Oorspronkelijk geplaatst door FrE24
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrE24 Bekijk BerichtenCube is zeker heel goed gerief hoor.
Dealers: http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/...e_id_8902_.htm
Maar je kan ook gaan kijken richting Decathlon Rockrider. Meerbepaald de rockrider 8.1 Dit zijn heel deftige fietsen voor echt weinig geld. Het enige nadeel vind ik persoonlijk is de service achteraf. De service bij Decathlon is afhankelijk van de persoon die je er treft.
Zoek hier maar eens http://forum.mountainbike.be/index.php
SUPER LICHTGEWICHT FULLSUSPENSION MTB
MET 27 SHIMANO XTR VERSNELLINGEN
ONDERDELENLIJST:
SHIMANO XTR 2007 ACHTERDERAILLEUR
SHIMANO LX VOORDERAILLEUR
SCHAKELING SHIMANO DEORE DUIMVERSTELLERS SLM511
MAGURA JULIE HYDROLISCHE SCHIJFREM VOOR
MAGURA JULIE HYDROLISCHE SCHIJFREM ACHTER
MAGURA JULIE REMHENDELS
SHIMANO DEORE NAAF ACHTER
SHIMANO DEORE NAAF VOOR
SHIMANO ALU CRANKSTEL
ROCK SHOX DART TWO INSTELBARE VOORVORK
RIGIDA ZAC 2000 ALU DUBBELWANDIGE VELGEN
SCHWALBE ALBERT 26X2.125 BANDEN 26 INCH
VERSTERKT ALUMINIUM FULLY LICHTGEWICHT FRAME
FRAME MAAT 56 CM
GESCHIKT VOOR LICHAAMSLENGTE +/- 1.75 / 1.88 mtr.
Freeride THREE XTR - Voor € 689,00
www.fietskopen.be
Comment
-
Even iets anders :
Hoeveel van jullie hebben tijdens een fietstocht EHBO, water, eten, reparatiemateriaal, regenkleding... bij ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk BerichtenEven iets anders :
Hoeveel van jullie hebben tijdens een fietstocht EHBO, water, eten, reparatiemateriaal, regenkleding... bij ?
-Water en eten hangt af van de duur/het weer.
-EHBO: praktisch nooit, is altijd wel iets aanwezig (georganiseerde tocht)
wel altijd 'n gsm mocht er iets gebeuren.
-Regenkleding: weersomstandigheden a.d.h.v weersvoorspellingen.
-Reparatiemateriaal: plakkertjes voor binnenbanden,fietspomp,'sleutel(s)' en een extra binnen- en eventueel buitenband etc...
Comment
-
Heb nu al enkele keer gemountainbiked met de Scott maar moet die toch nog wat gewoon worden, in augustus trouwens nog eens een koprol gemaakt. Op korte tijd al verschilende keren een koprol gemaakt, ben die toch nog niet echt gewoon. Dat is tegen een wortel en boenk op mijne rug, vroeger bijna nooit Ben nu wel nen brokkenpiloot maar nu is het erg geworden
Interessant topic trouwens, kan hier nog veel bijleren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk BerichtenHeb nu al enkele keer gemountainbiked met de Scott maar moet die toch nog wat gewoon worden, in augustus trouwens nog eens een koprol gemaakt. Op korte tijd al verschilende keren een koprol gemaakt, ben die toch nog niet echt gewoon. Dat is tegen een wortel en boenk op mijne rug, vroeger bijna nooit Ben nu wel nen brokkenpiloot maar nu is het erg geworden
Interessant topic trouwens, kan hier nog veel bijleren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenCube en Radon, wat quasi hetzelfde is, vind je ook bij bike-discount.de in Bonn. Een fiets over het web kopen zou ik niet doen, maar combineer het fietszoeken met een Autobahn ritje en neem eens een kijkje in hun winkel. Bel op voorhand eens, ze spreken ook engels als je naar een engelstalige bediening vraagt, en laat een fietsje klaarmaken.
Ik heb daar al pakken materiaal gekocht, en ben er al een paar keer geweest. Bovendien, en dat zal gTa graag horen, krijg je EXTRA korting in de winkel zelf.
succes !!
Cube kan je ook gewoon in de handel kopen hoor. Daarvoor hoef je echt niet naar Duitsland. In mijn dorp is een kleine fietsenmaker die Cube verkoopt. Canyon moet je wel online bestellen natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk BerichtenEven iets anders :
Regenkledij? Gij se zot! Ik rijd niet in de regen!
