Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nu het toch over pedalen gaat: als ik weer goed kan fietsen, en een fietsje bestel, moet ik uiteraard ook nog pedalen hebben (zitten niet standaard op de fiets). In feite heb ik een lichte voorkeur voor de SPD 545 van Shimano, maar ik twijfel met de XT's die ongeveer evenveel kosten. Voorheen heb ik altijd met SPD's zonder kooi gereden, maar die met kooi zijn mss wel handig als je de fiets ook eens voor gewoon vervoer wil gebruiken. Anderzijds, ik weet ook wel dat het klikmechanisme van die pedalen boven de kooi uitkomt, dus een vlak pedaalvlak verwacht ik er niet van. Rest de vraag in welke mate je die pedalen kan gebruiken i.c.m. gewone schoenen. Anders kan ik net zo goed de XT's kopen.

Even een foto van de 545:
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• ventegenwoordig als je pedalen van shimano koopt zit er soms een plastic plaat bij, die je in 1 kant van je klikpedaal kan klikken, dan heb je die kant een voorlopige gewone pedaal. Als je toertochten doet klik je die er gewoon uit. De meeste fietsenmakers hebben dit ook zo wel liggen.

is gemakkelijk als je even je fiets gewoon wilt gebruiken en toch heb je je goede spd's als je het veld in gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niki Bekijk Berichten
        ventegenwoordig als je pedalen van shimano koopt zit er soms een plastic plaat bij, die je in 1 kant van je klikpedaal kan klikken, dan heb je die kant een voorlopige gewone pedaal. Als je toertochten doet klik je die er gewoon uit. De meeste fietsenmakers hebben dit ook zo wel liggen.

is gemakkelijk als je even je fiets gewoon wilt gebruiken en toch heb je je goede spd's als je het veld in gaat.
        Ik ken dat maar al te goed. En als je wat doortrapt en je draait met je voet wat naar buiten, ligt die prul op de grond. En zonder schroevendraaier, krijg je er het niet echt snel in.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
          Ik ken dat maar al te goed. En als je wat doortrapt en je draait met je voet wat naar buiten, ligt die prul op de grond. En zonder schroevendraaier, krijg je er het niet echt snel in.
          voor om brood te gaan moet je toch niet stevig doortrappen

Comment

voor om brood te gaan moet je toch niet stevig doortrappen
            Nee, maar toch.
            Mijn pa heeft zo mijn MTB eens gebruikt voor een boodschap. Die plastieken ondingen zaten erop. Onderweg ergens, speelde hij eentje kwijt. OK, hij moet dan toch gevoeld hebben, maar sindsdien heb ik er in elk geval maar eentje meer.
            En trouwens: ik woon in een zeer heuvelachtige streek, dus nooit een beetje doorduwen is er hier niet bij.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• net terug van het fietsen, ben eens naar het peerdsbos gegaan. We waren op een klein modder/zand weggetje aan het rijden en ineens stopt het pad en is er een grasveldje. Ik zag dat het veldje iets lager lag en wil er op rijden, ipv dat er een helling was ging het daar dus recht naar beneden +-35a40cm. Uiteraard niet genoeg snelheid en voorwiel bleef steken en een koprol gedaan.

De 2 anderen achter mij uiteraard de hele terugweg mij aan het uitlachen Al chance heb ik niets

Antwerpen is't Stad
              en al de rest is parking!!

Comment

• zijn er mensen die dit weekend naar Houffalize gaan?

Comment

zijn er mensen die dit weekend naar Houffalize gaan?
                  Ik was zinnens te gaan bij mooi weer, maar dat zal sowieso niet meer gaan, want we hebben vrijkaarten voor Walibi voor zondag. We hebben dus al plannen.
                  Vorig jaar was ik in Houffalize. Het was al jaren geleden dat ik nog geweest was, maar het weer was echt super, dus het was ideaal. We hebben toen een zeer leuke dag gehad. De dag ervoor zaten we trouwens op Zolder, bij even mooi weer. Het week-end was dus perfect geslaagd.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

