Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Beta... Alivio is een MTB groep.

Shimano catalogeert de Alivio zelf onder de 'Mountain Bike ' groepen. Deore XT en Deore LX zijn trouwens geen MTB groepen meer maar vallen nu onder de 'Trekking Bike' groepen.
    "The ALIVIO group feature a full complement of advanced Shimano functions. Features like 8-speed Hyperdrive, powerful V-Brake and disc brake systems, and Rapidfire Plus shifting make ALIVIO the trend-setting group for quality recreational mountian bikes".

http://www.shimano-benelux.com/publi...in/Alivio.html
    Ik geloof u wel hoor. Ik bedoelde MTB-waardig. Jij gaat toch ook geen reeks deftige MTB-tochten doen met een Alivio-groep, toch?
    Trouwens, mijn 200 GS-groep werd destijds ook omschreven als MTB-groep. Zelfs de 100 GS-groep verkochten ze zo, en die stond net boven Tourney.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• BTW, Jakkel, ik dacht dat je niets meer zou posten tot ik mijn nieuwe bike heb?
      Ik ben zinnens om binnen een maandje te bestellen.
      Nog steeds geen antwoord van Pro Bike hoe het zit met testritten. En naar Cannondale zelf had ik een week geleden al gemaild om te vragen waar er getest kan worden. Ook nog geen antwoord natuurlijk.

Edit:
      Als er hier mannen met Caffeines en Taurines zitten (ja dus), al dan niet uitgerust met Lefty (om het even; wederom ja), die zin hebben om mij even met hun gerief te laten bollen ...
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Ik geloof u wel hoor. Ik bedoelde MTB-waardig. Jij gaat toch ook geen reeks deftige MTB-tochten doen met een Alivio-groep, toch?
        Als hij bedoelt is om MTB te rijden dan rijd je 'r MTB mee hé.
        Trouwens, ik heb nog ooit (even) met een MTB met enkele Alivio onderdelen gereden. Dat ging perfect. Het is een iets zwaardere en meer slijtgevoelige groep, maar met wat juist onderhoud kan je daar ook deftig mee uit de voeten hoor.

Comment

Als hij bedoelt is om MTB te rijden dan rijd je 'r MTB mee hé.
          Trouwens, ik heb nog ooit (even) met een MTB met enkele Alivio onderdelen gereden. Dat ging perfect. Het is een iets zwaardere en meer slijtgevoelige groep, maar met wat juist onderhoud kan je daar ook deftig mee uit de voeten hoor.
          Dus volgende keer zou je een Taurine (die wou je toch?) met Alivio-groep nog wel overwegen?
          120d Hatch Edition Sport

Comment

BTW, Jakkel, ik dacht dat je niets meer zou posten tot ik mijn nieuwe bike heb?
            Ik ben zinnens om binnen een maandje te bestellen.
            Beloftes zijn er om te breken hé.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Edit:
            Als er hier mannen met Caffeines en Taurines zitten (ja dus), al dan niet uitgerust met Lefty (om het even; wederom ja), die zin hebben om mij even met hun gerief te laten bollen ...
            Die van mij mag je gerust testen, ik vrees alleen dat 'k wat ver van u woon.

Comment

Dus volgende keer zou je een Taurine (die wou je toch?) met Alivio-groep nog wel overwegen?
              Nee, natuurlijk niet. Op een Porsche leg je ook geen stalen 15' velgen hé.

Comment

Beloftes zijn er om te breken hé.
                Best nog eens mijn posts van een tijdje geleden lezen dan. Ik zei in het begin dat de bike er maar volgend jaar zou komen, TENZIJ ik dit jaar nog op een koopje (model 2008 of iets jong tweedehands) zou stoten. Nu staat het echter al redelijk vast dat ik dit jaar nog wat bestel (of gewoon uit de showroom haal). Waarom? Omdat ik er al zo intensief mee bezig geweest ben dat nog langer wachten moeilijk is.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Best nog eens mijn posts van een tijdje geleden lezen dan. Ik zei in het begin dat de bike er maar volgend jaar zou komen, TENZIJ ik dit jaar nog op een koopje (model 2008 of iets jong tweedehands) zou stoten. Nu staat het echter al redelijk vast dat ik dit jaar nog wat bestel (of gewoon uit de showroom haal). Waarom? Omdat ik er al zo intensief mee bezig geweest ben dat nog langer wachten moeilijk is.
                  Met die beloftes breken doelde ik op mijn belofte om niets meer te posten tot jij iets zou kopen.

