Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Net nog een foto toegestuurd gekregen van de 6 uren van Morkhoven, met dank aan Paul Helsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Hoe lang rijd je dan per keer? Twee uur of zo? En hoe groot is het team?
      Voor de 24u is een team min 4 en max 6 leden. Wij gaan ook met 6 en dan opgesplitst in 3 overdag en 3 's nachts met overlapping.

Je rijdt geen twee uur hoor, eerder een-twee rondjes vol geven. De beteren rijden in het begin nog 3.

Dit jaar is er ook de mogelijkheid tot solo rijden, respect voor de mensen die dat gaan doen! Ik krijg bij het gedacht alleen al ne gevoelloze slurf en pijnlijke gatkaken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
        Voor de 24u is een team min 4 en max 6 leden. Wij gaan ook met 6 en dan opgesplitst in 3 overdag en 3 's nachts met overlapping.

Je rijdt geen twee uur hoor, eerder een-twee rondjes vol geven. De beteren rijden in het begin nog 3.

Dit jaar is er ook de mogelijkheid tot solo rijden, respect voor de mensen die dat gaan doen! Ik krijg bij het gedacht alleen al ne gevoelloze slurf en pijnlijke gatkaken...

Ik heb eens een reportage gezien van iemand die in de alpen 48 uur (of zelfs nog een stuk meer, ik weet het niet meer) aan één stuk door bikete. Dat is pas geschift. Op het einde reed die nog 5 km/h of zo.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc

'T gaat de eerste keer worden dat ik 's nachts met mijn mtb rijdt op een "mtb-parcours" maarja, de boel is genoeg verlicht dus dat zou geen problemen mogen geven. Ik ga de nacht maar op mij nemen omdat ik het "nachtleven" als student het best gewoon ben. Maar dan wel op een andere manier.
          Die echte nachtritten zijn super. UIteraard zonder de extra parcoursverlichting, gewoon een goeie lamp op je helm en eentje op je stuur.
          Moet je ook eens proberen...

Comment

• Gisteren 35 km, vandaag 40. Leuke nieuwe weggetjes ontdekt, en geen zever ik voel m'n conditie verbeteren... Zal wel zijn omdat ik ervoor echt niks van sport deed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
              Gisteren 35 km, vandaag 40. Leuke nieuwe weggetjes ontdekt, en geen zever ik voel m'n conditie verbeteren... Zal wel zijn omdat ik ervoor echt niks van sport deed.
              Hoe lang train je al?
              In het begin maak je het meest progressie, maar dat heb je met alle sporten natuurlijk.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                Gisteren 35 km, vandaag 40. Leuke nieuwe weggetjes ontdekt, en geen zever ik voel m'n conditie verbeteren... Zal wel zijn omdat ik ervoor echt niks van sport deed.
                Rij je dan vooral omgeving Leuven - Heverlee ?
                Heverlee bos miss ?

Comment

• Heverlee bos moet zowat het saaiste stuk bos van heel Vlaanderen zijn, en toch wordt dat ongelooflijk opgehemeld. Niet door Jan, maar in het algemeen.
                  Akkoord dat het iets leuker is dan het Zoniënwoud, maar het grote gedeelte brede boswegen zegt mij heel weinig.

Jan, eens je conditie goed is, moet je eens de 'Smol' toertochten in de Ardennen aansnijden.
                  Dan gaat er een wereld voor je open...

http://www.stany-smol.be./
                  Last edited by ; 21/05/2008, 13:43. Reden: toevoeging website

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    Hoe lang train je al?
                    In het begin maak je het meest progressie, maar dat heb je met alle sporten natuurlijk.
                    Niet lang, ik heb er nog maar 400 km opgezet in het totaal.

@Céke, ik heb die fiets niet op kot staan. Ik rij hier gewoon altijd in het veld, en daar liggen vel baantjes die onverhard gebleven zijn.

