Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Ik zie de link met Cannondales kopen niet.
    Shop uitsluitend toegankelijk voor NATO werknemers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Shop uitsluitend toegankelijk voor NATO werknemers.
      Doe mij maar een F1. Ik geef u 50 € voor de moeite.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Doe mij maar een F1. Ik geef u 50 € voor de moeite.
        Da's illegaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Da's illegaal.
          Bwah nee. Je koopt hem zelf, stelt vast dat je niets moet weten van de Lefty die erop zit, en verkoopt hem "tweedehands" aan mij.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
            Waarom begin jij nu altijd over dat verlaten van dat forum? Is dat het enige wat je hebt tegen mij?
            En op dat andere forum ? Pm's die je niet verstuurd hebt met " Ik krijg je nog wel " ?
            Of weet je dat niet meer ?

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
            Ik lees wat ik lees. En weet je wat dat is?
            Ik ook. Ik weet wat het is. Nen boeffer die hier wat frustraties komt afreageren.
            Een kamikaze die héél wat minder kritisch is tegenover bepaalde merken. Een half jaar geleden zou je 'r compleet niet aan gedacht hebben om Shimano ook maar eens met het woord ‘goed’ te bestempelen. Iemand die op een half jaar tijd met heel wat meer gematigde uitspraken voor de dag komt vind ik eerlijk gezegd weinig geloofwaardig overkomen.
            Mocht je al eens regelmatig materiaal aanschaffen of effectief met een mtb rijden, zou je misschien snappen dat ieder merk evolueert. Dat dat een nieuwe kans krijgt na fabrieksmatige aanpassingen en wat goodwill, is dat zo abnormaal ?
            Je hebt trouwens de mond vol over die onmisbare Lefty met 110 mm veerweg van u… maar je rijdt rond met slicks erop. Dat hoeft geen commentaar hé.
            Waar haal je dat nu ? Omdat ik die slicks deze week ging monteren ? Is het weer daar een goede reden voor geweest, om met slicks te gaan rijden ? Zouden die slicks niet liggen wachten op goed weer ?
            Moeilijk he, het weerbericht.

Voilà, zo simpel is dat.
            Nee hoor, zo simpel ben jij.

Al dienen andere zever over een of andere rit van de Tour de France...
            Zit je dan ook aan de pillen ? Mij lijkt het wel. Een van de neveneffecten blijkt immers aggressie te zijn, die je hier komt afreageren.
            Als je jezelf zo'n fantastische racer vindt, waarom doe je dan geen competitie meer ? Geen chrono's in de Ardennen ? Geen meerdaagse trips ?

Dat je harder fietst dan mij, heb ik geen enkel probleem mee. Echt, zal me worst wezen. Die afgereden basisbakjes die me op de snelweg aan 130 rechts voorbij willen zijn al even grappig en laat ik graag voorbij.

Hasta la vista Jakkel.

Comment

• Beste Kamikaze en Jakkel,
              gelieve jullie ergernissen tegenover mekaar achter de schermen uit te vechten en hier on-topic te blijven.

Comment

• Vermits de mods hier aan 't wissen zijn... ik doe het eigenlijk liever hier maar ja... check PM beste vriend kamikaze.

Comment

Klote-week-end.
                  Gisteren is het er bij mij simpelweg niet van gekomen te fietsen. 's Morgens had ik nog wat dingen te doen en het waren OS. Namiddag naar bikes kijken en een terrasje gedaan. Vanmorgen kon, maar toen regende het. 's Middags op restaurant geweest en daarna nog wat familie bezocht. Ben pas thuis en heb geen zin meer nog op de fiets te springen.
                  Ik zou echt nog eens moeten trainen.
                  Als je zo'n centrum in de buurt hebt, is spinning altijd goed om te doen. In de winter doe ik dit steeds tijdens de week. 's Avonds is het dan erg snel donker, en ondanks dat ik een goede lamp heb, is in het donker rijden niet altijd leuk bij koude en modder. Bovendien heb je dan altijd nog een hoop kuiswerk achteraf terwijl het al redelijk laat is.
                  2 uur spinning vind ik een leuk alternatief. Vergis je niet, het is nog niet als buiten fietsen he. Om gewoon op de baan te fietsen, houd dat je conditie genoeg op peil. Om te biken, da's wat anders.
                  Sowieso ben je aan het fietsen en alle training is goed, zolang je je hartslag niet te hoog blijft jagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Als je zo'n centrum in de buurt hebt, is spinning altijd goed om te doen. In de winter doe ik dit steeds tijdens de week. 's Avonds is het dan erg snel donker, en ondanks dat ik een goede lamp heb, is in het donker rijden niet altijd leuk bij koude en modder. Bovendien heb je dan altijd nog een hoop kuiswerk achteraf terwijl het al redelijk laat is.
                    2 uur spinning vind ik een leuk alternatief. Vergis je niet, het is nog niet als buiten fietsen he. Om gewoon op de baan te fietsen, houd dat je conditie genoeg op peil. Om te biken, da's wat anders.
                    Sowieso ben je aan het fietsen en alle training is goed, zolang je je hartslag niet te hoog blijft jagen.

