Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Vind ik wel, maar ik hou dan ook van kleurboekjes en reclameborden hé.
    Moest je nu geen Cannondale rijden, ik zou u het Chris King-balhoofdstel met vier tinten aanraden. Dan had je gelijk nog eens wat kwaliteit ook. En vooral: Kamikaze zou er helemaal niets op tegen hebben.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
      En vooral: Kamikaze zou er helemaal niets op tegen hebben.
      Als ik dat zou steken wel.

Comment

Als ik dat zou steken wel.

Pessimist.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Pessimist.
          Neenee, realist noemt dat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
            Moest je nu geen Cannondale rijden, ik zou u het Chris King-balhoofdstel met vier tinten aanraden. Dan had je gelijk nog eens wat kwaliteit ook. En vooral: Kamikaze zou er helemaal niets op tegen hebben.
            Chris King Balhoofdstellen zijn gemaakt om op te vallen. Dikwijls wordt al vanuit de fabriek een kleur genomen die contrasteert met de rest van de fiets. Zijn quasi onverslijtbaar en onderdelen makkelijk uit te wisselen.
            Na de Bataille des Ardennes enkele jaren geleden(moddereditie), was dat zowat het enige onderdeel dat geen last had van de modder, samen met de naven. De rest van de Specialized was na opdrogen klaar om binnen te brengen bij de fietsenmaker voor een groot onderhoud, de Marzocchi incluis en da's uitzonderlijk.
            Kleurtjes, pfff, daar doe je je zin mee. De ene wil graag een kleurboek, de andere een zwarte fiets.
            Als het je maar bevalt voor jouw rijstijl of filosofie.
            En wat dan nog als ik er iets op tegen heb ? Van die lawaaimakers, daar heb je een negeerlijst voor en die werkt overigens prima.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Chris King Balhoofdstellen zijn gemaakt om op te vallen. Dikwijls wordt al vanuit de fabriek een kleur genomen die contrasteert met de rest van de fiets. Zijn quasi onverslijtbaar en onderdelen makkelijk uit te wisselen.
              Na de Bataille des Ardennes enkele jaren geleden(moddereditie), was dat zowat het enige onderdeel dat geen last had van de modder, samen met de naven. De rest van de Specialized was na opdrogen klaar om binnen te brengen bij de fietsenmaker voor een groot onderhoud, de Marzocchi incluis en da's uitzonderlijk.
              Kleurtjes, pfff, daar doe je je zin mee. De ene wil graag een kleurboek, de andere een zwarte fiets.
              Als het je maar bevalt voor jouw rijstijl of filosofie.
              En wat dan nog als ik er iets op tegen heb ? Van die lawaaimakers, daar heb je een negeerlijst voor en die werkt overigens prima.

Chris King rules.
              Er zijn genoeg beschikbare kleuren om het balhoofdstel ook niét te laten opvallen. Wil je toch een mooi geanidoseerd kleurtje, dan wel liefst in Nineties-stijl (een relatief onopvallend frame met accenten in geanidoseerde kleuren).
              Ik ben zo een half jaar bij iemand langs geweest (ik ging zijn Thomson-zadelpen, die ongebruikt was, overkopen). Die gast liet mij zijn fietsjes zien. Behoorlijk nice! Een grijze Specialized (S-Works) met zoveel mogelijk onderdelen van Tune in geanidoseerd rood. Als ik me niet vergis, zat er ook een rood Chris King-balhoofdstel op. Hij zit op het mountainbikeforum en heeft daar ergens een topic over die fiets ook.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Chris King rules.
                Er zijn genoeg beschikbare kleuren om het balhoofdstel ook niét te laten opvallen. Wil je toch een mooi geanidoseerd kleurtje, dan wel liefst in Nineties-stijl (een relatief onopvallend frame met accenten in geanidoseerde kleuren).
                Ik ben zo een half jaar bij iemand langs geweest (ik ging zijn Thomson-zadelpen, die ongebruikt was, overkopen). Die gast liet mij zijn fietsjes zien. Behoorlijk nice! Een grijze Specialized (S-Works) met zoveel mogelijk onderdelen van Tune in geanidoseerd rood. Als ik me niet vergis, zat er ook een rood Chris King-balhoofdstel op. Hij zit op het mountainbikeforum en heeft daar ergens een topic over die fiets ook.
                Indeed, daar zijn die balhoofdstelletjes ideaal voor. Een kleine kleurtoets op een sober frame. Da's dan wel mijn ding. En over die kwaliteit niets dan lof. Ze hebben zelfs titanium versies...

Comment

• Hé, waar is mijn post gebleven?

Ah, 'k weet wat er gaande is! Mijn lieve vriend kamikaze heeft een berichtje naar de moderators gestuurd, blijkbaar werkt zijn negeren niet zo goed.

