Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
    ben iets zwaarder

Je moet niet teveel rekening houden met die theorie- en boekjespraatjes hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Octa+
      ben iets zwaarder
      Neem dan een ceramische velg en je komt nog redelijk uit de voeten met de HS33. Ik vond ze te licht uitvallen voor Ardennen ritten, op technische stukken. Gecombineerd met een hoop slijk, kan je je fiets dan niet volledig gestopt krijgen, indien nodig.
      Kom je daar nooit of rijd je steeds vlakke ritjes, geen probleem, maar dan kan je al evengoed V-brakes steken(of laten zitten)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
        Prijzen van schijfremmen? Heb er ni direct een idee van... zal zowiezo nog niet voor direct zijn...

Hou het gewoon bij die V-brakes man.

Er zijn blijkbaar mensen die vergeten wat die schijftoestanden en dergelijke allemaal kosten, terwijl voor de gemiddelde sterveling als ons een gewone V-brake ruimschoots volstaat. Ik zeg het nog eens, een V-brake is licht, gemakkelijk te onderhouden en vooral 't is goedkoop. Koop maar eens een schijvensetje dat ongeveer evenveel weegt als een V-brakesetje, je zal onmiddellijk weten wat ik bedoel.

Ik had op m'n vorige Cannondale V-brakes en was daar supertevreden over. Zelfs wedstrijden in de Ardennen gereden in zowel kurkdroge als kletsnatte omstandigheden, en die dingen hebben altijd voldaan. Oké, de remblokjes zaten er soms door na een rit, en elke twee jaar moest ik een nieuwe achtervelg steken omdat die doorgesleten was, 'k had misschien beter in het begin zo'n wiel met ceramische velgrand gestoken. Enfin, een goedkoop Mavic velgske was de kost nu niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          ....Ik zeg het nog eens, een V-brake is licht, gemakkelijk te onderhouden ....
          Hebben jullie misschien een goede webpagina of link naar "Hoe onderhoud ik mijn fiets"? Vroeger kuiste ik die gewoon en gooide daar af en toe eens wat olie op, nu wil ik het iets deftigers aanpakken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
            Hebben jullie misschien een goede webpagina of link naar "Hoe onderhoud ik mijn fiets"? Vroeger kuiste ik die gewoon en gooide daar af en toe eens wat olie op, nu wil ik het iets deftigers aanpakken
            Nee, ik heb de techniek en het onderhoud van de fiets aangeleerd door het gewoon zelf te doen zeg maar.
            Met zo'n fietsgereedschapsdoosje van in de Makro of Decathlon kom je al ver hoor, er zitten specifieke gereedschappen in om onderdelen te monteren en demonteren.

Het kuisen van de fiets gaat als volgt. Eerst spuit ik 'm af met een tuinspriet met een niet te harde straal, dit bij erg slijkerige toestanden, anders gebruik ik gewoon de gieter met regenwater. Daarna reinig ik de boel met een spons met een emmer regenwater met een klein beetje detergent in en spoel 'm daarna af met een gieter met regenwater (laat geen kalksporen na).

Comment

• Bij mij vorige heb ik ook gesleuteld, maar dat kwam niet goed eigenlijk

Comment

• Als je meer uitleg wil, koop dan eens een jaarboek over MTB-en. Bike Workshop bv., al moet ik er wel bij vermelden dat dat Duitstalig is. Vroeger stonden er alleen onderdelen in + een uitgebreide uitleg hoe alles te monteren en onderhouden. De fietsen zelf stonden in Bike Markt. Tegenwoordig is er alleen nog de Workshop, en dat is eigenlijk een samenraapsel van de vroegere Markt en Workshop, doch alles wat beknopter.
                Er zijn natuurlijk ook nog andere dergelijke boeken. Ga gewoon eens even kijken in een deftige krantewinkel.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• M'n fietske heeft het tot een gedeelde zesde plaats geschopt bij de verkiezing: "Fiets van het jaar 2007 - XC/Marathon (Hardtail)" op mountainbike.be. Ik ben tevreden.

Comment

M'n fietske heeft het tot een gedeelde zesde plaats geschopt bij de verkiezing: "Fiets van het jaar 2007 - XC/Marathon (Hardtail)" op mountainbike.be. Ik ben tevreden.

http://www.mountainbike.be/forum/viewtopic.php?t=42667

En er waren er maar tien, dus in feite staan er slechts drie na jou.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten

En er waren er maar tien, dus in feite staan er slechts drie na jou.
                      Je vergeet er wel bij te zeggen dat we met 36 fietsen begonnen zijn hé slimmeke.
                      Even ter verduidelijking, ik ben zesde geëindigd in de 1/2 finale. Als je eens de moeite zou doen om het topictitel te lezen van m'n hierboven geposte url naar mountainbike.be dan zou je het weten.

