Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik tijdens een mountainbike vakantie in de Franse Alpen

Comment

Prachtige foto's, die eerste twee. Moet ZOOOO zalig zijn, zou 'k zo graag 'es doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Mountainbike is eigenlijk een zomersport.
        Voor mij is mountainbike een niet aan seizoenen gebonden sport ! de zomer is leuk omdat je niet al die overtrekjes ,vesten en lange broek aan moet ! maar de winter geeft meer dat flandrien gevoel : koud ,nat ,modder ,slechte douches ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
          Voor mij is mountainbike een niet aan seizoenen gebonden sport ! de zomer is leuk omdat je niet al die overtrekjes ,vesten en lange broek aan moet ! maar de winter geeft meer dat flandrien gevoel : koud ,nat ,modder ,slechte douches ...
          vooral dat laatste dan

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Prachtige foto's, die eerste twee. Moet ZOOOO zalig zijn, zou 'k zo graag 'es doen.
          het was zalig !!

Alleen jammer van het slechte weer

Comment

Zou ik ook eens heel graag doen. Met de koersfiets heb ik al dikwijls in de Alpen vertoeft, maar met de MTB nog nooit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
              maar de winter geeft meer dat flandrien gevoel : koud ,nat ,modder ,slechte douches ...
              Brrr... nee, dat haat ik net als de pest. Ik ben dan ook een echt watje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam-051- Bekijk Berichten

het was zalig !!

Alleen jammer van het slechte weer
                Waar was dat ergens? En heb je daar vaste routes gedaan ofzo?

Comment

Om heel eerlijk te zijn, ik douche meestal thuis.
                  Vuile kleren uit, traning en fleeceken aan, en snel de warme auto in.

Vind de winter wel leuk om te biken, maar het is een heel andere sfeer in de winter. Je merkt dat er een ander soort volk mee rondrijdt... meerbepaald wegrijders die in de winter de smalle bandjes ruilen voor de dikke bandjes.
                  Niks mis mee hoor, alleen knallen die je voorbij op vlakke droge stukken en zijn het de eersten die stilstaan in een technische klim of een modderstrook.
                  Ze zijn ook niet allemaal zo, maar als je net achter en/of voor zo'n troepje hangt, is het soms wel lastig...
                  Iets vroeger vertrekken aan de bevoorrading is dan dikwijls de boodschap.

Comment

Voila my ride Foto's zijn niet echt super goed gelukt maar had ik pas door op het moment dat ik ze op mijn pc had staan.

Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Waar was dat ergens? En heb je daar vaste routes gedaan ofzo?
                      We waren naar Alpe d'Huez geweest. Ons tentje opgeslagen in Le bourg Doisans, aan de voet van Alpe d'Huez. Vandaar uit eerst eerst de 21 haarspeldbochten en dan uitgezette routes volgen, t was echt super.

nog wat pics

Comment

vorige jaren ben ik naar de Vogezen geweest, zeker een aanrader !

Comment

Vette fiets, Fré. De kleurencombinatie is niet meteen mijn favoriete, maar 't belangrijkste is dat 'ie goed rijdt, en dat spul van Sportivo is wel in orde. Onlangs nog op hun carbon HT staan kwijlen...

'k Moet er vandaag nog geraken, m'n ros moet binnen om z'n freins 'es deftig ontlucht te worden. Ik heb (nog) geen ontluchtingskit, en 'ie moet klaar zijn voor zaterdag.

'k Ga meteen ook wat doorzichtige mica-stickertjes kopen om 't kader te beschermen tegen schuren/trillen van de kabels, en 'k ga 'es moeten zien voor degelijke (alu?) kabelhouderbusjes, in plaats van die plastieken busjes die er nu op zitten en die altijd uit de kabelhouders floepen...

En een deftige pomp.

Comment

Vette fiets, Fré. De kleurencombinatie is niet meteen mijn favoriete, maar 't belangrijkste is dat 'ie goed rijdt, en dat spul van Sportivo is wel in orde. Onlangs nog op hun carbon HT staan kwijlen...

'k Moet er vandaag nog geraken, m'n ros moet binnen om z'n freins 'es deftig ontlucht te worden. Ik heb (nog) geen ontluchtingskit, en 'ie moet klaar zijn voor zaterdag.

'k Ga meteen ook wat doorzichtige mica-stickertjes kopen om 't kader te beschermen tegen schuren/trillen van de kabels, en 'k ga 'es moeten zien voor degelijke (alu?) kabelhouderbusjes, in plaats van die plastieken busjes die er nu op zitten en die altijd uit de kabelhouders floepen...

