Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het zaakje is zo goed als rond, ik heb er waarschijnlijk eentje van 2 maand oud met 300 km erop. Dit is hem:

Comment

• Nice!
      En in welke maat? En hoeveel is het prijsverschil met een nieuwe? Let wel dat je op een nieuwe ook 10 % krijgt, al is dat bij sommige merken wel alleen in materiaal (dus je betaalt evenveel, maar krijgt er nog wat materiaal bovenop).
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• 't Is een 19,5", een L. Ik vermoed dat het genoeg is, want m'n huidige is 2" kleiner (en was wat te klein). Helft van de nieuwprijs op de site.
        Fietscomputer en drinkbushouder zitten ook erop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
          't Is een 19,5", een L. Ik vermoed dat het genoeg is, want m'n huidige is 2" kleiner (en was wat te klein). Helft van de nieuwprijs op de site.
          Fietscomputer en drinkbushouder zitten ook erop.
          Is nog niet supergroot, maar als het is voor wat te toeren en wat fun te hebben, dan kan dat volstaan voor jou.
          De prijs zit precies ook wel mee.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• 't Is dat, ik heb graag nog een ietwat ontspannen houding op m'n fiets.
            Woensdag waarschijnlijk gaan afhalen...

Comment

• een trek heeft ook een niet enorm lange bovenbuis, gelijk je bij specialized en cannondale wel hebt. hier zit je dus goed voor confort

Comment

• FF een kleine evaluatie van mijn MTB, oa voor Jupke

De bedoeling was een MTB om af en toe (niet meer dan 1x week) eens een toerke mee te doen. Dat toerke kan wel eens eindigen in een bos of dergelijke. Mijn beginbudget was eigelijk 200€, maar het is toch een stuk meer geworden uiteindelijk . Deze dus: http://www.canyon.com/_nl/mountainbi...dex.html?b=121

Voor de freaks is dit waarschijnlijk niks, maar als ik naar mijn begindoelstellingen kijk is dit vééél meer en beter dan ik kon hopen.

Het frame is echt heel mooi van afwerking, en ik ben niet de enige die deze opmerking maakt. Alles volledig zwart is ook knapper in echt dan op foto, zeker die zwarte velgen zijn lekker . Helaas zie je echt snel alle vuil liggen, maarja...

Het stuur vind ik ook heel goed, remmen zijn stevig en remkracht is gewoon niet normaal. De handvaten zijn wel tamelijk dun en hard (zeker in blote handen). Zadel is echt goed, nog geen last gehad van mijn achterste, en het is ook goed verstelbaar in verschillende posities.

De banden zijn gewoon gigantisch, op asfalt maakt ik een tractorgeluid, dus qua grip zit dat wel goed denk ik.

Dus ik ben er supertevreden van. Zalig voorvolkje, perfecte maat voor mij, licht, goeie remmen en vlot schakelen, meer moet dat niet zijn

Maar als je een fiets zoekt voor lange tochten (al dan niet op verharde wegen) dan is dit niet de ideale bike denk ik. Korte afstanden met serieus wat offroad zijn daarintegen wel ideaal. Hoe dit komt weet ik niet (mss geometrie van bepaalde delen) maar zo ervaar ik het wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                  FF een kleine evaluatie van mijn MTB, oa voor Jupke

De bedoeling was een MTB om af en toe (niet meer dan 1x week) eens een toerke mee te doen. Dat toerke kan wel eens eindigen in een bos of dergelijke. Mijn beginbudget was eigelijk 200€, maar het is toch een stuk meer geworden uiteindelijk . Deze dus: http://www.canyon.com/_nl/mountainbi...dex.html?b=121

Voor de freaks is dit waarschijnlijk niks, maar als ik naar mijn begindoelstellingen kijk is dit vééél meer en beter dan ik kon hopen.

Het frame is echt heel mooi van afwerking, en ik ben niet de enige die deze opmerking maakt. Alles volledig zwart is ook knapper in echt dan op foto, zeker die zwarte velgen zijn lekker . Helaas zie je echt snel alle vuil liggen, maarja...

