Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    Wel, die extreem lichte zou ik ook niet dadelijk willen. Tenzij de fietsenmaker die na iedere rit komt ophalen, een onderhoud geeft op zijn kosten en dan terug komt monteren...
    De nieuwe Carbon Tube versie van de SLR's op 1100gram, wordt na iedere wedstrijd vernietigd...
    D'r komt zo stilaan een wegwerp mentaliteit in het topgamma, en of dat bevorderlijk is voor de gewone rijder ?
    Beginnen zowat F1 toestanden te worden, waar de constructeurs claimen dat hun technologie ook de gewone koper vooruithelpt...
    Volledig mee akkoord. Ik heb het er ook al over gehad. Niets tegen dat gedoe, maar je hebt idd veel hobbyfietsers die geloven dat profmateriaal wel zeer sterk moet zijn. En dan zijn ze verbaasd als ze één of ander duur en licht onderdeel al na twee of drie maand kapot gereden hebben. Zeker als ze zelf geen pluimgewicht zijn.
    De lichtste bike (of racefiets) interesseert me niet. Ik wil me zorgeloos kunnen uitleven op de fiets.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Hier nog een foto van het opgebouwd frame.. kwa exclusiviteit, je zal toch eerder een Merlin tegenkomen dan een ARC Ti hoor.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Hier nog een foto van het opgebouwd frame.. kwa exclusiviteit, je zal toch eerder een Merlin tegenkomen dan een ARC Ti hoor.

        Ik kan best aannemen dat die Yeti exclusiever is, maar echt, ik vind er niets aan. Ik vind het frame niet eens mooi.
        Een mooie titanium moet een Merlin zijn. Veel mensen zouden een Litespeed nemen, maar ook aan Litespeed vind ik niet veel. Zeker niet met die platgeduwde buizen. Een Merlin hardtail met S-stays ...
        Een Yeti hoort echt wel een ARC met Easton-buizen te zijn. De mooiste hadden ze in '93 ongeveer. Met A-Tac-stuurpen, Huperlite-stuur, Moby-zadelpen, Superdupereight-naven, Grafton-remmen, ... Hell, zoeentje zou zo in mijn garage mogen komen. De ARC-AS-LT was trouwens ook best een mooi fietsje.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • Misschien kan deze je wel bekoren dan, is ook een tita frame.

          Litespeed wordt tegenwoordig bij Merlin gelast maar wel naar verschillende maatstaven. Het duurt iets langer om een Merlin te lassen dan een Litespeed.
          Mijn Litespeed is nog een echte Lynskey.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            Misschien kan deze je wel bekoren dan, is ook een tita frame.

            Litespeed wordt tegenwoordig bij Merlin gelast maar wel naar verschillende maatstaven. Het duurt iets langer om een Merlin te lassen dan een Litespeed.
            Mijn Litespeed is nog een echte Lynskey.
            Die vind ik idd al een stuk mooier. Qua vormgeving geen verschil met de chromoly versie.
            Persoonlijk zou ik die wel liever hebben met Manitou-vork. Niet dat een Manitou destijds zo goed was (ik had nog een Manitou 4 en die elastomeren werkten in de winter quasi niet), maar hij is gewoon mooier en past er imo ook beter bij.
            Die Suspenders mag dan op een goeie ouwe Mountain Cycle. Nog zo'n icoon.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • Iemand ervaringen met die carbon-frames van Scott? Kan dat een beetje meegaan of is dat direct kapot? De nieuwe scale 30 is verdomde lekker, daarmee.

              Comment


              • Ben ooit gevallen in een afdaling met een spark en was nog heel!

                Was in de gietende regen.. wou naar het wiel van ne maat, ik was er maar toen vloog ik de mud in!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                  Iemand ervaringen met die carbon-frames van Scott? Kan dat een beetje meegaan of is dat direct kapot? De nieuwe scale 30 is verdomde lekker, daarmee.
                  Zelf geen ervaring mee, maar Scott is een betrouwbaar merk, en veel eigenaars van een carbon Scale zijn toch tevreden over hun frame.
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • Scale is zowat het meeste racy carbon frame dat je kan vinden. Ook beenhard. Qua doorgave van de kracht onvergelijkbaar, maar tubeless rijden wordt zeer aangeraden. Kwestie van nog een ruggegraat over te houden..

                    Comment


                    • Nieuw forum gevonden: www.retrobike.co.uk/forum.

                      Er is er eentje bezig met dit:



                      Mijn allereerste Cannondale!
                      Ik was verliefd op die bike. Achteraf gezien was hij wel een maat te groot voor mij, want het was een 20" (op de foto hierboven staat een 18"), en ik was nog niet helemaal volgroeid, want amper 13 jaar oud, maar toch ... Een Cannondale in die dagen was als een droom.
                      Ik heb die fiets trouwens geheel onverwacht gekregen. Ik klaagde weer eens over mijn goedkope Flanders-MTB en ineens zei mijn pa: "kom, we gaan een nieuwe halen."
                      Ik dacht eerst dat hij mij een fietsje van ongeveer 30.000 - 35.000 fr wou kopen, maar we kwamen thuis met dit. Volledig Shimano Deore DX (bestaat al lang niet meer, zat toen tss LX en XT in), Ritchey-vork, -stuurpen en -banden, Answer Taperlite-stuur, Wolber-velgen.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Yeti Pro FRO van één van die mannen:



                        Alleen jammer van dat koersstuur en het ontbreken van de A-Tac-stuurpen.

