Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Windop en bergop... de MAX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      De andere partij spreekt (sprak eigenlijk, want z'n meningen milderen en wijzigen naargelang we vorderen in de tijd... raar)
      Plak er gerust een naam op hoor...
      Milderen, helemaal niet, ik probeer het uit te leggen op het niveau van iemand die maar tot zijn 14 jaar naar school is geweest. Helaas ben ik daar niet zo sterk in, te lang naar school geweest zeker ?

De manier van discussiëren van Jakkel is niets meer dan proberen de geloofwaardigheid van de andere deelnemers aan de discussie te ondermijnen. Is dat nu met het veelvuldig gebruik van 'zeveraar', 'sukkelaar', of andere net niet scheldwoordjes, danwel met steeds hetzelfde argument over zijn favoriet stukje materiaal, opbouwend is het in geen geval.
      Als er in een discussie al geen wederzijds respect is voor de anderen, dan kan je evengoed stoppen met discussieren.
      Al probeer jij(Jakkel) nog jaren om iedereen die steeds hetzelfde leest te overtuigen dat al die dure top-end rommel zoveel slechter, slapper en overbodiger is dan al het materiaal wat jij zorgvuldig op jouw situatie hebt uitgemeten, ieder maakt zijn eigen keuze als het op hobbymateriaal aankomt.
      Laat voor hobbymateriaal nu eenmaal heel andere regels gelden als pakweg dagelijks gebruikmateriaal, namelijk het gevoelsmatige.

Wat maakt het mij (en anderen) uit dat je niet steeds dat topmateriaal nodig hebt ? De momenten dat je het goed kan gebruiken, is het des te leuker om die hobby uit te oefenen. Daar draait het toch net om.
      Als je in je hobby jezelf moet beperken omdat je iets te duur vindt, dan geraak je gefrustreerd, zeker als je dat materiaal voor de extremere vormen van je hobby erg goed kan gebruiken.

Ik zeg hier niet dat jij(Jakkel) niet het materiaal kan kopen wat je zou willen, ik spreek algemeen.
      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Sorry hoor Beta, maar jij bent op dit forum wel de allerlaatste die mij tips hoeft te geven hoor. Kom eerst maar eens met jezelf in het reine. Het merendeel van uw posts hier op het forum lopen over van frustratie, om nog maar te zwijgen van uw talrijke, aan héél veel forumleden gerichte PM's waarvan de inhoud dikwijls op z'n zachtst gezegd 'raar' is. Bewijs publiekelijk is dat je met zowat de helt van het forum in 'ambras' ligt.
      Dus Beta... beter je leven en kom me dan nog eens tips geven.
      Oh ja, ik zal de 'grijns' achterwege laten. Je zou wel weer eens op uw tenen getrapt kunnen zijn.
      Mvg
      Grappig dat bovenstaande van jou komt, terwijl hier op het forum regelmatig zinnetjes verschijnen als
      'Laat Jakkel maar doen, ze zal weer haar regels hebben'...of dergelijke..
      Dat heeft met de discussie trouwens niets te maken...Dit is niet meer dan een zoveelste onkunde tot discussie voeren.

Comment

Sorry hoor Beta, maar jij bent op dit forum wel de allerlaatste die mij tips hoeft te geven hoor. Kom eerst maar eens met jezelf in het reine. Het merendeel van uw posts hier op het forum lopen over van frustratie, om nog maar te zwijgen van uw talrijke, aan héél veel forumleden gerichte PM's waarvan de inhoud dikwijls op z'n zachtst gezegd 'raar' is. Bewijs publiekelijk is dat je met zowat de helt van het forum in 'ambras' ligt.
        Dus Beta... beter je leven en kom me dan nog eens tips geven.
        Oh ja, ik zal de 'grijns' achterwege laten. Je zou wel weer eens op uw tenen getrapt kunnen zijn.

Mvg

Dit heeft er NIETS mee te maken.
        Daarenboven overdrijf je weer tegen de sterren op. Zo dadelijk ga je ook nog zeggen dat ik mensen bedreig (NOOIT gedaan).
        En wat die talloze PM's betreft: ik PM slechts zéér zelden, en dat heeft zo goed als nooit met ruzie te maken, maar hey, ik hoef me helemaal niet te verantwoorden, en al zeker niet tegenover jou.
        Zoek het maar uit vriendje. Je bent onverbeterlijk.