Het stuur vind ik ook heel goed, remmen zijn stevig en remkracht is gewoon niet normaal. De handvaten zijn wel tamelijk dun en hard (zeker in blote handen). Zadel is echt goed, nog geen last gehad van mijn achterste, en het is ook goed verstelbaar in verschillende posities.

De banden zijn gewoon gigantisch, op asfalt maakt ik een tractorgeluid, dus qua grip zit dat wel goed denk ik.

Dus ik ben er supertevreden van. Zalig voorvolkje, perfecte maat voor mij, licht, goeie remmen en vlot schakelen, meer moet dat niet zijn

Maar als je een fiets zoekt voor lange tochten (al dan niet op verharde wegen) dan is dit niet de ideale bike denk ik. Korte afstanden met serieus wat offroad zijn daarintegen wel ideaal. Hoe dit komt weet ik niet (mss geometrie van bepaalde delen) maar zo ervaar ik het wel.
                  Jij rijdt er mee, jij moet er tevreden van zijn.
                  Dit is inderdaad een mooie beginnersfiets.
                  Waarom je aanvoelt dat het een fiets is voor korte ritten, is waarschijnlijk de hardheid van het kader, en de zitpositie. Als je ietsje naar achteren gaat zitten, zonder je stuur te verplaatsen, kom je nog ietsje platter te liggen, misschien eens proberen.
                  Zadel naar voren kan je ook eens proberen..

Veel succes en veel plezier ermee gewenst !!

Comment

• Ik ben ook een absolute beginner. Toevallig via-via een aanbod gekregen voor aan gratis fiets, en die aangenomen. Geen echte mtb, eerder een dikke pruts , maar ik wou allang eens proeven voor ik de stap naar fatsoenlijk materiaal zou zetten, en dit was dus een buitenkansje.

Foto's

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Baggerbanden, lekker driften
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oppassen met dat materiaal. Zeker met de onderdelen die uit gewoon staal bestaan. Die durven nogal eens plooien. Ik denk bv. aan de stuurpen (ook al omdat die zo ver naar boven zit) en de voorvork (bv. als je ergens tegen rijdt of ergens af springt).
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Vroem-vroem, kun je eens een foto posten van de fiets. Knal van opzij getrokken graag. Gewoon om eens te zien hoe het zadel juist afgesteld staat.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                            Oppassen met dat materiaal. Zeker met de onderdelen die uit gewoon staal bestaan. Die durven nogal eens plooien. Ik denk bv. aan de stuurpen (ook al omdat die zo ver naar boven zit) en de voorvork (bv. als je ergens tegen rijdt of ergens af springt).
                            Uiteraard, ik weet ook goed genoeg dat ik dat ik met een krel onderweg ben, en dat ik geen vertrouwen moet stellen in dat ding. Ik ga er ook niet mee downhillen ofzo, dat is hier toch quasi zo plat als een vijg in de streek
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Jij rijdt er mee, jij moet er tevreden van zijn.
                              Dit is inderdaad een mooie beginnersfiets.
                              Waarom je aanvoelt dat het een fiets is voor korte ritten, is waarschijnlijk de hardheid van het kader, en de zitpositie. Als je ietsje naar achteren gaat zitten, zonder je stuur te verplaatsen, kom je nog ietsje platter te liggen, misschien eens proberen.
                              Zadel naar voren kan je ook eens proberen..

Veel succes en veel plezier ermee gewenst !!
                              Ja, "ik weet mijn plaats" hoor, en in mijn geval is dit echt héél leuk materiaal. Tzou zot zijn om veel geld uit te geven en er dan te weinig uit te halen.
                              Ik droom al van in de lagere klas van voorvering van Rockshox en nu is het eindelijk zover

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                              Vroem-vroem, kun je eens een foto posten van de fiets. Knal van opzij getrokken graag. Gewoon om eens te zien hoe het zadel juist afgesteld staat.
                              Ja, ik zal vandaag of de komende dagen eens kijken om zo'n foto te nemen.

