Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten

    Ondertussen heb ik weer volop last van tomskitis ... Er zijn een paar dingen die me dwars zitten.
    Allez, vertel het ne keer.

    Bij de weg, ik heb mijn Merida Speeder te koop gezet wegens te weinig straatkilometers....
    Op forum.mountainbike.be zoeken naar Merida Speeder XXL
    En vanaf donderdagavond in de showroom van Bike-Store in Tielt-Winge. Moet hem eerst nog ophalen en wat kuisen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Volgens de site van Probike

      LEFTY SPEED CARBON SL 1240gr
      same as 2008 (lock-out rebound)

      LEFTY SPEED CARBON SL2 1155gr
      new spindle 1 piece + solo air = weight saving


      De SL2 is de nieuwe (lichtere) carbonversie van de Lefty voor 2009... veronderstel ik.
      De SL is de 'gewone' carbon versie (zoals kamikaze in z'n Taurine heeft), blijft ongewijzigd tegenover 2008... blijkbaar.


      Enfin, genoeg geluld over vorkskes en grammekes, 't wordt tijd dat ge u nu eindelijk eens ne vette Cannondale gaat kopen Beta.
      SL2 is eigenlijk de SL1 maar met het lichtere onderste gedeelte, wat ook voor Lefty Olympic werd gebruikt.
      De SL2 is dus niet de allerlichtste Olympic versie, maar heeft er wel de OnePiece wielbevestiging van meegekregen. De luchtfilter en de geribde forkboot zijn dus aanwezig.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
        Allez, vertel het ne keer.
        Awel ... Ben weer eens aan het twijfelen of een Taurine 4 geen betere koop zou zijn. Immers de Fox 32 F RL-vork die erop zit, is algemeen genomen niet slechter dan een Lefty. Wel iets minder stijf. En die vork kan toch worden geblokkeerd, right?
        Verder: een Lefty lijkt een lagere inbouwhoogte te hebben dan een Fatty of een Fox-vork, waardoor de geometrie van die fiets gewijzigd wordt (steilere hoeken). Volgens Bike Magazin zou een F1 een balhoofdhoek hebben van 71,4°. De geometrie die Cannondale zelf opgeeft, geeft aan dat die hoek slechts 70° zou bedragen voor zijn hardtails, maar op elke foto van een Caffeine of Taurine met Lefty, zie je dat die fiets iets meer naar voor gekanteld is als er een Lefty onder zit. En een hoek van 71° of meer i.c.m. met een vork met 11 cm veerweg, vind ik toch wat veel.
        Hebben Tuur en jij nog nooit gemerkt dat de hoeken van jullie frame steiler zijn door de gemonteerde Lefty?
        Wat de rest van de Taurine 4 betreft: hij is natuurlijk ietsje minder goed afgemonteerd, maar veel scheelt het niet. Bij de remmen ligt het grootste verschil. XT voor de alu, Juicy 5 voor de carbon.
        En in feite lijkt de Taurine 4 mij algemeen genomen een betere koop. OK, geen Cannondale-vork, maar de prijs voor een 'dale met Lefty is sowieso relatief hoog in vergelijking met diezelfde bike met Fox-vork.
        Heb al gekeken naar een Taurine 3 (Fatty DLR, XT, DT-wielen, Elixir R-remmen) ook, maar 2599 € excl. korting is wat teveel. Lijkt me bovendien een echte racer, dus mss wat teveel voor een gewoon "amateurke" als ik.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Hebben Tuur en jij nog nooit gemerkt dat de hoeken van jullie frame steiler zijn door de gemonteerde Lefty?
          Ik snap je twijfel wel.
          Qua frame en vergevingsgezindheid is een Taurine een beter frame. Die hoek heb je geen last van.
          Een steilere hoek geeft meer stuurcontrole en een nerveuzere fiets. Maar of je die 1° gaat voelen ?

          Fox is zeker een goede vork. Al heb ik met degene die jij noemt nog niet gereden, maar ze zullen er allicht niet slechter op geworden zijn...
          Al blijft het raar om aan te wennen, je ziet ze meer en meer, Fox vorken onder een C'dale... Zolang het geen Rockshox is
          Afmontage. Als er onderdelen zijn op de Taurine 4 die je specifiek tegensteken, laat die dan door de dealer vervangen door onderdelen van je keuze...Die meerprijs zal echt wel meevallen.

