Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
    een BMW met een Skoda vergelijken
    Laat 'm doen. Hij weet niet wat 'm zegt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
      Euhm, dat is wat Jakkel min of meer deed.
      Oh ja? Waar doe ik dat?
      Gelieve te antwoorden met een quote van me.

Mvg Jakkel.

Comment

• Als je niet meer weet waarover het gaat bf. Negeren is ook een optie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
          Goeie raad opvolgen moet natuurlijk ook nog in je budget passe hé. Voor zijn geld zal dat een wel een degelijke fiets zijn. De afmontage kan er nog wel mee door. Het is in ieder geval stukken en stukken beter dan de eerste gevallen die je hier kwam voorstellen. Die waren in mijn ogen totaal niet mountainbike-waardig, dit met een beetje goede wil wel.

Je gaat er veel plezier aan beleven, en als je echt gebeten wordt door de microbe kan je metertijd nog altijd iets anders aanschaffen. Tis een goede beginfiets.

Klikpedalen dan ik overigens érg aanraden hoor. In het begin is dat wat wennen, maar na een tijdje kan je niet meer zonder. Maar ik heb ook eerst een jaar rondgereden met gewone pedalen dus...
          Er hangt inderdaad een prijskaartje aan al die goede raad. En je kan redelijk lang blijven stijgen met je budget. Vraag is natuurlijk wat je er van verwacht. Hoe minder je dat ding gebruikt, hoe minder je er best aan geeft uiteraard.
          Voor wekelijks in het veld/bos, ga je met de huidige afmontage snel aan het upgraden slagen, denk ik. En dan ben je meer geld aan het uitgeven.
          Je hebt daar uiteraard plezier aan he, maar je spendeert sowieso meer geld.
          Beginnen met een basic bike, en als je inderdaad veel blijft biken, stilaan upgraden. Niks mis mee, alleen rij je dan 3 jaar met een goede afmontage rond, maar nog steeds een minder kader.
          Gooi je al het geld van aankoop en eerste jaar upgrades bij mekaar, dan koop je allicht een betere fiets.

Kortom, een mooie bike, maar persoonlijk had ik een betere montage genomen, waar Alivio niet in voorkomt, en als minimum Deore.

Comment

Een aantal maand geleden heb ik eraan gedacht dezelfde te kopen als gewone fiets, voor als ik verhuisd ben. Voor zijn prijs is dat ding zeker zijn geld waard, maar die fiets dient uiteraard wel niet om wekelijks mee off-road te gaan.
            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Mooie fiets man, ga je veel plezier aan beleven.

Bij de specificaties staat bij pedalen: "MTB-Pedale, Cromoly Achse".
            Dat zijn dus geen klikpedalen.
            Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten

Klikpedalen dan ik overigens érg aanraden hoor. In het begin is dat wat wennen, maar na een tijdje kan je niet meer zonder. Maar ik heb ook eerst een jaar rondgereden met gewone pedalen dus...
            Ik weet ook wel dit dat het allerbegin is maar dat was ook de bedoeling vooraf. Er zijn een aantal dingen waar ik veel geld insteek en als student kan je moeilijk altijd het beste willen dus een beetje gulden middenweg trachten te vinden.
            Klikpedalen dat koop ik wel eens deze zomer ofzo. Ik moet ook nog kijken voor handschoenen en toch iets van winddichte kledij.

Kan al niet wachten van eraan te beginnen, vollop routes aan het zoeken in de omgeving

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
              Ik weet ook wel dit dat het allerbegin is maar dat was ook de bedoeling vooraf. Er zijn een aantal dingen waar ik veel geld insteek en als student kan je moeilijk altijd het beste willen dus een beetje gulden middenweg trachten te vinden.
              Klikpedalen dat koop ik wel eens deze zomer ofzo. Ik moet ook nog kijken voor handschoenen en toch iets van winddichte kledij.

Kan al niet wachten van eraan te beginnen, vollop routes aan het zoeken in de omgeving
              Proficiat !

10 Februari is er alvast ene in Waregem, meerbepaald in het gaverke

Misschien ga ik, kan ook zijn van niet, heb een feestje de avond ervoor.

