Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ik heb ook nooit beweerd dat uw Super V een slechte fiets was hé, met het concept ervan heb ik meer problemen. Nee.... daar gaan we nu niet opnieuw over beginnen.
    Ik bedoelde slecht op vlak van afmontage. Hij had standaard een wat Coda Expert-onderdelen (cranks, naven), wat LX en XT, Avid.
    Met die Expert-onderdelen had ik zelf nooit problemen eigenlijk. Alleen, die onderdelen zaten ook op Cannondales die een stuk duurder afgemonteerd waren dan de mijne. En OK, dat zal het merk alleen gedaan hebben om hun eigen kosten te verlagen. Best dat ze dat nu niet meer doen.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door enileinar Bekijk Berichten
      Dat merk ken ik niet, is dat een chineese copy van rock shox mss???
      Je maakt zelf ook een schrijffoutje.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Komen eventueel ook nog in aanmerking als volgende bike: de Specialized Stumpjumper Expert en de Rocky Mountain Vertex 50.
        De fietsjes zijn er natuurlijk wat gewoner uit, maar zijn in feite ietsje beter afgemonteerd. En ze hebben ook een zeer goeie reputatie natuurlijk.
        Geen ervaring met deze merken, maar ze spreken mij wel al lang aan. Alleszins meer dan bv. Trek en Scott (nu ja, die twee spraken mij wel erg aan, tot ik mijn eerste Cannondale had ).
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta
          BTW, er zijn hier nog mensen met een Lefty: moet deze vork regelmatig worden opgepompt? Zijn er andere probs mee?
          Ben ook op het net een beetje naar reviews aan het zoeken.
          Op de juiste druk zetten, beetje zoeken naar de juiste rebound instelling en 1 keer per jaar op onderhoud.
          Ik heb van de onderhoudsbeurt gebruik gemaakt om ze te laten tunen en instellen bij 88+. Dat maakt dat ze nog minder bump treshold heeft en erg mooi aanspreekt. Ze hebben er bij 88+ een soepje van gemaakt door een revisie te willen uitvoeren ivm de recall die een tijd geleden is geweest. Deze was reeds uitgevoerd, maar is nog eens gebeurd. Daar moest het onderste gedeelte van de poot voor besteld worden, wat erg lang duurde, en zodoende was ik de vork een maandje kwijt. Gelukkig een vervangvork gekregen ondertussen en een flinke korting. normaal is een full tune zowat 250 euro, nu was het een 170 euro.
          Onderhoud, tune en dubbele revisie . Volgend jaar zal een gewoon onderhoud door de fietsenmaker wel voldoende zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door enileinar Bekijk Berichten
            Dat merk ken ik niet, is dat een chineese copy van rock shox mss???
            nee, een chinese, meesterbrein

probeer gij maar vlot te typen met teveel alcohol in uw lijf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta
              Rationeel gezien is er natuurlijk niet echt een goeie reden om voor een Lefty te gaan.
              Ga er eens mee rijden. Daarna wil ik je mening nog eens horen.
              En geen vlak zandparcourtje he. Daar kan je evengoed zonder vering rijden.
              Gezien je woonplaats zal het wel lukken om een goeie teststrook te vinden..
              Alvast veel vergelijkplezier en lig er niet van wakker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                Komen eventueel ook nog in aanmerking als volgende bike: de Specialized Stumpjumper Expert en de Rocky Mountain Vertex 50.
                De fietsjes zijn er natuurlijk wat gewoner uit, maar zijn in feite ietsje beter afgemonteerd. En ze hebben ook een zeer goeie reputatie natuurlijk.
                Geen ervaring met deze merken, maar ze spreken mij wel al lang aan. Alleszins meer dan bv. Trek en Scott (nu ja, die twee spraken mij wel erg aan, tot ik mijn eerste Cannondale had ).
                Stumpies zijn zo common...
                C'dales zitten qua verkoop ook in de lift, maar dat Speci rood kleurt nu al de TT's.
                RM zijn ook ni slecht maar wat minder dealers van te vinden.

