Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
    Vandaag in Gelrode gaan rijden. Eerst 18 km naar de start, dan 39 km TT, en dan 18 km terug. Aan het einde van de rit +- 75 km op de teller. Dat is toch genoeg voor mij hoor.
    Nice.
    Toen ik 15 - 16 was, deed ik het ook al zo.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
      Nice.
      Toen ik 15 - 16 was, deed ik het ook al zo.
      Met de fiets tot aan de startplaats rijden is eerder uitzondering dan regel. Meestal gewoon de fiets den auto op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
        Met de fiets tot aan de startplaats rijden is eerder uitzondering dan regel. Meestal gewoon de fiets den auto op.
        Toen ik 15 - 16 was, mocht ik nog niet rijden. En mijn bikematen trouwens ook niet.
        OK, als het verder was dan 20 km werden we wel gevoerd.
        Doet me trouwens denken aan een toertocht in Amougies. Dat was op een zondag, en ik moest in de namiddag gaan helpen op een schoolfestijn of zoiets. 's Morgens werden we door de pa van mijn maat naar de start gebracht. Ik dacht een niet al te lange afstand te nemen om op tijd te zijn om te helpen op dat festijn. Toen mijn maat zijn pa weg was, zei die eerste dat we met de fiets naar huis moesten (dat was 25 - 30 km). Owkayyyy, dacht ik. En toen wou mijn maat ook nog de langste afstand rijden (50 km). Je kon het al raden: ik ben niet meer weest helpen op dat festijn. Het was nochtans verplicht. Mijn ouders mochten een briefje schrijven dat ik wegens familiale omstandigheden niet kon komen. En uiteraard had ik er geen spijt van dat het zo gelopen is, al was het niet supersociaal van me natuurlijk.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Toen ik 15 - 16 was, mocht ik nog niet rijden. En mijn bikematen trouwens ook niet.
          OK, als het verder was dan 20 km werden we wel gevoerd.
          Doet me trouwens denken aan een toertocht in Amougies. Dat was op een zondag, en ik moest in de namiddag gaan helpen op een schoolfestijn of zoiets. 's Morgens werden we door de pa van mijn maat naar de start gebracht. Ik dacht een niet al te lange afstand te nemen om op tijd te zijn om te helpen op dat festijn. Toen mijn maat zijn pa weg was, zei die eerste dat we met de fiets naar huis moesten (dat was 25 - 30 km). Owkayyyy, dacht ik. En toen wou mijn maat ook nog de langste afstand rijden (50 km). Je kon het al raden: ik ben niet meer weest helpen op dat festijn. Het was nochtans verplicht. Mijn ouders mochten een briefje schrijven dat ik wegens familiale omstandigheden niet kon komen. En uiteraard had ik er geen spijt van dat het zo gelopen is, al was het niet supersociaal van me natuurlijk.

Héhé, wij zijn hier als 16-jarige knapen ook eens vertrokken naar Amougies met de mtb...25 km heen, een serieuse toertocht in helse weersomstandigheden (regen non-stop en modder modder modder)...mijn pa heeft ons gelukkig komen halen anders zaten we daar wss nog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
            Héhé, wij zijn hier als 16-jarige knapen ook eens vertrokken naar Amougies met de mtb...25 km heen, een serieuse toertocht in helse weersomstandigheden (regen non-stop en modder modder modder)...mijn pa heeft ons gelukkig komen halen anders zaten we daar wss nog
            Die toertocht was er al bij al nog relatief vlak. De andere (Vlaamse) kant van de Kluisberg, hebben we toen niet gezien, geloof ik.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Die toertocht was er al bij al nog relatief vlak. De andere (Vlaamse) kant van de Kluisberg, hebben we toen niet gezien, geloof ik.
              Idd, deze bleef langs de Waalse Kant, maar vooral die zone langs 't water was héééél lastig door het regenweer...dit jaar heb 'k 'm opnieuw gereden (november of december dacht 'k) en parcours was erg leuk op en rond de Kluisberg kan je je echt uitleven é

