Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
    Als je evenveel in procenten van de prijs van zo'n Canyon afrekent, als bij een Cannondale, dan komt die nog duidelijk voordeliger uit.
    Ja, als je zo moet beginnen koop u dan een Canyon hé.


    Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
    Trouwens, is mijn Super V plots nog veel waard dan?
    Nee, die is eigenlijk geen kloten meer waard. Het concept is de schuldige.


    Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
    Nog iets: ik heb al een Caonnondale F800 (met Lefty) van 2006 en met amper 500 km op de teller verkocht weten geraken voor amper 999 €. En dat ding had als upgrade een XT-crankstel (en trapas). De nieuwwaarde was ongeveer 2100 - 2200 €. Dat zou ik nu niet direct een hoge restwaarde noemen.
    Tsja, dan is de verkoper een dommerik en de koper is goed gesteld. Soms doe je koopjes hé.


    Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
    Je moet een beetje geluk hebben ook als je je fiets verkoopt.
    Je moet het op de juiste manier doen, that's all.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Heb ik dat gezegd misschien? Ik geef de reden aan waarom ik voor een Cannondale gekozen heb en niet voor een ander merk. De Fatty is over het algemeen gemakkelijker te onderhouden dan de andere conventionele veervorken. Daarenboven is hij heel stijf en licht.
      Tuurlijk zei je dat niet. Het was een doodgewone vraag.


      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      De lak van de Cannondales is superieur, geen twijfel over dat en de lasrupsen zijn mooi weggedremeld. Twee dingen die me zo onmiddellijk te binnen schieten.
      True, maar de prijs die je daarvoor betaalt is sowieso erg hoog. Zelf blijf ik ook bij Cannondale, maar stel dat iemand met 2000 € fietsbudget me vraagt welke rationeel te verantwoorden nieuwe fiets hij zou kunnen kopen, dan zou ik hem iets als een aluminium Canyon of Cube aanraden.
      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Nee, die is eigenlijk geen kloten meer waard. Het concept is de schuldige.
        Het veerconcept van een Super V wordt nog erg veel gebruikt, ook door Cannondale. Enige verschil: de voorvering is meer inv erhouding met de achtervering.


        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Je moet het op de juiste manier doen, that's all.
        De juiste manier, zoals?
        Die F800 stond zowel op internet als op verschillende fietsfora. Nu moet ik wel toegeven: die verkoper was oerdom, want als hij slimmer geweest was, had ik hem gekocht voor 200 € meer. Blijkbaar kon hij het niet verkroppen dat hij net zijn akkoord had gegeven aan zijn fietsenmaker waar hij zijn nieuwe bike kocht, om hem te laten overnemen. Hij beweerde dat iemand anders de vraagprijs had geboden (1390 € of zoiets). In werkelijkheid stond hij daarna te koop bij een fietsenmaker in Oudenaarde voor amper 999 €. Volgens mij heeft die fietsenmaker er zelfs niet eens winst op gemaakt. Dat vertelde hij ook toen ik ging kijken. De fiets was toen net de deur uit.
        Enfin, dat verhaal ken je al.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
          True, maar de prijs die je daarvoor betaalt is sowieso erg hoog.
          Voor mooie dingen moet je betalen, dat is bijna altijd zo, met alles.



          Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
          Zelf blijf ik ook bij Cannondale, maar stel dat iemand met 2000 € fietsbudget me vraagt welke rationeel te verantwoorden nieuwe fiets hij zou kunnen kopen, dan zou ik hem iets als een aluminium Canyon of Cube aanraden.
          Natuurlijk dat, ik ook.
          Maar een mens wil van tijd merk en mooie dingen hebben, en een Cannondale is toch net dat tikkeltje anders en exlusiever dan de 'gewone' MTB's hé, vooral die HeadShoks bedoel ik dan. Ik heb al gezegd waarom ik terug voor Cannondale ben gegaan, ik was supertevreden over m'n F1000, de lak, de zithouding en de vork in het bijzonder. Ik wil daarvoor gerust iets dieper in de buidel tasten. En daarenboven heb je geen fiets van dertien in een dozijn zoals die Cubes, Ridley's,... waarmee ze je rond de oren smijten. Kijk naar die verkiezing op mountainbike.be, mijn Cannondale doet het vrij goed en niemand die 'r een slecht woord over heeft. M'n zelf gespoten unieke stuurpen krijgt zelfs positieve commentaar.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
            Het veerconcept van een Super V wordt nog erg veel gebruikt, ook door Cannondale. Enige verschil: de voorvering is meer inv erhouding met de achtervering.
            Het veerconcept misschien wel, maar het totaalconcept niet meer, je zegt het zelf dat de verhouding voor- en achtervering niet meer hetzelfde is vandaag. Ook was die specifieke V-vorm enorm populair eind jaren negentig begin jaren 2000. Nu zie je dat design nog enkel bij de zeer goedkope supermarktfietsen. M.a.w., de mensen willen dat niet meer, eigenlijk was dat meer een rage laat ons zeggen.
            Neem bijvoorbeeld een F1000 van '99 en een Caffeine 4SL van '07, ze schelen eigenlijk niets wat het concept betreft. Zet ze naast mekaar, ze zijn zo goed als identiek. Ja, een pietluttig verwaarloosbaar detail, de Fatty Ultra heeft een veerweg van 80mm tegenover de oude Fatty D 60 mm. Daarom dat een Super V zodanig gedevalueerd is in de loop der jaren. Daar komt nog eens bij dat de meeste mensen vandaag genoegen nemen met een hardtail en dat ze zo'n fully, zeker die wiegboten als de Super V's zijn, liever laten voor wat het is.




            Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
            De juiste manier, zoals?
            Die F800 stond zowel op internet als op verschillende fietsfora. Nu moet ik wel toegeven: die verkoper was oerdom, want als hij slimmer geweest was, had ik hem gekocht voor 200 € meer. Blijkbaar kon hij het niet verkroppen dat hij net zijn akkoord had gegeven aan zijn fietsenmaker waar hij zijn nieuwe bike kocht, om hem te laten overnemen. Hij beweerde dat iemand anders de vraagprijs had geboden (1390 € of zoiets). In werkelijkheid stond hij daarna te koop bij een fietsenmaker in Oudenaarde voor amper 999 €. Volgens mij heeft die fietsenmaker er zelfs niet eens winst op gemaakt. Dat vertelde hij ook toen ik ging kijken. De fiets was toen net de deur uit.
            Enfin, dat verhaal ken je al.
            Nu zeg je zelf dat die eigenlijke restwaarde van die F800 wel wat meer waard is dan die 999euro dat die fiets uiteindelijk gegaan is. Dat is wat ik bedoelde daarstraks toen ik zei dat Cannondales een hogere restwaarde hebben dan de 'gewone' merken.

            Over die juiste manier, als je een fiets verkoopt wees dan zo compleet mogelijk in de beschrijving ervan, kuis 'm héél grondig, alle vindbare positieve eigenschappen van de fiets benadrukken en neem detailfoto's. Deze handelingen kunnen je al heel ver brengen. Dat geldt trouwens niet alleen voor fietsen, dat is met alles wat je verkoopt. Nu voor uw Super V zie ik deze tactieken niet zo zitten, dat heb ik u in 't verleden al gezegd. Ik had voorspeld dat je nooit die 800 euro die jij vooropstelde er ging voor krijgen en ik heb gelijk gekregen hé. De redenen heb ik al uitvoerig beschreven.
            Toch veel succes gewenst moest je 'm eventueel nog willen verkopen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Natuurlijk dat, ik ook.
              Maar een mens wil van tijd merk en mooie dingen hebben, en een Cannondale is toch net dat tikkeltje anders en exlusiever dan de 'gewone' MTB's hé, vooral die HeadShoks bedoel ik dan. Ik heb al gezegd waarom ik terug voor Cannondale ben gegaan, ik was supertevreden over m'n F1000, de lak, de zithouding en de vork in het bijzonder. Ik wil daarvoor gerust iets dieper in de buidel tasten. En daarenboven heb je geen fiets van dertien in een dozijn zoals die Cubes, Ridley's,... waarmee ze je rond de oren smijten. Kijk naar die verkiezing op mountainbike.be, mijn Cannondale doet het vrij goed en niemand die 'r een slecht woord over heeft. M'n zelf gespoten unieke stuurpen krijgt zelfs positieve commentaar.

