Ziet er een goede aanbieding uit, belangrijkst is of je goed zit op die bike, evt door stuurpen aan te passen. Voor mij staat 'm nu veel te toeristachtig (stuur hoog tov zadel vind ik), je ziet zo dat je aardig rechtop zit op die fiets.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichtenhttp://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=52208
I think I might just have a look.
Iemand commentaar bij die Lefty?
Ik merk wel dat precies toch meer zin begin te krijgen in een nieuwe dan in een tweedehandse, maar goed, you never know.
Bij de Lefty geen commentaar, ziet er prima uit en zeker als deze pas onderhouden is.
De SL wielset is maar nipt voor je gewicht, deze wordt niet aangeraden boven de 75 kilo.
Ben geen fan van het 'merk' met het gele stickertje, maar zelfs zonder de wielen is de fiets een koopje voor de staat waarin hij zich bevindt.
reviews van de Crossmax SL :
Gaan kijken en testrijden.
Comment
-
De stuurpen lijkt wel relatief lang (minstens 120 mm). Jammer dat hij geen riser-stuur heeft, maar dat is niet echt een probleem, want ik heb er nog eentje van Easton (EA70), al denk ik niet dat ik het direct zou monteren als ik die fiets ZOU kopen, want dan moet ik al direct weer alle kabels vervangen ook, en ze zijn allicht nog zo goed als nieuw.
Ik weeg tegenwoordig 84 kg 's morgens droog aan de haak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenBegrijp me niet verkeerd: ik heb het echt wel voor de Lefty, zeker op een Caffeine. Veel knapper dan dat kan het niet worden tegenwoordig. Maar idd, er is geen enkele rationele reden te verzinnen voor die vork met dat frame. Moest ik nu nog aan DS doen, maar dan nog is de geometrie van de Caffeine te steil.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenZelf interesseert het me niet om echt gewicht te besparen.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenKlopt, maar we willen een beetje rationeel blijven. Ik heb het al gezegd: als je je het kan veroorloven, koop je wat je wil, maar ik verdien geen 3000 € netto per maand, én ik heb nog hobby's, dus we gaan niet overdrijven. Het moet nog een beetje rationeel blijven. I'm actually changing.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenOok waar. Toch niet zo'n goed idee om een maat XL te testen.
Ik zie wel als ik bij Jowan ben, al is het mss nog wat vroeg, want de bestelling is nog niet voor direct, ook al moet ik toegeven dat ik er echt wel zin in heb. Meer dan in de Canyon die ik eerst wou bestellen. Pas op, voor 1300 € zou ik effectief die Canyon kopen, maar uitiendelijk: er moet nog verzending bij gerekend worden, er moeten nog pedalen op en je kan er geen korting op krijgen zoals op een Cannondale. Dus als ik even snel reken, bedraagt het prijsverschil geen 500 € (1300 tegenover 1800 €), maar eerder 250 € (en dan reken ik 50 € voor de pedalen, wat bijlange niet overdreven is). Komt nog bij dat de garantievoorwaarden voor de eerste eigenaar van een Cannondale sowieso uitstekend zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk had het eigenlijk over die Fox vork vs. Fatty. De Fox die eigenlijk niet bij een Cannondale hoort. Ik vind het spuuglelijk zo'n Fox vork op een Cannondale, da's hetzelfde als BMW velgen op een Porsche leggen bijvoorbeeld. Nee, op een Cannondale hoort een Lefty of Fatty, niks anders.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMij ook niet, verre van zelfs. Die upgrade van die SLR wielen op de caffeine heb ik eigenlijk gewoon gedaan omdat 'k het zo'n flashy wielen vind. Het mindere gewicht is meegenomen en maakt de aankoop ervan toch net iets meer verantwoord. Waar ik het over heb is dat je eigenlijk geld zou opleggen voor een niet betere zwaardere vork (bijna een halve kilo meer)... enkel en alleen voor de look... dat vind ik echt wel een domme spendering van centjes... da's mijn mening natuurlijk. Iedereen doet met z'n centen wat 'm wilt, maar over echt goede adviezen spreken we dan toch niet hé.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOm een duur fietske te kopen hoef je helemaal geen 3000 euro te verdienen. Een fiets, zelfs een duur exemplaar is eigenlijk helemaal geen grote uitgave. Koopt u bijvoorbeeld een simpele moto en je bent een pak meer euro's kwijt, dan zwijgen we nog over de aankoop van een auto. De ene geeft graag wat meer uit dan de andere aan een fiets, zoiets maak je voor jezelf uit. Dat sommige mensen gaan zeggen dat je dat duur exemplaar niet kan betalen zonder dat ze op de hoogte zijn van uw financiële toestand heeft meer met domheid dan iets anders te maken.
