Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
    Gripshift is ook niet zo mijn ding. De SRT-800's waren vroeger wel nogal cool. Niet beter dan Rapidfire, maar gewoon cool.

Mijn allereerste Cannondale had de allereerste STI's van Deore DX (was tss LX en XT in). Ik heb die er toen laten afhalen voor Deore XT duimschakelaars. Primitief, maar die waren echt beter. Cannondale heeft de jaren daarna trouwens bewust de STI's vermeden en op zoveel mogelijk bikes duimschakelaars gemonteerd. Zegt genoeg. Kona was zelfs nog meer voor die oerschakelaars.

Die GripShifts:

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic Bekijk Berichten
      Rem eens met je achterrem.

Doe ik altijd misschien nog wat weer naar achter leunen en misschien niet te snel gaan, kan ook al helpen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk Berichten
        Doe ik altijd misschien nog wat weer naar achter leunen en misschien niet te snel gaan, kan ook al helpen
        Post eens een foto van je fiets.
        & doe je gewoon mtb op bosweggetjes of ook afdalingen enz. ?

Comment

• Ik zal mijn stalen ros hier ook eens voorstellen zie...

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Aluminium ros, zal je bedoelen. Had je nu nog metalen ros gezegd ...

Hoe groot ben jij eigenlijk?

Een ouderwetse USE-zadelpen ... Memories.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Vandaag de toerrit in Nieuwenhove-Waregem gereden. Het was een mooi parcours, door de bossen en tussen de velden. Gelukkig had het deze week niet geregend, anders ging het wel wat anders geweest zijn. 2 weken geleden ook in Oostrozebeke gaan rijden, inderdaad een mooi parcours. Nog iemand die er was in Waregem ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic Bekijk Berichten
                Post eens een foto van je fiets.
                & doe je gewoon mtb op bosweggetjes of ook afdalingen enz. ?
                Foto's post ik sebiet
                Meestal zo van die smalle op en neer gaande weggetjes maar liefst ook afdalingen en daar loopt het soms wel eens goed mis of soms een greppel niet zien...

Comment

• Hier is mijn stalen ros, de scottie

Comment

Hier is mijn stalen ros, de scottie

Fak, daar is mijn hoop ijzer niks tegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                      Ik zal mijn stalen ros hier ook eens voorstellen zie...

Prachtige fiets!! En zeer mooie afmontage, ook. Congrats!!

Comment

• Morgen toertocht Ingelmunster.

Comment

Heb nu al enkele keer gemountainbiked met de Scott maar moet die toch nog wat gewoon worden, in augustus trouwens nog eens een koprol gemaakt. Op korte tijd al verschilende keren een koprol gemaakt, ben die toch nog niet echt gewoon. Dat is tegen een wortel en boenk op mijne rug, vroeger bijna nooit Ben nu wel nen brokkenpiloot maar nu is het erg geworden
                          Interessant topic trouwens, kan hier nog veel bijleren
                          Misschien is die fiets een beetje te groot?

Ik ga regelmatig in de bossen hier in de buurt rijden, en ben daar nog nooit gevallen.
                          MTB'ers die opzettelijk de slechtste paden gaan opzoeken en dan op hun gezicht gaan, vind ik stom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Morgen toertocht Ingelmunster.

Niet meegedaan in Waregem vandaag ?

Comment

• godverdikke,

nadat ik dit topic gisteranavond nog eens had doorgepluisd toch weer goesting gekregen....vanmorgen om 8u opgestaan en m'n stoffig ros uit de garage gehaald....

hup d'r op, met m'n driekwartbroekje...aaaaaaaaaargh koud! en m'n kont: PIJN

Effe doorgestampt, en na 10km, terugdraaien....alles verstopt, krampen, m'n velo schakelt slecht, remt slecht....wat wil je, 1jr stil gestaan

Van de week eens terug binnengooien bij m'n fietsboer

Iemand tips? Een start to bike plan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
                                godverdikke,

nadat ik dit topic gisteranavond nog eens had doorgepluisd toch weer goesting gekregen....vanmorgen om 8u opgestaan en m'n stoffig ros uit de garage gehaald....

hup d'r op, met m'n driekwartbroekje...aaaaaaaaaargh koud! en m'n kont: PIJN

Effe doorgestampt, en na 10km, terugdraaien....alles verstopt, krampen, m'n velo schakelt slecht, remt slecht....wat wil je, 1jr stil gestaan

Van de week eens terug binnengooien bij m'n fietsboer

Iemand tips? Een start to bike plan?
                                Te overmoedig hé Yodaken, rustig aan beginnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Challazer Bekijk Berichten
                                  Niet meegedaan in Waregem vandaag ?
                                  Ik werk op zaterdag.

