Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door CDI Bekijk Berichten
    Frame is van 1999

Er zit nu een Fatty D in maar dat is niet de originele die er eerst op zat
    Fatty D was de simpelste waar niet veel kon aankomen en ook een van de lichtere
    Ook in dezelfde kleuren en vering-afdek-plastiek is geel
    Een F800SL model '99 had origineel een Fatty D vork.
    Is het een CAAD3 frame? Staat op de achtervork.

De Fatty D is inderdaad een héél goede vork. Ik had met m'n F1000 met Fatty D vork tussen de 30 en 40.000 km gereden en ik heb met die vork nooit problemen gehad. Olie verversen en de beschermhoes van tijd eens vernieuwen, dat was het enigste wat daar ooit aan gebeurd is.

Comment

• Mijn Super V 800 staat terug te koop. En door mijn knieblessure verkeert het ding nog net in zo'n goede staat als toen ik hem de vorige keer te koop stelde.
      Ik heb zelfs al een maand of twee de nieuwe catalogussen van Canyon liggen, en ik heb besloten om zo'n bike te kopen. Die dingen zijn rationeel veel beter te verantwoorden dan een Cannondale, een aangezien ik dit jaar vastgoed + inboedel koop, weet ik wel wat gedaan met mijn centen.
      Vragen zijn steeds welkom. Ik post de gegevens later wel opnieuw.

Edit:
      Toch maar direct werk van gemaakt. Zie hieronder.
      Last edited by Beta; 03/02/2008, 22:41.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• 120d Hatch Edition Sport

Comment

• Het oranje-achtige op het frame, is puur van de belichting. Aan de lak is nog helemaal niets.

Specs:

Frame Super V
          Fork HeadShok Super Fatty DL
          Rear Shock Fox Float
          Rims CODA Expert, 32 hole
          Hubs CODA Expert Front Disc Hub, CODA Expert Rear Disc Hub
          Spokes DT Competition, stainless steel, 2.0/1.8mm double-butted w/alloy nipples
          Tires Ritchey Speedmax 2.0" Pro (kevlar)
          Pedals CODA Clipless
          Crank Shimano XT
          Chain 9-speed
          Rear Cogs Shimano LX, 11-32
          Bottom Bracket Shimano XT
          Front Derailleur Shimano LX
          Rear Derailleur Shimano XT
          Shifters Shimano LX
          Handlebars CODA Expert Handlebar, CODA Babu II Bar Ends
          Stem CODA HeadShok
          Headset CODA Headset
          Brakeset PX-2 side-pull cantilevers w/cartridge pads
          Brakelevers Avid 1.9
          Saddle CODA Expert Mountain Saddle
          Seat Post Kalloy SP-248

Maat: L, maar dit komt overeen met een M van tegenwoordig. De bovenbuis is ietsje langer dan 59 cm. De stuurpen is een 12 cm.
          Last edited by Beta; 03/02/2008, 22:42.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• hoeveel hoop je dat zoiets opbrengt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
              hoeveel hoop je dat zoiets opbrengt?
              Volgens deze post van hem is 'm nog 800 euro waard.

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten

Euhm, wild guess, uw F1000 is hooguit nog 600 € waard als hij in goede staat is. De mijne is er nog 800 waard.
              Enfin, op die uitleg kan je niet echt verder gaan. Bikefreak, die we allemaal kennen als de bescheidenheid zelve, bestempelt zichzelf wel graag als een fietskenner, maar dat hij meermaals de bal misslaat is hier weeral eens bewezen. Mijn F1000 heeft nog 750 euro opgebracht, terwijl hij over hoogstens 600 euro sprak. Wat die van hem nog gaat opbrengen, daar ga ik mij niet over uitspreken. Ik heb wel een bedrag in gedachte maar ik ga dat niet zeggen. We geven onze vriend Bikefreak een eerlijke kans om z'n fiets te verkopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                hoeveel hoop je dat zoiets opbrengt?
                Hangt er een beetje vanaf hoeveel kilometers al deze onderdelen al hebben gedraaid.
                Ik vermoed dat niet alles op ruim 4000 kilometer zit, wat op zich ook niet veel is.

Zwier deze fiets zeker ook op Kapaza, BF. Daar zul je meer geïnteresseerden vinden, alsook mountainbike.be.

Edit :
                Op mountainbike.be staat ie dus al...
                Last edited by ; 04/02/2008, 11:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  Hangt er een beetje vanaf hoeveel kilometers al deze onderdelen al hebben gedraaid.
                  Ik vermoed dat niet alles op ruim 4000 kilometer zit, wat op zich ook niet veel is.

Zwier deze fiets zeker ook op Kapaza, BF. Daar zul je meer geïnteresseerden vinden, alsook mountainbike.be.

Edit :
                  Op mountainbike.be staat ie dus al...
                  True. En idd, hier had ik nog geen richtprijs gezet. Wel, incl. fietscomputer denk ik aan 650 €. Eventueel met Wildgripper-banden. In optie ook met nog een tweede set wielen met LX-naven en Fir-velgen. Anders vliegen die wielen apart de deur uit. Dat tweede setje heeft de velgen die destijds het topmodel waren van Fir, doch het zijn wel nog vrij zware velgen, maar niet kapot te krijgen. Ze hebben hooguit een paar honderd km gebold trouwens.