              Vroeger was Cannondale exclusief. Echter sinds ze het Saeco-team hebben gesponsord ...
              Ik reed al Cannondale eind '91. Bepaald veel zag je die fietsen toen niet. Onder de 40.000 fr vond je zelfs geen Cannondales, en dan had je voor dat geld een fiets zonder vering met een afmontage van een fiets die bij een ander merk amper 20.000 fr kostte. Het merk had toen wel maar één hardtail-frame waarmee zowel het duurste als het goedkoopste model was uitgerust.
              Met Cube of Canyon heb ik geen problemen. Leuke fietsjes voor mooie prijzen. Waar ik echter wel een afkeer van heb is Ridley. Een paar Belgische toppers rijden ermee, dus moet iedereen plots een Ridley hebben. Neen, dank u.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Het veerconcept misschien wel, maar het totaalconcept niet meer, je zegt het zelf dat de verhouding voor- en achtervering niet meer hetzelfde is vandaag. Ook was die specifieke V-vorm enorm populair eind jaren negentig begin jaren 2000. Nu zie je dat design nog enkel bij de zeer goedkope supermarktfietsen. M.a.w., de mensen willen dat niet meer, eigenlijk was dat meer een rage laat ons zeggen.
                Neem bijvoorbeeld een F1000 van '99 en een Caffeine 4SL van '07, ze schelen eigenlijk niets wat het concept betreft. Zet ze naast mekaar, ze zijn zo goed als identiek. Ja, een pietluttig verwaarloosbaar detail, de Fatty Ultra heeft een veerweg van 80mm tegenover de oude Fatty D 60 mm. Daarom dat een Super V zodanig gedevalueerd is in de loop der jaren. Daar komt nog eens bij dat de meeste mensen vandaag genoegen nemen met een hardtail en dat ze zo'n fully, zeker die wiegboten als de Super V's zijn, liever laten voor wat het is.
                Niet akkoord. De Super V stond trouwens in 1992 voor het eerst in de catalogus, dus die bestaat al langer dan jij denkt. Bovendien ziet het kleinste kind dat een Super V veel beter is afgewerkt dan zo'n goedkoop krel.
                Je kan zo ook beweren dat een Merlin er net hetzelfde uitziet als een goedkope stalen MTB met een gewoon frame met twee driehoeken. Niet dus.
                Nog iets heel eigen aan de Super V, wat sowieso wel raar is als je de fiets in het echt voor het eerst ziet: die dikke buis is rond, niet ovaal. Dus ook vanboven ziet die buis er zeer dik uit, en o.a. dat heeft me altijd gecharmeerd in die fiets.



                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Nu zeg je zelf dat die eigenlijke restwaarde van die F800 wel wat meer waard is dan die 999euro dat die fiets uiteindelijk gegaan is. Dat is wat ik bedoelde daarstraks toen ik zei dat Cannondales een hogere restwaarde hebben dan de 'gewone' merken.

                Over die juiste manier, als je een fiets verkoopt wees dan zo compleet mogelijk in de beschrijving ervan, kuis 'm héél grondig, alle vindbare positieve eigenschappen van de fiets benadrukken en neem detailfoto's. Deze handelingen kunnen je al heel ver brengen. Dat geldt trouwens niet alleen voor fietsen, dat is met alles wat je verkoopt. Nu voor uw Super V zie ik deze tactieken niet zo zitten, dat heb ik u in 't verleden al gezegd. Ik had voorspeld dat je nooit die 800 euro die jij vooropstelde er ging voor krijgen en ik heb gelijk gekregen hé. De redenen heb ik al uitvoerig beschreven.
                Toch veel succes gewenst moest je 'm eventueel nog willen verkopen.
                Je hebt nu nog steeds niet bewezen dat een Cannondale procentueel meer opbrengt dan pakweg een Canyon. Hij kost meer nieuw, dus ligt de prijs ervan hoger op de tweedehandsmarkt, dat klopt, maar de verhouding zal wel overeen komen met een tweedehandse Canyon.

                En wat mijn Super V betreft: die heeft niet lang te koop gestaan. Bovendien heb ik het nooit op tweedehandssites geprobeerd omdat ik eerst op die twee fora wou proberen. Je kan helemaal niet zeggen dat ik mijn best heb gedaan om dat ding kwijt te raken. Ik had zoiets van: hij moet niet weg, hij mag weg. Dat stond er, geloof ik, ook bij.
                Niettemin, ik geloof wel dat hij procentueel minder zal opbrengen dan een hardtail van het merk. Althans, in ons land, want je weet dat ons land geen fully-land is. En Vlaanderen nog minder.
                In feite zou ik hem moeten proberen verkopen in Zwitserland of Oostenrijk.
                Nog iets wat aangeeft dat fully's nog steeds een pak beter verkopen dan hardtails: hoeveel merken ken jij die nog meer hardtails dan fully's in het gamma hebben? Ik kan alvast op geen enkel merk komen.
                120d Hatch Edition Sport

