Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTsja, jij rijdt voorlopig niet meer met de fiets, dan kan ik ook geen ritje met u doen hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenEn tegen dat het zo ver is, rijd je me er vierkant af.
Struise praat laat ik aan anderen over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWie zegt dat? Van mij zal je zo'n uitspraken nooit horen.
Struise praat laat ik aan anderen over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAan mij bijvoorbeeld!
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk rijd jullie* er allemaaaal af**, haaa!
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten* Jakkel, Bikefreak en Kamikaze
** met de fiets in de auto en dan 'n rondje Zolder
Nee, met Bikefreak zou ik dat eventueel nog wel willen doen, 't is van tijd ne rare (maar wie is dat niet?) maar volgens mij is dat best nen toffe pee irl. Die Kamikaze kan ik niet luchten, nu niet, en morgen niet. Zulke gasten moet ik gewoon niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNee, met Bikefreak zou ik dat eventueel nog wel willen doen, 't is van tijd ne rare (maar wie is dat niet?) maar volgens mij is dat best nen toffe pee irl. Die Kamikaze kan ik niet luchten, nu niet, en morgen niet. Zulke gasten moet ik gewoon niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenIk kan het niet testen, maar na zeven maand quasi inactiviteit, vrees ik er nogal voor. En het zal nog wel even duren. Ik zou al zeer tevreden zijn als ik tegen volgende zomer mijn conditie terug heb. Niet dat die zo uitzonderlijk was hoor. Ik fietste immers maar gemiddeld hooguit twee keer per week.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTsja, hoe snel je effectief rijdt hangt héél veel af van de uren die je uiteindelijk op de fiets doorbrengt. Zonder trainen gaat het niet.
Ik heb ooit eens op twaalf weken 5975 km gebold. Net geen 6000 dus. Ik geloof dat daar slechts één MTB-rit bij was, maar wel eentje van 75 km in de Ardennen. Dat was die rit waar ik het onlangs nog over had. Ik was toen totaal niet moe. Toch heb ik die zomer teveel getraind. Geef toe: eerst een maand niet veel fietsen door de examens, en er dan volop invliegen, echt ideaal is het niet. En ook: ik reed op den duur bijna alleen om kilometers te halen. Mijn uithouding was perfect, maar zoveel sneller dan anders reed ik niet. En ook nog: in het fitnesscentrum had men mijn VO2-max gemeten, zo begin oktober. Hun schatting kwam ergens in de veertig uit (ik denk 42, maar ben niet meer zeker). Het jaar erop had ik ook veel gefietst in de zomer, maar toch minder dan het jaar daarvoor. Toen had ik in oktober een VO2-max van (ongeveer, want niet door een dokter gemeten) 52. Toch al een stuk beter. Het was ook een leukere zomer omdat ik me minder verplicht voelde om dagelijks mijn kilometers te bollen.
Met een club meerijden tegen een gemiddelde van 30 - 31 km/h kon ik tot vorig jaar nog wel, maar sneller moest het niet, of ik kreeg het moeilijk. Houd er wel rekening mee dat wij nooit echt vlakke ritten reden (rijden) natuurlijk. In onze streek is dat niet mogelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat kan best.
/me = good shape
klik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenIn totaal vier uur per week. Gemiddeld zal dat niet meer zijn. Zo gek veel is dat natuurlijk niet.
Ik heb ooit eens op twaalf weken 5975 km gebold. Net geen 6000 dus. Ik geloof dat daar slechts één MTB-rit bij was, maar wel eentje van 75 km in de Ardennen. Dat was die rit waar ik het onlangs nog over had. Ik was toen totaal niet moe. Toch heb ik die zomer teveel getraind.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenGeef toe: eerst een maand niet veel fietsen door de examens, en er dan volop invliegen, echt ideaal is het niet.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenMet een club meerijden tegen een gemiddelde van 30 - 31 km/h kon ik tot vorig jaar nog wel, maar sneller moest het niet, of ik kreeg het moeilijk. Houd er wel rekening mee dat wij nooit echt vlakke ritten reden (rijden) natuurlijk. In onze streek is dat niet mogelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenGij gelooft nog in sprookskes gij. 'k Zat gisteren bij de dokter voor m'n duik-checkup. "Hmmmm, precies een beteke verdikt en longinhoud ferm verminderd hé maat." Ja, maar 15 kilo en 2 liter.
Waar zit diejn doktoor hier? CSL of hoe noemt 'm?
Edit: nu zie ik het, uw longinhoud is met 2 liter verminderd, geen totaalinhoud van 2 liter dus.
Hoeveel is je longinhoud dan nu?
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenGij gelooft nog in sprookskes gij. 'k Zat gisteren bij de dokter voor m'n duik-checkup. "Hmmmm, precies een beteke verdikt en longinhoud ferm verminderd hé maat." Ja, maar 15 kilo en 2 liter.