Ik geloof dat ik vorige keer zo'n 700 € vroeg. De prijs is dus al gezakt.

Edit:
                  Crankstel en trapas zijn idd wel gewijzigd. Origineel zat er een Coda Expert-crankstel op i.c.m. een 105-trapas.

4000 km is idd niet veel. En nogmaals: veel te veel van die kilometers zijn op asfalt gereden. De MTB-kilometers in min of meer vuile omstandigheden zijn beperkt tot een paar honder km, geloof ik (evenveel als er met dat tweede setje wielen is gebold dus, want de originele wielen hebben nooit modder gezien).
                  Last edited by Beta; 04/02/2008, 13:40.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Goed gesoigneerd fietsje dus. Geen echt idee van wat je hiervoor gaat krijgen, zou al een echte Super-V liefhebber tegen het lijf moeten lopen. Anders ga je veel te veel commentaar krijgen van 'outdated', 'voorbijgestreefd',...en nog van die blabla.
                    Erg veel mensen zijn op zoek naar koopjes. Een Fox vork van een jaar oud zou geen 300€ meer mogen kosten, DT wielen met 1000 kilometer aan de helft van de nieuwprijs enzoverder.
                    Een koper vinden, en dan eens over de prijs praten. De maat is wel redelijk courant, gelukkig maar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                      Gewoon ter info bij deze: http://www.canyon.com/_nl/mountainbi...dex.html?b=121

Dat wit gaat, zeker aan de tandwielen, op den duur er altijd vuil uitzien. Is het niet beter van een donkere kader te nemen kwestie dat met wat minder kuiswerk het toch niet zo opvalt dat er eens wat smeermiddel of modder aanhangt ?

Een witte valt nogal mee. Een zwart frame is nog stukken erger. Blijf zeker weg van die matte lak, daar moet je al met teflon/silicone op kuisen om het helemaal proper te krijgen.
                      Een witte fiets, mits je hem goed onderhoud, gaat ook best mooi blijven hoor.
                      Ik vind het persoonlijk niet de mooiste kleur voor een fiets, net zoals witte auto's. Precies of er was geen geld meer voor de metaalkleur meerprijs Voor een aantal auto's fietsen, is het dan weer een heel goeie kleur, zoals die witte Endorfin kaders. Ook een sportieve A6 avant volledig in het wit, vind ik wel kunnen.
                      Een vet uitgeruste bike, in het wit, kan soms de onderdelen heel mooi laten uitkomen, maar dan spreek ik over Sram X.O, XTR, Tune en van die toestanden. Een witte fiets met deore LX oogt dan weer heel goedkoop.

In geval van een Canyon, laat ons weten wat het geworden is. Gezien je opteert voor een prijs/kwaliteit interessant merk, veronderstel ik dat je richting XT gaat, of nog liever X.9/X.O ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        Een witte valt nogal mee. Een zwart frame is nog stukken erger. Blijf zeker weg van die matte lak, daar moet je al met teflon/silicone op kuisen om het helemaal proper te krijgen.
                        Een witte fiets, mits je hem goed onderhoud, gaat ook best mooi blijven hoor.
                        Ik vind het persoonlijk niet de mooiste kleur voor een fiets, net zoals witte auto's. Precies of er was geen geld meer voor de metaalkleur meerprijs Voor een aantal auto's fietsen, is het dan weer een heel goeie kleur, zoals die witte Endorfin kaders. Ook een sportieve A6 avant volledig in het wit, vind ik wel kunnen.
                        Een vet uitgeruste bike, in het wit, kan soms de onderdelen heel mooi laten uitkomen, maar dan spreek ik over Sram X.O, XTR, Tune en van die toestanden. Een witte fiets met deore LX oogt dan weer heel goedkoop.

In geval van een Canyon, laat ons weten wat het geworden is. Gezien je opteert voor een prijs/kwaliteit interessant merk, veronderstel ik dat je richting XT gaat, of nog liever X.9/X.O ?
                        Als mijn Super V weg is, en mijn knie werkt weer zoals voorheen, zou ik een Canyon Grand Canyon 7.0 willen kopen.

Check: http://www.canyon.com/_nl/mountainbi...dex.html?b=145

In mijn MTB ga ik minder investeren omdat ik toch niet zo gek veel meer bike en omdat ik dit jaar al meer dan genoeg kosten heb. Bovendien scoort dat model super op vlak van prijs/kwaliteit. Qua afmontage is hij grotendeels beter dan mijn Super V en hij kost beduidend minder. En achtervering heb ik in feite ook niet echt nodig. Moest ik nu nog veel in de Ardennen of de Alpen biken, OK, maar in feite kan ik wel zonder. Ik zou gewoon graag nog eens een hardtail rijden. Kan ik eindelijk nog eens wheelie's oefenen, want met een Super V zonder blokkering van de achtervering, is dat zo goed als onmogelijk.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• De kogel is door de kerk. Deze zal het worden: http://www.canyon.com/_nl/mountainbi...dex.html?b=121

Het kan lijken alsof ik jullie goeie raad niet opvolg, maar dat is allerminst de bedoeling. Tweedehands daar voel ik mij toch niet zo goed bij, hoeveel geld het me nogthans kan besparen en kwaliteit kan opleveren.
                          Eigelijk was het eerst de bedoeling om een Decathlon fietske te kopen, dan budget opgetrokken tot max 300€, dus dit is eigelijk al veel meer dan ik misschien nodig heb, we zullen het zien.