Spinninglessen volg ik eigenlijk niet zo graag. OK, de lessen op zich wel, maar meestal moet je dan een abonnement nemen, en aangezien ik niet de man ben om elke week twee keer of meer te spinnen (één keer vind ik al méér dan genoeg), doe ik dat niet. En ik ga in de winter sowieso ook nog trainen met gewichten (in de zomer doe ik dat nog steeds gewoon thuis met een bank, een aantal halterstangen en een hoop schijven). Niet zoveel zin om in de winter bijna alle dagen naar de fitness te gaan.
                    Nu, als we verhuisd zijn, ga ik terug trainen op een plaats waar ik drie jaar geleden ook al trainde. Daar stonden tss de gewone hometrainers, loopbanden e.d. ook nog twee spinningbikes. Die gebruikte ik wel eens, al is het maar omdat de zit daarom véél beter is dan deze op zo'n compleet belachelijke hometrainer.
                    Hopelijk zullen die dingen er deze winter weer staan, en niet afgezonderd in de spinningzaal.
                    Of moest een combo-abonnement fitness-spinning nu nog voordelig uitkomen ...

BTW, Kami, nooit aan gedacht spinninglessen te gaan geven? Dan heb je niet alleen zelf een beetje getraind (nu ja, als leraar loop je normaalgezien wel eens rond tss diegenen die de lessen volgen ook), maar word je er ook nog voor betaald.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Spinninglessen volg ik eigenlijk niet zo graag. OK, de lessen op zich wel, maar meestal moet je dan een abonnement nemen, en aangezien ik niet de man ben om elke week twee keer of meer te spinnen (één keer vind ik al méér dan genoeg), doe ik dat niet. En ik ga in de winter sowieso ook nog trainen met gewichten (in de zomer doe ik dat nog steeds gewoon thuis met een bank, een aantal halterstangen en een hoop schijven). Niet zoveel zin om in de winter bijna alle dagen naar de fitness te gaan.
                      Nu, als we verhuisd zijn, ga ik terug trainen op een plaats waar ik drie jaar geleden ook al trainde. Daar stonden tss de gewone hometrainers, loopbanden e.d. ook nog twee spinningbikes. Die gebruikte ik wel eens, al is het maar omdat de zit daarom véél beter is dan deze op zo'n compleet belachelijke hometrainer.
                      Hopelijk zullen die dingen er deze winter weer staan, en niet afgezonderd in de spinningzaal.
                      Of moest een combo-abonnement fitness-spinning nu nog voordelig uitkomen ...

BTW, Kami, nooit aan gedacht spinninglessen te gaan geven? Dan heb je niet alleen zelf een beetje getraind (nu ja, als leraar loop je normaalgezien wel eens rond tss diegenen die de lessen volgen ook), maar word je er ook nog voor betaald.
                      Les geven ? Neen, dan kan ik me er niet meer in uitleven. De voorbije jaren heb ik het al beperkt tot de winter, vroeger ging ik het hele jaar spinnen, begonnen in 2003 zowat.
                      De lesgeefster waar ik dikwijls de les bij volgde, betrok mij wel regelmatig mee in de les, maar om echt les te gaan geven... Daar komt toch wat bij kijken hoor. Ik ben bovendien niet sportmedisch geschoold.
                      D'r moet een juiste afwisseling tussen recuperatie, interval en ritme inzitten, je moet je zaal in het oog houden.
                      Het ziet er heel makkelijk uit als die lesgevers bezig ziet, maar zo simpel is het niet. Bovendien zijn die vergoedingen niet om over naar huis te schrijven en moet je er dan iedere week staan.

