Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mountainbiken ging goed, ene keer bijna tegen de vlakte gegaan toen een pedaal ergens bleef haken en dan eens rechterdoorgegaan waar een bocht was

    Maar maandag zou ik terug nog wat gaan mountainbiken en liefst een toch wel wat moeilijker parcour, het huidige was misschien 500m en na een 15 keer daarop gereden te hebben ben ja dat toch wsel wat beu als er niet teveel hellingskes inzitten.

    Dus mijn vraag is of iemand een kaartje heeft van een parcour in Bornem, Sint-Amands of in die kanten heeft?
    Alvast bedankt!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
      Mountainbiken ging goed, ene keer bijna tegen de vlakte gegaan toen een pedaal ergens bleef haken en dan eens rechterdoorgegaan waar een bocht was

      Maar maandag zou ik terug nog wat gaan mountainbiken en liefst een toch wel wat moeilijker parcour, het huidige was misschien 500m en na een 15 keer daarop gereden te hebben ben ja dat toch wsel wat beu als er niet teveel hellingskes inzitten.
      500m.? Da's misschien een BMX parcours?
      Ik kan begrijpen dat je dat snel beu bent.



      Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
      Dus mijn vraag is of iemand een kaartje heeft van een parcour in Bornem, Sint-Amands of in die kanten heeft?
      Alvast bedankt!
      Je hebt blijkbaar een BLOSO parcours in Bornem, Puurs en St.-Amands.
      Misschien kan je dat eens proberen?



      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        500m.? Da's misschien een BMX parcours?
        Ik kan begrijpen dat je dat snel beu bent.



        Je hebt blijkbaar een BLOSO parcours in Bornem, Puurs en St.-Amands.
        Misschien kan je dat eens proberen?



        http://www.bloso.be/public/Bloso/mou...keroutes.asp#2

        Het was zo een oud stuk bos, met braakafval waar paadjes gemaakt waren en maar een echte helling, die van de scheldedijk.

        Merci voor de links
        Het is de groene route ervan die ik ga doen, ca. 26KM en 68% off-road.
        Ben es benieuwd

        Comment


        • Mountainbiketochtje is redelijk verlopen alleen waren het bijna alleen veldwegjes en vlakke baan De signalisatie kon beter. Het enigste waardoor we nog eens echt gemountainbiked hebben was toen ik die veldwegskes moe was en er nog een stuk heb bijgedaan

          Dan op een veldwegske es serieus doorgetrokken, niet echt slim zonder helm ofzo want de fiets sprong tussen al die stenen. Ik heb last van men ketting, al kan dat opgelost worden door te smeren en ik vrees dat er iets mis is met men voorspatbord Ik stopte om iets te drinken, menne compagnion had dorst en last van hooikoorts, en ik zag een een leeg blikje niet, op de een of de andere manier dat dat ineens tussen mijn wiel en het spatbord

          Bon, tis maar te hopen dat ik snel kan beginnen met een wegfiets

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
            Mountainbiketochtje is redelijk verlopen alleen waren het bijna alleen veldwegjes en vlakke baan De signalisatie kon beter. Het enigste waardoor we nog eens echt gemountainbiked hebben was toen ik die veldwegskes moe was en er nog een stuk heb bijgedaan

            Dan op een veldwegske es serieus doorgetrokken, niet echt slim zonder helm ofzo want de fiets sprong tussen al die stenen. Ik heb last van men ketting, al kan dat opgelost worden door te smeren en ik vrees dat er iets mis is met men voorspatbord Ik stopte om iets te drinken, menne compagnion had dorst en last van hooikoorts, en ik zag een een leeg blikje niet, op de een of de andere manier dat dat ineens tussen mijn wiel en het spatbord

            Bon, tis maar te hopen dat ik snel kan beginnen met een wegfiets
            Als er niet veel hoogteverschil te vinden is in je streek, is een mountainbike idd wat overkill

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Voor de mensen die een Canyon overwegen, lees bijgevoegd topic maar eens door en de garantie van Canyon op hun frames :



              Goedkoop, dat wel, maar dure koop als je kader het begeeft..
              Had ik nog niet gelezen.
              Nu ja, een relatief goedkoop carbon frame zou ik sowieso niet vertrouwen. Ik snap trouwens niet waarom iedereen ineens een carbon frame wil. Carbon is natuurlijk wel goed, maar tegenwoordig is het overdreven. En als de gewone toeristjes en MTB-ertjes dan ergens een fietsje met carbon frame vinden voor maximum 2000 €, moeten ze het hebben. Ah ja, "want het is van carbon, dus het is zeker veel beter dan een Cannondale."
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Beta
                En als de gewone toeristjes en MTB-ertjes
                En wat zijn wij dan ?
                Tenzij de enkele prof die dit topic bezoekt ?