Hetgeen ik enkel nog wil weten, zijn dat klikpedalen of gewone ?

Merci voor de info alvast !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                            De kogel is door de kerk. Deze zal het worden: http://www.canyon.com/_nl/mountainbi...dex.html?b=121
                            Mooie fiets man, ga je veel plezier aan beleven.

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                            Hetgeen ik enkel nog wil weten, zijn dat klikpedalen of gewone ?

Merci voor de info alvast !
                            Bij de specificaties staat bij pedalen: "MTB-Pedale, Cromoly Achse".
                            Dat zijn dus geen klikpedalen.

Comment

• Goeie raad opvolgen moet natuurlijk ook nog in je budget passe hé. Voor zijn geld zal dat een wel een degelijke fiets zijn. De afmontage kan er nog wel mee door. Het is in ieder geval stukken en stukken beter dan de eerste gevallen die je hier kwam voorstellen. Die waren in mijn ogen totaal niet mountainbike-waardig, dit met een beetje goede wil wel.

Je gaat er veel plezier aan beleven, en als je echt gebeten wordt door de microbe kan je metertijd nog altijd iets anders aanschaffen. Tis een goede beginfiets.

Klikpedalen dan ik overigens érg aanraden hoor. In het begin is dat wat wennen, maar na een tijdje kan je niet meer zonder. Maar ik heb ook eerst een jaar rondgereden met gewone pedalen dus...

Comment

• Een aantal maand geleden heb ik eraan gedacht dezelfde te kopen als gewone fiets, voor als ik verhuisd ben. Voor zijn prijs is dat ding zeker zijn geld waard, maar die fiets dient uiteraard wel niet om wekelijks mee off-road te gaan.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                  Voor zijn prijs is dat ding zeker zijn geld waard, maar die fiets dient uiteraard wel niet om wekelijks mee off-road te gaan.

Is het nu wel of niet?
                                  Indien niet, dan lijkt me dat een perfecte fiets voor u. Je rijdt immers bijna nooit off-road. Uw advertentie zegt genoeg.

Sorry, het is sterker dan mezelf.

Die redeneringen van u, die blijven kant noch wal te raken. Amusatie ten top!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Is het nu wel of niet?
                                    Indien niet, dan lijkt me dat een perfecte fiets voor u. Je rijdt immers bijna nooit off-road. Uw advertentie zegt genoeg.

Sorry, het is sterker dan mezelf.

Die redeneringen van u, die blijven kant noch wal te raken. Amusatie ten top!

Zo nu en dan lees ik toch nog eens wat je zegt. En nu was ik benieuwd of je in feite nog reageert op wat ik zeg. Het kon in feite niet anders.

Jongetje, lees nu nog eens wat hierboven staat, en vraag u dan af waarom je met een paar Cannondales rijdt ...
                                    Of waarom met een BMW als je net zo goed een Skoda Ocatvia had kunnen kopen.

Idd, ge zijt een idioot en zielig ventje.

En nee, uw volgende reactie lees ik écht niet.

Dada!
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Zo nu en dan lees ik toch nog eens wat je zegt. En nu was ik benieuwd of je in feite nog reageert op wat ik zeg. Het kon in feite niet anders.

Jongetje, lees nu nog eens wat hierboven staat, en vraag u dan af waarom je met een paar Cannondales rijdt ...

En nee, uw volgende reactie lees ik écht niet.

Dada!

een BMW met een Skoda vergelijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                        een BMW met een Skoda vergelijken
                                        Euhm, dat is wat Jakkel min of meer deed. Ik vertaalde gewoon zijn ideeën naar de autowereld. En zie: het slaat gewoon nergens op. Herlees nog eens goed wat ik zei, want nu kom je niet veel intelligenter over dan je-weet-wel-wie.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Het kan inderdaad niet anders. De meeste van je posts zijn gewoonweg hilarisch, dat vraagt om reactie. 't Is gewoonweg lachen geblazen, ongelooflijk.

Sorry hoor man, ik begrijp in de verste verte niet wat deze reactie te maken heeft met hetgene ik wist te zeggen.
                                          Je raaskalt duidelijk. Maar dat is niet de eerste keer natuurlijk.

*bleitmodus op*

Moderator!! Moderator!! Bikefreak begaat een overtreding op de forumreglementen! Gelieve de nodige maatregelen te treffen.

*bleitmodus af*

Comment

Working...
                                          X