Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Comment

• Ruisbroek, is dat dan in A'pen? In Vlaams-Brabant heb je in ieder geval ook een Ruisbroek, en ik vraag me nu net af of het klopt dat er twee zijn in Vlaanderen, vandaar ...
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
        Kan je mij eens (tensnoods via PM) vertellen waar de offroad routes waren?
        't Was een uitgepijlde toertocht é...oa. oude spoorweg en bos op de Wortegemsesteenweg waar je normaal niet binnen mag. Toertochten in de streek kan je altijd vinden op www.mountainbike.be/kalender.php

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
          Ruisbroek, is dat dan in A'pen? In Vlaams-Brabant heb je in ieder geval ook een Ruisbroek, en ik vraag me nu net af of het klopt dat er twee zijn in Vlaanderen, vandaar ...
          Ruisbroek is inderdaad A'pen....

Het rode parcour gevolgd van de brug in Boom tot aan die 2de spoorovergang

en dan de blauwe toer gevolgd

Comment

• voor de kenners: google eens naar de american handmade bike show
            of op www.cyclingnews.com
            volgend jaar ga ik mss, heel mss, hopelijk

Comment

• Nog twee foto's gevonden van een MTB wedstrijd in Kleine Brogel van bijna twee jaar geleden.
              Een 4de plaats behaald, ik moet wel zeggen dat een groot deel van het deelnemersveld uit piloten bestond die niet echt getraind waren om te fietsen.
              Ik ben die met z'n broek met geel in.

Oh ja, en Bikefreak. Ik weet wel dat je me negeert maar moest je 't per toeval toch per ongeluk lezen. Ik heb uw PM beantwoord. En vermits PM's sturen één van je hobby's is mag je me gerust nog een PM sturen met wat antwoorden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                voor de kenners: google eens naar de american handmade bike show
                of op www.cyclingnews.com
                volgend jaar ga ik mss, heel mss, hopelijk
                my next steed: www.kenteriksen.com : wel nen hardtail

Comment

my next steed: www.kenteriksen.com : wel nen hardtail
                  Tita zijn ook steeds mooie bikes, en eveneens erg licht uit te voeren, zonder beenhard te worden.
                  'k Wil het geloven dat het een hardtail moet worden, een tita fully of softtail is een beetje tegenstrijdig met de eigenschappen van het materiaal.

Als de Poison buitengaat, dan komt er een tita in de plaats. Ik rijd momenteel quasi uitsluitend met de Taurine, maar zou het materiaal van de poison overbouwen op een tita frame. Een fox RLT100, X.0, Louise en Marta SL schijfremmen, ZTR355/DT240S/Sapim CX-ray wielen, een Tune crankstel dat hier nog ligt, en nog wat Carbon onderdelen. Zou een goed uitgeruste tita moeten worden, maar het zal voor volgend jaar worden, tijd genoeg om rond te kijken.

Bovendien, een kwaliteits tita frame kost toch al snel 2000 euro. Op mountainbike.be vind je daar een hoop info over.

Comment

• Mooie keuze! Zijn dat eigenlijk de Clark Kent-frames van weleer? Ik was dat merk bijna vergeten.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Dit mag hier ook al eens staan:

Niet bepaald het extreemste wat ik al zag, maar sowieso zéér knap.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                        Mooie keuze! Zijn dat eigenlijk de Clark Kent-frames van weleer? Ik was dat merk bijna vergeten.
                        nope, oprichter van Moots die wat dichter bij zijn klanten wou staan...
                        wie voor "redelijk" bedrag een Seven-frame'ke wil: www.xescobikes.com
                        de TiX-frames zijn bij Seven gelast

Comment

nope, oprichter van Moots die wat dichter bij zijn klanten wou staan...
                          wie voor "redelijk" bedrag een Seven-frame'ke wil: www.xescobikes.com
                          de TiX-frames zijn bij Seven gelast
                          Jij was toch diegene die al een Xesco heeft, right?

Ik was de enige van het forum die dat frame herkend had.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Goeie fietsen die Xesco van bij Filip Sport !

Ik heb ervaring met de Superlite en de Fully en dit zijn beide zeer degelijke (maar misschien iets minder bekende) bikes...

Comment

• pics volgen !

Comment

pics volgen !
                                Haast u haast u

Comment

pics volgen !
                                  al 10 uur geleden, kerel hoe zit dat hier!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                    al 10 uur geleden, kerel hoe zit dat hier!
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                                    Haast u haast u
                                    Tis weekend é gasten

edit, andere totaalfotos komen wel nog
                                    Last edited by ; 17/02/2008, 13:13.

Comment

• Comment

• Dit is al veel meer fiets dan ik in gedachten had, eerst was ik van plan een 200€ decathlon ding te kopen dus...

Die banden zijn gigantsich dik, als ik op de baan(asfalt) rij is het precies een tractor wss ook omdat ze nieuw zijn maar toch, zotjes.

Als ik mijn voorwiel omhoog smijt dan maakt mijn vering zo'n slllrrppp geluid, waarschijnlijk is dat normaal? Ik heb al zitten testen met voordruk en dat andere, maar de hardheid blijft bijna gelijk vind ik.

Gisteren heb ik een rondje asfaltbaan gedaan, echt niks vuil ofzo. Zoals je ziet op onderstaande fotos, op zwart zie je echt alles. Ook heb ik nu bijna schrik om hem helemaal vuil te maken, ik krijg hem nooit meer volledig proper .

Hoe kuisen jullie dit? Je kan daar echt moeilijk aan en dat zit net aan de 'ingang' van de vering dus wel tamelijk belangrijk. Zoviso denk ik dat zand en dergelijke toch een zeer schadelijke invloed hebben op alle bewegende onderdelen, dat zit daartussen, wrijving, wat typisch zandgeluid, brr strontzand

Comment

• Wat de vering betreft: dat wil zeggen dat de vork al een klein beetje inveert, zodra je op de fiets gaat zitten. Men noemt dat "sag" (op z'n Engels uitspreken a.u.b. ).
                                          Je zou de vering harder kunnen maken als je vindt dat er teveel sag is, maar werkt dat ding met een staalveer? En kan de spanning daarvan niet verhoogd worden?

Dat kuisen kun je doen met een vod. Je kan ook eens rondkijken om boots of Lizard Skins over die veerpoten te schuiven, maar je raadt het al: dan moet de vork gedemonteerd worden.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X