zijn er mensen die dit weekend naar Houffalize gaan?
                    zeer spijtig genoeg niet,
                    dorpsspel en we doen mee 'k had niet op de datum gelet
                    volgend jaar rij ik mss mee
                    dat is (samen met een koerske als voorbereiding) wel d'enigste XC-wedstrijd die me kan boeien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                      zeer spijtig genoeg niet,
                      dorpsspel en we doen mee 'k had niet op de datum gelet
                      volgend jaar rij ik mss mee
                      dat is (samen met een koerske als voorbereiding) wel d'enigste XC-wedstrijd die me kan boeien
                      Bedoel je nu dat je ook deelneemt aan een andere discipline, zoals DH, DS of trial?
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• ik rijd allersinds zaterdag mee met de open klasse.
                        Ik ben er vanaf vrijdagnamiddag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                          gisteren een nieuw uitrustingske gaan kopen

gewoon een zwarte korte fietsbroek en een shirtje in dezeflde kleuren als mijn fiets . Nu nog schoentjes en ik ben vertrokken
                          schoentjes gekocht

sokjes gekocht

en zo een bandana of hoe noemt dat ding

Comment

en zo een bandana of hoe noemt dat ding
                            Buff?
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik zoek goede velgen+banden voor op de weg te trainen

Zo kan ik meerijden met mijn mtb met wat volk met koersfiets

Welke koop ik best?
                              Liefst dun genoeg (banden), moet kunnen volgen

Koersfietsvelgen+banden zal niet lukken zeker? " is wat groter veronderstel ik

Ik heb al velgen+banden voor op de weg, maar vind ze iets te dik, de juiste maat weet ik niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bertrandt Bekijk Berichten
                                Ik zoek goede velgen+banden voor op de weg te trainen

Welke koop ik best?

Ik heb al velgen+banden voor op de weg, maar vind ze iets te dik, de juiste maat weet ik niet
                                Ik geloof dat de dunste MTB-banden ongeveer 1" breed zijn. Dat is 25 mm, ofte een tikkeltje breder dan de gemiddelde koersband. Uiteraard zijn die banden alleen om op de weg te rijden.
                                Een koersvelg kan wel lukken als je met schijfremmen rijdt. Stel dan gewoon een wielsetje samen met MTB-naven en race-velgen. Dan kan je meteen koersbandjes monteren ook.
                                Als je V-brakes hebt, zal je een 26"-setje moeten kopen (MTB-wielen dus).
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                  Buff?
                                  no clue....er staat enkel Hoofdband op

Comment

Ik zoek goede velgen+banden voor op de weg te trainen

Welke koop ik best?

Koersfietsvelgen gaat niet lukken, die zijn 28' groot, die van een MTB 26'.
                                    Ik heb vroeger nog van die smalle Hutchinson Slick banden die je tot een 5.5 bar kon oppompen op m' MTB gehad. Was ik heel tevreden over, waren zeer lekbestendig. ik weet niet of ze die nu nog verkopen, is al een jaar of zeven geleden.

Comment

no clue....er staat enkel Hoofdband op
                                      ROFL. Het zal iets anders zijn dan. Zoiets als Museeuw destijds wellicht.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik zal eens nakijken hoe dik de banden zijn die er nu op zitten

Maar kan ik op de velgen waar mijn baanbanden opsteken daar de dunste slicks steken? Die dan ongeveer zo dik zijn als die van een koersfiets
                                        Of moet ik dan andere velgen hebben?

Comment

Ik zal eens nakijken hoe dik de banden zijn die er nu op zitten

Maar kan ik op de velgen waar mijn baanbanden opsteken daar de dunste slicks steken? Die dan ongeveer zo dik zijn als die van een koersfiets
                                          Of moet ik dan andere velgen hebben?
                                          Dat kan je (normaal) zonder problemen op je velg monteren, of je moest een heel brede MTB velg hebben, dan zou het met een band met een breedte van 1" wel eens moeilijk kunnen zijn. Die ik had waren 1.2" breed en dat ging probleemloos. Zelfs de originele brede binnenband die bij je MTB band hoort kan je hergebruiken, ook al beweren ze van niet.

Comment

Working...
                                          X