Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    Jij rijdt idd niet veel op een mtb, dus je kan je afvragen waarom je niet sowieso voor een goede 2dehnds zou gaan en centen uitsparen...
    Er zijn ondertussen al redelijk at posts bijgekomen, maar ik had al eens gezegd dat er gerust koopjes en jonge tweedehandsfietsen mogen doorgegeven worden. Uiteraard zoek ik zelf ook, maar dat was al duidelijk.
    Als ik niet direct iets vind dat mij echt aanstaat, bestel ik begin volgend jaar gewoon een nieuwe bike.

    Edit:
    Zaterdag eens naar Jowan in Kluisbergen. Een checken wat hij in zijn winkel heeft staan. Ik denk niet dat hij zijn modellen van dit jaar al zal afprijzen, maar dan heb ik het nog eens goed kunnen bekijken en wie weet zie ik wel iets om eventueel binnen een paar maand te gaan halen met extra korting (lees: met 10 % komt hij er dan niet meer vanaf).
    Last edited by Beta; 07/08/2008, 19:06.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Nadat ik morgen naar Kluisbergen ben geweest, ga ik in principe kijken naar de F 2000 SL in Oudenaarde (de verkoper zal binnen een paar maand zowat mijn buurmand zijn ).
      Op Ebay heb ik ook nog een afgeprijsde, nieuwe F1 in Duitsland gevonden in mijn maat. Een handelaar die zijn "oude" modellen verkoopt via Ebay.
      120d Hatch Edition Sport

      Comment




      • LED power
        Bijgevoegde Bestanden

        Comment


        • Sparrow Jack, welke lamp is dat ?
          Rij je ook effectief 's nachts over de tracks ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            Sparrow Jack, welke lamp is dat ?
            Rij je ook effectief 's nachts over de tracks ?

            Een Comet IV...Niet echt iets speciaal dus.

            's Nachts rijden doe ik niet echt, wel al eens 's morgens vroeg of 's avonds...maar meestal zijn dat ritjes in de stad of in het veld. Echte tracks zou mijn fiets (Minerva) ook niet aankunnen denk ik, al presteert hij zeker niet slecht. De banden (Conti's Vapor) presteren vooral in modder zeer goed, op asfalt iets minder.


            Onlangs simpelweg een "droogstand" overstromingsbekken ingereden, tot aan de as in de zware modder, en nog trokken die bandjes hem er uit, met een wheelie.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
              Nadat ik morgen naar Kluisbergen ben geweest, ga ik in principe kijken naar de F 2000 SL in Oudenaarde (de verkoper zal binnen een paar maand zowat mijn buurmand zijn ).
              Op Ebay heb ik ook nog een afgeprijsde, nieuwe F1 in Duitsland gevonden in mijn maat. Een handelaar die zijn "oude" modellen verkoopt via Ebay.
              Vandaag dus naar Jowan en naar de "Herder".
              Bij Jowan stond een F1 van dit jaar in maat M. Echt een zeer knap fietsje. En ik weet een winkel waar ze zoeentje verkopen tegen sterk verlaagde prijs omdat de modellen van 2009 eraan komen.
              De F 2000 SL zag er duidelijk gebruikt uit, maar dan vooral wat betreft de niet bewegende onderdelen. Vork, remmen, derailleurs e.d. werkten naar behoren. Je merkte wel dat de vork onderhouden wordt. Rationeel gezien dus een goeie koop, maar een nieuwe F1 vind ik er gewoon beter uitzien.
              Uiteraard heeft de F1 duidelijk minder goeie wielen, allicht ook minder goeie remmen (Avid Juicy 5 vs. Deore XT) en een zwaardere (doch recentere) Lefty. Rationeel gezien zou ik dus voor tweedehandse moeten gaan, maar zo'n nieuwe ziet er gewoon veel beter uit. Ook qua kleur. Matte kleuren zijn nooit echt mijn ding geweest. Een matte fiets die al een aantal jaar goed gebruikt geweest is, ziet nu eenmaal niet super uit. Dan waren er ook nog onderdelen waar al wat verf af was.
              Mijn hart zegt dat ik een nieuwe moet kopen, maar dan heb ik natuurlijk wel een minder goeie afmontage. Moeilijk.

