Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
heb me deze middag weer iets in mijn hoofd gehaald. Ik wil gaan fietsen om de conditie een beetje te verbeteren. Blijkbaar heeft mijn buurman dezelfde intentie dus we zouden samen gaan.
Nu wil ik morgen een bike gaan halen maar wil er niet te veel aan uitgeven want hoe lang ga ik het mss weer volhouden. En nadien kunnen we nog altijd zien uiteraard. Ik zou enkel iets met voorvering willen, dus achteraan is dit niet nodig.
eventueel andere tips, aanraders, dingen waar ik op moet letten,.... ?
Zolang het enkel en alleen op de weg te doen is kan dit er wel mee door om te beginnen. Ga je af en toe off road dan is dit ding na een paar maand aan gort. Kijk eens vanaf post 542, vroemvroem wilde daar ook een mtb kopen, ie zat in dezelfde situatie als jij, vanaf daar start een heel verhaal met raadgevingen en dergelijke. Ga maar is kijken daar, kwestie van geen dubbel werk te verrichten.
Zolang het enkel en alleen op de weg te doen is kan dit er wel mee door om te beginnen. Ga je af en toe off road dan is dit ding na een paar maand aan gort. Kijk eens vanaf post 542, vroemvroem wilde daar ook een mtb kopen, ie zat in dezelfde situatie als jij, vanaf daar start een heel verhaal met raadgevingen en dergelijke. Ga maar is kijken daar, kwestie van geen dubbel werk te verrichten.
thanks,
constant ofroad ga ik er niet mee doen hoor. Maar heel af en toe zal de verleiding toch te groot worden.
Ik ga morgen eens langs decathlon en jan zagers hier achter de hoek. Die is enorm groot dus zal wel wat keuze hebben
zit net als vroem-vroem met dezelfde gedachte over 2dehands, het kan me op lange termijn mss geld uitsparen maar ik sta daar wantrouwig tegenover.... Bij mij gaat het budget wel lager zijn dan bij vv
Nen hele sporadische Off-road kan wel lukken, maar nie te veel doen. Je schakelmateriaal gaat dat niet goed verdragen, zeker niet in de modder.
Verder kies je uiteraard zelf hoeveel je er aan uitgeeft...
Die Decathlon ziet er wel érg goedkoop uit. Om gewoon wat mee rond te bollen, kan dat volstaan, maar om een spurtje mee te trekken of om een beetje tempo te maken, zou ik toch liever wat anders hebben.
Off-road zou ik er al zeker niet mee gaan. Het zal wel eens lukken hoor, maar ik vrees dat je al snel zou beginnen merken dat de fiets daar niet voor gemaakt is.
Voor dit geld zou ik sowieso een tweedehandse fiets kopen.
ben daarnet en fiets gaan kopen en het is nog een ander model geworden. Heb nu een rockrider 6.2 van bij decathlon (had nog een bon van 100€ dus daarom heb ik er daar eentje gekocht)
Kwam normaal op 379€ maar stond nu in einde reeks dus heb er een leuk koopje mee kunnen doen. Vanavond al eens gaan testen
Proficiat, maar eerlijk gezegd: binnen die prijsklasse zou ik geen voorvering willen, laat staan achtervering.
thanks.... we zien wel hoe het loopt he. Ik heb hem echt gekocht om te kijken hoe het mij bevalt en slaagt het tegen dan heeft het niet te veel geld gekost. Ik denk iig dat ik er geen slechte koop dan aan gedaan heb.
De achtervering heb ik echt heel hard ingesteld, hoe het het beste staat ga ik straks testen. Ik ga het park hier al eens onveilig maken straks
thanks.... we zien wel hoe het loopt he. Ik heb hem echt gekocht om te kijken hoe het mij bevalt en slaagt het tegen dan heeft het niet te veel geld gekost. Ik denk iig dat ik er geen slechte koop dan aan gedaan heb.
De achtervering heb ik echt heel hard ingesteld, hoe het het beste staat ga ik straks testen. Ik ga het park hier al eens onveilig maken straks
Wel ja, dan had je beter een fiets zonder vering (of enkel voorvering) kunnen kopen met betere onderdelen.
vorige week, in Dinant, gigantisch op mijn doos gegaan...
