Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Google verricht wonderen.
    Als ik "water" intik komt er nochtans geen "wijn" uit.

M'n ros is binnen bij m'n LBS. Er worden X-0 GripShifts gemonteerd en de remmetjes worden 'es goed ontlucht en afgesteld.

Comment

24 uren van Westerlo?
      Correct

De editie met het spijtige ongeval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
        Correct

De editie met het spijtige ongeval.
        Daar was ik ook bij, ik had net m'n nachtverlichting op de fiets gezet en ging m'n rondjes rijden. Los ik m'n kameraad af, net vertrokken, houden ze iedereen tegen aan de aankomstzone. Ik denk dat we 'r meer dan een half uur gestaan hebben, uiteindelijk zagen we de ambulance heel traag wegrijden... hij bleek overleden te zijn, en zoals je wel weet werd het evenement dan ook stilgelegd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Hey, 'k ga dat niet doen, hoor, maar 'k vroeg het me gewoon af.

Zo'n beugel lijkt me trouwens minder betrouwbaar, en indien klodden ook moeilijker om af te stellen e.d. Niet? Hoe zit zo'n ding vast? (nog niet goed gekeken eigenlijk, al staat 'ie hier achter me, in de lokettenruimte naast de fax en 't kopiemachien )

Ik heb er geen ervaring mee, maar dat zit vast aan de trapas, geloof ik. Doe mij ook maar eentje met een klem.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Prachtig die Alpen, sinds m'n twaalfde regelmatig naar ginds geweest, altijd de koersfiets meegenomen. Veel in Bourg d'Oisans op campings gestaan. Vier jaar gelden ben 'k er voor de laatste keer geweest met drie kameraden.
            Dit ben ik tijdens een beklimming van Les Deux Alpes in 2003.
            Ik heb ook nog zo'n foto van toen ik de beklimming deed. Ik deed die op mijn zeventiende met een Cannondale M2000 van 1993 (met Manitou, Ringlé-stuff, ControlTech, Answer, Deore XT, Mavic), waarop Ritchey Speedmaxjes gemonteerd waren. Op de hele beklimming is er mij eentje voorbijgereden, en ik denk zelfs dat ik hem achteraf zelf weer ingehaald heb.
            Toch opmerkelijk, want je moet weten dat ik dat jaar óók een ontsteking in mijn knie had. Meer nog: ik was nog verre van hersteld. Op een paar km van de meet, kreeg ik serieus last van mijn knie. Ik ging daar in de Alpen om de twee dagen één col gaan doen. Meer kon ik echt niet. En in feite had ik sowieso beter gerust, maar hey, we zaten nu eens op vakantie in de Alpen, dus kon ik het toch niet laten niet te fietsen, right?
            Enfin, het coolste was de afdaling. Met die mountainbike met semi-slicks, kon ik behoorlijk hard gaan. De gemiddelde snelheid lag rond de 60 km/h, bij gewoon verkeer.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Als ik "water" intik komt er nochtans geen "wijn" uit.
              Nogal logisch denk ik.

Downswing: http://images.google.be/images?hl=nl...-8&sa=N&tab=wi

Topswing: http://images.google.be/images?svnum...ldingen+zoeken

M'n ros is binnen bij m'n LBS. Er worden X-0 GripShifts gemonteerd en de remmetjes worden 'es goed ontlucht en afgesteld.
              gTa goes tjoening

Comment

Ow-ow, da hebbek wel van u geleerd eeh, met m'n rode voorbouw. Der stond nen Speci in de etalage met ne witte handlebar, 'k vond dat dat gelijk nog ni zou misstaan op de mijne. Alleen, vind da maar 'es. 't Zou ne riser moeten zijn, en niet van een merk dat ook fietsen maakt.

Hmm, straks 'es de site van FSA afspeuren.

En 'k ben aan 't overwegen om toch een korter voorbouwtje te monteren, 'k weet gelijk niet goed.

Comment

Heb ik nen 31,8mm handlebar, of nen 25,4mm?

Comment

Bagger, ze bestaan beide. 'k Ga 'm dus moeten meten als ik m'n ros terug heb.

Comment

Ow-ow, da hebbek wel van u geleerd eeh, met m'n rode voorbouw. Der stond nen Speci in de etalage met ne witte handlebar, 'k vond dat dat gelijk nog ni zou misstaan op de mijne. Alleen, vind da maar 'es. 't Zou ne riser moeten zijn, en niet van een merk dat ook fietsen maakt.

Hmm, straks 'es de site van FSA afspeuren.

En 'k ben aan 't overwegen om toch een korter voorbouwtje te monteren, 'k weet gelijk niet goed.

Eindelijk, hij gaat dat idiote lange ding eraf gooien.

120d Hatch Edition Sport

Comment

Maak eens een foto. Ik zal het je onmiddellijk weten te zeggen.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Dunno, 'k zou 't verschil willen voelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                            Maak eens een foto. Ik zal het je onmiddellijk weten te zeggen.
                            no pic -> bike @ LBS !

Comment

Maar 'k denk dat 't nen 25,4mm is.

Comment

't Is een 25,4.

Comment

Pas op, bij mijn ros zit de standaard handlebar er niet op. Dus voor hetzelfde geld is 't nen dikken. Maar ... 't is ne flat bar dus kans is vrij groot dat 't een skinnyke is.

Comment

gTa's stuur en stuurpen zijn niet standaard.
                                    Niettemin, het lijkt mij het meest logische.

Is er een groot verschil tss het dik stuk van je stuur en de rest ervan, dan is het een 31,8, anders een 25,4. Mss helpt dit?

Natuurlijk, als je zowel een ander stuur als een andere stuurpen wil kopen, dan maakt het helemaal niet uit. Dan koop je de diameter die je zelf wil. Gewoon maken dat de stuurpen op de Lefty past, that's it.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Pas op, bij mijn ros zit de standaard handlebar er niet op. Dus voor hetzelfde geld is 't nen dikken. Maar ... 't is ne flat bar dus kans is vrij groot dat 't een skinnyke is.
                                      Je was me voor.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

gTa's stuur en stuurpen zijn niet standaard.
                                        Niettemin, het lijkt mij het meest logische.
                                        Oeps, wist ik niet.

Is er een groot verschil tss het dik stuk van je stuur en de rest ervan, dan is het een 31,8, anders een 25,4. Mss helpt dit?
                                        Als ik deze foto bekijk lijkt het ook mij vrijwel zeker een 25,4 te zijn.

Comment

• Prachtige fiets man ! Rijdt dat goed met die voorvork ?

Hierbij dan ook maar eens mijn fiets posten. Het is geen super-uitgerust machien, maar ik ben tevreden

Het is een Giant XTC. Gefotografeerd in de Ardennen, waar ik regelmatig ga fietsen.

Er zitten ondertussen al Schwalbes (Little Alberts) banden op. Op termijn ben ik van plan om de vering vooraan te veranderen (nu is het een instelbare Suntour).

De schijfremmen waren een ganse aanpassing, maar wat een remkracht ! Soms beginnen ze wel te "zingen" bij een bepaalde snelheid
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X