Comment

Idd, deze bleef langs de Waalse Kant, maar vooral die zone langs 't water was héééél lastig door het regenweer...dit jaar heb 'k 'm opnieuw gereden (november of december dacht 'k) en parcours was erg leuk op en rond de Kluisberg kan je je echt uitleven é
                True.
                Je moet in de zomer eens deelnemen aan de wedstrijd daar. Kies voor de open variant als je geen licentie hebt, gewoon voor de fun. Zelfs bij goed weer toch nog behoorlijk zwaar hoor.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Nice, maar is die niet te groot voor je? Of stond je zadel op trial-stand?
                  Neen hoor, perfect op maat, achterwiel staat lager op de foto.
                  Ondertussen zijn de spacers er vooraan ook al vantussen dus staat het stuur iets lager...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spark Bekijk Berichten
                    Neen hoor, perfect op maat, achterwiel staat lager op de foto.
                    Ondertussen zijn de spacers er vooraan ook al vantussen dus staat het stuur iets lager...
                    OK.
                    En je hebt die fiets ook gepost op het Wielertoerist-forum zeker?
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

OK.
                      En je hebt die fiets ook gepost op het Wielertoerist-forum zeker?

Zou wel eens kunnen, ben daar onder andere op zoek naar een mooie 2de hands racefiets !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spark Bekijk Berichten
                        Zou wel eens kunnen, ben daar onder andere op zoek naar een mooie 2de hands racefiets !
                        Niet vergeten snuffelen op Kapaza.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Poison Morphium in onderdelen te koop :

Ik ken de verkoper van heel dichtbij

Als je wielen zoekt, een vork, of wat kleine dingen(die soms ook behoorlijk prijzig zijn) 't is de moment.

Reden van verkoop : ik ga een tourer kopen. Een geciviliseerde koersfiets, om het een naam te geven. Spatbordjes, een licht bagagedragertje, lichten.
                          Last edited by ; 04/03/2008, 09:48.

Comment

• Iemand die me kan zeggen wat de aangeraden hoeveelheid druk (in bar) van m'n mtb banden mag zijn? Misschien even bij zeggen dat ik deze voornamelijk gebruik om mee op gewone afsfalt te rijden, en niet zo zeer in de modder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bertds Bekijk Berichten
                              Iemand die me kan zeggen wat de aangeraden hoeveelheid druk (in bar) van m'n mtb banden mag zijn? Misschien even bij zeggen dat ik deze voornamelijk gebruik om mee op gewone afsfalt te rijden, en niet zo zeer in de modder
                              Welke banden ? Tubeless ?
                              Op gewone asfalt, kan je vlot boven 3 bar blijven, maar best niet hoger dan 4 bar.

Comment

• Zou 'k toch ook graag eens weten, komaan kamikaze/jakkel, geef ons die gouden tip

Comment

• Hangt ook af van het lichaamsgewicht en de maat van de banden, maar als het is om gewoon op de weg te rijden, is 4 bar geen probleem. Bij dunne bandjes mag er nog meer in.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• En wat bij modder, bij bevroren ondergrond (waar de kans op een glad pelletje groot is), bij bosondergrond, bij ardense paadjes met veel keien, bij...

Comment

En wat bij modder, bij bevroren ondergrond (waar de kans op een glad pelletje groot is), bij bosondergrond, bij ardense paadjes met veel keien, bij...
                                      Er zijn mannen die met amper 2 bar in hun banden rijden in dergelijke gevallen, al zou ik dat niet moeten proberen.
                                      Het hangt echt af van de ondergrond, je gewicht en de bandenmaat.
                                      Op rotsig terrein zou ik nu ook niet te weinig druk in de banden blazen, want voor je het weet heb je een snake-bite (ofte "platten tuub").
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oké, ik zal bij 3 bar beginnen.
                                        Bedankt

Comment

• Mijn voorrem piept

Comment

Working...
                                          X