Comment

Ja, "ik weet mijn plaats" hoor, en in mijn geval is dit echt héél leuk materiaal. Tzou zot zijn om veel geld uit te geven en er dan te weinig uit te halen.
                                I
                                Ik wou ook helemaal niks anders vertellen, zelfs die 'ik weet mijn plaats' was voor mij niet nodig.
                                Als je je maar amuseert. Of dat nu met een dure fiets is of met een goedkopere, ieder zijn ding.
                                Dat duurder materiaal moet je pas aanschaffen als je wat langere ritten gaat rijden, en wat lastiger terrein.
                                Al was het maar gewoon om het veilig te houden. Maar met de fiets van jou zou je wel eens Ardennen kunnen proberen. Met de fiets van Lotuzz zou ik da precies minder riskeren

Comment

Ik droom al van in de lagere klas van voorvering van Rockshox en nu is het eindelijk zover
                                  Same here, hoe belachelijk het ook mag klinken...
                                  Maar nu is het dus een Suntour.
                                  Ik ben wel benieuwd of hij zich even goed leent tot wat hogere snelheden op asfalt, want daar was m'n vorige erg goed voor. Vlak tegen de 30 op lange stukken, en bergaf 50 en meer ging hem allemaal goed af. Alles behalve wat serieuzer terreinwerk, eigenlijk.

@ vroem-vroem: Is het een witte of een zwarte?
                                  Last edited by ; 08/04/2008, 14:32.

Comment

• Käk, ik ben gaan kijken en het zat dus helemaal niet goed...
                                    Veel te klein, ik zal een XL nodig hebben.

Comment

Käk, ik ben gaan kijken en het zat dus helemaal niet goed...
                                      Veel te klein, ik zal een XL nodig hebben.
                                      Het kleinste wat ik ooit had was een 21", een scott. Die was toen ok.
                                      Verder XL van Specialized, 22" Radon, XL Poison, XL cannondale, en nu XXL van Merida...
                                      Kleiner kan voor mij niet, de zadelpennen zijn zo lang niet.
                                      Bovendien mag je niet té ver boven je kader uitsteken, dat voelt gewoon niet goed aan.

Goed dat je de moeite hebt genomen om te gaan kijken, nu weet je al wat meer.

Comment

• Hoe groot ben je?
                                        Hier ging het maar om een 19.5", en de grootste maat is 21.5".
                                        Welke afmeting is dat eigenlijk?

Comment

Hoe groot ben je?
                                          Hier ging het maar om een 19.5", en de grootste maat is 21.5".
                                          Welke afmeting is dat eigenlijk?
                                          Ik ben 1m96, maar het is je binnenbeenlengte die een grote rol speelt.
                                          Verder de lengte van je armen en je bovenlijf.

Er bestaan van die webpagina's die je allerlei maten laten nemen van je voorarmen, je schouders, van je navel tot borstbeen, en zo verder, om zo tot een aantal afstanden te komen die ideaal voor je zijn.

Met die afstanden bedoel ik : centrum trapas tot bovenkant zadel, puntje zadel tot middelpunt van het stuur, en zo verder.
                                          Zet die afstanden op papier, neem een vouwmeter of rolmeter mee als je naar een fiets gaat kijken, en check of je in de buurt van die maten komt.

Probeer het maar eens. Zeker als je nog geen mtb hebt gehad, is dit een goed begin.
                                          Nu is dat geen absolute waarheid voor iedereen he. Er zit altijd wat persoonlijke voorkeur bij.
                                          Maar op een paar centimeter na, gaat dat wel kloppen.

Zo neem ik voor al mijn fietsen ongeveer dezelfde maten om mee te beginnen, en stel dan stilaan af naar persoonlijke voorkeur.
                                          Als je de afmetingen +3 en -3 kan doen, is het ruim ok om voor die fiets te gaan.

Comment

Working...
                                          X