Comment

Inderdaad, je moet met iets beginnen. Je kan beter met een goedkope fiets beginnen, moest het fietsen op zich je niet echt liggen dan sta je daar niet met al dat duur materiaal, dat dan uiteindelijk nutteloos is. Maar zoals glennvc ook al wist te zeggen, eens je iets serieuzer gaat beginnen rijden dan zijn klikpedalen echt wel onmisbaar bij het mountainbiken. Een goedkoop alternatief voor klikpedalen zijn haken met riempjes die je kan monteren op je pedalen. Deze oplossing levert niet hetzelfde rendement op dan klikkers, maar je zit toch een pak vaster op je pedalen. Voorts is het ook nog een goedkope oplossing, haken kosten twee keer niks en je hoeft geen speciale schoenen met plaatjes onder aan te schaffen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  Er hangt inderdaad een prijskaartje aan al die goede raad. En je kan redelijk lang blijven stijgen met je budget. Vraag is natuurlijk wat je er van verwacht. Hoe minder je dat ding gebruikt, hoe minder je er best aan geeft uiteraard.
                  Voor wekelijks in het veld/bos, ga je met de huidige afmontage snel aan het upgraden slagen, denk ik. En dan ben je meer geld aan het uitgeven.
                  Je hebt daar uiteraard plezier aan he, maar je spendeert sowieso meer geld.
                  Beginnen met een basic bike, en als je inderdaad veel blijft biken, stilaan upgraden. Niks mis mee, alleen rij je dan 3 jaar met een goede afmontage rond, maar nog steeds een minder kader.
                  Gooi je al het geld van aankoop en eerste jaar upgrades bij mekaar, dan koop je allicht een betere fiets.

Kortom, een mooie bike, maar persoonlijk had ik een betere montage genomen, waar Alivio niet in voorkomt, en als minimum Deore.
                  Hier kan ik alleen maar mee akkoord gaan.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Vier posts van Jakkel, na die ene van mij?
                    Sorry, jongetje, ik lees uw off-topic gezever niet. Ik zei dat al, maar blijkbaar heb jij nog steeds veel last met lezen.
                    Heb je iets te zeggen, en wil je antwoord: PM.
                    Was je niet zo kinderachtig en had je een normaal intellectueel niveau, dan had ik u nooit op die ignore list gezet.

Met gepaste achting.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Vier posts van Jakkel, na die ene van mij?
                      Inderdaad, en, interessant hé? Enfin, negeer ze maar. Je kan er toch niets tegen inbrengen. Verdoezel je stommiteiten en hilarische uitspraken maar onder het mom van een negeertactiek. Ik weet hoe de vork werkelijk in de steel zit.

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                      Sorry, jongetje, ik lees uw off-topic gezever niet. Ik zei dat al, maar blijkbaar heb jij nog steeds veel last met lezen.
                      Tuurlijk niet, ik geloof u direct.
                      Al een geluk dat jij goed kan lezen.

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                      Heb je iets te zeggen, en wil je antwoord: PM.
                      Dat kan niet, want je negeert me.

Comment

Euhm, dat is wat Jakkel min of meer deed. Ik vertaalde gewoon zijn ideeën naar de autowereld. En zie: het slaat gewoon nergens op. Herlees nog eens goed wat ik zei, want nu kom je niet veel intelligenter over dan je-weet-wel-wie.

ik ben dan ook niet intelligent Bikefreak ...

beenhouwer van beroep , hoe stommer kan iemand zijn he

Comment

• Bikefreak, Jakkel.

Kan het terug on!

Ik zie zo'n discussies niet graag.

Comment

• weekje alpen geboekt,
                            voor de "niet gehaaste bikers"
                            dus starten tussen 9 en 10
                            en als je onderweg kapot zit: bezemwagen beschikbaar
                            geen tijdsregistratie
                            ...

'k zit nog met een aanslepend kwetsuurke
                            volgende week echografie
                            en zocht een "voorzichtige" alpentocht: gevonden

'k was alleen eerst mijn schoonbroer (werk)
                            en de dokter
                            gaan vragen of het kon
                            toen geboekt
                            en daarna thuis gevraagd of ze dat goed vond

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73
                              en daarna thuis gevraagd of ze dat goed vond
                              Interessante volgorde, zal ook niet altijd lukken zeker ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Challazer Bekijk Berichten
                                Proficiat !

10 Februari is er alvast ene in Waregem, meerbepaald in het gaverke

Misschien ga ik, kan ook zijn van niet, heb een feestje de avond ervoor.
                                Vanavond bestel ik hem, dan weet ik in welke week ik hem zal ontvangen, hopelijk rond 25 Februari

Die georganiseerde ritten zullen er niet direct inzitten vrees ik. In mijn jonge jaren ( ) was ik een toch behoorlijk goeie langeafstandsloper en geen slechte fietser. Door mijn lichaamsbouw (behoorlijk mager) heb ik altijd goed kunnen klimmen, alleen zijn de gewone platte stukken en licht hellende het grootste probleem(zeer snel rechtstaan op de trappers, maar dan kan ik wel enorm lang volhouden). Helaas doe ik al enkele jaren echt niks meer, dus het zal van O terug opbouwen worden.
                                Technisch zal het er opnieuw inkomen zijn maar ik denk wel dat zoiets er wel nog inzit, dus hopelijk vinden we dat opnieuw terug. Zoviso ga ik de eerste maanden alleen fietsen, en misschien tegen de zomer afhankelijk van de conditie eens kijken om eventueel in groep te rijden. Ik moet ook niet te zot doen met mijn fietske, want meer dan serieuze cyclocross zal ik er niet mee kunnen doen denk ik.