Vbrakes waren gewoon niet krachtig genoeg,
vooral door modder/regen/gladde rots/steen-ondergrond
laatste keer da'k zo'n toerke met Vbrakes rij
ikke hebbbe ni graag schaafwondjes
gisteren een kort proefritje gedaan met mijn nieuwe fiets. Heeft me aangenaam verrast en smaakt enorm naar meer. Heb zwaar door de modder liggen ploeteren. Wel net nog een spatbord gaan kopen want ik zag er niet uit toen ik terug thuis kwam.
En ik denk wss ook een helm maar dat ziet er zo seutig uit he
schijfremmen zijn inderdaad veel effectiever en betrouwbaarder dan velgremmen. Ze vragen ook meestal minder en gemakkelijker onderhoud.
Ik hou van mijn schijfremmetjes :d
gisteren een kort proefritje gedaan met mijn nieuwe fiets. Heeft me aangenaam verrast en smaakt enorm naar meer. Heb zwaar door de modder liggen ploeteren. Wel net nog een spatbord gaan kopen want ik zag er niet uit toen ik terug thuis kwam.
En ik denk wss ook een helm maar dat ziet er zo seutig uit he
Een helm ziet er mss niet altijd uit, maar is toch van levensbelang, zowel in het bos waar je op stenen of takken kunt vallen, maar ook niet te vergeten op de baan! Het is niet voor niets verplicht in wedstrijden.
Het kan je leven redden.
Ik heb de mijne dan ook in 90% van de fietstochten op!
ben daarnet en fiets gaan kopen en het is nog een ander model geworden. Heb nu een rockrider 6.2 van bij decathlon (had nog een bon van 100€ dus daarom heb ik er daar eentje gekocht)
Kwam normaal op 379€ maar stond nu in einde reeks dus heb er een leuk koopje mee kunnen doen. Vanavond al eens gaan testen
ik ben nu al een tijdje terug gestart met te sporten , en ik ben van plan om ook een mountainbike in den decathlon te kopen , het zijn misschien geen echte professionele bikes maar voor te beginnen zien ze er toch wel stevig uit he , en zeker voor die prijzen daar
mijnbroer heeft hem ene gekocht enkele maanden geleden van +800€ en hij heeft er al spijt van dat hij daar zoveel geld voor betaald heeft , voor 1keer in de week een uurke te gaan biken
ik ben nu al een tijdje terug gestart met te sporten , en ik ben van plan om ook een mountainbike in den decathlon te kopen , het zijn misschien geen echte professionele bikes maar voor te beginnen zien ze er toch wel stevig uit he , en zeker voor die prijzen daar
mijnbroer heeft hem ene gekocht enkele maanden geleden van +800€ en hij heeft er al spijt van dat hij daar zoveel geld voor betaald heeft , voor 1keer in de week een uurke te gaan biken
succes met uw fiets
heb er ook duurdere gezien en getest maar ik heb dat ook niet nodig voor de paar keer per week dat ik erop ga rijden. Degene die ik heb gekocht voelt heel degelijk aan voor zijn prijs en is (aar mijn menig) een aanrader
vorige week, in Dinant, gigantisch op mijn doos gegaan...
Vbrakes waren gewoon niet krachtig genoeg,
vooral door modder/regen/gladde rots/steen-ondergrond
laatste keer da'k zo'n toerke met Vbrakes rij
ikke hebbbe ni graag schaafwondjes
Wat wel helpt voor de V-brakes, zijn van die 'boosters'. Die houden je kader goed bij mekaar, zodat je je staande achtervork niet openduwt onder de kracht van de V-brakes. www.hilset.be voor tita exemplaren.
Keramische velgen en aangepaste blokjes zijn ook een hele verbetering voor V-brakes..
Schijfremmen voor de modder zijn ook niet ideaal hoor. Pakken kuiswerk(als je ze goed wil proper maken en ontvetten) en blokjes kunnen erg snel slijten, zeker bij minder goede uitlijning.
Voor modder is HS33 met keramische velgen nog steeds het goedkoopst en makkelijkst.
Schijfjes zullen beter remmen, maar alle 5 ritten een nieuwe set blokjes..
Wat wel helpt voor de V-brakes, zijn van die 'boosters'. Die houden je kader goed bij mekaar, zodat je je staande achtervork niet openduwt onder de kracht van de V-brakes. www.hilset.be voor tita exemplaren.