Comment

Je vergeet er wel bij te zeggen dat we met 36 fietsen begonnen zijn hé slimmeke.
                        Even ter verduidelijking, ik ben zesde geëindigd in de 1/2 finale. Als je eens de moeite zou doen om het topictitel te lezen van m'n hierboven geposte url naar mountainbike.be dan zou je het weten.
                        Nu je het zegt ...
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

M'n fietske heeft het tot een gedeelde zesde plaats geschopt bij de verkiezing: "Fiets van het jaar 2007 - XC/Marathon (Hardtail)" op mountainbike.be. Ik ben tevreden.

http://www.mountainbike.be/forum/viewtopic.php?t=42667

proficiat.

klein vraagje: waarom hebben de fietsen, (met uitzondering van die cannondinges) allemaal verende vorken met vaste onderbenen en verende bovenbenen, zo heb je toch het grootste onafgeveerde gewicht .
                          Bekijk even een (cross)motor, daar is het precies andersom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                            Nu je het zegt ...
                            Toch respectabel.
                            De fiets van Jakkel ligt qua prijs een stuk lager dan de meesten, op de wielen na.
                            En daar wordt naar gekeken, wat er ook verteld wordt..

Dus van mij een proficiat Jakkel.
                            Toch was je met een Taurine verder gekomen, vanwege het bovenstaande prijsargument.
                            Klinkt niet logisch, maar in praktijk...

Qua kleuren is die fiets redelijk opvallend, maar in het totaalbeeld, klopt het wel, qua kleuren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                              proficiat.

klein vraagje: waarom hebben de fietsen, (met uitzondering van die cannondinges) allemaal verende vorken met vaste onderbenen en verende bovenbenen, zo heb je toch het grootste onafgeveerde gewicht .
                              Bekijk even een (cross)motor, daar is het precies andersom.
                              Omdat een motor altijd een dikke steekas heeft. Een MTB is meestal uitgerust met snelspanners. Met een upside-down-vork, zouden de vorkpoten niet gelijk inveren, en een gewone MTB-as is daar niet tegen bestand. Deze zou dus breken.
                              Vroeger gebruikten ze wel dergelijke vorken als in de motocross, maar dan in de dual slalom en down-hill, waar het niet van belang is snel het wiel er te kunnen uit halen bij een lekke band.
                              Je zal wel zien dat MTB-vorken steeds een boog hebben tss beide vorkpoten. Die zit daar dus niet voor de show, maar om ervoor te zorgen dat beide poten gelijk inveren. Met een upside-down-vork is zo'n boog onmogelijk.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                Toch respectabel.
                                De fiets van Jakkel ligt qua prijs een stuk lager dan de meesten, op de wielen na.
                                En daar wordt naar gekeken, wat er ook verteld wordt..

Dus van mij een proficiat Jakkel.
                                Toch was je met een Taurine verder gekomen, vanwege het bovenstaande prijsargument.
                                Klinkt niet logisch, maar in praktijk...

Qua kleuren is die fiets redelijk opvallend, maar in het totaalbeeld, klopt het wel, qua kleuren
                                Zo goedkoop is hij nu ook weer niet. Die wielen maken ook veel, en die kosten behoorlijk wat extra. OK, het frame is niet superexclusief en de onderdelen vallen ook nogal mee, maar goed. Het is geen fietsje van 1500 € natuurlijk.
                                Wel een mooi fietsje, dat wel, maar niet mijn favoriet.
                                Het klopt natuurlijk wel dat een fiets niet duur moet zijn om mooi te worden bevonden. Een carbon frame is niet steeds mooier dan een alu exemplaar. En eenvoud is ook best mooi. Buizen die op de ene plaats platter zijn, en een klein beetje gebogen zijn op een andere plaats (en meer van dat), zijn ook niet echt mijn ding. Doe mij maar rechte, ronde buizen. Of toch buizen die niet constant variëren tss ovaal en rond.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Hmm... interessant topic.

Vooral de uitspraak van Keith Bontrager: http://forum.mountainbike.be/viewtop...r=asc&start=23

Comment

• Een van mijn 4 fietsjes

Comment

• Mijne cube !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door enileinar Bekijk Berichten
                                        Een van mijn 4 fietsjes
                                        Héél mooi, blijft één van m'n favorieten die knalrode S works.

Comment

• Ik heb nu een stel spaakwielen met dunne straatbandjes erop.
                                          Nu wil ik een tweede stel wielen met toppenbanden om wat onverhard te gaan doen.
                                          Wat is er zoal aan te raden ?

Persoonlijk dacht ik de spaakwielen te houden, daar Allterrain banden op te leggen vanwege te sterkte (of niet ?)
                                          En dan een mooi stel velgen met de Michelin slicks erop...

Oh, ja , t'is voor op een Merida TFS900 Vbrake....
                                          www.perfectshine.be

Comment

Working...
                                          X