Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
    Dit van het weekend eens proberen, hopelijk te doen zonder klikpedalen en met beperkte MTB ervaring...
    Hoe trager je rijdt, hoe beter die te doen is.
    Nee, dat zal wel gaan.
    Destijds met het volledige zesde middelbaar ook twee lussen van die Bloso-route gedaan. Af en toe was het wel lachen geblazen als er weer eens eentje over zijn stuur ging (op rechte, redelijk vlakke stukken toont dat nogal belachelijk). Ik was zowat de enige met echt deftig materiaal.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
      Dit van het weekend eens proberen, hopelijk te doen zonder klikpedalen en met beperkte MTB ervaring...
      Kan nog serieus tegenvallen als je geen ervaring hebt, en zoals het de laatste dagen geregend heeft wordt het meer glijden dan rijden op sommige plaatsen. Misschien beter een makkelijkere route kiezen om te beginnen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
        Kan nog serieus tegenvallen als je geen ervaring hebt, en zoals het de laatste dagen geregend heeft wordt het meer glijden dan rijden op sommige plaatsen. Misschien beter een makkelijkere route kiezen om te beginnen !
        Inderdaad, heb terug mijn gebruikelijke route gefietst in de plaats, misschien volgend weekend eens opnieuw proberen....

Comment

• M'n fiets:

Trek 8500ZR

ZR 9000 Alloy Frame
          Fox 32 F80 RL
          Bontrager Tubeless Rims
          Shimano Deore XT 27 & XT Disc Brakes

Zitten nu wel Racing Ralphs op
          Last edited by ; 07/10/2008, 02:02.

Comment

• Good stuff.
            Eén opmerking echter: vind je hem niet wat groot? Of is je bovenlichaam aan de lange kant? Anders een kortere stuurpen monteren.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Het zijn niet mn eigen foto's, zal er binnenkort eens zelf maken.
              De mijne is een 19.5, ik ben 1.86m groot dus dat valt nog mee. Mn zadelpen staat wel helemaal uitgeschoven, en mn stuur staat laag (dus mn stuurpen heeft nog zn originele lengte, maar die carbonstukken zitten boven mijn stuurstang ipv er onder )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mega Mindy Bekijk Berichten
                Het zijn niet mn eigen foto's, zal er binnenkort eens zelf maken.
                De mijne is een 19.5, ik ben 1.86m groot dus dat valt nog mee. Mn zadelpen staat wel helemaal uitgeschoven, en mn stuur staat laag (dus mn stuurpen heeft nog zn originele lengte, maar die carbonstukken zitten boven mijn stuurstang ipv er onder )
                Idd. Is in orde.

Nooit gedacht dat Mega Mindy zo groot was. Ik schatte u eerder op 1m70.

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Haha

Iemand die me trouwens een fietscomputertje kan aanraden? Moet niet veel inhouden, enkel robuust zijn, snelheid en afstand (en gem snelheid) kunnen bijhouden.

Comment

Haha

Iemand die me trouwens een fietscomputertje kan aanraden? Moet niet veel inhouden, enkel robuust zijn, snelheid en afstand (en gem snelheid) kunnen bijhouden.
                    Gewoon eens kijken voor iets van een bekend merk. Cat Eye of Sigma bv. Geen idee welke juist het betrouwbaarst zijn.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Best draadloos zeker?

Comment

Haha

Oorspronkelijk geplaatst door Mega Mindy Bekijk Berichten
                        Best draadloos zeker?
                        Ik rijd al jaren met Sigma. Goedkoop en betrouwbaar, die met draad alleszins toch. Ik heb op m'n MTB's altijd de draadloze Sigma's gehad en die zenders zijn nogal gevoelig aan nat en vuiligheid. Vreten ook batterijen dat het niet normaal is. En als 't wat kouder is, durft de zender en/of ontvanger (door de lagere capaciteit van de batterijen) het wel eens afweten. Afgelopen zaterdagmorgend nog, in de kou vertrokken. Eerste uur niks marcheren, de zon kwam erdoor en 't was in orde.

Comment

• Het goede aan draadloze is natuurlijk dat je geen geknoei hebt met die kabels, wat bij een verende vork handig is... Het nadeel is dan weer dat ze niet even betrouwbaar zijn als diegene met kabeltjes.