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                  Vroeger was Cannondale exclusief. Echter sinds ze het Saeco-team hebben gesponsord ...
                  Ik reed al Cannondale eind '91. Bepaald veel zag je die fietsen toen niet. Onder de 40.000 fr vond je zelfs geen Cannondales, en dan had je voor dat geld een fiets zonder vering met een afmontage van een fiets die bij een ander merk amper 20.000 fr kostte. Het merk had toen wel maar één hardtail-frame waarmee zowel het duurste als het goedkoopste model was uitgerust.
                  Ze zijn toch nog net dat tikkeltje exclusiever dan die andere 'gewone' merken, iets anders heb ik niet gezegd.


                  Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                  Met Cube of Canyon heb ik geen problemen. Leuke fietsjes voor mooie prijzen. Waar ik echter wel een afkeer van heb is Ridley. Een paar Belgische toppers rijden ermee, dus moet iedereen plots een Ridley hebben. Neen, dank u.
                  En waarom problemen met Ridley en met Cube en Canyon niet?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                    Niet akkoord. De Super V stond trouwens in 1992 voor het eerst in de catalogus, dus die bestaat al langer dan jij denkt. Bovendien ziet het kleinste kind dat een Super V veel beter is afgewerkt dan zo'n goedkoop krel.
                    Je kan zo ook beweren dat een Merlin er net hetzelfde uitziet als een goedkope stalen MTB met een gewoon frame met twee driehoeken. Niet dus.
                    Nog iets heel eigen aan de Super V, wat sowieso wel raar is als je de fiets in het echt voor het eerst ziet: die dikke buis is rond, niet ovaal. Dus ook vanboven ziet die buis er zeer dik uit, en o.a. dat heeft me altijd gecharmeerd in die fiets.
                    Bikefreak, niet beginnen muggeziften hé man.
                    Het design van de Super V is verouderd, zo simpel is dat. Daar kan je niet omheen. Natuurlijk is een Cannondale beter afgewerkt dan een makrofully, dat bedoel ik ook niet, en dat weet je maar al te best. Ik ga er niet teveel woorden aan vuil blijven maken, je begint stilaan de discussie weer te keren en er andere elementen bij te halen. Ik ga me weer niet laten verleiden tot een welles-niets spelletje.

                    Je weet best waar het om gaat, hoop ik toch. Laat de niet relevante zever achterwege.

                    En ja, ik weet hoe een V er in het echt uit ziet. Een kameraad van me heeft er eentje.





                    Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                    Je hebt nu nog steeds niet bewezen dat een Cannondale procentueel meer opbrengt dan pakweg een Canyon. Hij kost meer nieuw, dus ligt de prijs ervan hoger op de tweedehandsmarkt, dat klopt, maar de verhouding zal wel overeen komen met een tweedehandse Canyon.
                    Moet ik dat dan bewijzen?
                    Oké, je kan gelijk hebben, maar ik vrees er toch voor. Ik ben er vrijwel zeker van dat als je een Cube en een Cannondale koopt, beiden met een prijskaartje van 2.000 euro en je verkoopt ze over laat ons zeggen 5 jaar. Dat de Cannondale meer zal opbrengen, en dat is wat ik bedoel en dat weet jij ook.


                    Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                    En wat mijn Super V betreft: die heeft niet lang te koop gestaan. Bovendien heb ik het nooit op tweedehandssites geprobeerd omdat ik eerst op die twee fora wou proberen. Je kan helemaal niet zeggen dat ik mijn best heb gedaan om dat ding kwijt te raken. Ik had zoiets van: hij moet niet weg, hij mag weg. Dat stond er, geloof ik, ook bij.
                    Niettemin, ik geloof wel dat hij procentueel minder zal opbrengen dan een hardtail van het merk. Althans, in ons land, want je weet dat ons land geen fully-land is. En Vlaanderen nog minder.
                    In feite zou ik hem moeten proberen verkopen in Zwitserland of Oostenrijk.
                    Zet uw Super V te koop op allerhande tweedehandssites. Ik durf er bijna m'n kop op verwedden dat je 'm niet verkocht krijgt voor die 800 euro die je vooropstelde, voor 500 euro mag je al blij zijn. Want dat heb je beweert destijds, 800 euro. Die van mij ging maximum 600 euro opbrengen, weet je nog?