En een deftige pomp.

Tegenwoordig brengt zowat elk merk een carbon frame op de markt. Meestal zien die dingen er wel goed uit, maar de kwaliteit kan nogal tegenvallen. Ook de rij-eigenschappen zijn bijlange niet altijd van hetzelfde niveau. Een goed voorbeeld daarvan is de carbon HT van Viper: veel te hard en stijf en de zitbuis is niet rond, waardoor de boel splijt als je een voorderailleur monteert. En ze zeggen nochtans dat een derailleur met klem gemonteerd mag worden!
                            Enfin, die Viper was een model van een jaar of twee geleden. Mss is dat frame nu wel ietsje beter (slechter kan niet).

BTW, mooie foto's Sam!
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Ja, eigenlijk, nu je 't zegt? Hoe komt het dat mijn Prophet SL eigenlijk geen voorderrie met klem heeft, maar eentje met 'n beugel? Ik heb toch ook 'n tot aan de BB doorlopende zitbuis? En zoals 'k zo op 't eerste zicht kan zien zou de swingarm die eigenlijk niet in de weg zitten...

Comment

Ja, eigenlijk, nu je 't zegt? Hoe komt het dat mijn Prophet SL eigenlijk geen voorderrie met klem heeft, maar eentje met 'n beugel? Ik heb toch ook 'n tot aan de BB doorlopende zitbuis? En zoals 'k zo op 't eerste zicht kan zien zou de swingarm die eigenlijk niet in de weg zitten...

Heeft geen enkele Prophet een voorderailleur met klem dan (edit: ik weet dat je dit nergens beweert; ik bedoel het dan ook louter vragend)? Ik zou het eigenlijk niet zo direct weten. Het zou me verbazen moest dat er niet op passen. Je mag altijd eens proberen met mijn voorderailleur (je fiets is van 2006, dus dat moet wel passen), maar u weze gewaarschuwd: ik ben niet verantwoordelijk voor de eventuele lakschade die zichtbaar is als je je eigen derailleur terug monteert.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Hey, 'k ga dat niet doen, hoor, maar 'k vroeg het me gewoon af.

Zo'n beugel lijkt me trouwens minder betrouwbaar, en indien klodden ook moeilijker om af te stellen e.d. Niet? Hoe zit zo'n ding vast? (nog niet goed gekeken eigenlijk, al staat 'ie hier achter me, in de lokettenruimte naast de fax en 't kopiemachien )

Comment

Dikwijls is de vorm of de dikte van de zitbuis niet geschikt.
                                    Ook op de taurine moet je niet proberen een topswing toppull derailleur te installeren, dat krijg je gewoon niet rond de buis, de klem komt hiervoor te laag uit op de buis. Op die plaats begint de buis al uit te lopen om aan te sluiten op de erg dikke Bottom bracket.
                                    Je bent dus verplicht een downswing te installeren, met toppull natuurlijk.

Downswing : klem staat hoger dan de kooi van de derailleur.
                                    Topswing : klem zit lager dan de kooi van de derailleur.

Voor je met die bevestiging op de trapas begint te prullen, probeer de bovenstaande opties eens uit.
                                    Die trapasbevestiging krijgt inderdaad sneller speling.

Comment

euh

pics wanted

gTa = gelijk rapper mee met het verhaaltje als 't visueel voorgesteld wordt

Comment

euh

pics wanted

gTa = gelijk rapper mee met het verhaaltje als 't visueel voorgesteld wordt
                                        Google verricht wonderen.

Downswing, de schakelbladen zitten onder de bevestiging

Topswing, de schakelbladen komen boven de bevestiging uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam-051- Bekijk Berichten
                                          We waren naar Alpe d'Huez geweest. Ons tentje opgeslagen in Le bourg Doisans, aan de voet van Alpe d'Huez. Vandaar uit eerst eerst de 21 haarspeldbochten en dan uitgezette routes volgen, t was echt super.

Prachtig die Alpen, sinds m'n twaalfde regelmatig naar ginds geweest, altijd de koersfiets meegenomen. Veel in Bourg d'Oisans op campings gestaan. Vier jaar gelden ben 'k er voor de laatste keer geweest met drie kameraden.
                                          Dit ben ik tijdens een beklimming van Les Deux Alpes in 2003.

Comment

Working...
                                          X