Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Da's toch niet continu door veldjes rijden, hè? Want dat haat ik. Ik wil technische(r) stukken, met bossen en boomwortels en snelle twisty singletracks en af en toe 'es een afdalinkje dat voldoende steil is om effe een mini-tachycardie'ke te doen en zo.

Tongeren is wel ver... maar 'k ga je uitnodiging zeker 'es inwilligen!
    Als ik zo je voorkeuren hoor dan lijkt het vaste Bloso parcours Herentals-Lichtaart-Kasterlee wel iets voor jouw te zijn. 't Is al jaren mijn favoriete trainingsparcours voor als ik me wil voorbereiden op één of ander MTB gebeuren of gewoon als ik de koersfiets eens even beu ben. Ondertussen ken ik er een heleboel paadjes die van het Bloso traject afwijken, waardoor je de iets vettigere stukken links kunt laten liggen (ik hou echt niet van moddergeploeter) en je eens op andere minder vertrouwde weggetjes komt. Het parcours ligt op een langgerekte duinenrij die zich uitstrekt van Herentals tot Kasterlee (ja ja, lang geleden was er hier een zee) met lekkere korte en nijdige klimmetjes en met een pak technische singletracks. Het overgrote deel van het parcours bestaat uit de typische Kempische zandbodem, absorbeert snel water, plassen blijven bijgevolg niet lang liggen.

Als er ooit een AW MTB meeting komt en de mensen hier zouden het Herentals parcours oké vinden, dan wil ik me gerust kandidaat stellen om daar een mooi ritje uit te stippelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
      @ Bikefreak

'stalen ros' was maar bij wijze van he...

Ik ben 1m91 dacht ik...

Zadelpen is van Tune (Starkes Stück)

@ gTa -- thx for your nice comment !

Greetz

Idd. Ik was even verkeerd. Vanop afstand lijken ze op elkaar. Alleen dat die USE altijd in een dunne diameter kwam met shims om de diameter aan te passen. Verder liggen er bovenop de zadelrails alu blokjes i.p.v. halve buisjes.

Eerlijk? Zo'n lichte zadelpen, zou ik iet echt vertrouwen. Tenzij je een lichtgewicht bent, maar als je 1m91 bent ... Ikzelf weeg 80 kg en prefereer materiaal dat zeer betrouwbaar is boven echt licht materiaal. Ik heb ervaring met een aantal zeer lichte onderdelen, en dat is me niet altijd even goed bevallen.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Da's toch niet continu door veldjes rijden, hè? Want dat haat ik. Ik wil technische(r) stukken, met bossen en boomwortels en snelle twisty singletracks en af en toe 'es een afdalinkje dat voldoende steil is om effe een mini-tachycardie'ke te doen en zo.

Tongeren is wel ver... maar 'k ga je uitnodiging zeker 'es inwilligen!
        velden: check
        afdalingen: check
        Wortels met schors: check
        klimmen: check (o ja)
        modder: check

eigenlijk mini ardennen.

Beetje verderop ligt die zonk van Boirs. Ook veel vertier aldaar.

Comment

• Bij ons heb je hoogteverschillen tot een goeie 130 m (van 20 m boven de zeespiegel, tot dik 150 m).
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Als ik zo je voorkeuren hoor dan lijkt het vaste Bloso parcours Herentals-Lichtaart-Kasterlee wel iets voor jouw te zijn.

Als er ooit een AW MTB meeting komt en de mensen hier zouden het Herentals parcours oké vinden, dan wil ik me gerust kandidaat stellen om daar een mooi ritje uit te stippelen.

http://www.bloso.be/public/bloso/Doc...eHerentals.pdf
            Daar kan ik je in bijtreden. Als ik gTa bezig hoor heeft ie zowat dezelfde smaak als ik wat parcours betreft. Singletracks met korte bochtes waar je toch vlot kan doorvliegen, de fiets van links naar rechts smijten, I like it.

Er is daar in de buurt van lichtaart zo een stukje singletrack met korte bochtes waarvan de buitenbocht lijkt opgehoogd. Dan kan je zo tegen die "dam" omhoogrijden om zo je bocht nog sneller te nemen. Erg leuk is dat.

Ik zie zo'n AW-meeting in Herentals trouwens volledig zitten. Je heb daar zo een beetje van alles. Die trappen naar dat kapelletje afrijden is ook wel eens leuk, ware het niet dat ik daar niet de ideale fiets voor heb.