/me = good shape
klik
Oja, ga je zondag nu die tt onder Doornik doen? Ik ga normaal met een paar maten tot daar (heb daar al een 2tal keer in de streek gaan rijden en das echt zwaar de moeite)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat is veel, 6000 km op drie maanden. Dat heb ik nooit gehaald. Bij mij hangen m'n trainingen vooral af van het weer, met goed weer kunnnen de km's oplopen tot 400 soms 500 km per week, maar die frequentie houd ik nooit drie maanden vol. Vooral op de koersfiets dan, veel km's, ook al worden ze op een koersfiets afgelegd zijn de beste basis om het ook lang op de MTB uit te houden. Mijn jaarlijks km-aantal op de koersfiets ligt om en bij de 6.000 km, dit jaar waren het er iets meer, km's die vooral in de zomermaanden worden afgelegd. Op de MTB heb ik geen tellertje, die wordt gebruikt in de winter op de weg en in de zomer voor de fun en wanneer ik me eens moet voorbereiden op één of andere wedstrijd of MTB evenement. Kwestie van de skills terug wat bij te schaven. Ik heb eigenlijk geen gedacht hoeveel km's ik jaarlijks op de MTB afleg, dit jaar heb ik er wel meer mee gereden als andere jaren. Als ik zeg dat m'n totaal jaargemiddelde op ongeveer een 10.000 km ligt, dan zal ik er niet ver naast zitten. Enfin, de conditie afgelopen jaar is nog nooit zo goed geweest en ik lijk sterker geworden te zijn in de langdurige inspanningen. 't Is eigenlijk raar want ondertussen ben ik toch al 36, misschien dat die leeftijd net een voordeel is bij langdurige inspanningen. Ik moet ook wel bekennen dat ik meer trainingen gedaan heb van +100 km dan andere jaren, dat zal ook wel een verklaring zijn.
Ik studeerde toen natuurlijk wel nog + zoveel had ik niet te doen. Wel een maand een vakantiejob. Dan moest ik natuurlijk wel wat meer moeite doen om zo goed als alle dagen op mijn fiets te geraken, maar goed.
Tegenwoordig heb ik er geen enkel idee meer van hoeveel km ik per jaar rijd.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat is niet echt traag voor een heuvelachtig parcours. Ik herinner mij nog een rit eerder dit jaar die ik gereden heb in de Voerstreek, dat was 120 km constant bergop bergaf. We hadden toen een gemiddelde van 30,5 km/h waarvan ik ongeveer 80% van het kopwerk had gedaan. Dat was wel in m'n supergoede periode dit jaar, dat zijn dus waarden die ik de rest van 't jaar zelden haal op een heuvelachtig parcours.
De snelste rit die ik ooit met de club deed, was in Noord-Fankrijk, met een gemiddelde van meer dan 32 km/h en constant licht heuvelachtig. Op een km of twee van het hotel, hebben ze mijn neef en mij wel losgereden. In feite liet mijn neef het gat vallen, en ik stak hem voorbij, maar aangezien ikzelf ook al vrij leeg was, moest in na pakweg 10 seconden ook lossen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
Oja, ga je zondag nu die tt onder Doornik doen? Ik ga normaal met een paar maten tot daar (heb daar al een 2tal keer in de streek gaan rijden en das echt zwaar de moeite)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenIk heb er ook geen idee van welk voordeel een titanium balhoofdstel juist heeft. Bovendien zie ik liever de alu-exemplaren van Chris King. Niet dat ik er al ooit eentje had, maar toch.
Volgens mij bestaat dat titanium exemplaar gewoon voor die Tita-freaks.
'k Zou ook niet kunnen zeggen wat het voordeel van een titanium balhoofdstel tegenover een alu stel is. Het gewicht althans niet. Het soortelijk gewicht van titanium is bijna het dubbele dan dat van alu, maar de verhouding sterkte/gewicht is bij titanium dan weer een (heel) pak beter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenDat was 6000 km op twaalf weken. Dat is dus nog geen drie maand.
Maar ja, je hebt gelijk.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenWe gaan natuurlijk geen hele reeksen hellingen opzoeken als we zo snel rijden, maar het blijft verre van plat. Ik moet ook wel zeggen dat ik bij dergelijke snelle ritten amper tot niet op kop rijd.
De snelste rit die ik ooit met de club deed, was in Noord-Fankrijk, met een gemiddelde van meer dan 32 km/h en constant licht heuvelachtig. Op een km of twee van het hotel, hebben ze mijn neef en mij wel losgereden. In feite liet mijn neef het gat vallen, en ik stak hem voorbij, maar aangezien ikzelf ook al vrij leeg was, moest in na pakweg 10 seconden ook lossen.
Vooral in heuvelachtig gebied is het soms man tegen man, en dan boven aankomen met een hartslag van 190. Op die moment is dat niet plezant, achteraf wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenMont-Saint-Aubert?
Comment
Comment