En wat de discussie met Kamikaze betreft: je wil het gewoon niet snappen. Lees jij eigenlijk wel wat hij zegt? Enfin, je hoeft echt niet te antwoorden.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• *gaap* Er hangen nieuwe Trekken in de vitrine hier wat verder, vooral die 8000 is een zalig ding.

Comment

• Ohja, wat een fiets

Bijna een zonde om die vuil te gaan maken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Plak er gerust een naam op hoor...
              Milderen, helemaal niet, ik probeer het uit te leggen op het niveau van iemand die maar tot zijn 14 jaar naar school is geweest. Helaas ben ik daar niet zo sterk in, te lang naar school geweest zeker ?
              Sterk van die 14, alles is duidelijk nu. Oh ja, toch nog niet lang genoeg naar ’t school geweet denk ik. De leerplicht tot 14 is al afgeschaft sinds 1959.
              Enfin, ontopic! Milderen wel! Moet ik uw struise uitspraken van een dik jaar geleden nog eens quoten? Uw uitspraken over bepaalde fietsonderdelen?
              Die lees ik nu niet meer. Oh ja, het materiaal is allemaal op één jaar tijd geëvolueerd naar volwaardig zeker?

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              De manier van discussiëren van Jakkel is niets meer dan proberen de geloofwaardigheid van de andere deelnemers aan de discussie te ondermijnen. Is dat nu met het veelvuldig gebruik van 'zeveraar', 'sukkelaar', of andere net niet scheldwoordjes, danwel met steeds hetzelfde argument over zijn favoriet stukje materiaal, opbouwend is het in geen geval.
              Vind je jezelf nog geloofwaardig overkomen?
              Dan ga je je posts van een jaartje geleden nog maar eens raadplegen.
              En nee, kom weer niet af met die scheldwoordjes. Dat verwijt gebruik je maar al te graag tegen me om op de moderators in te spelen alsof ik hier de boeman ben. Laat dat a.u.b. achterwege beste, da’s echt flauw hoor. Want ook al zou ik scheldwoorden gebruiken, dan gebruik jij die ook. ‘Zeveraar’ en ‘sukkelaar’ is bij mijn weten nog altijd geen scheldwoord. Zou jij toch ook moeten weten, je bent immers langer naar ’t school geweest dan mij (veronderstel je althans toch…).
              En ja, je bent een zeveraar. Klein voorbeeldje :iemand die gisteren zegt dat SLR wielen op geen kloten trekken en vandaag die wieltjes helemaal niet zo slecht vindt want C’dale zet ze in hun topmodellen… dat is een zeveraar. En zo kan ik nog hopen voorbeelden aanhalen.
              Ja je bent een sukkelaar. Klein voorbeeldje: iemand die mensen begint uit te dagen en daarna de confrontatie niet aandurft is een sukkelaar… en een lafaard.
              En nee! Ik heb geen ‘favoriete stukje materiaal’, waar haal je dat?? Ik zeg dat ik geen noemenswaardige problemen heb gekend met Mavic wielen en velgen, ik zeg dat het niet oh zo erg gesteld is met het merk ShiTmano (zoals jij het zo lief noemt), de Fatty voldoet ruimschoots en heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Maar om nu te zeggen dat Mavic, Shimano, Fatty mijn favoriete onderdelen zijn, helemaal niet! Heb ik nooit gezegd. Ik heb trouwens geen favoriete onderdelen. That’s all!! Begin toch niets te insinueren man.
              Oh ja, jij hebt geen favoriete onderdelen zeker? Nee echt niet, objectivieit troef bij kamikaze!