Sorry kamikaze, ik ben echt over de schreef gegaan, mijn oprechte excuses. Om het goed te maken stel ik voor dat we samen een ritje gaan rijden, oké?

Mvg Jakkel

Comment

Indeed, daar zijn die balhoofdstelletjes ideaal voor. Een kleine kleurtoets op een sober frame. Da's dan wel mijn ding. En over die kwaliteit niets dan lof. Ze hebben zelfs titanium versies...
                    Yep, aan 250 € per stuk ongeveer. Dat is wel érg veel.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Hé, waar is mijn post gebleven?

Ah, 'k weet wat er gaande is! Mijn lieve vriend kamikaze heeft een berichtje naar de moderators gestuurd, blijkbaar werkt zijn negeren niet zo goed.

Sorry kamikaze, ik ben echt over de schreef gegaan, mijn oprechte excuses. Om het goed te maken stel ik voor dat we samen een ritje gaan rijden, oké?

Mvg Jakkel

En met mij wil je geen ritje maken om al dat gezever goed te maken?
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Yep, aan 250 € per stuk ongeveer. Dat is wel érg veel.
                        Als je dat vergelijkt met de prijs van een Tita Seven of Moots of dergelijke frames, dan is dat eigenlijk maar een kleine kost. Maar wat de meerwaarde van het tita in een headset is, zal me voorlopig onduidelijk blijven.
                        Als er daar iemand een goeie verklaring voor heeft ?
                        Aan een tita freak moet je dat niet vragen, die zouden een tandenborstel in tita laten maken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel

Lieve vriend : nope
                          Negeren werkt perfect, de verwijdering heb je aan jezelf te danken, maar ik kan me wel vinden in een consequente verwijdering van jouw berichten. Ik moet iedere keer lezen :

Deze gebruiker staat op je negeerlijst
                          doe mij dan maar een complete verwijdering van je berichten.

Maar zolang andere gebruikers de 'beste' stukken van je berichten quoten, kom ik die inderdaad af en toe tegen.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                          Cynisme troef, maar ik kan er alleen hartelijk om lachen.

Het ga je goed, Jakkel.

Comment

Als je dat vergelijkt met de prijs van een Tita Seven of Moots of dergelijke frames, dan is dat eigenlijk maar een kleine kost. Maar wat de meerwaarde van het tita in een headset is, zal me voorlopig onduidelijk blijven.
                            Als er daar iemand een goeie verklaring voor heeft ?
                            Aan een tita freak moet je dat niet vragen, die zouden een tandenborstel in tita laten maken...
                            Ik heb er ook geen idee van welk voordeel een titanium balhoofdstel juist heeft. Bovendien zie ik liever de alu-exemplaren van Chris King. Niet dat ik er al ooit eentje had, maar toch.
                            Volgens mij bestaat dat titanium exemplaar gewoon voor die Tita-freaks.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Komaan mannekes, we zijn hier maar met een tiental mountainbikers, overeenkomen moet dan toch lukken é

Comment

• Ik ga ook eens mijn fietsje voorstellen.
                                Het is geen echte moutainbike maar een hybride.

Gazelle Torrente met shimano xt onderdelen en een suntour 9500 voorvork. Het Lookin gel zadel is verend.

De stuurpen is van ITM

Ik gebruik dit enkel voor recreatieve doeleinden. In mijn jonge jaren heb ik veel mountainbike gereden (met een Specialized Hardrock fietsje). Momenteel is het eerder sporadisch , bij goed weer en vooral geen slijk meer voor mij.

Last edited by ; 08/11/2007, 16:25.

Comment

• Ook best niet onbewaakt achterlaten. Ziet er prima uit, en erg praktisch. Ik zou er zelfs nog spatbordjes opzetten om bij alle weertypes een propere verplaatsing te kunnen doen.

Comment

Ook best niet onbewaakt achterlaten. Ziet er prima uit, en erg praktisch. Ik zou er zelfs nog spatbordjes opzetten om bij alle weertypes een propere verplaatsing te kunnen doen.
                                    Check eens "M'n fietsen". Hij heeft nog een gewone hybride ook.

Op deze zie ik wel voornamelijk Deore-onderdelen. Mss is alleen de achterderailleur Deore XT. Nu ja, dat volstaat.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten

Sjieke fiets Jürgen, om zo af en toe maar eens sporadisch te gebruiken, er staat zelfs XT op.

Comment

Op deze zie ik wel voornamelijk Deore-onderdelen. Mss is alleen de achterderailleur Deore XT. Nu ja, dat volstaat.
                                        Dat zal eens niet dat dat volstaat, hij blijkt er eigenlijk nooit mee in de modder te rijden, dan is dat heel goed materiaal.

Comment

En met mij wil je geen ritje maken om al dat gezever goed te maken?
                                          Tsja, jij rijdt voorlopig niet meer met de fiets, dan kan ik ook geen ritje met u doen hé.

Comment

Working...
                                          X