoon mijn mening, maar sommige lezers zouden zich aangesproken kunnen voelen.
Comment
-
Enkele weken geleden had iemand van de buurt van mijn vriendin een, wat zij noemde, moentiebaaik te geef, omdat die niet meer gebruikt werd. Niks spectaculairs natuurlijk, om niet te zeggen brol, maar hey, ik had nog nooit een mountainbike gehad en 't leek me een strak plan voortaan met dit ding te gaan raggen in plaats van m'n gewone fiets zo hard te laten afzien.
Daarstraks ging ik een toertje rijden, en op de zeg terug naar huis besloot ik nog een ommetje te maken langs het bos in Vosselaar waar ik het liefst rijd. Ik was er bijna en plots kwam er een groepje mountainbikers dat bos uit. Tiens, wist niet dat dat zo bekend was. Ik even aan de kant gegaan en dan doorgereden. Bleek al snel dat ik terecht was gekomen middenin een tourrit
Ik dan maar even een tweetal kilometertjes meegedraaid met die mannen met al hun ferm materiaal en volledige uitrusting
Mooi stukje parcours, niet heel erg technisch (tamelijk brede paden met regelmatig eens een kunstmatige chicane en telkens 90 bochtjes, hoewel enkele uitdagende stukjes single track om op snelheid te nemen) en ik kon makkelijk mee met de krabbers (nochtans jonge gasten) voor en achter mij. Ik zat blijkbaar op de 27 km route en ik zou die tegen dat tempo zonder problemen afgewerkt hebben, hoewel mijn conditie redelijk slecht is
Ik zal maar beginnen sparen voor een echt machien, want 'k vond het wel leukLast edited by Lotuzzz; 10/02/2008, 17:00.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenEen witte valt nogal mee. Een zwart frame is nog stukken erger. Blijf zeker weg van die matte lak, daar moet je al met teflon/silicone op kuisen om het helemaal proper te krijgen.
Een witte fiets, mits je hem goed onderhoud, gaat ook best mooi blijven hoor.
Ik vind het persoonlijk niet de mooiste kleur voor een fiets, net zoals witte auto's. Precies of er was geen geld meer voor de metaalkleur meerprijs Voor een aantal auto's fietsen, is het dan weer een heel goeie kleur, zoals die witte Endorfin kaders. Ook een sportieve A6 avant volledig in het wit, vind ik wel kunnen.
Een vet uitgeruste bike, in het wit, kan soms de onderdelen heel mooi laten uitkomen, maar dan spreek ik over Sram X.O, XTR, Tune en van die toestanden. Een witte fiets met deore LX oogt dan weer heel goedkoop.
In geval van een Canyon, laat ons weten wat het geworden is. Gezien je opteert voor een prijs/kwaliteit interessant merk, veronderstel ik dat je richting XT gaat, of nog liever X.9/X.O ?
bij mij lukt het vooralsnog nog om het frame proper te krijgen met afspuiten, water+zeep, onmiddellijk droog wrijven, nogmaals droog wrijven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk BerichtenVandaag gaan rijden in Heverlee, 't ging al iets beter dan vorige week, maar die dikke maand examen-pauze weegt nog altijd door.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk BerichtenVan mij was 't 1e keer vandaag...35km samen met mijne vaste compagnon die ook 2 maand niet had gereden
Comment
-
Gisteren een zalig weertje dus ging ik mijn stalen ros eens zijn eerste out-door doop geven . Hup richting Ruisbroek en daar heb ik dan een mountainbike route gevolgd die eigenlijk enorm slecht was aangegeven. Al een chance ken ik mijn weg daar wat. Het was wel dikke fun, maar slijkerig . Ik dacht dat er niets van slijk ging zijn, maar amai ik heb zelfs in plassen van 20cm diep enal gereden. Mijn fiets was dan ook helemaal onder het slijk en kheb enkele keren moeten stoppen om het slijk van tussen mijn remmen te doen. Dan even wat asfalt tegen gekomen en dan vliegt dat slijk daar zo allemaal, is wel grappig zicht. En al die mensen zo kijken . Terug thuis gekomen heb ik wel "even" kunnen kuisen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk BerichtenAls ge ne gast gezien hebt, zwaar heigend om toch maar snel te kunnen rijden volledig in het zwart met één oranje mouw. That was me.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk BerichtenIk reed wel in Waregem
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk BerichtenGisteren een zalig weertje dus ging ik mijn stalen ros eens zijn eerste out-door doop geven . Hup richting Ruisbroek en daar heb ik dan een mountainbike route gevolgd die eigenlijk enorm slecht was aangegeven. Al een chance ken ik mijn weg daar wat. Het was wel dikke fun, maar slijkerig . Ik dacht dat er niets van slijk ging zijn, maar amai ik heb zelfs in plassen van 20cm diep enal gereden. Mijn fiets was dan ook helemaal onder het slijk en kheb enkele keren moeten stoppen om het slijk van tussen mijn remmen te doen. Dan even wat asfalt tegen gekomen en dan vliegt dat slijk daar zo allemaal, is wel grappig zicht. En al die mensen zo kijken . Terug thuis gekomen heb ik wel "even" kunnen kuisen
Dirty
Comment
Comment