                Oorspronkelijk geplaatst door Beta
                . Ah ja, "want het is van carbon, dus het is zeker veel beter dan een Cannondale."
                C'dale is niet de heilige graal als het op kaders aankomt, maar is zeker vrij goed. Om C'dale op te hemelen, moet je eerst eens met een Seven, een Litespeed of Moots gereden hebben in Titanium.
                Geloof me, zelfs een Taurine kan daar nog wat van leren.
                Een Taurine is stijf, comfortabel en wendbaar maar zo'n Ti, da's nog een hogere categorie hoor.
                Qua prijs trouwens ook, kaders beginnen rond de 3000 euro en gaat nog een stuk daarboven. Dat is het me niet waard. Gezien je afmontage liefst ook top is in het geval van zo'n überkader, kan je er nog makkelijk 2500 euro bijdoen om de fiets waardig te monteren.
                Beetje omgekeerde wereld van Canyon, daar schijnen de kaders alleen te dienen om de übermontage bij mekaar te houden

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  En wat zijn wij dan ?
                  Tenzij de enkele prof die dit topic bezoekt ?


                  C'dale is niet de heilige graal als het op kaders aankomt, maar is zeker vrij goed. Om C'dale op te hemelen, moet je eerst eens met een Seven, een Litespeed of Moots gereden hebben in Titanium.
                  Geloof me, zelfs een Taurine kan daar nog wat van leren.
                  Een Taurine is stijf, comfortabel en wendbaar maar zo'n Ti, da's nog een hogere categorie hoor.
                  Qua prijs trouwens ook, kaders beginnen rond de 3000 euro en gaat nog een stuk daarboven. Dat is het me niet waard. Gezien je afmontage liefst ook top is in het geval van zo'n überkader, kan je er nog makkelijk 2500 euro bijdoen om de fiets waardig te monteren.
                  Beetje omgekeerde wereld van Canyon, daar schijnen de kaders alleen te dienen om de übermontage bij mekaar te houden
                  Ik heb me twee keer niet duidelijk uitgedrukt blijkbaar.
                  Met gewone toeristjes en MTB-erkes, bedoelde ik die mannen die wel regelmatig fietsen, maar die in feite weinig tot niets van fietsen kennen. Voorbeeldje: in onze club was er eens eentje die dacht dat zijn aluminium Flanders beter was dan mijn aluminium Cannondale, gewoon omdat zijn buizen ovaal waren. Die van mijn CAAD3 (het speciale van de Power Pyramid, laat ik buiten beschouwing) waren uiteraard gewoon rond. Een redenering van mijn voeten dus. Ik heb wijselijk mijn klep gehouden (irl ben ik een minder grote flapuit dan op een forum).
                  Die andere onduidelijkheid, heb ik in feite hierboven al deels uitgelegd. En ik had even goed een ander merk kunnen noemen. Ik bedoelde gewoon een deftig aluminium frame van om het even welk merk. Er zijn nu eenmaal mensen die denken dat elk carbon frame beter is dan elk aluminium frame. Er zijn ook heel wat mensen die ervan uitgaan dat iets sterk is omdat het veel kost. Dat iets zeer lichts met een ferm prijskaartje ook wel eens kan breken na een paar maand, geloven ze niet. Tja ...
                  Wat Canyon betreft: ik heb er al tests over gelezen waaruit blijkt dat dat merk behoorlijk goeie frames aflevert. Overigens, die frames apart zijn amper goedkoper dan deftige middenklasseframes van andere merken.
                  Toch een nadeel uit de testresultaten: de kwaliteit van de lak zou beter kunnen.
                  Het is nu niet dat ikzelf alleen nog maar Canyon zou kopen, maar ik moet eerlijk zijn: zoveel MTB ik niet, dus heeft het niet zo veel zin 2500 € aan een Cannondale te spenderen. Enfin, ik zie nog wel. De nieuwe MTB komt er ten vroegste volgend jaar pas. En mocht ik op de tweedehandsmarkt nog een leuker speeltje tegenkomen ... Op het MTB-forum staat een Yeti ARC te koop. Nadeel is dat het enkel om het frame gaat. Dus moest ik alle onderdelen die ik graag zou willen apart kopen, dan kan ik net zo goed een Canyon bij kopen, alle onderdelen overzetten, en het Canyon-frame doorverkopen. Ik moet in feite ook nog wel zeggen dat, als ik een tweedehandse bike koop, ik onderdelen in prima staat eis. Dus dan moet ik uitkijken naar een fiets van iemand die een miskoop heeft gedaan.
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • Dees weekend nog een Canyon Nerve XC zien breken op de 24u van Westerlo. Hij kwam van de brug en zijn scharnierpunt met de demper bovenaan gewoon afgebroken.