Comment

Les geven ? Neen, dan kan ik me er niet meer in uitleven. De voorbije jaren heb ik het al beperkt tot de winter, vroeger ging ik het hele jaar spinnen, begonnen in 2003 zowat.
                        De lesgeefster waar ik dikwijls de les bij volgde, betrok mij wel regelmatig mee in de les, maar om echt les te gaan geven... Daar komt toch wat bij kijken hoor. Ik ben bovendien niet sportmedisch geschoold.
                        D'r moet een juiste afwisseling tussen recuperatie, interval en ritme inzitten, je moet je zaal in het oog houden.
                        Het ziet er heel makkelijk uit als die lesgevers bezig ziet, maar zo simpel is het niet. Bovendien zijn die vergoedingen niet om over naar huis te schrijven en moet je er dan iedere week staan.
                        Dat is natuurlijk wel waar. Het wordt er wel moeilijker op om je eigen MTB-trainigen te regelen.
                        Normaal zijn er wel cursussen voorzien voor mensen die les willen beginnen geven. Ik heb een paar jaar geleden getwijfeld om zelf dergelijke lessen te geven toen ik een vacature zag. Specifieke ervaring was niet vereist en een cursus werd voorzien. Je moest gewoon maken dat je een goeie conditie had. Uiteindelijk is Mario De Clercq er lesgever geworden. Heb er toen nog twee of drie lessen bij gevolgd.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Dat is natuurlijk wel waar. Het wordt er wel moeilijker op om je eigen MTB-trainigen te regelen.
                          Normaal zijn er wel cursussen voorzien voor mensen die les willen beginnen geven. Ik heb een paar jaar geleden getwijfeld om zelf dergelijke lessen te geven toen ik een vacature zag. Specifieke ervaring was niet vereist en een cursus werd voorzien. Je moest gewoon maken dat je een goeie conditie had. Uiteindelijk is Mario De Clercq er lesgever geworden. Heb er toen nog twee of drie lessen bij gevolgd.
                          In principe zou je de Spinning(copyright) lessen moeten gaan volgen. Da's een heel pakket, een duur pakket, wat verbonden wordt aan de uitvinder. Spinning en indoor cycling is niet helemaal hetzelfde. Om het copyright te ontwijken, wordt nu dikwijls de term indoor cycling gebruikt. X-bike is nog meer op MTB gericht, daar worden ook de armen en schouders mee getraind.
                          Als je tegen een figuur zoals Mario De Clerq moet concurreren, is het moeilijk een plaatsje te bemachtigen he.

Comment

In principe zou je de Spinning(copyright) lessen moeten gaan volgen. Da's een heel pakket, een duur pakket, wat verbonden wordt aan de uitvinder. Spinning en indoor cycling is niet helemaal hetzelfde. Om het copyright te ontwijken, wordt nu dikwijls de term indoor cycling gebruikt. X-bike is nog meer op MTB gericht, daar worden ook de armen en schouders mee getraind.
                            Als je tegen een figuur zoals Mario De Clerq moet concurreren, is het moeilijk een plaatsje te bemachtigen he.
                            Ah, die verschillen kende ik niet.
                            Ik had niet gesolliciteerd hoor. Ik geloof dat ik de vacature maar gezien had vlak voor of vlak na de start van de cursus om die lessen te kunnen geven.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik ben nog nooit op onderhoud gemoeten met mijn Lefty's. Met de Scalpel heb ik nochtans aardig wat kms gebold intussen, maar de vork werkt naar mijn aanvoelen nog steeds zoals het hoort.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                Ik ben nog nooit op onderhoud gemoeten met mijn Lefty's. Met de Scalpel heb ik nochtans aardig wat kms gebold intussen, maar de vork werkt naar mijn aanvoelen nog steeds zoals het hoort.
                                OK. Thx.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• 1 keer per jaar binnendoen voor nazicht is anders geen overbodige luxe.
                                  Die dingen krijgen redelijk wat te verduren en je wilt de binnenkant van de vork niet beschadigen..

Comment

• Op het MTB-forum staat er een Taurine waar amper mee gereden is. Het gaat om een maat L. De eigenaar is even groot als ik en beweert niet gestrekt te zitten. Allicht door de korte stuurpen.

Ik twijfel toch sterk.
                                    Zaterdag even op die Optimo in maat M gezeten, maar die had duidelijk een langere stuurpen. Hopelijk is een Caffeine in maat M met standaardstuurpen niet iets te kort.
                                    Iemand een idee van de lengte van de stuurpen van een Caffeine in maat M? 10 cm mss?

Edit:
                                    Jammer dat die Taurine geen M is.
                                    Last edited by Beta; 11/08/2008, 20:12.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ter vergelijking nog 'ns de mijne (ik ben 1m84, let wel : zadel stond toen iets te laag, had er nog niet op gereden) :

Ik zit zeker nogal "racy", een fiets dient om te knallen

Comment

• Trouwens, het laatstewaarmee je moet inzitten is de stuurpen : die vervang je desnoods door een ander exemplaar dat wél de goede houding oplevert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                          Trouwens, het laatstewaarmee je moet inzitten is de stuurpen : die vervang je desnoods door een ander exemplaar dat wél de goede houding oplevert.
                                          I know.
                                          Net nog op een site wat verschillende meetmethodes bekeken. Ik kom uit op waardes van 18" tot 19". Ik vrees dat ik die Taurine aan mij moet laten voorbij gaan. Zeker omdat ik liever een iets te kort frame heb, dan een te lang. Nu ja, wat heet te kort: mijn vorige bike had een bovenbuis van 59 cm. Tegenwoordig heeft een M ook al een 59 cm. OK, ik had een stuurpen van 12 cm en mogelijks zit er op een M maar eentje van 10 cm, maar goed. Liever een tikje te kort dan een tikje te lang. De bike zal toch niet gebruikt worden voor marathons e.d.
                                          Damn.
                                          Oh ja, ik ben 1m80 met een binnenbeenlengte van 83 cm.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X