Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ziet er een goede aanbieding uit, belangrijkst is of je goed zit op die bike, evt door stuurpen aan te passen. Voor mij staat 'm nu veel te toeristachtig (stuur hoog tov zadel vind ik), je ziet zo dat je aardig rechtop zit op die fiets.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=52208

      I think I might just have a look.
      Iemand commentaar bij die Lefty?

      Ik merk wel dat precies toch meer zin begin te krijgen in een nieuwe dan in een tweedehandse, maar goed, you never know.
      De Herders zijn garantie voor goed onderhouden kwaliteitsfietsen. Kan je zeker eens naar gaan kijken.

      Bij de Lefty geen commentaar, ziet er prima uit en zeker als deze pas onderhouden is.
      De SL wielset is maar nipt voor je gewicht, deze wordt niet aangeraden boven de 75 kilo.
      Ben geen fan van het 'merk' met het gele stickertje, maar zelfs zonder de wielen is de fiets een koopje voor de staat waarin hij zich bevindt.
      reviews van de Crossmax SL :


      Gaan kijken en testrijden.

      Comment


      • De stuurpen lijkt wel relatief lang (minstens 120 mm). Jammer dat hij geen riser-stuur heeft, maar dat is niet echt een probleem, want ik heb er nog eentje van Easton (EA70), al denk ik niet dat ik het direct zou monteren als ik die fiets ZOU kopen, want dan moet ik al direct weer alle kabels vervangen ook, en ze zijn allicht nog zo goed als nieuw.

        Ik weeg tegenwoordig 84 kg 's morgens droog aan de haak.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Begrijp me niet verkeerd: ik heb het echt wel voor de Lefty, zeker op een Caffeine. Veel knapper dan dat kan het niet worden tegenwoordig. Maar idd, er is geen enkele rationele reden te verzinnen voor die vork met dat frame. Moest ik nu nog aan DS doen, maar dan nog is de geometrie van de Caffeine te steil.
          Ik had het eigenlijk over die Fox vork vs. Fatty. De Fox die eigenlijk niet bij een Cannondale hoort. Ik vind het spuuglelijk zo'n Fox vork op een Cannondale, da's hetzelfde als BMW velgen op een Porsche leggen bijvoorbeeld. Nee, op een Cannondale hoort een Lefty of Fatty, niks anders.




          Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Zelf interesseert het me niet om echt gewicht te besparen.
          Mij ook niet, verre van zelfs. Die upgrade van die SLR wielen op de caffeine heb ik eigenlijk gewoon gedaan omdat 'k het zo'n flashy wielen vind. Het mindere gewicht is meegenomen en maakt de aankoop ervan toch net iets meer verantwoord. Waar ik het over heb is dat je eigenlijk geld zou opleggen voor een niet betere zwaardere vork (bijna een halve kilo meer)... enkel en alleen voor de look... dat vind ik echt wel een domme spendering van centjes... da's mijn mening natuurlijk. Iedereen doet met z'n centen wat 'm wilt, maar over echt goede adviezen spreken we dan toch niet hé.




          Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Klopt, maar we willen een beetje rationeel blijven. Ik heb het al gezegd: als je je het kan veroorloven, koop je wat je wil, maar ik verdien geen 3000 € netto per maand, én ik heb nog hobby's, dus we gaan niet overdrijven. Het moet nog een beetje rationeel blijven. I'm actually changing.
          Om een duur fietske te kopen hoef je helemaal geen 3000 euro te verdienen. Een fiets, zelfs een duur exemplaar is eigenlijk helemaal geen grote uitgave. Koopt u bijvoorbeeld een simpele moto en je bent een pak meer euro's kwijt, dan zwijgen we nog over de aankoop van een auto. De ene geeft graag wat meer uit dan de andere aan een fiets, zoiets maak je voor jezelf uit. Dat sommige mensen gaan zeggen dat je dat duur exemplaar niet kan betalen zonder dat ze op de hoogte zijn van uw financiële toestand heeft meer met domheid dan iets anders te maken.




          Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Ook waar. Toch niet zo'n goed idee om een maat XL te testen.
          Ik zie wel als ik bij Jowan ben, al is het mss nog wat vroeg, want de bestelling is nog niet voor direct, ook al moet ik toegeven dat ik er echt wel zin in heb. Meer dan in de Canyon die ik eerst wou bestellen. Pas op, voor 1300 € zou ik effectief die Canyon kopen, maar uitiendelijk: er moet nog verzending bij gerekend worden, er moeten nog pedalen op en je kan er geen korting op krijgen zoals op een Cannondale. Dus als ik even snel reken, bedraagt het prijsverschil geen 500 € (1300 tegenover 1800 €), maar eerder 250 € (en dan reken ik 50 € voor de pedalen, wat bijlange niet overdreven is). Komt nog bij dat de garantievoorwaarden voor de eerste eigenaar van een Cannondale sowieso uitstekend zijn.
          De F2 vind ik persoonlijk een goede keuze. Adviesprijs 1.849 euro, daar nog een flinke korting op proberen te krijgen en je hebt voor een vrij 'normaal' bedrag een goede fiets naar mijn gedacht.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik had het eigenlijk over die Fox vork vs. Fatty. De Fox die eigenlijk niet bij een Cannondale hoort. Ik vind het spuuglelijk zo'n Fox vork op een Cannondale, da's hetzelfde als BMW velgen op een Porsche leggen bijvoorbeeld. Nee, op een Cannondale hoort een Lefty of Fatty, niks anders.
            Idd. De charme van een Cannondale zit erin dat ook bepaalde onderdelen van het merk zelf zijn. Anders kan je net zo goed een fiets van een ander merk kopen.


