Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Moest er hier iemand een leuke aanbieding (nieuw of jong tweedehands) gezien hebben voor ongeveer 1300 €, laat maar weten.

Qua nieuwe vind ik de Canyon Grand Canyon 7.0 nog altijd zeer interessant. Cannondale biedt voor ongeveer hetzelfde geld (150 € meer, maar je moet makkelijk 10 % kunnen krijgen + er zitten al pedalen op en er komen geen verzendingskosten bij, wat hem dus in feite goedkoper maakt) een F3 (Caffeine-frame). De afmontage van dat ding is alleszins een pàk minder: Deore + LX-derrie, tegenover full XT (qua niveau), en dan heb ik het nog niet over de andere onderdelen ...
    Bij Trek: een 8000, maar dat ding spreekt mij helemaal niet aan, ook al is de verhouding prijs/kwaliteit wel goed.
    Op een tweedehandssite net nog een Cannondale F2 van 2008 zien staan waar maar twee keer mee gereden is. NP: 1849 €, VP: 1200 €. Koopje dus. Alleen, en je raadt het al: maat S, dus zeker te klein.
    Ik ben dus op mijn gemak toch al een beetje aan het zoeken naar een MTB. Normaal zou ik pas volgend jaar eentje kopen, maar stel nu dat ik nu al ergens iets vind in uitstekende staat, tegen een leuke prijs en volledig naar mijn zin, dat komt de bike er natuurlijk al vroeger.

Het Grand Canyon-frame van Canyon scoort in tests keer op keer goed, alleen de garantie van Canyon kan nogal eens tegenvallen. Echter, als dat frame een paar jaar meegaat, en het gaat alsnog stuk, dan zou ik in feite net zo goed op de tweedehandsmarkt een leuk ander framepje kunnen kopen. Bv. GT Zaskar, Specialized S-works, Yeti ARC, Rocky Mountain Vertex. Uiteindelijk: als je een apart frame koopt, komt het sowieso goedkoper uit om een volledige Canyon te kopen, louter voor de onderdelen, omdat de onderdelen apart nog steeds meer kosten dan een volledige Canyon.

Iemand nog bemerkingen of suggesties?
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Moest er hier iemand een leuke aanbieding (nieuw of jong tweedehands) gezien hebben voor ongeveer 1300 €, laat maar weten.

Qua nieuwe vind ik de Canyon Grand Canyon 7.0 nog altijd zeer interessant. Cannondale biedt voor ongeveer hetzelfde geld (150 € meer, maar je moet makkelijk 10 % kunnen krijgen + er zitten al pedalen op en er komen geen verzendingskosten bij, wat hem dus in feite goedkoper maakt) een F3 (Caffeine-frame). De afmontage van dat ding is alleszins een pàk minder: Deore + LX-derrie, tegenover full XT (qua niveau), en dan heb ik het nog niet over de andere onderdelen ...
      Bij Trek: een 8000, maar dat ding spreekt mij helemaal niet aan, ook al is de verhouding prijs/kwaliteit wel goed.
      Op een tweedehandssite net nog een Cannondale F2 van 2008 zien staan waar maar twee keer mee gereden is. NP: 1849 €, VP: 1200 €. Koopje dus. Alleen, en je raadt het al: maat S, dus zeker te klein.
      Ik ben dus op mijn gemak toch al een beetje aan het zoeken naar een MTB. Normaal zou ik pas volgend jaar eentje kopen, maar stel nu dat ik nu al ergens iets vind in uitstekende staat, tegen een leuke prijs en volledig naar mijn zin, dat komt de bike er natuurlijk al vroeger.