                    Het was trouwens een fantastisch evenement! Heb 3 uur "geslapen" (van 8 tot 11 's morgens), maar het was het allemaal waard. Zelfs om 4u staan er nog steeds mensen voor je te supporteren. Moet zeggen dat het 's nachts redelijk rustig was op de camping. Spijtige zaak dat er blijkbaar een fiets gestolen is 's nachts...

                    Onze start hebben we helemaal gemist doordat onze starter nog aan zijn bidonhouder bezig was... Enfin we zijn dan snel opgerukt naar 48, in de nacht zijn we naar 44 gegaan en we zijn rond plaats 42 geeïndigd. (72 teams dacht ik)

                    Parcour was zwaarder dan de 10u van vorig jaar mede door het rot stuk achter de camping en het feit dat men meermaals den dijk op en af moest. Brug was leuk, paar keer airtime Ik wil dit volgend jaar gewoon op nieuw doen en als het even kan onze plaats van dit jaar verbeteren.

                    Comment


                    • Ik was ook op de 24h van westerlo. Wij zijn wel maar 55e geworden denk ik. Achja, ik had, net als nog een ander teamlid, meer dan een maand geen mtb meer aangeraakt door de examens.

                      Het is wel een ervaring apart vind ik, om 4u 's nachts opstaan om wat rondjes te gaan afmalen, verstralertje op en gaan. Die brug was idd wel elke keer een zware klap voor de fietsjes.

                      Al bij al was ik toch blij dat de 24 uurtjes voorbij waren, ik was behoorlijk kapot.

                      Comment


                      • Ik ga vanavond rijden, lamp is aan het ontladen/opladen, tegen straks klaar.
                        Rizer stuur eraf gegooid, Flatbar gemonteerd met barends, kwestie van eens iets anders te proberen.
                        De meeste veld- en boswegen liggen er nu toch als autosnelwegen bij, en dan mag je iets dieper liggen, het technische verhaal is toch een stuk minder nu..

                        Laatste keer dat ik aan zo'n race in het donker meedeed, kwam iedereen in mijn wiel hangen om te profiteren van het licht
                        Op de baan overdag komen ze uit de wind hangen, 's nachts komen ze in het licht hangen.
                        In bergop moet ik de vlieggewichten en ukkies sowieso laten rijden, en in bergaf rijden ze in de weg.
                        't Is altijd iets he..
                        Last edited by ; 30/06/2008, 17:29.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          Ik ga vanavond rijden, lamp is aan het ontladen/opladen, tegen straks klaar.
                          Rizer stuur eraf gegooid, Flatbar gemonteerd met barends, kwestie van eens iets anders te proberen.
                          De meeste veld- en boswegen liggen er nu toch als autosnelwegen bij, en dan mag je iets dieper liggen, het technische verhaal is toch een stuk minder nu..

                          Laatste keer dat ik aan zo'n race in het donker meedeed, kwam iedereen in mijn wiel hangen om te profiteren van het licht
                          Op de baan overdag komen ze uit de wind hangen, 's nachts komen ze in het licht hangen.
                          In bergop moet ik de vlieggewichten en ukkies sowieso laten rijden, en in bergaf rijden ze in de weg.
                          't Is altijd iets he..
                          Tja, wat verwacht je dan? Hoe zou je zelf zijn?
                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • Wielke zuigen doe ik niet. Laat dat maar voor de wegfietsers.
                            Rijd de voorligger even snel, dan ga ik er wel naast rijden, of moet hij maar in het wiel gaan hangen. Trainen doe ik niet met in het wiel hangen. Tegen de wind beuken, goed zien wat er komt, ik vind het prima.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Wielke zuigen doe ik niet. Laat dat maar voor de wegfietsers.
                              Rijd de voorligger even snel, dan ga ik er wel naast rijden, of moet hij maar in het wiel gaan hangen. Trainen doe ik niet met in het wiel hangen. Tegen de wind beuken, goed zien wat er komt, ik vind het prima.
                              Sorry, maar dat vind ik belachelijk.
                              Een neef van me kan er niet tegen als we gaan fietsen, en er komt een onbekende in ons wiel hangen. So what? Meestal zijn dat mannen die trager rijden dan wij, en die door bijna evenveel inspanning te leveren, sneller kunnen rijden als ze achter ons hangen.
                              Als ik een goed tempo rijd, en ik word ingehaald door iemand die ietsje sneller rijd, kruip ik ook in die zijn wiel hoor. Enfin op straat toch. Off-road niet.
                              120d Hatch Edition Sport

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Sorry, maar dat vind ik belachelijk.
                                Een neef van me kan er niet tegen als we gaan fietsen, en er komt een onbekende in ons wiel hangen. So what? Meestal zijn dat mannen die trager rijden dan wij, en die door bijna evenveel inspanning te leveren, sneller kunnen rijden als ze achter ons hangen.
                                Als ik een goed tempo rijd, en ik word ingehaald door iemand die ietsje sneller rijd, kruip ik ook in die zijn wiel hoor. Enfin op straat toch. Off-road niet.
                                Je kan toch niet beter trainen dan 'op kop'...enfin, ieder zijn goesting. Dat ze bij mij in het wiel komen hangen, kan ik mee leven, zelf doe ik het niet. Tenzij ze eens regelmatig tegen het achterwiel tikken, dan durf ik wel eens remmen, zeker met de MTB.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                  Ik was ook op de 24h van westerlo. Wij zijn wel maar 55e geworden denk ik. Achja, ik had, net als nog een ander teamlid, meer dan een maand geen mtb meer aangeraakt door de examens.