          Heb je nu al eens gereden met al die fietsen waar je over aan het twijfelen bent ? Neen ? Doe dat dan eerst en stop met de speclists na te kijken, daar wordt je inderdaad kompleet gek van.
          In uw volgende post wil ik foto's zien van de fiets die je GEKOCHT !!!!! hebt....
          MAKE UP YOUR MIND WOMAN !!!
          Succes

          Comment


          • We negeren BF, tot hij hier idd zijn fiets komt voorstellen incl. fotos

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Ik snap je twijfel wel.
              Qua frame en vergevingsgezindheid is een Taurine een beter frame. Die hoek heb je geen last van.
              Een steilere hoek geeft meer stuurcontrole en een nerveuzere fiets. Maar of je die 1° gaat voelen ?

              Fox is zeker een goede vork. Al heb ik met degene die jij noemt nog niet gereden, maar ze zullen er allicht niet slechter op geworden zijn...
              Al blijft het raar om aan te wennen, je ziet ze meer en meer, Fox vorken onder een C'dale... Zolang het geen Rockshox is
              Afmontage. Als er onderdelen zijn op de Taurine 4 die je specifiek tegensteken, laat die dan door de dealer vervangen door onderdelen van je keuze...Die meerprijs zal echt wel meevallen.

              Heb je nu al eens gereden met al die fietsen waar je over aan het twijfelen bent ? Neen ? Doe dat dan eerst en stop met de speclists na te kijken, daar wordt je inderdaad kompleet gek van.
              In uw volgende post wil ik foto's zien van de fiets die je GEKOCHT !!!!! hebt....
              MAKE UP YOUR MIND WOMAN !!!
              Succes
              De afmontage wijzigen, heb ik ook al overwogen. Alleen, wat vervang ik het best. Ik ga het niet allemaal vervangen.
              Op vlak van remmen valt mss het meest winst te boeken. Maar stuur en stuurpen of cranks zouden in feite ook wel anders mogen zijn. En zijn die X7 Triggers goed?
              Testrijden heb ik nog niet gedaan, maar ik ga het zeker eens vragen. Ik wacht eerst nog het antwoord op mijn eerste vragen af, die ik per mail aan een dealer stelde.
              Mss dezelfde mail eens doorsturen naar een andere dealer ...

              Het blijft evenwel leuk een fiets te zoeken.

              Edit:
              Oh ja, er staat een kanjer van een DT-fout in de post hierboven.
              Last edited by Beta; 17/09/2008, 16:01.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                We negeren BF, tot hij hier idd zijn fiets komt voorstellen incl. fotos
                Grrrrr.





                120d Hatch Edition Sport

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                  We negeren BF, tot hij hier idd zijn fiets komt voorstellen incl. fotos
                  Ik ben akkoord. Sorry Beta...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten

                    Het blijft evenwel leuk een fiets te zoeken.
                    Wij vinden het anders niet meer leuk

                    Rijden nondedekke !!! rije met die bakskes, da's het enige wat je uitsluitsel gaat geven...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      Ik ben akkoord. Sorry Beta...
                      Mail naar tweede dealer is verstuurd, incl. mijn opmerking over de geometrie i.c.m. een Lefty. Zo dadelijk verklaren ze me zot.
                      Nee, het moet in orde zijn bij mij. Ik ben zelfs van plan in een winkel om eens te vergelijken op het zicht ook. Zien of de hoeken bij een 'dale met Lefty ook effectief steiler ogen.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Mail naar tweede dealer is verstuurd, incl. mijn opmerking over de geometrie i.c.m. een Lefty. Zo dadelijk verklaren ze me zot.
                        Nee, het moet in orde zijn bij mij. Ik ben zelfs van plan in een winkel om eens te vergelijken op het zicht ook. Zien of de hoeken bij een 'dale met Lefty ook effectief steiler ogen.
                        Dienen ene graad zal je moeilijk zien. Misschien als de 70° geometrie gewend bent, dat je de 71° voelt, maar in het veld/bos/bergop zal daar weinig van overblijven.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          Dienen ene graad zal je moeilijk zien. Misschien als de 70° geometrie gewend bent, dat je de 71° voelt, maar in het veld/bos/bergop zal daar weinig van overblijven.
                          Je moet natuurlijk zeer goed kijken, maar op de meeste foto's in de catalogus valt het enorm hard op, al zal het effect daar sowieso wel wat groter zijn dan in het echt.
                          En toch: het zou niet mogen. Bij een fiets als een Cannondale zouden de hoeken op een tiende van een graad correct moeten zijn.
                          Stel je voor dat ze ook beginnen klooien met de lengtes van de buizen ...
                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Stel je voor dat ze ook beginnen klooien met de lengtes van de buizen ...
                            Dat zijn maten he Beta S, M, L, XL, ....