Verder zal het ook zoeken zijn qua bandenspanning en qua afstelling van de vering maar dat maakt het juist leuk

Mocht je mooie routes weten, of bepaalde aan te raden brochures ofzo dan mag je dat altijd laten weten. Anders aan te raden winkels (lees: geen afzetters) voor kledij en dergelijke ?

Can't wait

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                  Interessante volgorde, zal ook niet altijd lukken zeker ?
                                  'k heb er een beetje chance mee...

Comment

Vanavond bestel ik hem, dan weet ik in welke week ik hem zal ontvangen, hopelijk rond 25 Februari
                                    Laat je even weten hoehet met de levertermijn zit? Ik wil het ook wel weten voor als ik een Canyon zou bestellen.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Laat je even weten hoehet met de levertermijn zit? Ik wil het ook wel weten voor als ik een Canyon zou bestellen.
                                      Bedankt voor Uw bestelling

Deze bestelbevestiging wordt automatisch gegenereerd en is geen opdrachtsbevestiging.
                                      Als U tijdens Uw bestelling gekozen heeft om de betaling via een overschrijving te laten plaatsvinden, ontvangt U, zodra de goederen verzendklaar staan, de factuur met factuurnummer en klantnummer. Wij verzoeken U pas dan de overschrijving van het factuurbedrag in goede banen te leiden omdat pas op laatstgenoemd tijdstip Uw betaling gekoppeld kan worden aan Uw bestelling.
                                      Bedankt

De opdrachtbevestiging wordt door het Canyon verkoopteam binnen enkele dagen per post aan U verstuurd.

Nadat U bij Uw bestelling heeft aangegeven met een bankoverschrijving te willen betalen, ontvangt U, zodra de bestelling verzendklaar staat, een factuur met rekening- en klantnummer. Wij verzoeken U, eerst ná ontvangst van de factuur, Uw bankoverschrijving te laten plaatsvinden. De verwerking van Uw betaling is namelijk pas te realiseren, ná de door U ontvangen factuur waarop rekening- en klantnummer genoteerd staan. Onze Dank.

Bij vragen over Uw bestelling kunt U ons bereiken onder telefoonnummer 0031 (0) 45 5412017 of per email benelux@canyon.com. Wij wensen U veel plezier met Uw nieuwe Canyon fiets.

Bijgaand vindt U alle details van Uw bestelling.
                                      Als ik die brief krijg, waar de levertijd zal opstaan, dan laat ik het u weten. Maar het is ene uit express serie dus 3 weken zou moeten lukken, hoop ik.

Comment

Als ik die brief krijg, waar de levertijd zal opstaan, dan laat ik het u weten. Maar het is ene uit express serie dus 3 weken zou moeten lukken, hoop ik.
                                        Goed.
                                        De fiets die ik zou willen, is in alle maten en kleuren (wit of zwart dus ) leverbaar, behalve in de maat en kleur die ik wil (wit en maat M).
                                        Hopelijk is dat anders als ik effectief bestel, maar zoals gezegd: eerst genezen, en dat kan nog wel een paar maand duren. Jammer genoeg ...
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Die georganiseerde ritten zullen er niet direct inzitten vrees ik. In mijn jonge jaren ( ) was ik een toch behoorlijk goeie langeafstandsloper en geen slechte fietser. Door mijn lichaamsbouw (behoorlijk mager) heb ik altijd goed kunnen klimmen, alleen zijn de gewone platte stukken en licht hellende het grootste probleem(zeer snel rechtstaan op de trappers, maar dan kan ik wel enorm lang volhouden). Helaas doe ik al enkele jaren echt niks meer, dus het zal van O terug opbouwen worden.
                                          Technisch zal het er opnieuw inkomen zijn maar ik denk wel dat zoiets er wel nog inzit, dus hopelijk vinden we dat opnieuw terug. Zoviso ga ik de eerste maanden alleen fietsen, en misschien tegen de zomer afhankelijk van de conditie eens kijken om eventueel in groep te rijden. Ik moet ook niet te zot doen met mijn fietske, want meer dan serieuze cyclocross zal ik er niet mee kunnen doen denk ik.

Verder zal het ook zoeken zijn qua bandenspanning en qua afstelling van de vering maar dat maakt het juist leuk

Mocht je mooie routes weten, of bepaalde aan te raden brochures ofzo dan mag je dat altijd laten weten. Anders aan te raden winkels (lees: geen afzetters) voor kledij en dergelijke ?

Can't wait
                                          Mooie routes in de buurt zijn er wel, bvb de route in Wortegem-Petegem is wel leuk, ook die van Oostrozebeke is wel gezellig.

Winkels voor kleren: in Waregem kan je naar Del-Sport gaan, maar die zijn niet echt goedkoop, in Wielsbeke heb je Fietsenwinkel Mabbe, al ons velo's komen van daar en ze verkopen ook kledij. De prijzen vallen goed mee.

Moest je naar daar gaan, laat iets weten. Wie weet kan ik wel een prijsje arrangeren.

Comment

Working...
                                          X