                    Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                    Nog iets wat aangeeft dat fully's nog steeds een pak beter verkopen dan hardtails: hoeveel merken ken jij die nog meer hardtails dan fully's in het gamma hebben? Ik kan alvast op geen enkel merk komen.
                    Verkopen fully's beter in België, is dat zo? Heb je daar cijfers van? En ja, fully's worden veel gemaakt. Maar nog eens, niet van het genre Super V. Blijkbaar wil je me gewoon niet begrijpen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Ze zijn toch nog net dat tikkeltje exclusiever dan die andere 'gewone' merken, iets anders heb ik niet gezegd.
                      In ons land ... Ik zou de verkoopscijfers op mondiaal vlak eens willen zien.
                      Cannondale is niet het merk van de man in de straat, maar je kan ook niet zeggen dat alleen freaks met Cannondale rijden, vind ik. Ik ken een boel merken die exclusiever zijn.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      En waarom problemen met Ridley en met Cube en Canyon niet?
                      Gewoon omdat iedereen Ridley koopt, zelfs mensen die er helemaal niets van kennen. Orbea vind ik niet zo veel beter.
                      Trouwens, met een Eddy Merckx zal je me ook niet snel zien rijden hoor.
                      Op het mountainbikeforum heb ik in die verkiezingstopcs wel aangegeven welke merken is cool vind, en dat zijn de merken die de leek totaal niet kent. Denk maar eens aan Yeti. Ziet er eigenlijk niet eens zo speciaal uit, maar moest ik een nieuwe fiets zoeken, en ik kom een Yeti tegen als koopje, en binnen het budget, reken maar dat ik hem koop! Dat is trouwens ook de reden waarom ik nu met een Pinarello Prince de straten onveilig maak i.p.v. met een Cannondale. Had ik die Pina niet tegengekomen, ik was zeker bij "mijn merk" gebleven.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                        In ons land ... Ik zou de verkoopscijfers op mondiaal vlak eens willen zien.
                        Cannondale is niet het merk van de man in de straat, maar je kan ook niet zeggen dat alleen freaks met Cannondale rijden, vind ik. Ik ken een boel merken die exclusiever zijn.
                        Voilà, iets anders heb ik ook niet gezegd hé.




                        Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                        Gewoon omdat iedereen Ridley koopt, zelfs mensen die er helemaal niets van kennen. Orbea vind ik niet zo veel beter.
                        En Cube niet? Komaan man, achter elke hoek zie je een Cube verschijnen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Bikefreak, niet beginnen muggeziften hé man.
                          Het design van de Super V is verouderd, zo simpel is dat. Daar kan je niet omheen. Natuurlijk is een Cannondale beter afgewerkt dan een makrofully, dat bedoel ik ook niet, en dat weet je maar al te best. Ik ga er niet teveel woorden aan vuil blijven maken, je begint stilaan de discussie weer te keren en er andere elementen bij te halen. Ik ga me weer niet laten verleiden tot een welles-niets spelletje.
                          Het speciale is eraf, that's it.


                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Moet ik dat dan bewijzen?
                          Oké, je kan gelijk hebben, maar ik vrees er toch voor. Ik ben er vrijwel zeker van dat als je een Cube en een Cannondale koopt, beiden met een prijskaartje van 2.000 euro en je verkoopt ze over laat ons zeggen 5 jaar. Dat de Cannondale meer zal opbrengen, en dat is wat ik bedoel en dat weet jij ook.
                          Ik ben daar niet zeker van. Immers, die Cube zal een pak beter afgemonteerd zijn. Bovendien scoort Cube de laatste tijd goed onder mensen die iets van fietsen af kennen. Ook al omdat er nog niet zo veel verdelers van zijn in ons land. Idem met Canyon: die moet je online bestellen, en een leek zal dat niet doen.