                                  Het is wel een ervaring apart vind ik, om 4u 's nachts opstaan om wat rondjes te gaan afmalen, verstralertje op en gaan. Die brug was idd wel elke keer een zware klap voor de fietsjes.

                                  Al bij al was ik toch blij dat de 24 uurtjes voorbij waren, ik was behoorlijk kapot.
                                  Ik heb tijdens de examens ook maar 2x op m'n fiets gezeten en dan nog een kort trainingske gedaan den dag voor de 24u.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                  Wielke zuigen doe ik niet. Laat dat maar voor de wegfietsers.
                                  Rijd de voorligger even snel, dan ga ik er wel naast rijden, of moet hij maar in het wiel gaan hangen. Trainen doe ik niet met in het wiel hangen. Tegen de wind beuken, goed zien wat er komt, ik vind het prima.
                                  Met zo'n evenement doe ik dat wel ze. 's nachts een treintje en voor mij waren een man en vrouw elkaar wat aan het treiteren door om beurten op kop te gaan rijden. Ben zo 2 ronden op het gemak meegeglipt met nog wat volk achter mijne rug. Derde ronde heb ik overgenomen en zonder bijschakelen iedereen uit het wiel Nog wel een paar keer zo gedaan: even in het wiel profiteren zeg maar en als je voelt dat het beste eraf is erover gaan.

                                  Op training kan ik er ni tegen da ze in mijn wiel gaan hangen, op zo'n 'wedstrijdjes' wel. Ook nog ne vriendelijke kerel.. zat in mijn wiel en kwam er zo langs en zei: "zal proberen kop te rijden zo goed ik kan".
                                  Last edited by ; 01/07/2008, 17:19.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                    Je kan toch niet beter trainen dan 'op kop'...enfin, ieder zijn goesting. Dat ze bij mij in het wiel komen hangen, kan ik mee leven, zelf doe ik het niet. Tenzij ze eens regelmatig tegen het achterwiel tikken, dan durf ik wel eens remmen, zeker met de MTB.
                                    Als die voor u nu sneller rijdt dan jijzelf, waarom zou je het dan niet doen? Het is natuurlijk belachelijk als die andere even snel rijdt, en niet sneller wil eens je met twee tegen de wind kan beginnen in beuken, maar met uit de wind zitten is niets mis. Integendeel zelfs, dicht achter iemand rijden en niet lossen, is ook iets wat je moet kunnen. Profs trainen daarom zelfs achter brommertjes.
                                    In het MTB zou ik het zeker niet doen in technische stukken (je moet zien waar je rijdt), maar waarom niet op de snellere stukken (asfaltstroken eventueel)?
                                    Achter aan camion is trouwens ook leuk. Dan zit je direct goéd uit de wind en kan je makkelijk 50 km/h aanhouden.
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie
                                      Op training kan ik er ni tegen da ze in mijn wiel gaan hangen, op zo'n 'wedstrijdjes' wel. Ook nog ne vriendelijke kerel.. zat in mijn wiel en kwam er zo langs en zei: "zal proberen kop te rijden zo goed ik kan".
                                      Voila ze, Sjoerie heeft het begrepen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                        Voila ze, Sjoerie heeft het begrepen.
                                        Zelf op kop rijden, hoort er gewoon bij. Tenzij het écht veel te snel gaat natuurlijk.
                                        Je dacht toch niet dat ik blijf hangen achter iemand die amper 5 km/h sneller rijdt dan ik? Trouwens, als je voorheen niet echt door reed, heb je ineens een ferme training aan je been, want op je gemak rijden met iemand in je wiel, doe je meestal niet.
                                        120d Hatch Edition Sport

                                        Comment


                                        • Van trainen gesproken...
                                          Sinds ik terug wat meer fiets, is de last die ik had aan mijn rechterknie, volledig verdwenen. Na het lopen, had ik er allemaal wat genoeg van en weinig meer gesport. Knie begon dan pijn te doen na een uurtje filerijden, nog nooit gehad.. Te weinig beweging blijkbaar, gezien het nu volledig opgelost is. Niks last meer sinds ik nu een paar weken terug 2 keer per week een aantal uren op de fiets zit...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X