Comment

Als ik zo je voorkeuren hoor dan lijkt het vaste Bloso parcours Herentals-Lichtaart-Kasterlee wel iets voor jouw te zijn. 't Is al jaren mijn favoriete trainingsparcours voor als ik me wil voorbereiden op één of ander MTB gebeuren of gewoon als ik de koersfiets eens even beu ben. Ondertussen ken ik er een heleboel paadjes die van het Bloso traject afwijken, waardoor je de iets vettigere stukken links kunt laten liggen (ik hou echt niet van moddergeploeter) en je eens op andere minder vertrouwde weggetjes komt. Het parcours ligt op een langgerekte duinenrij die zich uitstrekt van Herentals tot Kasterlee (ja ja, lang geleden was er hier een zee) met lekkere korte en nijdige klimmetjes en met een pak technische singletracks. Het overgrote deel van het parcours bestaat uit de typische Kempische zandbodem, absorbeert snel water, plassen blijven bijgevolg niet lang liggen.

http://www.bloso.be/public/bloso/Doc...eHerentals.pdf
              Zalig! Moet ik ook zeker 'es doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten

Ik zie zo'n AW-meeting in Herentals trouwens volledig zitten. Je heb daar zo een beetje van alles. Die trappen naar dat kapelletje afrijden is ook wel eens leuk, ware het niet dat ik daar niet de ideale fiets voor heb.
                Snel genoeg afrijden dan merk je 'r niet veel van.
                Maar er zijn wel treden bij die een hoogteverschil hebben van minstens een halve meter, 'k heb er ooit een achterderailleur kapotgereden toen ik van zo een trede op een dikke tak neerkwam die m'n derailleur naar binnen kwakte. Weet je trouwens al al dat er aan de camping floreal in Lichtaart een nieuw parcours is aangelegd waar de mensen van de wielerschool in Herentals gaan trainen? Constant klimmen en dalen, erg intensief.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                  Misschien is die fiets een beetje te groot?

Ik ga regelmatig in de bossen hier in de buurt rijden, en ben daar nog nooit gevallen.
                  MTB'ers die opzettelijk de slechtste paden gaan opzoeken en dan op hun gezicht gaan, vind ik stom.
                  Ik ken dat paadje ook al een tijdje, misschien wel al zes jaar maar het licht volgens mij vaak aan de te oge snelheid, vaak dus ook aan mijn eigen

Comment

• Hopen dat het morgen schoon weer word en dan de vélo nog eens wat afbeulen op een bmx-parcours.

Comment

Weet je trouwens al al dat er aan de camping floreal in Lichtaart een nieuw parcours is aangelegd waar de mensen van de wielerschool in Herentals gaan trainen? Constant klimmen en dalen, erg intensief.
                      Nope, weet ik niets van, ik kom daar eigenlijk alleen als er een TT gelijk loopt met die bloso route. Als het niet voor een TT is haal ik mijn mtb eigenlijk zo goed als nooit van stal. En sinds dat ik in leuven zit zal dat er nog niet op beteren.

Comment

• Zaterdag Mtb Torhout gereden, een van de betere in de streek maar natuurlijk vijgeplat 200 hoogtemeters op 50km. 2x lek gereden en mijn reserveband was dan nog slecht ook en dit op mijn verjaardag. Volgende week beter in Knesselare

http://www.kortrijkse-mountainbikers.be/Torhout%2027.10.07.htm

Comment

• van die parcours met lintjes tussen de bomen, en dan 10 keer hetzelfde bergske op, daar krijg ik het vliegend Sch... van. Het draaien en keren op zich, ok, maar als daar zo 50 man op en neer ligt te rijden, bijna wiel aan wiel, dat vind ik maar niks.
                          Maar ieder zijn goesting natuurlijk.
                          Kanten van linkhout-lummen heb je iets wat erg op zo'n lintjes parcours lijkt, maar er zit telkens een stukje bos tussenin, een paar struiken, zodat je de andere lussen niet ziet. Een van mijn favoriete tracks, ook gedeeltelijk ingewerkt in de Demervallei Marathon van de United Bikers Diest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                            Nope, weet ik niets van, ik kom daar eigenlijk alleen als er een TT gelijk loopt met die bloso route. Als het niet voor een TT is haal ik mijn mtb eigenlijk zo goed als nooit van stal. En sinds dat ik in leuven zit zal dat er nog niet op beteren.
                            Ah oké, maar moest je 'r nog eens passeren, zeker niet laten liggen dat stuk.