Het Grand Canyon-frame van Canyon scoort in tests keer op keer goed, alleen de garantie van Canyon kan nogal eens tegenvallen. Echter, als dat frame een paar jaar meegaat, en het gaat alsnog stuk, dan zou ik in feite net zo goed op de tweedehandsmarkt een leuk ander framepje kunnen kopen. Bv. GT Zaskar, Specialized S-works, Yeti ARC, Rocky Mountain Vertex. Uiteindelijk: als je een apart frame koopt, komt het sowieso goedkoper uit om een volledige Canyon te kopen, louter voor de onderdelen, omdat de onderdelen apart nog steeds meer kosten dan een volledige Canyon.

dezelfde kader die ik heb maar dan nog beter gerief laten opzetten misschien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
        dezelfde kader die ik heb maar dan nog beter gerief laten opzetten misschien?
        Wat hij ook weer?
        Frame apart kopen is nu geen optie hoor. Het niet dat ik zó weinig vertrouwen heb in Canyon.

Nog niet lang geleden stond er op het MTB-forum een Yeti ARC te koop. Had ik onderdelen gehad, en was ik op zoek naar een frame, ik had dat ding zeker durven kopen.
        Yeti.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Moest er hier iemand een leuke aanbieding (nieuw of jong tweedehands) gezien hebben voor ongeveer 1300 €, laat maar weten.

Check eens op e-bay, kapaza...
          Als je voor 150 euro meer een C-dale hebt, zou ik niet twijfelen. Zeker wanneer de fietsenmaker wat meewerkt en wat Deore en LX spullen kunt inleveren voor XT/XTR/X.O materiaal..
          Kijk ineens naar een upgrade voor een Lefty of steek er een fox vork in..
          My 2 cents

Comment

Wat hij ook weer?
            Frame apart kopen is nu geen optie hoor. Het niet dat ik zó weinig vertrouwen heb in Canyon.

Nog niet lang geleden stond er op het MTB-forum een Yeti ARC te koop. Had ik onderdelen gehad, en was ik op zoek naar een frame, ik had dat ding zeker durven kopen.
            Yeti.
            bulls
            standaard is het een king boa frame maar hij wordt volledig deore afgemonteerd met een xt achterderailleur, shimano naven, magura oliedruk remmen (i p v v-brakes) en rockshox voorvork (i p v suntour) enz...

das de standaard fiets die nu van bulls uit in promotie is voor 499€, ik betaal 600 voor de upgrades
            als je zwaardere upgrades wil zit je misschien aan het bedrag dat je wilt uitgeven

qua frames vindt ik kun je toch niet veel misdoen. alu is alu, 7005 is 7005 en tripple welde is tripple welded.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Check eens op e-bay, kapaza...
              Als je voor 150 euro meer een C-dale hebt, zou ik niet twijfelen. Zeker wanneer de fietsenmaker wat meewerkt en wat Deore en LX spullen kunt inleveren voor XT/XTR/X.O materiaal..
              Kijk ineens naar een upgrade voor een Lefty of steek er een fox vork in..
              My 2 cents
              Ik heb al meermaals tweedehandssites afgeschuimd. Deze week nog een Cannondale F2 van 2008 gevonden voor 1200 €. In eigen streek nog wel. Alleen, het was een maat S ...
              Maar goed, ik had daar al wat over gezegd.
              Idd, ik heb voor 150 € meer een C'dale, alleen, dan is het wel voornamelijk Deore-kwaliteit (of wat daarbij in de buurt komt), met XT-achterderailleur en ook wel wat minder op vlak van de overige onderdelen.
              Vergelijk eens de Canyon Grand Canyon 7.0 met de Cannondale F3. Het verschil qua afmontage is echt groot. Een F2 zou ik beter kunnen aanvaarden, maar die kost wel duidelijk meer. En als ik er dan ook nog een Lefty of Fox zou moeten bij kopen, wordt het al zeker een stuk duurder.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                bulls
                standaard is het een king boa frame maar hij wordt volledig deore afgemonteerd met een xt achterderailleur, shimano naven, magura oliedruk remmen (i p v v-brakes) en rockshox voorvork (i p v suntour) enz...