EHBO heb ik ook niet.
Water hangt af van de afstand (1 à 2 bussen van 0,5 l, als ik meer nodig heb, stop ik onderweg).
Voor de rest: binnenband, GSM, multitool, bandenlichters, minipompje en soms ook een "bommetje".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrE24 Bekijk Berichten... en een wesp af en toe niet te vergeten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenRegenkledij? Gij se zot! Ik rijd niet in de regen!
EHBO heb ik ook niet.
Water hangt af van de afstand (1 à 2 bussen van 0,5 l, als ik meer nodig heb, stop ik onderweg).
Voor de rest: binnenband, GSM, multitool, bandenlichters, minipompje en soms ook een "bommetje".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snafu_xv Bekijk Berichtendat eerste is toch ironisch?
Comment
-
Ik vertrek ook nooit in de regen, ik fiets voor m'n plezier, 'k hoef me bijgevolg ook niet aan een trainingsschema te houden. Regenweer is niet trainen bij mij.
Alleen als het regent met een geplande toerrit of wedstrijd rijd ik er wel door... tegen m'n goesting.
Gisteren zijn we weer naar Saint-Hubert geweest met de MTB, 65 km gereden, 'k heb enorm afgezien. Maar 't was weer superplezant. Ik wacht nog op foto's die ze me gaan doorsturen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenGoh, het gebeurt niet veel dat ik in de regen vertrek (als ik alleen ga fietsen, zal ik zelfs niet vertrekken als het regent). Zéér zelden eigenlijk. Als het begint te regenen tijdens de rit, tja, dan rijd ik er natuurlijk wel in. Ik gebruik dan een regenjasje van Bio Racer.Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk vertrek ook nooit in de regen, ik fiets voor m'n plezier, 'k hoef me bijgevolg ook niet aan een trainingsschema te houden. Regenweer is niet trainen bij mij.
Alleen als het regent met een geplande toerrit of wedstrijd rijd ik er wel door... tegen m'n goesting.
Gisteren zijn we weer naar Saint-Hubert geweest met de MTB, 65 km gereden, 'k heb enorm afgezien. Maar 't was weer superplezant. Ik wacht nog op foto's die ze me gaan doorsturen.
ha, k zo, dan ist goe . Saint-Hubert, soms kan dat kleine kerkje zo hoog liggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snafu_xv Bekijk Berichtenha, k zo, dan ist goe . Saint-Hubert, soms kan dat kleine kerkje zo hoog liggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenSt.-Hubert Ik zit geregeld in Mirwart, da's er niet ver vandaan. Mooie streek.
M'n ros is trouwens van bij de LBS vandaan! In plaats van klikkertjes heb ik nu draaiertjes. God, heb ik dat gemist, zeg.
Ik heb het eens één keer geprobeerd. Voor mij gaat er niets boven die goede oude rapidfire shifters.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichtendraaiertjes = gripshift?
Ik heb het eens één keer geprobeerd. Voor mij gaat er niets boven die goede oude rapidfire shifters.
Comment
-
Gripshift is ook niet zo mijn ding. De SRT-800's waren vroeger wel nogal cool. Niet beter dan Rapidfire, maar gewoon cool.
Mijn allereerste Cannondale had de allereerste STI's van Deore DX (was tss LX en XT in). Ik heb die er toen laten afhalen voor Deore XT duimschakelaars. Primitief, maar die waren echt beter. Cannondale heeft de jaren daarna trouwens bewust de STI's vermeden en op zoveel mogelijk bikes duimschakelaars gemonteerd. Zegt genoeg. Kona was zelfs nog meer voor die oerschakelaars.
Comment
-
De meesten blijven bij RapidFire, yep. Ik ben GripShift gewoon, en 't voelt natuurlijker aan (hangt allemaal af van wat je gewoon bent). Plus, die "nieuwe" Sram klikkers, damn, ik schakelde de helft van de tijd de verkeerde kant uit.
Neenee, 'k ben content, 't ziet er goed uit en 't rjidt zoals ik wil. Plus je hebt meer "afstelruimte" voor de voorderailleur met zo'n GripShift. Ratelt 'ie tegen de kettinggeleider aan als je op je grote blad de 11 aan 't rondstampen bent, dan geef je 'm nog een tikje meer.
En 'ie remt nou weer deftig, ook belangrijk.
Comment
Comment