              Edit:
              Nog even meegeven dat een Lefty minder pompt dan ik dacht. Geen hinderlijke sag (voor een hardtail), en hij veert bij hevig remmen ook minder in dan ik dacht.
              Last edited by Beta; 09/08/2008, 21:19.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • ik heb mijn fiets

                eindelijk

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Vandaag dus naar Jowan en naar de "Herder".
                  Bij Jowan stond een F1 van dit jaar in maat M. Echt een zeer knap fietsje. En ik weet een winkel waar ze zoeentje verkopen tegen sterk verlaagde prijs omdat de modellen van 2009 eraan komen.
                  De F 2000 SL zag er duidelijk gebruikt uit, maar dan vooral wat betreft de niet bewegende onderdelen. Vork, remmen, derailleurs e.d. werkten naar behoren. Je merkte wel dat de vork onderhouden wordt. Rationeel gezien dus een goeie koop, maar een nieuwe F1 vind ik er gewoon beter uitzien.
                  Uiteraard heeft de F1 duidelijk minder goeie wielen, allicht ook minder goeie remmen (Avid Juicy 5 vs. Deore XT) en een zwaardere (doch recentere) Lefty. Rationeel gezien zou ik dus voor tweedehandse moeten gaan, maar zo'n nieuwe ziet er gewoon veel beter uit. Ook qua kleur. Matte kleuren zijn nooit echt mijn ding geweest. Een matte fiets die al een aantal jaar goed gebruikt geweest is, ziet nu eenmaal niet super uit. Dan waren er ook nog onderdelen waar al wat verf af was.
                  Mijn hart zegt dat ik een nieuwe moet kopen, maar dan heb ik natuurlijk wel een minder goeie afmontage. Moeilijk.

                  Edit:
                  Nog even meegeven dat een Lefty minder pompt dan ik dacht. Geen hinderlijke sag (voor een hardtail), en hij veert bij hevig remmen ook minder in dan ik dacht.
                  Als je je gedacht hebt gevonden, gaat niets anders meer goed genoeg zijn. In de auto springen en die afgeprijsde gaan halen.
                  XT remmen zijn ook zeer prima hoor. De versie van net voor de integratie met de schakelhendels was zeer goed, maar ondertussen zijn de nieuwe ook op dat niveau.
                  Juicy schijnen nogal wat problemen te geven, maar daar heb ik zelf nog niks van gemerkt.

                  Jij hebt het natuurlijk over een afgeprijsde versie, maar bij 'normale' prijzen, zou in die prijsklasse een Taurine interessanter zijn vanwege het betere frame.

                  Is het een volledig witte of de zwarte versie ? In beide gevallen sowieso mooie fietsen.

                  De Lefty die erin zit, zal zeker zwaarder zijn dan de Fatty die je enkele modellen lager vindt, maar door een aantal betere onderdelen van de F1 zal het totaal gewicht ongeveer gelijk blijven. En gezien je geen grammenjager bent..

                  Kopen die handel, voor ie weg is..

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Als je je gedacht hebt gevonden, gaat niets anders meer goed genoeg zijn. In de auto springen en die afgeprijsde gaan halen.
                    XT remmen zijn ook zeer prima hoor. De versie van net voor de integratie met de schakelhendels was zeer goed, maar ondertussen zijn de nieuwe ook op dat niveau.
                    Juicy schijnen nogal wat problemen te geven, maar daar heb ik zelf nog niks van gemerkt.

                    Jij hebt het natuurlijk over een afgeprijsde versie, maar bij 'normale' prijzen, zou in die prijsklasse een Taurine interessanter zijn vanwege het betere frame.

                    Is het een volledig witte of de zwarte versie ? In beide gevallen sowieso mooie fietsen.

