Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik kom daar eigenlijk niet zoveel. Het is wel mijn soort forum, maar ik zit al op een ander wielerforum dat meer aansluit bij het soort trajecten dat ik meestal rijd (road dus).
Ah zo, ik dacht dat je een verklaring gaf waarom je die Merida niet vernoemd had. Enfin soit, laat maar... .
Oké dan, wat is er mis met de looks van de vork van die Cube? Voor mij lijken de niet- HeadShok veervorken allemaal op mekaar, m.a.w., de optische verschillen zijn naar mijn mening echt wel miniem te noemen.
Ah zo, ik dacht dat je een verklaring gaf waarom je die Merida niet vernoemd had. Enfin soit, laat maar... .
Oké dan, wat is er mis met de looks van de vork van die Cube? Voor mij lijken de niet- HeadShok veervorken allemaal op mekaar, m.a.w., de optische verschillen zijn naar mijn mening echt wel miniem te noemen.
De buizen onder het T-stuk zijn te dun (hell, hoe noemt men die nu weer?). En dan dat dikke T-stuk erboven. Het oogt niet superknap.
De buizen onder het T-stuk zijn te dun (hell, hoe noemt men die nu weer?). En dan dat dikke T-stuk erboven. Het oogt niet superknap.
Oké.
Ik begrijp echter niet goed waarom je je laat beïnvloeden door dat detail van die vork in uw beoordeling over de ganse fiets.
Die Specialized z'n vork lijkt me eigenlijk bijna even 'lomp' te zijn.
Oké.
Ik begrijp echter niet goed waarom je je laat beïnvloeden door dat detail van die vork in uw beoordeling over de ganse fiets.
Die Specialized z'n vork lijkt me eigenlijk bijna even 'lomp' te zijn.
Euh, bar-ends op een riser zijn not done, vind ik. Voila, nog een reden.
Die Fox-vork ziet er idd gewoontjes uit, maar is toch knapper dan die goedkopere Manitou. En met meer veerweg (100 mm ipv 80) toont die Fox nog mooier.
Alleen vind ik de kleur een tikkeltje saai. En die andere verkrijgbare kleur, dat 'Raw Hi-Bright Aluminium' vind ik zelfs de naam kleur niet waardig.
Het prijskaartje van 2.249 euro is ook aan de redelijk forse kant, komt door die al even forse Lefty waarschijnlijk, niet alleen in prijs maar ook in gewicht. Weegt zomaar eventjes 450 gr. zwaarder dan de Fatty Ultra. Verder blijf ik erbij dat een veerweg van 110 mm op een hardtail er gewoon over is. Dus buiten het exclusieve en de 'show' van zo'n Lefty, zie ik eigenlijk geen enkel extra voordeel tegenover een Fatty vork, op een hardtail wel te verstaan.
Persoonlijk zou ik voor die F2 gaan in dat flashy rood, of misschien zelfs in dat Team Replica kleurtje. Die kost een 400 euro minder, en zal lichter zijn. Niet dat gewicht zó belangrijk is, maar als je 't kan verkrijgen door minder euro's uit te geven dan is het wel meegenomen hé. En moesten de onderdelen misschien iets minder zijn dan die van de F1, dan vervang je ze naderhand door betere, je hebt 400 euro over... maar uiteindelijk geen Lefty natuurlijk.
Ieder zijn prioriteiten zeker?
Den uwe is inderdaad duizend keer knapper dan die witte. En op 'n hardtail zou ik ook geen Lefty nemen, maar inderdaad een Fatty. Da's nog altijd dé "HeadShok", subliem.
Ik vind een Lefty op een Cannondale hardtail gewoon super staan. De hardtails vind ik in feite mooier dan de fully's die Cannondale brengt. OK, een Rush is natuurlijk wel knap, maar zo'n hardtail heeft toch een tikkeltje meer.
En 11 cm vering op een HT is idd veel, maar het blijkt de tendens om vorken met 100 mm op all mountain HT's te monteren. Ik vraag me wel af of zo'n Lefty niet te veel duikt op een HT. Immers, als dat ding een beetje inveert, worden de hoeken van balhoofd- en zitbuis plots veel steiler. Ze worden zelfs al steiler als de vork een beetje sag heeft.