Feit is ook dat ik geen duizenden kilometers per jaar met de MTB ga bollen, maar dat zei ik al.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDe F2 vind ik persoonlijk een goede keuze. Adviesprijs 1.849 euro, daar nog een flinke korting op proberen te krijgen en je hebt voor een vrij 'normaal' bedrag een goede fiets naar mijn gedacht.
Tien procent (mogelijks in materiaal) moet ik daar wel kunnen af krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk heb nog nooit deftig een Lefty getest, maar ik kan me idd niet inbeelden dat die rationeel gezien beter is dan een defige Fatty.
Comment
-
Allez jakkel, nu ge precies hebt bijgelegd met Beta trekt ge die lade weer open....
Wat Fatty of Lefty betreft : ik heb op m'n Taurine een Lefty genomen omdat ik al met 2 wielsets voor LEfty zat van op mijn Scalpel.
Was trouwens een superdeal : opruiming modellen 2007, heb 1600 euro betaald voor Taurineframe + duurste Lefty ipv 2600 euro. Zelfde scenario wellicht voor de modellen 2008 vanaf september ... ?
De Taurine is trouwens een zodanig goede MTB dat ik sedertdien niet meer met de Scalpel heb gereden (ben wel niet in de Ardennen geweest, daar zou ik toch de Scalpel nemen met het oog op de afdalingen). De Taurine is supervinnig, licht én zelfs wat comfortabel in vgl met een alu.
Comment
-
Wat is eigenlijk het verschil tss een Taurine SL en een gewone Taurine (cfr. modellen van 2009)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenAllez jakkel, nu ge precies hebt bijgelegd met Beta trekt ge die lade weer open....
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenWas trouwens een superdeal : opruiming modellen 2007, heb 1600 euro betaald voor Taurineframe + duurste Lefty ipv 2600 euro. Zelfde scenario wellicht voor de modellen 2008 vanaf september ... ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo
De Taurine is trouwens een zodanig goede MTB dat ik sedertdien niet meer met de Scalpel heb gereden (ben wel niet in de Ardennen geweest, daar zou ik toch de Scalpel nemen met het oog op de afdalingen). De Taurine is supervinnig, licht én zelfs wat comfortabel in vgl met een alu.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenWat is eigenlijk het verschil tss een Taurine SL en een gewone Taurine (cfr. modellen van 2009)?
XTR trapset schijnt niet bijzonder te zijn, en die carbon is stukken mooier. De Hollowgram kon je alleen bij de Team versie krijgen, en gezien de bijhorende SLR's toch overbodig waren voor mij, was het de Taurine2.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDe benaming SL hangt, volgens mij, gewoon vast aan de teamversie. Taurine 1 vind ik persoonlijk veel interessanter, oa vanwege de wielen. De Carbon SI trapset zit namelijk hier op, en dat was voor mij een van de redenen om vorig jaar van de Taurine2 te starten.
XTR trapset schijnt niet bijzonder te zijn, en die carbon is stukken mooier. De Hollowgram kon je alleen bij de Team versie krijgen, en gezien de bijhorende SLR's toch overbodig waren voor mij, was het de Taurine2.
Taurine: http://www.probike.be/IMG/pdf/DEALER...Taurine_NL.pdf
Caffeine: http://www.probike.be/IMG/pdf/DEALER...affeine_NL.pdf
Prijslijst: http://www.probike.be/IMG/pdf/BIKES_09_CONSUMER.pdf
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenTaurine 3 lijkt mij 't beste, prijs/kwaliteit beschouwd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenPrijzen had ik nog niet bekeken
Prijzen zijn in feite minder belangrijk als je dergelijk bike koopt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenTaurine 3 lijkt mij 't beste, prijs/kwaliteit beschouwd.
Feit is wel dat ik een hardtail waarschijnlijk meer van stal zal halen dan mijn fully van vroeger, maar toch ...Last edited by Beta; 07/08/2008, 16:04.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenI agree. Alleen, ik vind 2599 € nog vrij veel voor een extra fietsje.
Feit is wel dat ik een hardtail waarschijnlijk meer van stal zal halen dan mijn fully van vroeger, maar toch ...
Comment
Comment