                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Zet uw Super V te koop op allerhande tweedehandssites. Ik durf er bijna m'n kop op verwedden dat je 'm niet verkocht krijgt voor die 800 euro die je vooropstelde, voor 500 euro mag je al blij zijn. Want dat heb je beweert destijds, 800 euro. Die van mij ging maximum 600 euro opbrengen, weet je nog?
                          De mijne heeft niet zoveel kilometers, en al helemaal niet in slechte omstandigheden. Tuurlijk was 800 € teveel, maar wie koopt er nu iets tweedehands zonder af te bieden? Voor 500 € zou ik hem niet verkopen. Dat is gewoon veel te weinig voor die fiets. Veel onderdelen werken immers nog als nieuw. Daar kan zelfs geen nieuwe Canyon van 500 € tegenop. En de mijne is dan nog eens een fully én een Cannondale!


                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Verkopen fully's beter in België, is dat zo? Heb je daar cijfers van? En ja, fully's worden veel gemaakt. Maar nog eens, niet van het genre Super V. Blijkbaar wil je me gewoon niet begrijpen.
                          Op mondiaal vlak, bedoelde ik. Ik had al gezegd dat België, en vooral Vlaanderen, een hardtailland is. Jij wil blijkbaar niet lezen wat ik zeg.
                          Met het genre Super V is helemaal niets mis, daar blijf ik bij. Steek daar een Lefty of een andere vork met 100 mm veerweg (of zelfs nog meer) onder, en dat ding kan perfect worden gebruikt als Enduro of Freeride.
                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            En Cube niet? Komaan man, achter elke hoek zie je een Cube verschijnen.
                            Gewoon op straat merk ik daar niet zoveel van. Nu is er hier twee straten verder wel een Cube-dealer, dus hier zal je af en toe wel eentje zien.
                            Ik kom natuurlijk niet meer op MTB-tochten, dus op dat vlak heb je wss wel gelijk, ik weet het niet.
                            Hell, ik kom gewoon op geen enkel fietsevenement meer. Ik weet nog amper wat fietsen is.
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                              Het speciale is eraf, that's it.
                              En daarom moeten ze het niet meer, that's it.




                              Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                              Ik ben daar niet zeker van. Immers, die Cube zal een pak beter afgemonteerd zijn. Bovendien scoort Cube de laatste tijd goed onder mensen die iets van fietsen af kennen. Ook al omdat er nog niet zo veel verdelers van zijn in ons land. Idem met Canyon: die moet je online bestellen, en een leek zal dat niet doen.
                              De toekomst zal uitwijzen of je gelijk hebt. Ik vrees er althans voor.




                              Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                              De mijne heeft niet zoveel kilometers, en al helemaal niet in slechte omstandigheden. Tuurlijk was 800 € teveel, maar wie koopt er nu iets tweedehands zonder af te bieden? Voor 500 € zou ik hem niet verkopen. Dat is gewoon veel te weinig voor die fiets. Veel onderdelen werken immers nog als nieuw. Daar kan zelfs geen nieuwe Canyon van 500 € tegenop. En de mijne is dan nog eens een fully én een Cannondale!
                              Zo'n goede fiets met zo weinig km's en zulk degelijk materiaal. Raar hé, dat niemand dat wil, denk daar maar eens over na.




                              Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                              Op mondiaal vlak, bedoelde ik. Ik had al gezegd dat België, en vooral Vlaanderen, een hardtailland is. Jij wil blijkbaar niet lezen wat ik zeg.
                              Met het genre Super V is helemaal niets mis, daar blijf ik bij. Steek daar een Lefty of een andere vork met 100 mm veerweg (of zelfs nog meer) onder, en dat ding kan perfect worden gebruikt als Enduro of Freeride.
                              Op mondiaal vlak bedoel je? Ga jij je fiets dan internationaal te koop zetten. Want daar ging het over hé beste vriend. Waarom uw fiets niet zo geliefd is hier, remember? Zie je nu met wat ik bedoel dat je de discussie weer in een ander richting probeert te duwen. Dat is typisch Bikefreak, elke keer doe je dat opnieuw wanneer je in 't nauw gedreven wordt. Best wel grappig eigenlijk.