                    De Lefty die erin zit, zal zeker zwaarder zijn dan de Fatty die je enkele modellen lager vindt, maar door een aantal betere onderdelen van de F1 zal het totaal gewicht ongeveer gelijk blijven. En gezien je geen grammenjager bent..

                    Kopen die handel, voor ie weg is..
                    Heb je het nu quasi de hele tijd over die nieuwe afgeprijsde F1? Het is niet geheel duidelijk.
                    Ik denk idd dat ik voor die nieuwe ga gaan.
                    De afgeprijsde heb ik gevonden op Ebay. Eén of andere Duitse dealer die via die weg zijn afgeprijsde modellen bekend maakt. Ik heb hem gisteren gemaild om te vragen hoe het zit met de verzendkosten naar België, maar ik heb nog geen antwoord. Ik zou ook eens moeten kijken waar die dealer juist zit in Duitsland. Mochten we er een uitstap aan kunnen verbinden, kan ik die fiets eventueel nog geen afhalen.
                    Ik ben idd geen grammenjager en geef in feite de voorkeur aan een iets zwaardere vork en iets zwaardere wielen als ik zeker weet dat ik daar geen probs mee krijg. Ik weet immers goed genoeg dat erg lichte onderdelen al eens een panne kunnen krijgen.
                    Bij Jowan staat dus ook een F1, alleen stond er niets bij vermeld over kortingen omdat de nieuwe modellen eraan komen. Er was zelfs in de verste verte niets te bespeuren van die nieuwe modellen. Ik geloof dan ook niet dat ze extra korting zouden geven op die bike. Jowan is niet de winkel voor de grote promoties.

                    Ben ook nog eens aan het zien hoe het zit met een Specialized Stumpjumper. Eventueel een Expert. Iemand commentaar? Ik ken wel de exacte prijs niet van die fiets, maar die moet wel meevallen.
                    120d Hatch Edition Sport

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Vandaag dus naar Jowan en naar de "Herder".
                      Bij Jowan stond een F1 van dit jaar in maat M. Echt een zeer knap fietsje. En ik weet een winkel waar ze zoeentje verkopen tegen sterk verlaagde prijs omdat de modellen van 2009 eraan komen.
                      De F 2000 SL zag er duidelijk gebruikt uit, maar dan vooral wat betreft de niet bewegende onderdelen. Vork, remmen, derailleurs e.d. werkten naar behoren. Je merkte wel dat de vork onderhouden wordt. Rationeel gezien dus een goeie koop, maar een nieuwe F1 vind ik er gewoon beter uitzien.
                      Uiteraard heeft de F1 duidelijk minder goeie wielen, allicht ook minder goeie remmen (Avid Juicy 5 vs. Deore XT) en een zwaardere (doch recentere) Lefty. Rationeel gezien zou ik dus voor tweedehandse moeten gaan, maar zo'n nieuwe ziet er gewoon veel beter uit. Ook qua kleur. Matte kleuren zijn nooit echt mijn ding geweest. Een matte fiets die al een aantal jaar goed gebruikt geweest is, ziet nu eenmaal niet super uit. Dan waren er ook nog onderdelen waar al wat verf af was.
                      Mijn hart zegt dat ik een nieuwe moet kopen, maar dan heb ik natuurlijk wel een minder goeie afmontage. Moeilijk.

                      Edit:
                      Nog even meegeven dat een Lefty minder pompt dan ik dacht. Geen hinderlijke sag (voor een hardtail), en hij veert bij hevig remmen ook minder in dan ik dacht.
                      Ik zou zeggen, koop wat je kopen wilt. Mijn gedacht ken je ondertussen al.
                      Veel gewicht vooraan is iets heel nadelig voor een MTB, ik zou nooit zo'n zware Lefty willen hebben. Die bijna halve kilo extra vooraan ga je op technische stukken en hindernissen echt toch wel wat nadeel opleveren. De look is super, maar ik prefereer toch nog altijd prestaties boven de look. Iedereen zijn voorkeur natuurlijk.