Als er in een discussie al geen wederzijds respect is voor de anderen, dan kan je evengoed stoppen met discussieren.
              Al probeer jij(Jakkel) nog jaren om iedereen die steeds hetzelfde leest te overtuigen dat al die dure top-end rommel zoveel slechter, slapper en overbodiger is dan al het materiaal wat jij zorgvuldig op jouw situatie hebt uitgemeten, ieder maakt zijn eigen keuze als het op hobbymateriaal aankomt.
              Laat voor hobbymateriaal nu eenmaal heel andere regels gelden als pakweg dagelijks gebruikmateriaal, namelijk het gevoelsmatige.
              Geen wederzijds respect? Wie is hier begonnen met allerlei stoere taal? Jij kwam hier uit het niets toe met allerlei provocerende uitspraken. Je kreeg tegen al uw verwachtingen in wat tegenwerk en toen was plots alles wat Jakkel had slecht. De Fatty is een slechte vork (onbetrouwbaar, oud concept, te beperkte veerweg…), de SLR ‘kleuboekjeswielen’ zwiepen naar alle kanten en zijn slechte wielen. Shitmano (sorry Shimano) is ronduit slecht, … . Al deze uitspraken heb jij ooit gezegd, ZONDER gefundeerde argumenten. Ter verduidelijking, SLR wielen worden gebruikt door top-MTB’ers, de Fatty behoort al meer dan 15 jaar lang tot de top in het vorkenwereldje en Shimano bestaat ook al bijna 30 jaar (als ik me niet vergis) en heeft nog steeds een enorm marktaandeel in de fietsonderdelen, en dat bouw je niet op door dertig jaar lang slechte onderdelen te maken hoor. En dan ga jij vanachter uw PC’ke eens zeggen dat het allemaal op geen kloten trekt?? De zogezegde echte MTB’er die rondrijdt met een een vork met 110mm veerweg met slicks op z'n wielen, die geen goed woord over heeft over de wielertoeristen en ze allemaal over dezelfde kam scheert (asfaltjanetten zoals jij ze zo lief noemt)… .Sorry man, maar iemand met zo’n bekrompen kijk op de ganse zaak, dan krijg je geen respect van mij hoor.
              Dat ontbreken van respect heb je aan jezelf te danken. Een beetje meer takt in uw bemoeienissen en opmerkingen destijds had dat wat kunnen verhelpen.
              Trouwens heb ik ooit gezegd dat die dure top-end rommel zoveel slechter en slapper is?? Nee toch?
              Ik heb ook geen problemen met dure hobby’s, alsook het ‘gevoelsmatige’ dat er bij komt kijken. Waarom zou ik daar problemen mee hebben?

Wat maakt het mij (en anderen) uit dat je niet steeds dat topmateriaal nodig hebt ? De momenten dat je het goed kan gebruiken, is het des te leuker om die hobby uit te oefenen. Daar draait het toch net om.
              Als je in je hobby jezelf moet beperken omdat je iets te duur vindt, dan geraak je gefrustreerd, zeker als je dat materiaal voor de extremere vormen van je hobby erg goed kan gebruiken.
              Je begrijpt het echt niet, ook al ben je véél langer naar ’t school geweest dan mij.
              Ik zeg het tot vervelens toe want blijkbaar heb je problemen met uw geheugen.
              Om bij de vorken te blijven, die Lefty heb jij als onmisbaar bestempelt, en ik heb die uitspraak weerlegt, met objectieve standpunten (combinatie: hardtail - veerweg - gebruik - prijs). Da’s alles, ik heb het nooit over iets anders gehad.
              En het gaat niet over dat te duur zijn van die Lefty. Waarom dat je dat er altijd bijhaalt, begrijp ik niet. Zo’n Taurine met Lefty kost toch niet óh zo veel? Mijn brommerke kostte een half miljoen oude franken, da’s wel wat meer dan zo’n ‘taurinneke’ hé. En da’s ook enkel en alleen maar voor hobby doeleinden hoor.

Ik zeg hier niet dat jij(Jakkel) niet het materiaal kan kopen wat je zou willen, ik spreek algemeen.
              Sorry, maar dat is weeral een dikke leugen van uw kant. Je hebt hier ooit letterlijk gezegd dat ik tegen de Lefty was, omdat IK het niet kon betalen, spijtig genoeg was dat een post in het heetst van de strijd en heeft een overijverige moderator dat verwijdert.
              Om nog maar te zwijgen over uw onderschriftjes ooit, maar die waren natuurlijk algemeen bedoelt… right *ook gaap*