Comment

• Bon, komende zondag, iemand die de TT van Amougies doet? Speelt zich af in en rond het Kluisbos, zeer leuke plaats om te biken. Technische stukken, op de grote tocht heb je ca. 800 hoogtemeters te verwerken, leuke afdalingen, zeer groot offroad-percentage.

Ik heb op zaterdagavond wel 'n trouw, maar ik probeer toch nog voor 11u aan de start te geraken. 'k Kan niks beloven, maar 'k zou 'm wel graag meedoen. Zal dan wel de middellange tocht zijn (37km).

Comment

• 800 hoogtemeters, dat begint er al op te lijken.
                                Ik zit in Malmedy zondag...

Comment

• Ge moet geen hoogtemeters hebben om een leuke TT te rijden. Maar 't mág wel. Ik ben al blij als ik 'n groot deel offroad voorgeschoteld krijg, met zo weinig mogelijk velden en zoveel mogelijk bos en single tracks.

Comment

Bon, komende zondag, iemand die de TT van Amougies doet? Speelt zich af in en rond het Kluisbos, zeer leuke plaats om te biken. Technische stukken, op de grote tocht heb je ca. 800 hoogtemeters te verwerken, leuke afdalingen, zeer groot offroad-percentage.

Ik heb op zaterdagavond wel 'n trouw, maar ik probeer toch nog voor 11u aan de start te geraken. 'k Kan niks beloven, maar 'k zou 'm wel graag meedoen. Zal dan wel de middellange tocht zijn (37km).

Leuk tochtje ginder. Ik wist niet dat die nu zondag was, maar het kan idd wel. Ik volg het momenteel niet echt.
                                    Enfin, ik kan niet ...
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Check this, zalig.

Au matin, il ne faisait pas un temps ? mettre un ? roctier ? (tailleur de pierre) dans sa carri?re de pierre au Pays Blanc (de poussi?re !). Beau succ?s cependant avec 621 bikers et 153 marcheurs

La pluie avait refroidi certaines ardeurs. Mais pour les 621 Bikers engag?s dans la carri?re Cimescaut l?ouvrage n?a pas manqu?. Voyons comment on termine l?aventure.

Op 11 november is 't weer daar te doen.

I'm in !!!

Comment

Check this, zalig.

Au matin, il ne faisait pas un temps ? mettre un ? roctier ? (tailleur de pierre) dans sa carri?re de pierre au Pays Blanc (de poussi?re !). Beau succ?s cependant avec 621 bikers et 153 marcheurs

La pluie avait refroidi certaines ardeurs. Mais pour les 621 Bikers engag?s dans la carri?re Cimescaut l?ouvrage n?a pas manqu?. Voyons comment on termine l?aventure.

Op 11 november is 't weer daar te doen.

I'm in !!!
                                        Ken, ziede dat zitten? We kunnen evt. samen tot ginder rijden?

Comment

Ge moet geen hoogtemeters hebben om een leuke TT te rijden. Maar 't mág wel.
                                          Beter nog, het moet. Waarom zou je anders al die versnellingen meezeulen ? Dan kan je zowel met een singlespeed aan de slag.
                                          Maar da's ieder zijn goesting. Ik klim graag. Die ardennen marathons en dergelijke, zalig.

Ik heb een jaar of 4 alle tt's winter en zomer in Vlaams-brabant gereden, dan heb je het wel gehad.
                                          Zeker met de huidige strenge regels voor TT organisaties, kom je erg veel op dezelfde paadjes terecht.
                                          Dan kan ik zowel de vaste route rijden die aan mijn tuin passeert rijden. Daar ben ik tenminste zeker van wat klimwerk en technische stroken, die ik desnoods meerdere keren na mekaar rijdt. Nog liever dat dan een wielertoeristenclub organisatie die tussen soep en patatten, wat geld in kas wilt krijgen door wat kasseien en slijk voor de MTB'ers te gooien...
                                          Bij de TT's kijk ik sowieso eerst wie het organiseert, en dan pas waar ze naartoe trekken.
                                          MTB clubs krijgen sowieso de voorrang.

Comment

Working...
                                          X