Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
    Haha dan toch Komde den 20ste Juli?
    Misschien, het is echt wel mooi ineengestoken door jullie. Ik vond vorig jaar alleen dat het niet erg snel ging, zelfs bij die snelle groep van Bart, als ik eens het bos inga (wat ik niet veel doe) dan wil ik nogal snel rijden. En dat gebeurde daar niet echt.

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
    Is uw nick op mtb.be dan ook veranderd?
    Nee, ik heb mij daar als het ware zelf verwijderd.
    Daar mag je alleen ja of neen zeggen, een discussie aangaan is daar uit den boze, en ik discussieer nu eenmaal graag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
      watje jan?
      Ik ben tenminste een bescheiden persoon, dat kom je tegenwoordig weinig tegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Misschien, het is echt wel mooi ineengestoken door jullie. Ik vond vorig jaar alleen dat het niet erg snel ging, zelfs bij die snelle groep van Bart, als ik eens het bos inga (wat ik niet veel doe) dan wil ik nogal snel rijden. En dat gebeurde daar niet echt.
        Tis een meeting ook é.. we kunnen niet echt snel gaan rijden terwijl de rest wil genieten en ondertussen een klapke wil doen.

We zitten stillaan aan de limiet van de omgeving maar wie weet halen we nog 400HM

Comment

Tis een meeting ook é.. we kunnen niet echt snel gaan rijden terwijl de rest wil genieten en ondertussen een klapke wil doen.
          Op ne singletrack in 't bos moet ge niet praten, daar moet ge rijden. Een klapke met ne Leffe erbij doet ge maar op 't terras... na het rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
          We zitten stillaan aan de limiet van de omgeving maar wie weet halen we nog 400HM
          Het is inderdaad echt wel een mooi parcours dat jullie daar uitgestippeld hebben, chapeau, echt waar!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Op ne singletrack in 't bos moet ge niet praten, daar moet ge rijden. Een klapke met ne Leffe erbij doet ge maar op 't terras... na het rijden.
            Der staat ook nog genieten.. al ist opt terras ook wel genieten

Comment

Der staat ook nog genieten.. al ist opt terras ook wel genieten
              Afzien is ook een vorm van genieten... vind ik toch.

No pain no gain!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bertrandt Bekijk Berichten
                Ben eens gaan horen en ze hadden er van Ritchey in 1", juiste type weet ik niet meer, iemand ervaring mee?
                Personne?

Comment

• ikzelf zou voor een iets bredere baanband gaan dan de 1". Een 1,3" -> 1,5" gaat niet meer rolweerstand bieden dan een 1" als je die even hard oppompt, maar wel meer comfort en veel minder kans op lekrijden door "snake-bite".
                  Ikzelf heb altijd met het exemplaar van specialized gereden, rijd nu al 3 jaar met die bandjes: nog nooit platgevallen en nog niet versleten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niki Bekijk Berichten
                    ikzelf zou voor een iets bredere baanband gaan dan de 1". Een 1,3" -> 1,5" gaat niet meer rolweerstand bieden dan een 1" als je die even hard oppompt, maar wel meer comfort en veel minder kans op lekrijden door "snake-bite".
                    Ikzelf heb altijd met het exemplaar van specialized gereden, rijd nu al 3 jaar met die bandjes: nog nooit platgevallen en nog niet versleten.
                    Met 1"-banden, blijf je wel beter gewoon op de weg, dus de kans dat je dan een snakebite oploopt is wel erg klein. Koersbandjes zijn meestal 23 mm breed (iets smaller dan 1" dus) en een snakebite heb ik persoonlijk nog niet gehad. En het is niet dat ik nog nooit een sprongetje gewaagd heb met de racefiets. Ik heb zelfs al over aardewegen gereden met dunne racebandjes.
                    Ik snap wel dat je zegt dat 1" op een MTB erg smal is. Veel MTB schiet er natuurlijk meer over met zulke banden.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niki Bekijk Berichten
                      ikzelf zou voor een iets bredere baanband gaan dan de 1". Een 1,3" -> 1,5" gaat niet meer rolweerstand bieden dan een 1" als je die even hard oppompt, maar wel meer comfort en veel minder kans op lekrijden door "snake-bite".
                      Hij wil met mensen met een koersfiets meerijden, dus dat betekent uitsluitend op de baan rijden.
                      Dan is hij het beste af met een 1", max. een 1.2". Wat je daar zegt over een dikkere band (1.3 of 1.5) dat als je die even hard oppompt als een 1", dezelfde rolweerstand biedt is nonsens. Een bredere band heeft een grotere ronding en zal dus letterlijk breder op de weg liggen, hoe meer rubber dat contact heeft met de rijweg, hoe meer rolweerstand. Vergelijk het met auto's die bredere banden hebben liggen, die verbruiken meer dan eentje met smalle banden. Ook het risico op een snakebite vergroot niet met een smallere band te leggen. Dat heeft alles te maken met de aanwezige druk in de banden. Mijn koersbandjes (Michelin Pro Race) pomp ik op tot 8.5 bar achteraan, en 8 bar vooraan, nog nooit een snakebite gehad. Met de MTB daarentegen wel, afhankelijk van het terrein, doe ik soms maar rond de 2 bar druk in de banden. Als je dan plots op een steen rijdt door een onoplettendheid, dan kan het wel eens zijn dat je je binnenband pitst.