En wij maar denken dat je bijna uit de keuze was

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                  Ofwel ben je een leugenaar, ofwel heb je een bepaalde vorm van schizofrenie.
                  Ik denk het eerste, en jij?
                  Mvg Jakkel
                  Mr. "Ik verlaat het forum" probeert het nog eens...
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kamikaze
                  "maar ondertussen zijn de nieuwe ook op dat niveau"
                  D
                  at had je niet gelezen zeker ?Of niet begrepen misschien ?

Gooi complimentjes zoveel je wil, je doet er alleen jezelf schade mee.

Ik zat trouwens op de fiets vanmorgen, jij hebt alleen naar de regen gekeken zeker ?

Ook vriendelijke groeten

Comment

• Daarnet in Scherpenheuvel geweest, leuk parcours gereden. Niet echt veel klimwerk, maar mooie natuur en dito wegjes.
                    Ik kom er zeker nog terug!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      Op de juiste druk zetten, beetje zoeken naar de juiste rebound instelling en 1 keer per jaar op onderhoud.
                      Ik heb van de onderhoudsbeurt gebruik gemaakt om ze te laten tunen en instellen bij 88+. Dat maakt dat ze nog minder bump treshold heeft en erg mooi aanspreekt. Ze hebben er bij 88+ een soepje van gemaakt door een revisie te willen uitvoeren ivm de recall die een tijd geleden is geweest. Deze was reeds uitgevoerd, maar is nog eens gebeurd. Daar moest het onderste gedeelte van de poot voor besteld worden, wat erg lang duurde, en zodoende was ik de vork een maandje kwijt. Gelukkig een vervangvork gekregen ondertussen en een flinke korting. normaal is een full tune zowat 250 euro, nu was het een 170 euro.
                      Onderhoud, tune en dubbele revisie . Volgend jaar zal een gewoon onderhoud door de fietsenmaker wel voldoende zijn
                      Eens binnen steken bij Eighty Aid zou ik ook wel doen. Niet direct, maar als hij eens een onderhoud nodig heeft ...
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Stumpies zijn zo common...
                        C'dales zitten qua verkoop ook in de lift, maar dat Speci rood kleurt nu al de TT's.
                        RM zijn ook ni slecht maar wat minder dealers van te vinden.

En wij maar denken dat je bijna uit de keuze was

Tja. Het zal er ook een beetje van af hangen welke koopjes ik vind natuurlijk.

Ik ken idd geen Rocky Mountain dealer.

Trouwens, Cannondales zijn ook redelijk common, dacht ik zo. En moest ik nu een Stumpjumper Expert kopen, dan wel liefst de zwarte. Een Vertex moet natuurlijk in rood met wit.

Nog een vraagje: iemand een idee of er problemen zouden kunnen zijn met de garantie gesteld dat ik een Cannondale nieuw zou kopen in Duitsland? Zou ik in geval van garantie ook bij een dealer in ons land terecht kunnen?
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

D
                          at had je niet gelezen zeker ?Of niet begrepen misschien ?

Gooi complimentjes zoveel je wil, je doet er alleen jezelf schade mee.

Ik zat trouwens op de fiets vanmorgen, jij hebt alleen naar de regen gekeken zeker ?