Ik vind het gewoon super ogen, zo'n fiets. Ik zou eens zo eentje moeten testen (op voorwaarde dat de vork op mij is afgesteld, anders heeft het geen zin natuurlijk).
Edit:
Die F1 (en F2 van dit jaar) heeft iets Dual Slalom-achtig door die vork, en dat is zalig.
BTW, Jakkel, als je wilt klagen over de prijs, dan had je beter een Canyon gekocht i.p.v. jouw Cannondale, want elke Cannondale is te duur. Het is een premium merk, en dat betaal je. Hoe duurder de fiets, hoe meer je procentueel gezien teveel betaalt.
Finde dein MTB für Gelände, Trail oder Bikepark! ► XC, Enduro, Down-Country und mehr ✓ Carbon und Aluminium ✓ Superschnell und agil ✓ Hier entdecken!
En 200 € goedkoper dan de jouwe. Zowat alles aan dat ding is beter dan aan de jouwe, toen die nog standaard was.
Ik begrijp wel dat je een Cannondale wil hoor. Ik ben ook zo, maar in de iets lagere prijscategorieën, zou ik zeker bij Canyon gaan kijken. Niet alleen veel waar voor je geld, maar bovendien zien die fietsen er ook echt goed uit.
Edit:
Die F1 (en F2 van dit jaar) heeft iets Dual Slalom-achtig door die vork, en dat is zalig.
BTW, Jakkel, als je wilt klagen over de prijs, dan had je beter een Canyon gekocht i.p.v. jouw Cannondale, want elke Cannondale is te duur. Het is een premium merk, en dat betaal je. Hoe duurder de fiets, hoe meer je procentueel gezien teveel betaalt.
Beste Bikefreak, voor alle duidelijkheid, ik klaag niet over de prijs hé. Een Cannondale met Fatty is op zich al duur. Enkel voor die Lefty nog eens extra afdokken zonder dat die eigenlijk meer van nut is dan een Fatty op een HT, vind ik erover. En nee, ik hoef geen Canyon. Dat merk spreekt me niet aan en de afwerking is negen kansen op de tien minder dan die van een Cannondale. Ik was superconent van m'n oude F1000 en daarom ben ik opnieuw voor een Cannondale gegaan. Vooral de lichte en onderhoudsvriendelijke Fattyvork is een reden om te kiezen voor een Cannondale, vind ik.
Nog zo'n merk: No Saint. Supergoedkope frames. Mss niet de allerbeste, maar de verhouding prijs/kwaliteit mag er zeker zijn. En die dingen zijn ook nog licht.
Een maat van mij heeft zo'n Fully van dat merk, ter vervanging van zijn GT i-Drive Team van een jaar of vijf. Nu moet je weten dat die GT een nieuwwaarde had van 6500 €, wat in die tijd erg veel was. Hij heeft hem gekocht als oud model tegen een veel lagere prijs, maar dat doet er niet toe.
Ik moet zeggen: hij heeft nog nooit gezegd dat die No Saint slechter is. Hij heeft trouwens nog andere leuke fietsjes ook.
Die gast is stilaan van het idee aan het afstappen dat een fiets van een premium merk moet zijn. Rationele gedachtengang dus, maar ik zou het niet kunnen, want ik ben te veel een merkbeest.
Finde dein MTB für Gelände, Trail oder Bikepark! ► XC, Enduro, Down-Country und mehr ✓ Carbon und Aluminium ✓ Superschnell und agil ✓ Hier entdecken!
En 200 € goedkoper dan de jouwe. Zowat alles aan dat ding is beter dan aan de jouwe, toen die nog standaard was.
Dat weet ik ook al langer dan vandaag dat er lichtere en beter afgemonteerde fietsen bestaan voor dezelfde prijs (of minder) dan een Cannondale. De reden voor de aankoop van de Cannondale heb ik hier boven al gezet.