                      Comment


                      • Om te zoeken… ZOEK!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                        De dealer heeft me gezegd dat de Shimano schijvensetjes beter zijn dan die van Avid, vraag me niet precies waarom, details heeft 'm mij niet geven.
                        Ik weet ook dat ik op de mountainbike.be meeting van 5 aug ll. samen met een kerel heb gereden die daar voor de eerste keer met z'n splinternieuwe Caffeine 5SL (model goedkoper als de mijne) meereed. Die z'n Juicy remmen begonnen halverwege te piepen als gek en dat hield niet op, om gek van te worden. De 5SL heeft wel de goedkopere Avid Juicy 3 remmen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        Dat zou ik ook wel willen weten, waarom Shitmano nest beter zou zijn dan Avid. Vergelijk de Ultimate van Avid met XTR, de 7 met XT, de 5 met deore en de 3 met ??? Alivio ???
                        Zelfs dan gaat de vergelijking niet op. Ik rijd nu paar maanden met de 7, en vooraan al een paar weken met de Ultimate. Piepen heb je soms door vet of vuil, of bij inrijden van de remmen.
                        Ben benieuwd naar de details waarom die shimano's beter zouden zijn, allicht omdat hij die met grotere winst kan verkopen Verkoopspraatjes dus.

                        Wat staat er op de Team editie van de Taurine ? Als je een volledige XTR wil, moet je een model goedkoper, zoals jij dat zegt, de Taurine SL 1 nemen, daar vind je de XTR remmen. Van de caffeïne is er geen team editie, dus daar kan ik niet mee vergelijken.
                        Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        XT remmen zijn ook zeer prima hoor. De versie van net voor de integratie met de schakelhendels was zeer goed, maar ondertussen zijn de nieuwe ook op dat niveau.
                        Juicy schijnen nogal wat problemen te geven, maar daar heb ik zelf nog niks van gemerkt.
                        Ofwel ben je een leugenaar, ofwel heb je een bepaalde vorm van schizofrenie.
                        Ik denk het eerste, en jij?

                        Mvg Jakkel

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Ik zou zeggen, koop wat je kopen wilt. Mijn gedacht ken je ondertussen al.
                          Veel gewicht vooraan is iets heel nadelig voor een MTB, ik zou nooit zo'n zware Lefty willen hebben. Die bijna halve kilo extra vooraan ga je op technische stukken en hindernissen echt toch wel wat nadeel opleveren. De look is super, maar ik prefereer toch nog altijd prestaties boven de look. Iedereen zijn voorkeur natuurlijk.
                          Pure prestaties interesseren mij in feite ook niet. Het moet een funbike worden. Daarom ook dat ik de voorkeur geef aan een fiets met gebogen stuur en een niet al te groot frame (liever een tikkeltje te klein dan een tikkeltje te groot). Nu, mocht ik er uiteindelijk eentje kopen zonder gebogen stuur: ik heb nog een gebogen Easton EA70 liggen. Niet oversized evenwel.

                          Hoeveel weegt de Lefty DLR eigenlijk? 1800 gram? Er zijn alleszins vorkjes die nog meer wegen. Het gewicht vind ik minder belangrijk dan de werking en de kwaliteit van de vork. En een Lefty op een Caffeine staat magistraal. Mooier zelfs dan op om het even welke fully van Cannondale, vind ik.



                          BTW, er zijn hier nog mensen met een Lefty: moet deze vork regelmatig worden opgepompt? Zijn er andere probs mee?
                          Ben ook op het net een beetje naar reviews aan het zoeken.
                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Pure prestaties interesseren mij in feite ook niet. Het moet een funbike worden. Daarom ook dat ik de voorkeur geef aan een fiets met gebogen stuur en een niet al te groot frame (liever een tikkeltje te klein dan een tikkeltje te groot).
                            Een kleiner frame geeft hogere prestaties dan een groter frame, vooral omdat kleinere frames wendbaarder zijn door hun kortere bouw.