das de standaard fiets die nu van bulls uit in promotie is voor 499€, ik betaal 600 voor de upgrades
                als je zwaardere upgrades wil zit je misschien aan het bedrag dat je wilt uitgeven

qua frames vindt ik kun je toch niet veel misdoen. alu is alu, 7005 is 7005 en tripple welde is tripple welded.
                Ook niet slecht in feite, al zou ik wel een iets duurder model nemen dan.
                Deze bv.: http://www.bulls.de/nl/bikes/cross_country.aspx?sub=6
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Ook niet slecht in feite, al zou ik wel een iets duurder model nemen dan.
                  Deze bv.: http://www.bulls.de/nl/bikes/cross_country.aspx?sub=6
                  Blijkbaar verkoopt Jowan ook Bulls. Ik had sowieso al zin om eens naar ginder te gaan om er eens rond te kijken. Vooral voor de Cannondales en de Specializeds.
                  En voor een nieuw stuurlintje voor de Pina.

Edit:
                  Ik zit hier net naar de testresultaten van fietsen rond de 1000 € te kijken in Bike van maart 2008. Daarbij geven ze 1/5 voor de lakkwaliteit van de Bulls, tegenover 2/5 voor deze van de Canyon. En nog opmerkelijker: op vlak van garantie krijgt de Bulls 1/5. De Canyon krijgt 5/5 (!!!).
                  Last edited by Beta; 03/08/2008, 17:46.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• 120d Hatch Edition Sport

Comment

• Goe voorstel Guido !!

Comment

Goe voorstel Guido !!
                        Guido??

Idd, nice bike, alleen MTB ik wat te weinig om mij zoiets aan te schaffen, vind ik. Mocht ik evenveel MTB-en als ik normaal op een koersfiets zit, dan zou ik zeker zoiets (eventueel nog duurder: mijn racemachine heeft me tenslotte ook 3000 € gekost (incl. veel korting, want mocht je dezelfde gewoon bij Jowan kopen, je zou hem véél meer betalen)).
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Guido??

Idd, nice bike, alleen MTB ik wat te weinig om mij zoiets aan te schaffen, vind ik. Mocht ik evenveel MTB-en als ik normaal op een koersfiets zit, dan zou ik zeker zoiets (eventueel nog duurder: mijn racemachine heeft me tenslotte ook 3000 € gekost (incl. veel korting, want mocht je dezelfde gewoon bij Jowan kopen, je zou hem véél meer betalen)).
                          Guido cfr Het Eiland.

Ik zou zeggen koop dadelijk eentje die zeker goed genoeg is. Upgraden kost veel meer. Er zijn er genoeg die uit geldgebrek een basismodelletje kopen en dan beginnen upgraden. Dan kom je uit met een kader pakweg versie F6 met custom wielen, X.O drivetrain, Lefty en vette schijfremmen. Spaar dan liever wat langer en koop alles overeenstemmend..zoals zo'n F1 bijvoorbeeld. Die F1 zal dan zelfs goedkoper zijn, als je alle upgrades bij de prijs van de F6 telt...

Comment

Guido cfr Het Eiland.

Ik zou zeggen koop dadelijk eentje die zeker goed genoeg is. Upgraden kost veel meer. Er zijn er genoeg die uit geldgebrek een basismodelletje kopen en dan beginnen upgraden. Dan kom je uit met een kader pakweg versie F6 met custom wielen, X.O drivetrain, Lefty en vette schijfremmen. Spaar dan liever wat langer en koop alles overeenstemmend..zoals zo'n F1 bijvoorbeeld. Die F1 zal dan zelfs goedkoper zijn, als je alle upgrades bij de prijs van de F6 telt...
                            Oh ja.

Feit is wel dat ik niet echt veel met de MTB bol hoor. Mijn Super V had ook maar 4500 km op dik acht jaar. Zegt genoeg zeker?
                            Daarom dat ik in feite niet echt een F1 nodig heb, al zou ik er natuurlijk wel eentje willen.
                            En een F3 ... 1449 €, maar de afmontage vind ik eerlijk gezegd niet zo vet.
                            Niemand een F1 te koop staan?
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Oh ja.