Grappig dat bovenstaande van jou komt, terwijl hier op het forum regelmatig zinnetjes verschijnen als
              'Laat Jakkel maar doen, ze zal weer haar regels hebben'...of dergelijke..
              Dat heeft met de discussie trouwens niets te maken...Dit is niet meer dan een zoveelste onkunde tot discussie voeren.
              Wauw, heb je ook eens iets gevonden? En van wie kwam dat zinnetje?
              Enfin, ik heb hier met bijna niemand problemen en heb zelfs contacten irl via het forum. Wel al ooit woordenwisselingen gehad. Logisch, ’t is hier een forum ook, dient nog altijd om te discussiëren dacht ik. Over Beta z’n vriendenkring ga ik hier zwijgen, die z’n vijandenaandeel ligt hier toch nog net iets (veel) hoger dan het mijne hoor. Ik heb via PM al hopen conversaties met andere forumleden gehad die niet echt veel goeds te vertellen hadden over onze vriend. Btw, hoe zit het met u hier? Als jij je kop eens laat zien is het ook niet altijd liefde hé? Zie dit gedoe hier en uw héél weinige posts in andere topics zijn ook niet altijd zo vriendelijk heb ik al gemerkt. Je laat eigenlijk alleen je kop zien als je eens de relschopper kan komen uithangen heb ik de indruk, of ben ik mis? Dus beste… kijk eerst eens in eigen boezem vooraleer je een ander komt veroordelen hé.

Kijk hé kamikaze. Da’s al meer dan een jaar lang dat je uw ‘misstappen’ uit het verleden probeert recht te zetten met allerlei zaken die uiteindelijk niets met de discussie in oorsprong te maken hebben. Je blijft u maar verweren, probeert de discussie maar al te vaak een andere richting in te duwen, en da’s uw volste recht. Maar je zou nu stilaan toch moeten beseffen dat je echt wel verkeerd bezig bent hoor.

Aan de mods gelieve deze post te laten staan.
              Als mensen het liever niet lezen, dan lezen ze 'r maar over.
              Het gaat nog steeds over fietsen en ’t is vriendelijk, dankuwel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                Dit heeft er NIETS mee te maken.
                Daarenboven overdrijf je weer tegen de sterren op. Zo dadelijk ga je ook nog zeggen dat ik mensen bedreig (NOOIT gedaan).
                En wat die talloze PM's betreft: ik PM slechts zéér zelden, en dat heeft zo goed als nooit met ruzie te maken, maar hey, ik hoef me helemaal niet te verantwoorden, en al zeker niet tegenover jou.
                Zoek het maar uit vriendje. Je bent onverbeterlijk.

En wat de discussie met Kamikaze betreft: je wil het gewoon niet snappen. Lees jij eigenlijk wel wat hij zegt? Enfin, je hoeft echt niet te antwoorden.
                Ach beta, jij weet soms zelfs niet meer wat je gisteren nog gezegd hebt. Man... zwijg toch gewoon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                  *gaap* Er hangen nieuwe Trekken in de vitrine hier wat verder, vooral die 8000 is een zalig ding.

Mooie kleurencombo! Vooral die witte stuurpen vind ik wel mooi!

Comment

• Wit is de nieuwe modekleur..
                    iemand een Seven Sola?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      Wit is de nieuwe modekleur..
                      iemand een Seven Sola?
                      http://www.julmtb.com/forum/viewtopic.php?t=18910
                      Proper gelast. En titanium lassen is echt niet simpel.

Ik vind zulke frames puur technisch bekeken echt wel mooi, ook al ogen ze wat iel, maar zo'n ongelakt frame zie ik niet graag.
                      Btw, zo'n titanium frame heeft dat alleen maar voordelen, of heeft dat ook zo wel z'n nadelen?

Comment

• Seven is dan ook niet de eerste de beste. Dit speciale frame kost nieuw bijna 4000€.
                        Lak weegt en is voor een titanium frame niet nodig, dat corrodeert niet (enfin, toch niet merkbaar)
                        Dat is dan ook het grote nadeel van titanium, de prijs.
                        Ik heb ooit eens een artikel over de materie geschreven, dat HIER nog steeds te vinden is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          Seven is dan ook niet de eerste de beste. Dit speciale frame kost nieuw bijna 4000€.
                          Dat is dan ook het grote nadeel van titanium, de prijs.
                          Ik heb ooit eens een artikel over de materie geschreven, dat HIER nog steeds te vinden is.
                          Mmmm... dat ziet er interessant uit. Ga ik eens op m'n gemakske lezen.