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Dat zijn maten he Beta S, M, L, XL, ....
                              Alsof ik dat niet wist.
                              Lengtes van buizen kunnen natuurlijk minder verschillen, simpelweg omdat die per maat mooi bij elkaar liggen.
                              Ach, de fout zit in principe ook niet in de frames, doch eerder in de te korte Lefty.
                              120d Hatch Edition Sport

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Alsof ik dat niet wist.
                                Lengtes van buizen kunnen natuurlijk minder verschillen, simpelweg omdat die per maat mooi bij elkaar liggen.
                                Ach, de fout zit in principe ook niet in de frames, doch eerder in de te korte Lefty.
                                Teveel veerweg en toch lagere inbouwhoogte dan een Fatty...
                                Nu moet wel gezegd dat een groot stuk van de Lefty naast het Stuurhoofd doorloopt, dat is ni echt het geval bij de Fatty.

                                Picturez van de te koop staande Merida Speeder : http://steven80.fotopic.net/c1580545.html

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                  Teveel veerweg en toch lagere inbouwhoogte dan een Fatty...
                                  Nu moet wel gezegd dat een groot stuk van de Lefty naast het Stuurhoofd doorloopt, dat is ni echt het geval bij de Fatty.

                                  Picturez van de te koop staande Merida Speeder : http://steven80.fotopic.net/c1580545.html
                                  Logisch dat de inbouwhoogte van de Lefty beperkter kan gehouden worden dan bij de Fatty, toch? Zelfs beperkter dan bij een Fox-vork, al was het maar omdat, doordat de Lefty een dubbele kroon heeft, de kroon onderaan een een stuk platter is dan die van een Fox of andere conventionele vork.

                                  Enfin, het grootste verschil is er natuurlijk met de Fatty.
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • Merde, jullie negeren mij echt ...
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Hoe zou 't komen

                                      Make up your mind woman²

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Merde, jullie negeren mij echt ...
                                        Da's vrij normaal hé Beta.
                                        Er zijn hier al hopen pagina's besteed geweest aan Lefty, Fatty, Caffeine, Taurine, maten , gewichten, veerwegen, zitposities,.... . Enfin, normaal gezien zou je nu alles moeten weten wat je dient te weten en kan je gerust over gaan tot de aankoop van een geschikte MTB voor u. Je kent de voor- en nadelen.

                                        Naar ik kan afleiden uit uw uitspraken die je al ooit gedaan hebt ken ik de ideale MTB voor u. Dik showgehalte, voor een relatief lage prijs... het gewicht vind je van ondergeschikt belang daar je prestatiegericht fietsen niet zo belangrijk vindt, fun beleven des te meer. Dan blijft een Caffeine met Lefty over hé.
                                        Kom op, ga morgen die fietsenwinkel binnen en neem er eentje mee!

                                        Comment




                                        • Het was maar een grapje hoor. Ik ben niet echt .

                                          Ik ga er even mijn bek over houden.
                                          Een maat van me zei een paar weken geleden nog dat ik beter nog wat zou wachten (omwille van de knie).
                                          Onlangs zei hij nog dat het tijd wordt dat ik wel een bike koop.

                                          Wat de knie betreft: korte ritten zijn in feite geen probleem meer. Het is blijkbaar beter een dik uur met gemiddelde hartslag van 150 te rijden, dan dat ik drie uur met gemiddelde hartslag van 120 rijd. In het eerste geval voel ik helemaal niets in mijn knie. In het tweede geval krijg begin ik iets te voelen binnen de twee uur.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X