Comment

Het goede aan draadloze is natuurlijk dat je geen geknoei hebt met die kabels, wat bij een verende vork handig is... Het nadeel is dan weer dat ze niet even betrouwbaar zijn als diegene met kabeltjes.
                            Klopt. Zelf nooit problemen gehad met draadloze computertjes. Momenteel gebruik ik mijn Polar S710 als fietscomputer (ook draadloos). Nooit probs met de ontvangst. Tenzij ik het uurwerk aan mijn pols draag en zonder handen rijd. Dan is de afstand tss zender een ontvanger iets te groot. Daarom monteer je die beter op je stuur (ik heb een bike mount).
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• AAARGH mn ketting is daarnet gebroken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Vraagje: waar vinden jullie testbikes? Immers, bij de dealers waar ik eventueel overweeg om te kopen is het blijkbaar onmogelijk mij van die dienst te voorzien wegens de onmogelijkheid om aan testmateriaal te geraken.
                                En de Cannondale-testdagen staan, dacht ik toch, niet direct voor de deur.
                                Niemand?
                                Kamikaze, jij hamerde zo op die testritten, dus ga ik er van uit dat je zelf ook getest hebt.
                                Volgens hun website, zal een bezoek aan Pro Bike ook niet veel opleveren. Waar moet ik dan wel testbikes vinden?
                                Pas op, ik begin zo wel mijn mening te vormen, maar het blijft toch moeilijk om te beslissen zonder volledig zeker te zijn. En zeker kan je niet zijn als je niet getest hebt.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Niemand?
                                  Kamikaze, jij hamerde zo op die testritten, dus ga ik er van uit dat je zelf ook getest hebt.
                                  Volgens hun website, zal een bezoek aan Pro Bike ook niet veel opleveren. Waar moet ik dan wel testbikes vinden?
                                  Pas op, ik begin zo wel mijn mening te vormen, maar het blijft toch moeilijk om te beslissen zonder volledig zeker te zijn. En zeker kan je niet zijn als je niet getest hebt.
                                  Ik heb die fietsen gewoon uit de showroom mogen meenemen, maatje te klein weliswaar, en met de belofte ze niet te vuil te maken. Als je dealer wat redelijke verkoop heeft, zal die zeker wat fietsen staan hebben.
                                  De meeste cannondale's worden toch besteld, worden niet zoveel uit showroom verkocht.

Bovendien, zeg gewoon tegen de dealer dat je een testrit moet hebben of je anders niet kan beslissen.
                                  Dealers kunnen die testfietsen laten afkomen..
                                  Als ze al zo tegenwerken van in het begin...

Anderzijds, Ik was al goede klant bij die fietsenmaker, dan gaat het ook wat vlotter natuurlijk..

EIS gewoon een testrit.. Dat de dealer het maar oplost hoe hij aan die fiets komt..

Comment

AAARGH mn ketting is daarnet gebroken
                                    SRAM Powerlink, goed spul

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      Ik heb die fietsen gewoon uit de showroom mogen meenemen, maatje te klein weliswaar, en met de belofte ze niet te vuil te maken. Als je dealer wat redelijke verkoop heeft, zal die zeker wat fietsen staan hebben.
                                      De meeste cannondale's worden toch besteld, worden niet zoveel uit showroom verkocht.

Bovendien, zeg gewoon tegen de dealer dat je een testrit moet hebben of je anders niet kan beslissen.
                                      Dealers kunnen die testfietsen laten afkomen..
                                      Als ze al zo tegenwerken van in het begin...

Anderzijds, Ik was al goede klant bij die fietsenmaker, dan gaat het ook wat vlotter natuurlijk..

EIS gewoon een testrit.. Dat de dealer het maar oplost hoe hij aan die fiets komt..

Bij Jowan, waar ik al meerdere bikes gekocht heb, kan ik in jouw opinie wel testen. Gewoon op straat, vlak voor de winkel.
                                      Nu ja, dat volstaat niet om het verschil tss de bikes die ik overweeg, te voelen, vrees ik.
                                      Ik dacht dat je andere plaatsen kende om te gaan testen.
                                      Vroeger heb ik nooit een testrit aangevraagd, maar toen was de keuze ook niet zo groot natuurlijk. Nu is er zelfs interne concurrentie.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                        SRAM Powerlink, goed spul
                                        Shimano HG 93 met Powerlink-schakel, beter spul.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Een ketting is een ketting...
                                          Zolang we bij de betere merken blijven (Campagnolo, Shimano, SRAM,...) is elke ketting nagenoeg hetzelfde. Nog nooit gehoord dat bijvoorbeeld een Shimano sneller zou breken dan een Campagnolo, een SRAM,...

Comment

Working...
                                          X