                        Specs:

                        Frame 1992 Yeti Pro FRO 20”
                        Fork Answer Manitou 1
                        Headset Deore XT 1 1/8” ahead (using reducers)
                        Stem Profile BOA 120mm, 40 degree
                        Handlebar ITM Millenium 46cm Drops
                        Grips Easton Cork Tape
                        Brakes Onza HO’s
                        Cantilever cable hangers Onza Chill Pills
                        Brake Levers Dura-ace 7400 8 spd STi’s
                        Shifters As above
                        Front Derailleur Suntour XC-Pro
                        Rear Derailleur Dura-ace 7400 8 spd
                        Cassette Dura-ace 12-25 8 spd
                        Chain KMC Silver 8 spd
                        Cranks Cook Bros RSR 181mm
                        Chainrings Stronglight, 48/36
                        Bottom Bracket Shimano UN-54 68/127.5mm
                        Pedals Onza HO (Cromo)
                        Quick Releases Shimano XT
                        Rims Matrix rear with Tioga Disc Drive Pro, Front Mavic 231CD
                        Hubs Shimano M900 rear, Bullseye front
                        Tyres Tioga Psycho (Caramel)
                        Saddle Rolls
                        Seatpost Syncros 26.8*400mm
                        Weight 28lbs (approx)
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • Check deze Manitou:



                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Scale is zowat het meeste racy carbon frame dat je kan vinden. Ook beenhard. Qua doorgave van de kracht onvergelijkbaar, maar tubeless rijden wordt zeer aangeraden. Kwestie van nog een ruggegraat over te houden..
                            Momenteel rijdt ik Scott Competition racing, "Racing" is de lijn die vervangen is door "Scale". Een scale 30 positioneert zich eigenlijk nog één niveautje hoger dan de mijne indertijd. Ik vind het een fantastisch fietsje, en ik zou onderhandelen met de vader, ware het niet dat ik een grote schrik heb van de kwetsbaarheid van het carbon. Ik heb al dingen met mijn alu-frame uitgestoken die een carbon frame niet zou overleefd hebben denk ik...

                            Comment


                            • voor de"echten": Pas de Lona, Grand Raid, Suisse
                              [/quote]
                              promo voor mountain-rally.com, had ik beloofd aan de organisator van die mtb-week

                              Comment


                              • Schoon gerief al dat oud gedoe hier.

                                Ik heb de voorganger van m'n voorganger (C'dale F1000 '99) nog in m'n bezit. Het is een Trek 7000 (kan ook 6000 zijn) met alu frame en een chromo vork. De fiets was op het einde echt wel afgeleefd, deze fiets heeft gans België gezien, van Nieuwpoort tot Arlon, van vlakke ritjes tot extreem zware ritten in de Ardennen. Een echte superfiets waar ik heel goede herinneringen aan heb. ik wilde 'm enkele jaren geleden nog verkopen maar omwille van emotionele redenen heb ik dat toen niet gedaan.
                                Ik heb 'm dan gans gedemonteerd en de lak van het frame dat in erbarmelijke staat was compleet afgebeten met zo'n bijtend product (was zo'n soort plasticlak en dat had echt wel een paar behandelingen nodig). Vervolgens een pot rode en gele verf bij mekaar gekapt zodat er een mooi oranje kleurtje ontstond en vervolgens eigenhandig gespoten, plakkertjes van Fred Durst erop en 't was klaar. De zadelpen heb ik ook zwart gespoten.
                                De velgranden van de Mavic wielen die erin stonden waren compleet doorgesleten en de naven hadden hun beste tijd gehad. Ik heb dan een loodzwaar setje alu Grimeca vijfspaaks wielen héél goedkoop op de kop kunnen tikken, ze bollen heel goed, maar ik denk dat het setje ongeveer een viertal kilo weegt. Ik heb ze alleen gekocht omdat 'k ze zo mooi vond. De groep die erop ligt is een Shimano STX groep met 'goeie ouwe' cantilever remmen (de STX bestaat ondertussen al lang niet meer, vergelijkbaar met de Deore van nu), een 'special edition' versie is het nog wel, die heeft zo'n bronsachtig chroomlaagje, mooi, vroeger toch!
                                De onderdelen zijn buiten het zadel en de wielen nog allemaal dezelfde als in het begin, zelfs de achterderailleur is nog steeds de eerste. Dit in tegenstelling tot de opvolger van de Trek, de C'dale F1000 had een XT achterderailleur en die heb ik tot driemaal toe stuk gereden. Maakten ze derailleurs vroeger misschien steviger? Ik weet het niet, ik vond het wel enigszins raar.
                                Ik gebruik de fiets alleen als het goed weer is. Om de kinderen naar school te brengen, naar de bakker te rijden, naar het werk, enz... . Maar nooit meer om te MTB'en, gaat ook niet want de wielen zijn te zwaar.

                                Enkele foto's



                                Comment




                                • Comment














                                  • Nieuw en oud

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                      voor de"echten": Pas de Lona, Grand Raid, Suisse

                                      promo voor mountain-rally.com, had ik beloofd aan de organisator van die mtb-week
                                      Dat ga ik ook nog ooit doen.
                                      Dit jaar een loodzware bergrit in de Alpen gereden, dat was een uitdaging maar dat heb ik nu gedaan.
                                      Een megazware raid met de MTB in de Alpen is de volgende uitdaging... ooit eens.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                        voor de"echten": Pas de Lona, Grand Raid, Suisse
                                        ek[/QUOTE]

                                        Een afdaling naar mijn hart op mijn favo ondergrond

                                        Comment


                                        • Dat ben je zelf, Flupke?
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X