            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Mij ook niet, verre van zelfs. Die upgrade van die SLR wielen op de caffeine heb ik eigenlijk gewoon gedaan omdat 'k het zo'n flashy wielen vind. Het mindere gewicht is meegenomen en maakt de aankoop ervan toch net iets meer verantwoord. Waar ik het over heb is dat je eigenlijk geld zou opleggen voor een niet betere zwaardere vork (bijna een halve kilo meer)... enkel en alleen voor de look... dat vind ik echt wel een domme spendering van centjes... da's mijn mening natuurlijk. Iedereen doet met z'n centen wat 'm wilt, maar over echt goede adviezen spreken we dan toch niet hé.
            Ik heb nog nooit deftig een Lefty getest, maar ik kan me idd niet inbeelden dat die rationeel gezien beter is dan een defige Fatty.


            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Om een duur fietske te kopen hoef je helemaal geen 3000 euro te verdienen. Een fiets, zelfs een duur exemplaar is eigenlijk helemaal geen grote uitgave. Koopt u bijvoorbeeld een simpele moto en je bent een pak meer euro's kwijt, dan zwijgen we nog over de aankoop van een auto. De ene geeft graag wat meer uit dan de andere aan een fiets, zoiets maak je voor jezelf uit. Dat sommige mensen gaan zeggen dat je dat duur exemplaar niet kan betalen zonder dat ze op de hoogte zijn van uw financiële toestand heeft meer met domheid dan iets anders te maken.
            I know. Maar dit jaar komt alles in één keer: huis, hele inboedel (alles nieuw en van goeie kwaliteit), een spiegelreflexcamera met accessoires, en dan zou ik ook nog een fiets willen ... Ik kan het wel allemaal betalen, maar sparen kan ook geen kwaad, vind ik.
            Feit is ook dat ik geen duizenden kilometers per jaar met de MTB ga bollen, maar dat zei ik al.


            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            De F2 vind ik persoonlijk een goede keuze. Adviesprijs 1.849 euro, daar nog een flinke korting op proberen te krijgen en je hebt voor een vrij 'normaal' bedrag een goede fiets naar mijn gedacht.
            Die van 2009 kost maar 1799 € en lijkt me zeker niet minder goed afgemonteerd.
            Tien procent (mogelijks in materiaal) moet ik daar wel kunnen af krijgen.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
              Ik heb nog nooit deftig een Lefty getest, maar ik kan me idd niet inbeelden dat die rationeel gezien beter is dan een defige Fatty.
              Ik twee, enkele jaren gelden een Lefty ELO, één van die eerste en van 't jaar een Taurine met die duurste Lefty. Die Taurine reed echt wel super, heel wendbaar. Maar dat had vooral te maken met dat die fiets toch zeker wel een kilo of twee lichter is dan de mijne, was eentje met full XTR en SLR wielen. Die Lefty gaf mij hetzelfde gevoel als de Fatty. Ik vond het wel wat ongemakkelijk rijden (zeker zonder handen), maar dat is omdat ik het waarschijnlijk niet gewoon ben.

              Comment


              • Allez jakkel, nu ge precies hebt bijgelegd met Beta trekt ge die lade weer open....



                Wat Fatty of Lefty betreft : ik heb op m'n Taurine een Lefty genomen omdat ik al met 2 wielsets voor LEfty zat van op mijn Scalpel.

                Was trouwens een superdeal : opruiming modellen 2007, heb 1600 euro betaald voor Taurineframe + duurste Lefty ipv 2600 euro. Zelfde scenario wellicht voor de modellen 2008 vanaf september ... ?

                De Taurine is trouwens een zodanig goede MTB dat ik sedertdien niet meer met de Scalpel heb gereden (ben wel niet in de Ardennen geweest, daar zou ik toch de Scalpel nemen met het oog op de afdalingen). De Taurine is supervinnig, licht én zelfs wat comfortabel in vgl met een alu.