                            Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Hoeveel weegt de Lefty DLR eigenlijk? 1800 gram? Er zijn alleszins vorkjes die nog meer wegen. Het gewicht vind ik minder belangrijk dan de werking en de kwaliteit van de vork. En een Lefty op een Caffeine staat magistraal. Mooier zelfs dan op om het even welke fully van Cannondale, vind ik.
                            't Is inderdaad heel mooi zo'n Lefty, heb ik ook altijd al gezegd, maar... .
                            Ik zeg het nog eens, jij moet kopen wat jij wilt. Mijn adviezen heb ik gegeven.
                            Lefty DLR 1.740 gr.
                            Fatty Ultra: 1.290 gr.
                            450 gr. verschil om precies te zijn, en neem van mij aan, dat is veel vooraan.


                            Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            BTW, er zijn hier nog mensen met een Lefty: moet deze vork regelmatig worden opgepompt? Zijn er andere probs mee?
                            Ben ook op het net een beetje naar reviews aan het zoeken.
                            Ik denk dat die nieuwere Lefty's even betrouwbaar zijn als de Fatty's. Mijn Fatty Ultra is alleszins super. Ik heb het hier al reeds gezegd, nog niks aan druk verloren in een jaar tijd, staat nog steeds op 5,5 kg.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Een kleiner frame geeft hogere prestaties dan een groter frame, vooral omdat kleinere frames wendbaarder zijn door hun kortere bouw.
                              I know. Net daarom ook. Dat iemand voor marathons een iets groter frame prefereert, kan ik begrijpen, maar voor kortere tochten toch liever een korter frame.


                              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              't Is inderdaad heel mooi zo'n Lefty, heb ik ook altijd al gezegd, maar... .
                              Ik zeg het nog eens, jij moet kopen wat jij wilt. Mijn adviezen heb ik gegeven.
                              Lefty DLR 1.740 gr.
                              Fatty Ultra: 1.290 gr.
                              450 gr. verschil om precies te zijn, en neem van mij aan, dat is veel vooraan.
                              Rationeel gezien is er natuurlijk niet echt een goeie reden om voor een Lefty te gaan.


                              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ik denk dat die nieuwere Lefty's even betrouwbaar zijn als de Fatty's. Mijn Fatty Ultra is alleszins super. Ik heb het hier al reeds gezegd, nog niks aan druk verloren in een jaar tijd, staat nog steeds op 5,5 kg.
                              De Super Fatty op mijn Super V verloor ook quasi geen druk. Bij mijn Fox Float Air-dempertje was dat wel even anders.
                              120d Hatch Edition Sport

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten




                                De Super Fatty op mijn Super V verloor ook quasi geen druk.

                                Was dat eentje met lucht?
                                Last edited by Jakkel; 09/08/2008, 23:08.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Kan ook moeilijk hé, er zat geen lucht in.

                                  Edit: dat was toch een Fatty M, niet?
                                  Nope. Super Fatty D (met lock-out, maar geen mogelijkheid om de rebound aan te passen). Zo slecht was mijn Super V niet hoor.

                                  Ik geloof trouwens dat dat het eerste of tweede jaar was dat Cannondale de Fatty van een luchtkamer voorzag. Toen ik de bike nog niet lang had, fietste ik er eens mee naar Jowan voor de verdere afstelling. Die idioot maakte gewoon alles los, zonder de luchtdruk te verminderen via het ventiel. Resultaat: de oliecartridge spronge er gewoon uit en belandde op de grond. Zonder schade gelukkig.
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • fatty dit, lefty dat, ik heb een rock schox en ie doet zijn werk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                      fatty dit, lefty dat, ik heb een rock schox en ie doet zijn werk
                                      Dat betwijfel ik niet.
                                      120d Hatch Edition Sport

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                        fatty dit, lefty dat, ik heb een rock schox en ie doet zijn werk
                                        Dat merk ken ik niet, is dat een chineese copy van rock shox mss???

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Nope. Super Fatty D (met lock-out, maar geen mogelijkheid om de rebound aan te passen). Zo slecht was mijn Super V niet hoor.
                                          Ik heb ook nooit beweerd dat uw Super V een slechte fiets was hé, met het concept ervan heb ik meer problemen. Nee.... daar gaan we nu niet opnieuw over beginnen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X