Keramische velgen en aangepaste blokjes zijn ook een hele verbetering voor V-brakes..
Schijfremmen voor de modder zijn ook niet ideaal hoor. Pakken kuiswerk(als je ze goed wil proper maken en ontvetten) en blokjes kunnen erg snel slijten, zeker bij minder goede uitlijning.
Voor modder is HS33 met keramische velgen nog steeds het goedkoopst en makkelijkst.
Schijfjes zullen beter remmen, maar alle 5 ritten een nieuwe set blokjes..
Die 5 ritten is overdreven ze, ik doe even lang met mijn blokjes van mijn schijfremmen of mijn vader doet met zijn XTR V-brakes op keramische velgen.
Schijfremmen kunnen inderdaad piepen bij door modder en water te rijden, maar wanneer deze goed afgesteld zijn is dit binnen de minuut weer verdwenen als je de remblokjes eens warm maakt door te remmen.
Een voordeel van schijfremmen in de modder is dat de schijfrem eigenlijk bijna nooit vuil word. Kijk maar eens als je in de modder geploeterd hebt naar je wiel. Wat is altijd het minst vuil: je naaf. En daar zit ook je schijf. Je velgen hangen dan vol met modder wat de remkracht niet ten goede komt. Zelf vind ik de Magura velgremmen niet echt mijn ding. Met de enorme "booster" om je kader niet uit elkaar te trekken, blijft er véél modder rond je remmen hangen. Bij v-brakes heb je dit ook, maar minder, en bij schijfremmen heb je dit niet.
Ik kan geloven dat er mensen niet altijd even te vreden over schijfremmen zijn, maar dit is dan meestal de afstelling die fout is. Mijn fietsenmaker moet ook niet aan mijn remmen komen, ik stel ze zelf véél beter af (heb dan ook 4 jaar als jobstudent als fietsemaker gewerkt).
gisteren een kort proefritje gedaan met mijn nieuwe fiets. Heeft me aangenaam verrast en smaakt enorm naar meer. Heb zwaar door de modder liggen ploeteren. Wel net nog een spatbord gaan kopen want ik zag er niet uit toen ik terug thuis kwam.
En ik denk wss ook een helm maar dat ziet er zo seutig uit he
Met gewone kledij aan, kan een helm er ietwat seutig uitzien, maar trek eens wat fietskledij (al dan niet strakke kledij) aan ...
Zonder helm gaan MTB-en, ziet er trouwens ook niet echt cool uit, vind ik.
Die 5 ritten is overdreven ze, ik doe even lang met mijn blokjes van mijn schijfremmen of mijn vader doet met zijn XTR V-brakes op keramische velgen.
Schijfremmen kunnen inderdaad piepen bij door modder en water te rijden, maar wanneer deze goed afgesteld zijn is dit binnen de minuut weer verdwenen als je de remblokjes eens warm maakt door te remmen.
Een voordeel van schijfremmen in de modder is dat de schijfrem eigenlijk bijna nooit vuil word. Kijk maar eens als je in de modder geploeterd hebt naar je wiel. Wat is altijd het minst vuil: je naaf. En daar zit ook je schijf. Je velgen hangen dan vol met modder wat de remkracht niet ten goede komt. Zelf vind ik de Magura velgremmen niet echt mijn ding. Met de enorme "booster" om je kader niet uit elkaar te trekken, blijft er véél modder rond je remmen hangen. Bij v-brakes heb je dit ook, maar minder, en bij schijfremmen heb je dit niet.
Ik kan geloven dat er mensen niet altijd even te vreden over schijfremmen zijn, maar dit is dan meestal de afstelling die fout is. Mijn fietsenmaker moet ook niet aan mijn remmen komen, ik stel ze zelf véél beter af (heb dan ook 4 jaar als jobstudent als fietsemaker gewerkt).
Uiteraard zijn schijfremmen beter in de modder. Ik denk niet dat Kamikaze of Flupke daarover twijfelen.
Dat voordeel is trouwens dé reden om voor schijfremmen te opteren. Anders kan je net zo goed HS33 monteren. Die vallen ook zeer goed te doseren en werken in principe ook krachtig genoeg.
Comment