Denk er ook aan dat je tweedehands voor een Cannondale veel meer krijgt dan voor zo'n Canyon bijvoorbeeld. Bewijs daarvan de 750 euro die ik nog gekregen heb voor m'n F1000 van '99.
Cannondales zijn gegeerd op de tweedehandsmarkt hoor.
Beste Bikefreak, voor alle duidelijkheid, ik klaag niet over de prijs hé. Een Cannondale met Fatty is op zich al duur. Enkel voor die Lefty nog eens extra afdokken zonder dat die eigenlijk meer van nut is dan een Fatty op een HT, vind ik erover. En nee, ik hoef geen Canyon. Dat merk spreekt me niet aan en de afwerking is negen kansen op de tien minder dan die van een Cannondale. Ik was superconent van m'n oude F1000 en daarom ben ik opnieuw voor een Cannondale gegaan. Vooral de lichte en onderhoudsvriendelijke Fattyvork is een reden om te kiezen voor een Cannondale, vind ik.
OK.
Is een Lefty minder onderhoudsvriendelijk dan?
Als ik verhuisd ben, en ik zoek een goedkopere fiets voor dagelijkse verplaatsingen, dan ga ik zeker een Canyon overwegen (tenzij ik een cruiser zou kopen, of iets interessants op de tweedehandsmarkt zou vinden natuurlijk).
En wat heet slechter afgewerkt? Minder mooi weggewerkte lasnaden? Canyon heeft toch al een deftige reputatie, right. En OK, een goedkoop carbon frame, daar ben ik ook niet zo voor (bv. de Viper Carbon: die is rotslecht; als je er meer over wil weten, moet je het maar zeggen), maar met zo'n alu bike, kan je niet veel misdoen.
Dat weet ik ook al langer dan vandaag dat er lichtere en beter afgemonteerde fietsen bestaan voor dezelfde prijs (of minder) dan een Cannondale. De reden voor de aankoop van de Cannondale heb ik hier boven al gezet.
Denk er ook aan dat je tweedehands voor een Cannondale veel meer krijgt dan voor zo'n Canyon bijvoorbeeld. Bewijs daarvan de 750 euro die ik nog gekregen heb voor m'n F1000 van '99.
Cannondales zijn gegeerd op de tweedehandsmarkt hoor.
Als je evenveel in procenten van de prijs van zo'n Canyon afrekent, als bij een Cannondale, dan komt die nog duidelijk voordeliger uit.
Trouwens, is mijn Super V plots nog veel waard dan?
Nog iets: ik heb al een Caonnondale F800 (met Lefty) van 2006 en met amper 500 km op de teller verkocht weten geraken voor amper 999 €. En dat ding had als upgrade een XT-crankstel (en trapas). De nieuwwaarde was ongeveer 2100 - 2200 €. Dat zou ik nu niet direct een hoge restwaarde noemen.
Je moet een beetje geluk hebben ook als je je fiets verkoopt.
OK.
Is een Lefty minder onderhoudsvriendelijk dan?
Heb ik dat gezegd misschien? Ik geef de reden aan waarom ik voor een Cannondale gekozen heb en niet voor een ander merk. De Fatty is over het algemeen gemakkelijker te onderhouden dan de andere conventionele veervorken. Daarenboven is hij heel stijf en licht.
Als ik verhuisd ben, en ik zoek een goedkopere fiets voor dagelijkse verplaatsingen, dan ga ik zeker een Canyon overwegen (tenzij ik een cruiser zou kopen, of iets interessants op de tweedehandsmarkt zou vinden natuurlijk).
En wat heet slechter afgewerkt? Minder mooi weggewerkte lasnaden? Canyon heeft toch al een deftige reputatie, right. En OK, een goedkoop carbon frame, daar ben ik ook niet zo voor (bv. de Viper Carbon: die is rotslecht; als je er meer over wil weten, moet je het maar zeggen), maar met zo'n alu bike, kan je niet veel misdoen.
De lak van de Cannondales is superieur, geen twijfel over dat en de lasrupsen zijn mooi weggedremeld. Twee dingen die me zo onmiddellijk te binnen schieten.
Comment