Comment

Btw, zo'n titanium frame heeft dat alleen maar voordelen, of heeft dat ook zo wel z'n nadelen?
                            Nadelen:
                            - Gewicht: al is dat relatief Flupke zijn frame is bv redelijk light
                            - Prijs (vermits het nogal een gans proces is voor je bruikbaar tita hebt)

Comment

Ach beta, jij weet soms zelfs niet meer wat je gisteren nog gezegd hebt. Man... zwijg toch gewoon.

Zever nog wat.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten

Zever nog wat.
                                Ik stel voor dat Jakkel en Kamikaze eens samen afspreken voor een VTT-TOCHT, en erna een Leffe of iets dergelijks drinken, mss worden ze zo nog de beste vrienden.....

... denk het niet

Comment

• Knappe Trek BTW!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mafia Coureuro Bekijk Berichten
                                    Ik stel voor dat Jakkel en Kamikaze eens samen afspreken voor een VTT-TOCHT, en erna een Leffe of iets dergelijks drinken, mss worden ze zo nog de beste vrienden.....

... denk het niet
                                    zou geen fiets aan te pas komen
                                    Ik heb hem trouwens eens een kalender doorgestuurd van de ritten die ik een maand ging rijden, maar daar is hij niet komen opdagen, al zal hij wel iets anders beweren.
                                    Als je zo diagonaal over de tekstjes van Jakkel loopt, zie je telkens hetzelfde verschijnen zo ongeveer om de 5 pagina's. Een verstandig persoon zou die miskleunen copy/pasten, maar hij tikt het telkens opnieuw met iets andere bewoording. Same shit, different paper..
                                    De rode draad(of misschien zelfs spaak) van het verhaal is dat Jakkel na een jaar nog steeds ligt te bleiten omdat we met zijn wielen gelachen hebben... en dat kan hij niet laten gebeuren he
                                    Ach ja...ze doet maar..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      zou geen fiets aan te pas komen
                                      Ik heb hem trouwens eens een kalender doorgestuurd van de ritten die ik een maand ging rijden, maar daar is hij niet komen opdagen, al zal hij wel iets anders beweren.
                                      Ik beweer inderdaad iets anders! Je hebt me NOOIT iets gestuurd, me uitgenodigd of whatever! NADDA, NOPPES!! Je bent een leugenaar kamikaze, een onverbeterlijke leugenaar! Ik heb u wel uitgenodigd, meermaals zelfs. Ik alleen tegen u een ritje op het voor u niet mountainbike waardige zwakke Bloso prcours Herentals - Lichtaart - Kasterlee. Je hebt m'n uitnodigingen elke keer opnieuw genegeerd. Je bent een lafaard beste vriend. Groot bakkes vanachter uw PC'ke maar als het menens wordt kom je af met leugens!

Allée vooruit, zeg waar ik van 't weekend heen moet komen met m'n fietske. Ik tegen u! Dan vechten we het dit weekend uit! Komaan vent, zeg maar waar? Moet ik tot bij u komen in Houwaart? Dan kan je 'ze' (Jakkel dus) eens een pak slaag geven! Laat zien dat je de echte vent die je beweert te zijn vanachter dat schermpke!

Als je zo diagonaal over de tekstjes van Jakkel loopt, zie je telkens hetzelfde verschijnen zo ongeveer om de 5 pagina's. Een verstandig persoon zou die miskleunen copy/pasten, maar hij tikt het telkens opnieuw met iets andere bewoording. Same shit, different paper..:
                                      Hoe dat komt, staat duidelijk in m'n vorige post op u. Je moet het natuurlijk wel willen lezen natuurlijk!

De rode draad(of misschien zelfs spaak) van het verhaal is dat Jakkel na een jaar nog steeds ligt te bleiten omdat we met zijn wielen gelachen hebben... en dat kan hij niet laten gebeuren he
                                      Ach ja...ze doet maar..
                                      Jij lachen met mijn wielen? Jij lacht enkel met jezelf vent. Met uw eigen miskleunen en uitspraken die kant noch wal raken... Om uw uitspraken zal ik eens treuren... right, 't is doorgeven van de veronderstellingen en de fantasiekes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mafia Coureuro Bekijk Berichten

... denk het niet
                                        Heb ik al gedaan, stuurt elke keer z'n kat!

Comment

• Is 't weer van dat, ja ?

Comment

Working...
                                          X