Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat kan je (normaal) zonder problemen op je velg monteren, of je moest een heel brede MTB velg hebben, dan zou het met een band met een breedte van 1" wel eens moeilijk kunnen zijn. Die ik had waren 1.2" breed en dat ging probleemloos. Zelfs de originele brede binnenband die bij je MTB band hoort kan je hergebruiken, ook al beweren ze van niet.
Ik zal eens nakijken hoe dik de banden zijn die er nu op zitten
Maar kan ik op de velgen waar mijn baanbanden opsteken daar de dunste slicks steken? Die dan ongeveer zo dik zijn als die van een koersfiets
Of moet ik dan andere velgen hebben?
Als je geen te brede velgen hebt, moet dat lukken. Meet anders eens de breedte van de velg. Die zal allicht wel ietsje smaller zijn dan 2,5 cm. Welke velgen heb je?
Conti sportcontact 1.6 gebruikte ik steeds.
Wat wel kan, mits je schijfremmen hebt, is een 28" wiel in je fiets steken met koersbandjes op..Dat kan mooi door de brug van de voorvork en achtervork.
Mavic Speedcity is zo'n voorbeeld.
Ik heb m'n 'nieuwe' fietsje, het is toch de Trek 6000 geworden. Zalig om mee te rijden, 35 aanhouden op gewone wegen is erg gemakkelijk. Net 18 km gedaan, maar hele trossen Katarakt-volk deden m'n gemiddelde terugvallen tot een schamele 17 per uur... Alles uitgekuist en gesimoniseerd en het ding is nog als nieuw, wat ook wel mag na 400 km...
Ik heb m'n 'nieuwe' fietsje, het is toch de Trek 6000 geworden. Zalig om mee te rijden, 35 aanhouden op gewone wegen is erg gemakkelijk. Net 18 km gedaan, maar hele trossen Katarakt-volk deden m'n gemiddelde terugvallen tot een schamele 17 per uur... Alles uitgekuist en gesimoniseerd en het ding is nog als nieuw, wat ook wel mag na 400 km...
35 erg gemakkelijk... Dat wil zeggen dat je een verdomd goede standaard-conditie hebt. Of doe je andere sporten soms?
Ik doe niks van sport. Allez, 't is nu ook niet dat ik dat tempo kilometers aan een stuk kan volhouden maar het valt me op dat het redelijk simpel gaat met die fiets. Net nog 30 km gaan doen, nu was het gemiddelde nog maar 19 maar wel een redelijk heuvelachtige tour gemaakt. En weer opgehouden door hele trossen... Maar nu weet ik waar ze zitten, dus kan ik ze de volgende keer ontwijken...
Ik haal hem heel even van stal, zo meteen een paar foto's posten dan hij is net gekuist. Zal ze wel in het andere topic placeren.
Het is een gewone basisconditie. Mijn conditie is voor de moment ook niet zo schitterend en als ik snel in kasterlee moet zijn (11KM) ga het toch nog aan 32,5 gemiddeld
Het is een gewone basisconditie. Mijn conditie is voor de moment ook niet zo schitterend en als ik snel in kasterlee moet zijn (11KM) ga het toch nog aan 32,5 gemiddeld
Comment