Comment

Met die beloftes breken doelde ik op mijn belofte om niets meer te posten tot jij iets zou kopen.
                    Ah, ik dacht het weer een aanval was. NP.
                    Weer een beetje te snel geweest, nu ik het zo bekijk.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Dat bedoelde ik, oen. Voor een goed doel rijden en het gesponsorde geld zelf op zak steken is not done.
                      Ik was gewoon aan het vissen naar hoeveel € er per welke eenheid (1 km, 1 rondje?) gesponsord werd.
                      Ik heb 5 euro voor de rit moeten betalen en naar het schijnt hebben ze 7000 euro opgehaald. Ze mogen officieel 20% voor zichzelf houden ... dan heb je nog eerlijke dieven ... en je zal pakweg een 2000 euro's aan overhouden. Dat gaat dan naar de dokters. Maw typisch Belgisch.
                      AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Merk je daar veel van? Een voorderailleur mag wel ietsje minder zijn dan de rest hoor, maar toegegeven, met Alivio heb ik geen ervaring. Het is geleden van mijn 200 GS-groepje dat ik nog met onderdelen uit die klasse rondreed. Dat is nu zo'n 17-18 jaar geleden.
                        Ik denk dat mijn vriendin een Alivio-voorderailleur op haar Trek zitten heeft, maar die fiets (een sportieve hybride, zonder spatborden en zonder vering) ziet in feite nooit vuil, dus moeilijk te beoordelen hoe goed die onderdelen zijn.
                        Schakelen onder belasting gaat nooit vlot, al weet ik er niet genoeg vanaf of dat daar aan hangt. En de mijne is eigenlijk ook nooit vuil, dus ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                          Schakelen onder belasting gaat nooit vlot, al weet ik er niet genoeg vanaf of dat daar aan hangt. En de mijne is eigenlijk ook nooit vuil, dus ja.
                          Vooraan schakelen onder volle belasting, doe ik sowieso niet snel hoor.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Dus jij gaat met de fully cyclocross-parcoursen doen?
                            Hij fietst tenminste.

Dit weekend de TT van Halle gereden : ronduit schitterend en bij wijlen moeilijk parcours

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                              Hij fietst tenminste.

Dit weekend de TT van Halle gereden : ronduit schitterend en bij wijlen moeilijk parcours
                              En ik fiets niet?
                              Als ik met knieprobs zit, is het natuurlijk wat minder. Of wat verwacht je anders?
                              Of bedoelde je het niet zo?
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Vooraan schakelen onder volle belasting, doe ik sowieso niet snel hoor.
                                Ja, n grote kans dat uw ketting van uw tandwiel vliegt :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                                  Ja, n grote kans dat uw ketting van uw tandwiel vliegt :p
                                  Om nog maar te zwijgen van die 'chainsuck' toestanden.

Dan krijg je dit op uw frame... krassen.

Comment

• Begin nu al te freaken als er een steentje op mijn kader vliegt

Comment

Begin nu al te freaken als er een steentje op mijn kader vliegt
                                      opsédé

Comment

Begin nu al te freaken als er een steentje op mijn kader vliegt
                                        Ik niet hoor. Slijktoestanden mijd ik liever... maar stenen, stof, putten,.... laat maar komen.

Comment

De route van de MBO is een goeie, maar ik geloof niet dat die nog volledig aangeduid staat. Anders gewoon de Bloso-routes volgen. Het grootste deel van de MBO zit daar in.

Hier heb je al wat: http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=71

Edit:
                                          De MBO is het deel richting Volkegem.
                                          Dit van het weekend eens proberen, hopelijk te doen zonder klikpedalen en met beperkte MTB ervaring...

Comment

Working...
                                          X