Ook vriendelijke groeten
                          Klote-week-end.
                          Gisteren is het er bij mij simpelweg niet van gekomen te fietsen. 's Morgens had ik nog wat dingen te doen en het waren OS. Namiddag naar bikes kijken en een terrasje gedaan. Vanmorgen kon, maar toen regende het. 's Middags op restaurant geweest en daarna nog wat familie bezocht. Ben pas thuis en heb geen zin meer nog op de fiets te springen.
                          Ik zou echt nog eens moeten trainen.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Waarom begin jij nu altijd over dat verlaten van dat forum? Is dat het enige wat je hebt tegen mij? Wauw, proficiat! Ik zal het noch één keer uitleggen. Ja, ik heb het forum willen verlaten. Waarom? Omdat het team der moderators mij een ban hadden bezorgd door toedoen van iemand die niet verlegen zit om leugens te verkondigen. Je moet niet ver zoeken om te weten wie die leugenaar was (is). Ze hebben dat uiteindelijk ingezien en mijn ban is daarop dan ook ingekort. M.a.w., met de moderators heb ik alles uitgepraat. Ik weet niet wat daar achterbaks of laf aan is beste vriend. Over uw praktijken ga ik het niet hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Dat had je niet gelezen zeker ?Of niet begrepen misschien ?
                            Ik lees wat ik lees. En weet je wat dat is? Een kamikaze die héél wat minder kritisch is tegenover bepaalde merken. Een half jaar geleden zou je 'r compleet niet aan gedacht hebben om Shimano ook maar eens met het woord ‘goed’ te bestempelen. Iemand die op een half jaar tijd met heel wat meer gematigde uitspraken voor de dag komt vind ik eerlijk gezegd weinig geloofwaardig overkomen. Je hebt in het verleden trouwens al meermaals jezelf tegengesproken. Ik kan nog hopen tegenstrijdige uitspraken van u hier quoten hoor. Ik ga het niet doen want we gaan een pak bladzijden verder zijn. Je hebt trouwens de mond vol over die onmisbare Lefty met 110 mm veerweg van u… maar je rijdt rond met slicks erop. Dat hoeft geen commentaar hé.
                            Voilà, zo simpel is dat.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Inderdaad, ik heb naar de regen gekeken. Ik rijd alleen als ik eens zin heb, ik rijd weinig km's en dan nog alleen bij mooi weer en op platte wegen. Ik zuip Duvels en steek mijn kas vol met fritten dat het niet mooi is. Ik ga vervolgens onvoorbereid naar de Alpen in ik rijd daar één der zwaarste cyclosportieven. Vijf cols, drie buiten categorie, 174 km en 5.000 hoogtemeters, happen naar de ijle lucht op de Galibier tussen de sneeuwvlaktes met een ijzige wind, enfin, een zware bergrit uit de Tour de France laat ons maar zeggen. En ik rijd daar een tijd die goed is voor een gouden brevet. Ik hoef dus niet in de regen te rijden mijnheer kamikaze. Als jij eens zoiets presteert kom dan nog maar eens praten. Heel stoer dat je vanmorgen in de regen hebt gereden hoor, mij doet het echter niets, je doet maar.
                            Voor u waarschijnlijk de belevenis van ’t jaar, allee, proficiat zou ‘k zeggen!

Mvg Jakkel

P.S. @mods
                            Gelieve deze post te laten staan. Hij is beleefd geformuleerd en het gaat over fietstrainingen, fiets-evenementen en fietsmateriaal. Het is dus allesbahalve off-topic.

Comment

Nog een vraagje: iemand een idee of er problemen zouden kunnen zijn met de garantie gesteld dat ik een Cannondale nieuw zou kopen in Duitsland? Zou ik in geval van garantie ook bij een dealer in ons land terecht kunnen?
                              Normaal is die garantie hier ook geldig, indien je dat 'warranty' kaartje kan tonen. Ze hebben mij gezegd dat je dat kaartje nodig hebt om beroep te kunnen doen op de garantie. Ik weet niet of het waar is want ik heb nog nooit problemen met m'n Cannondales gehad.

Comment

Normaal is die garantie hier ook geldig, indien je dat 'warranty' kaartje kan tonen. Ze hebben mij gezegd dat je dat kaartje nodig hebt om beroep te kunnen doen op de garantie. Ik weet niet of het waar is want ik heb nog nooit problemen met m'n Cannondales gehad.
                                Zeg je nu dat jij ook al C'dales in het buitenland hebt gekocht? Immers, als je een C'dale koopt bij de lokale dealer, veronderstel ik dat de factuur volstaat als garantiebewijs.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Zeg je nu dat jij ook al C'dales in het buitenland hebt gekocht? Immers, als je een C'dale koopt bij de lokale dealer, veronderstel ik dat de factuur volstaat als garantiebewijs.
                                  Inderdaad, twee exemplaren reeds.

Comment

• Het ziet er naar uit dat er hier weer in oude, slechte gewoontes zal worden hervallen. Ik hoop dat dat niet gebeurt. Gebeurt het wél, dan trekken we daar onze conclusies uit. 't Is jullie eigen verantwoordelijkheid.

Comment

Inderdaad, twee exemplaren reeds.
                                      Welke winkel? En via de site van die winkel zelf of via Ebay?
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Welke winkel? En via de site van die winkel zelf of via Ebay?
                                        NATO shop, tot 40% goedkoper.

Comment

NATO shop, tot 40% goedkoper.
                                          Ik zie de link met Cannondales kopen niet.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X