                Comment


                • Wat is eigenlijk het verschil tss een Taurine SL en een gewone Taurine (cfr. modellen van 2009)?
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                    Allez jakkel, nu ge precies hebt bijgelegd met Beta trekt ge die lade weer open....
                    Beta zal nooit m'n beste vriend zijn, hij heeft me al uitspraken in m'n mond gelegd die ik nooit gezegd heb, fantaseert van tijd en stuurt discussies maar al te vaak in een andere richting. Maar een achterbakse lafaard is hij niet, alsook gaat hij niet bleiten bij de mods als discussies niet verlopen zoals hij het wel zou willen. En dat is iets wat ik wel apprecieer in 'm. Kan ik niet zeggen van die andere mens. En ja, ik jaag 'm graag op stang, hij trapt er ook elke keer in.





                    Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                    Was trouwens een superdeal : opruiming modellen 2007, heb 1600 euro betaald voor Taurineframe + duurste Lefty ipv 2600 euro. Zelfde scenario wellicht voor de modellen 2008 vanaf september ... ?
                    Amai, da's een serieuze korting!

                    Comment


                    • Ok en dan nu terug over mountainbikes praten.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo

                        De Taurine is trouwens een zodanig goede MTB dat ik sedertdien niet meer met de Scalpel heb gereden (ben wel niet in de Ardennen geweest, daar zou ik toch de Scalpel nemen met het oog op de afdalingen). De Taurine is supervinnig, licht én zelfs wat comfortabel in vgl met een alu.
                        Zelfde situatie hier, de fully bewoog gewoon niet meer. Comfort van Taurine in combinatie met tubeless rijden is al bijna zo goed als een scalpel, bij wijze van spreken.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          Wat is eigenlijk het verschil tss een Taurine SL en een gewone Taurine (cfr. modellen van 2009)?
                          De benaming SL hangt, volgens mij, gewoon vast aan de teamversie. Taurine 1 vind ik persoonlijk veel interessanter, oa vanwege de wielen. De Carbon SI trapset zit namelijk hier op, en dat was voor mij een van de redenen om vorig jaar van de Taurine2 te starten.
                          XTR trapset schijnt niet bijzonder te zijn, en die carbon is stukken mooier. De Hollowgram kon je alleen bij de Team versie krijgen, en gezien de bijhorende SLR's toch overbodig waren voor mij, was het de Taurine2.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            De benaming SL hangt, volgens mij, gewoon vast aan de teamversie. Taurine 1 vind ik persoonlijk veel interessanter, oa vanwege de wielen. De Carbon SI trapset zit namelijk hier op, en dat was voor mij een van de redenen om vorig jaar van de Taurine2 te starten.
                            XTR trapset schijnt niet bijzonder te zijn, en die carbon is stukken mooier. De Hollowgram kon je alleen bij de Team versie krijgen, en gezien de bijhorende SLR's toch overbodig waren voor mij, was het de Taurine2.
                            Nope. De Taurine 1 en 2 hebben ook een SL-frame. Het zijn slechts de Taurine 3 en 4 die zonder de SL-aanduiding door het leven gaan. Die lijken mij trouwens ook relatief goedkoop voor een Taurine. Vergelijk de Taurine 4 qua specs maar eens met de duurste Caffeines.

                            Taurine: http://www.probike.be/IMG/pdf/DEALER...Taurine_NL.pdf

                            Caffeine: http://www.probike.be/IMG/pdf/DEALER...affeine_NL.pdf

                            Prijslijst: http://www.probike.be/IMG/pdf/BIKES_09_CONSUMER.pdf
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • Prijzen had ik nog niet bekeken
                              Prijzen zijn in feite minder belangrijk als je dergelijk bike koopt.

                              Comment


                              • Taurine 3 lijkt mij 't beste, prijs/kwaliteit beschouwd.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                  Taurine 3 lijkt mij 't beste, prijs/kwaliteit beschouwd.
                                  Met een fabrieksupgrade naar Lefty dan ?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                    Prijzen had ik nog niet bekeken
                                    Prijzen zijn in feite minder belangrijk als je dergelijk bike koopt.
                                    Ik vind 500 € en meer toch een relatief groot verschil op fietsen rond de 2000 €.
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                      Taurine 3 lijkt mij 't beste, prijs/kwaliteit beschouwd.
                                      I agree. Alleen, ik vind 2599 € nog vrij veel voor een extra fietsje.
                                      Feit is wel dat ik een hardtail waarschijnlijk meer van stal zal halen dan mijn fully van vroeger, maar toch ...
                                      Last edited by Beta; 07/08/2008, 16:04.
                                      120d Hatch Edition Sport

                                      Comment


                                      • Alu con lefty o Carbono con Fox??? [IMG] [IMG] [IMG] P.S. para expertos, pregunta: Para 1,79 de altura, ¿qué talla?


                                        Interessant topic. Alleen ... Ik versta er geen reet van.
                                        120d Hatch Edition Sport

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          I agree. Alleen, ik vind 2599 € nog vrij veel voor een extra fietsje.
                                          Feit is wel dat ik een hardtail waarschijnlijk meer van stal zal halen dan mijn fully van vroeger, maar toch ...
                                          Jij rijdt idd niet veel op een mtb, dus je kan je afvragen waarom je niet sowieso voor een goede 2dehnds zou gaan en centen uitsparen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X