Feit is wel dat ik niet echt veel met de MTB bol hoor. Mijn Super V had ook maar 4500 km op dik acht jaar. Zegt genoeg zeker?
                              Daarom dat ik in feite niet echt een F1 nodig heb, al zou ik er natuurlijk wel eentje willen.
                              En een F3 ... 1449 €, maar de afmontage vind ik eerlijk gezegd niet zo vet.
                              Niemand een F1 te koop staan?

Niemand danwel een prof heeft zo'n fiets 'nodig', maar het is wel fijn om mee te rijden. Het bolt wat beter, weegt wat minder, schakelt vlotter. Al die supervette mtb's worden niet tot het volle potentieel gebruikt door ons amateurs, maar als je het kan betalen, waarom zou je jezelf dat rijplezier ontzeggen ? Je zei het overlaatst nog zelf

Comment

Niemand danwel een prof heeft zo'n fiets 'nodig', maar het is wel fijn om mee te rijden. Het bolt wat beter, weegt wat minder, schakelt vlotter. Al die supervette mtb's worden niet tot het volle potentieel gebruikt door ons amateurs, maar als je het kan betalen, waarom zou je jezelf dat rijplezier ontzeggen ? Je zei het overlaatst nog zelf
                                Tuurlijk, maar ik ben niet rijk. Moest ik dat wel zijn, zou ik eerder een Taurine kopen.

Edit:
                                Mijn vriendin zou ook klagen, vrees ik. Zij heeft een fietsje van 750 €, en daar zou ze dan meer mee gaan fietsen dan ik met eentje van 2000 €.
                                Nu ja, moest ik ergens een jonge tweedehandse, of een overjaarse (eind dit jaar, begin volgend jaar) tegenkomen, dan zou ik die nog wel durven overwegen.
                                Ken je trouwens ergens een winkel waar hun Cannondales nogal in prijs zakken, want hier in België moet ik daar niet al te hard op hopen, denk ik.
                                Last edited by Beta; 04/08/2008, 14:04.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Tuurlijk, maar ik ben niet rijk. Moest ik dat wel zijn, zou ik eerder een Taurine kopen.
                                  Daar hoef je ook niet rijk voor te zijn hoor, trust me. Ik ben ook maar gewoon werkvolk

Comment

Daar hoef je ook niet rijk voor te zijn hoor, trust me. Ik ben ook maar gewoon werkvolk
                                    I know, maar het is niet dat fietsen mijn enige hobby is.
                                    En zoals gezegd, mijn Pina heeft mij wel ietsje meer gekost dan een F1, maar daar rijd ik in principe ook minstens één keer per week mee.
                                    Heb nog een oude CAAD3 met Ultegra 9 speed ook, maar die gebruik ik bij slecht weer (gesteld dat ik dan al buiten kom) en om naar het werk te rijden. Kan die fiets trouwens toch niet meer verkopen, want de achtervork is gedeukt, en nog zo geen klein beetje. Nu ja, zolang dat frame het houdt bol ik verder met dat ding. Ik heb die na dat ongelukje trouwens nog weer helemaal in orde gezet: nieuwe shifters, kabels, achterderailleur, balhoofdstel en stuurlint.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Cannondale MTB-info voor modeljaar 2009: http://www.probike.be/rubrique.php3?id_rubrique=51

de F3 krijgt nu blijkbaar een Rock Shox i.p.v. een Fatty. Niet slecht, maar het staat niet echt, vind ik.

Edit:
                                      Fatty dus.
                                      Last edited by Beta; 04/08/2008, 19:12.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• De F3 2008 heeft een Fatty vork...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          De F3 2008 heeft een Fatty vork...
                                          2008 wel, maar wat ik postte ging om de versies van 2009. Staat duidelijk op de webpage die ik postte. Wel iets minder duidelijk in het bestand zelf.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X