Vandaag was de max!! Kleine toer gedaan, mijne kieloomeetriek zegt 30,32 km, afgehaspeld op 1u35min07s en dat geeft een gemiddelde van 19,1 km/u. Voor sportprestatie nummer 2 van de laatste 3 jaar ben ik content.

60 km is echt te lang voor mij, nu nog. Ik moet eerst wat uithouding opbouwen, en aangezien 1) ik niet graag de helft trager dan al de rest rijd, en 2) bij 't MTB'en snelheid soms technische stukken makkelijker maakt, kan ik dus niet "traag" rijden om die 60km uit te rijden.

Ik ga me dus toeleggen op tochten tussen de 25 en de 40 km, en geleidelijk aan opbouwen. Tegen volgend jaar zou 'k tochten van 50 à 70 km met een redelijk gemiddelde willen kunnen rijden.

Was nice!

+ laat opgezeten gister + vroeg vertrokken vanmorgen + al terug thuis + al m'n kledij al in de wasmachine + m'n zoetje is nog niet eens op

gTa = *run* -> bad !

*blub*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                    Misschien is die fiets een beetje te groot?

Ik ga regelmatig in de bossen hier in de buurt rijden, en ben daar nog nooit gevallen.
                                    MTB'ers die opzettelijk de slechtste paden gaan opzoeken en dan op hun gezicht gaan, vind ik stom.
                                    Ik steek liever de schaamte in m'n zak van het afstappen + 'n moeilijk stuk effe te voet doorlopen (steile/korte greppel, decimeters diepe moddersporen, ...) dan echt zwaar op m'n bek te gaan en er eventueel lichamelijke schade aan over te houden waardoor ik m'n job niet naar behoren kan doen.

't Enige waar ik moet van opletten zijn afdalingskes, die doe ik graag (m'n fiets leent er zich ook zeer goed toe, i.t.t. pure XC racers), en dat blijft altijd zeer gevaarlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Ik werk op zaterdag.

Vandaag was de max!! Kleine toer gedaan, mijne kieloomeetriek zegt 30,32 km, afgehaspeld op 1u35min07s en dat geeft een gemiddelde van 19,1 km/u. Voor sportprestatie nummer 2 van de laatste 3 jaar ben ik content.

60 km is echt te lang voor mij, nu nog. Ik moet eerst wat uithouding opbouwen, en aangezien 1) ik niet graag de helft trager dan al de rest rijd, en 2) bij 't MTB'en snelheid soms technische stukken makkelijker maakt, kan ik dus niet "traag" rijden om die 60km uit te rijden.

Ik ga me dus toeleggen op tochten tussen de 25 en de 40 km, en geleidelijk aan opbouwen. Tegen volgend jaar zou 'k tochten van 50 à 70 km met een redelijk gemiddelde willen kunnen rijden.

Was nice!

+ laat opgezeten gister + vroeg vertrokken vanmorgen + al terug thuis + al m'n kledij al in de wasmachine + m'n zoetje is nog niet eens op

gTa = *run* -> bad !

*blub*

kom 'es af naar tongeren, leuke bloso route...kunnen we samen fietschen

ik poog immer de blauwe route te doen

Comment

• Da's toch niet continu door veldjes rijden, hè? Want dat haat ik. Ik wil technische(r) stukken, met bossen en boomwortels en snelle twisty singletracks en af en toe 'es een afdalinkje dat voldoende steil is om effe een mini-tachycardie'ke te doen en zo.

Tongeren is wel ver... maar 'k ga je uitnodiging zeker 'es inwilligen!

Comment

• @ Bikefreak

'stalen ros' was maar bij wijze van he...

Ik ben 1m91 dacht ik...

Zadelpen is van Tune (Starkes Stück)

@ gTa -- thx for your nice comment !

Greetz

Bijgevoegde Bestanden
                                          Last edited by Tourer E91; 28/10/2007, 18:46.

Comment

Working...
                                          X