                              Comment


                              • Oh ja, ik hoop gewoon dat je niet denkt dat het veerconcept van de Prophets en andere Rushen niet iets is van de laatste jaren. De opstelling van het draaipunt en de plaatsing van de demper is iets wat al minstens vijftien jaar bestaat. In het begin vond ik het erg jammer dat Cannondale de productie van de Super V afbouwde en stopte. Ook in de fietswereld krijgen we steeds meer eenheidsworst. Cannondale heeft nog wel een paar oude, eigen principes verloochend.
                                120d Hatch Edition Sport

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                  Gewoon op straat merk ik daar niet zoveel van. Nu is er hier twee straten verder wel een Cube-dealer, dus hier zal je af en toe wel eentje zien.
                                  Ik kom natuurlijk niet meer op MTB-tochten, dus op dat vlak heb je wss wel gelijk, ik weet het niet.
                                  Hell, ik kom gewoon op geen enkel fietsevenement meer. Ik weet nog amper wat fietsen is.
                                  Je ziet ze tegenwoordig heel veel.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Zo'n goede fiets met zo weinig km's en zulk degelijk materiaal. Raar hé, dat niemand dat wil, denk daar maar eens over na.
                                    Jij leest echt niet wat ik zeg: ik heb amper geprobeerd. Welk woord heb je niet begrepen? Bovendien, en voor de derde keer: fully's zijn relatief zeldzaam in ons land. Dat weet elke biker, zelfs jij.



                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Op mondiaal vlak bedoel je? Ga jij je fiets dan internationaal te koop zetten. Want daar ging het over hé beste vriend. Waarom uw fiets niet zo geliefd is hier, remember? Zie je nu met wat ik bedoel dat je de discussie weer in een ander richting probeert te duwen. Dat is typisch Bikefreak, elke keer doe je dat opnieuw wanneer je in 't nauw gedreven wordt. Best wel grappig eigenlijk.
                                    Ik zei het al: moest ik dat ding in een land met meer bergen te koop zetten, het ding zou gewoon veel beter verkopen. Dat kan je toch gewoon niet ontkennen? Anders moet je dringend je oogkleppen verwijderen.
                                    Ontken ik ergens dat een fully bij ons minder wordt gevraagd dan? Tuurlijk niet, dus is het normaal dat de waarde van een fully sneller zakt dan van een hardtail.
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Je ziet ze tegenwoordig heel veel.
                                      OK. Ik geloof je.
                                      120d Hatch Edition Sport

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                        Oh ja, ik hoop gewoon dat je niet denkt dat het veerconcept van de Prophets en andere Rushen niet iets is van de laatste jaren. De opstelling van het draaipunt en de plaatsing van de demper is iets wat al minstens vijftien jaar bestaat. In het begin vond ik het erg jammer dat Cannondale de productie van de Super V afbouwde en stopte. Ook in de fietswereld krijgen we steeds meer eenheidsworst. Cannondale heeft nog wel een paar oude, eigen principes verloochend.
                                        Dat Cannondale gestopt is met die Super V's te produceren zal z'n redenen wel hebben hé, niet?

                                        En het concept van de Prophets en Rushen zal niet iets zijn van de laatste jaren, daar geloof ik je in. Dat het blijft bestaan zal te wijten zijn dat het concept van beiden voldoende rendement oplevert. De Super V heeft een slechter rendement. Misschien is dat de reden waarom die niet meer gemaakt wordt?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Dat Cannondale gestopt is met die Super V's te produceren zal z'n redenen wel hebben hé, niet?

                                          En het concept van de Prophets en Rushen zal niet iets zijn van de laatste jaren, daar geloof ik je in. Dat het blijft bestaan zal te wijten zijn dat het concept van beiden voldoende rendement oplevert. De Super V heeft een slechter rendement. Misschien is dat de reden waarom die niet meer gemaakt wordt?
                                          Ik zei het al: een Super V is teveel een freeride-achtige fiets.
                                          Niettemin, Trek nam de Y-looks over, doch dat concept was wél een flater. Er is nl. geen enkel bekend merk meer dat dat systeem nog gebruikt. Sta me ook toe waarom het slechter was dan het concept van de Super V. OK, het rendement was beter, maar daar bleef het bij. Immers, de achtervering was pas echt actief als je op het zadel zat. En wie blijft er in een afdaling op het zadel zitten? Juist ja. De Y heeft jaren betaan (ook bij Gary Fisher, en in een nog extremere versie bij Klein), maar de commentaren bleven hetzelfde. Ook de i-Drive van GT (beter dan de Y, hoewel het systeem er een beetje op lijkt) zie je niet meer. Zal mss met patenten te maken hebben, maar dan nog: vroeger was GT één van de grote merken, naast Scott en Trek (Cannondale was ietsje exclusiever en duurder) en nu? Je hoort er nog amper van. Jammer ook wat ze met hun Zaskar allemaal hebben aangevangen (het werd een puur op XC gericht frame), maar goed, dat is een ander verhaal.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X