Comment

• Over die rolweerstand van al dan niet dikkere banden met dezelfde druk, zijn al boeken geschreven.
                        Toch blijkt een dikkere band met evenveel druk als een dunnere, de minste weerstand te geven.
                        Heeft te maken met de vorm van de band bij het vervormen onderaan.
                        Louter rolweerstand gesproken, is het dus een dikkere band die het haalt op een dunnere.
                        Komt dan wel luchtweerstand en gewicht bij kijken, wat het geheel dan weer doet overhellen naar de dunnere band.

Als je maar met 2 bar in de bandjes rijd, kan je beter overstappen naar tubeless banden, die zijn specifiek gemaakt voor de lagere druk en jij hebt zelfs wielen die tubeless aankunnen zonder aanpassingen. Probeer het eens zou ik zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          Over die rolweerstand van al dan niet dikkere banden met dezelfde druk, zijn al boeken geschreven.
                          Toch blijkt een dikkere band met evenveel druk als een dunnere, de minste weerstand te geven.
                          Heeft te maken met de vorm van de band bij het vervormen onderaan.
                          Louter rolweerstand gesproken, is het dus een dikkere band die het haalt op een dunnere.
                          Komt dan wel luchtweerstand en gewicht bij kijken, wat het geheel dan weer doet overhellen naar de dunnere band.

Als je maar met 2 bar in de bandjes rijd, kan je beter overstappen naar tubeless banden, die zijn specifiek gemaakt voor de lagere druk en jij hebt zelfs wielen die tubeless aankunnen zonder aanpassingen. Probeer het eens zou ik zeggen.
                          Bij racefietsen lijkt het compromis gevonden bij 23 mm banden, dus 1" zal ook wel goed scoren dan.
                          Wat versta jij eigenlijk onder evenveel druk? Als je in een dun bandje 6 bar pompt, staat hij nog relatief slap. Bij een dikke band kan 6 bar al te hard zijn (met risico op een band die het niet lang houdt). Hoe dunner de band, hoe meer druk erin moet, dus natuurlijk zal een dikke band met evenveel druk beter bollen dan een dunnere band.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Morgen de 60 in Langdorp

Comment

• Solveld in Tielt-Winge, lang(meer dan 3 maand) geleden

Comment

• Fak! Lek gereden op een ijzerkrulletje achteraan...
                                Kan ik zo een band gewoon terugmaken, is tubeless? En hoe?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                  Fak! Lek gereden op een ijzerkrulletje achteraan...
                                  Kan ik zo een band gewoon terugmaken, is tubeless? En hoe?
                                  Langs binnen plakken.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Is dus niet tubeless, miskeken...
                                    En 't is ondertussen al gemaakt, m'n pa heeft in tegenstelling tot mij geen twee linkerhanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                      Is dus niet tubeless, miskeken...
                                      En 't is ondertussen al gemaakt, m'n pa heeft in tegenstelling tot mij geen twee linkerhanden.
                                      Wat ga jij doen als je midden in 't bos staat met een platte band, helemaal alleen? Uw papa bellen?

Comment

• Echt hé...
                                        3 Uur staan kloten denk ik, en dan opgeven en het ding stoten...

Comment

• Je kan toch wel een andere binnenband monteren als je onderweg lekke band krijgt hé?
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X