Comment

• Vraagje:

Ik rij al een serieuze tijd met een MTB (goedkope giant, kostte nog geen 400€ 7 jaar geleden ofzo) en heb die recent terug in orde gezet, maar ik ben er feitelijk wat uitgegroeid (zadel staat nu wel al een pak hoger enzo, maar eigenlijk rijdt het niet makkelijk meer).

Tegenwoordig wordt de fiets toch vrij vaak gebruikt (gewoon als plezierritjes) en ben ik op zoek naar iets anders.
                      Een gewone herenfiets zegt mij niets, evenals een pure racefiets.
                      Echt off-road wordt er ook niet mee gegaan (wel veldweggetjes en misschien sporadisch eens écht off-road of eens naar de ardennen gaan ofzo, maar daar ligt zeker niet het doel).
                      Ik schat dat 85% van het gebruik gewone vaste wegen zal zijn..
                      En de ritjes zijn dus puur als plezier, geen competitie ofzo ook geen ritjes naar het werk, gewoon bij mooi weer wat gaan fietsen al dan niet op vaste wegen.
                      Waarom dan toch een mountainbike, wel die kunnen tenminste tegen iets, borduureke op, af, wa "zot" doen, etc. en dat zie ik mij niet met een andere fiets doen.
                      Eventueel zo'n tussenoplossing, ik geloof dat dat hybride noemt? maar daar staan de modellen mij eigenlijk niet aan, dat mist het stoere van een MTB, alé toch op foto.
                      Prijsklasse: ik wil er een 500 à 750€ voor geven.

Concreet: waar moet ik op letten? zijn de prijzen overal zowat gelijk of zitten daar grote verschillen op? welke merken mijden/ aan te raden?

Zelf had ik al de Cube Acid op het oog (http://www.cube-bikes.be/?rubriek_id...roduct_id=1149), dat zouden goede MTB-ers zijn qua prijs/kwaliteit? Hoe zit dat met andere merken (Giant, Scott, ...) ivgl met Cube?
                      Ik dacht morgen eens te gaan kijken bij lokale fietsdealers wat zij te bieden hebben ...
                      TNX!

Comment

• Gisteren deelgenomen aan de 10 uren van Grobbendonk. Een 10de of 11de plaats gereden met onze ploeg van de 55 in onze categorie, 13de of 14de in de totaaluitslag van 90 ploegen als 'k me niet vergis. Precieze uitslag weet ik nog niet omdat ik meteen na het gebeuren vertrokken ben, en de uitslag nog niet online staat. Maar een uurtje voor het einde stonden we nog 10de. We waren met vijf man, maar ik heb ongeveer 1/4 van het totale ronde aantal voor mijn rekening genomen omdat we 2 mensen in onze ploeg hadden met een iets mindere conditie. De top tien halen was ons doel en dat is dus gelukt (...of net niet), enfin, het was vooral plezant... 't was goed weer en ik heb mij nog eens lekker de longen uit het lijf kunnen rijden.

In het bos

De laatste ronde in de laatste rechte lijn naar de aankomst, hartslag moet rond de 190 circuleren denk 'k.

Comment

• Heb nieuwe schoentjes gekocht. Sidi Eagle 5

Ik ben het trouwens zo beu dat auto's in mijn weg gaan rijden. Het is nu al de 2de keer dat ik in Geel centrum een serieus maneuver kan maken: om te serieus te remmen voor een auto of er eentje te ontwijken. Ik reed op het fietspad, vanuit kasterlee, ring voorbij en centrum in. Voor diegene die er minder bekend zijn fietspad en voetpad liggen naast elkaar en verhoogd tegenover de weg. Er zit ook nog een rij geparkeerde auto's tussen. Is er ne piepo daar ne 180° bocht oftewel rechtsomkeer aan maken. Hij kijkt naar mij en wacht. Juist op het moment dat ik er ben draait die kerel door tot over het fietspad. Remmen zat er niet meer in, ben gewoon het voetpad opgegaan. Vorige keer kon ik alles dicht gooien voor een madameke dat me ook aankeek en dacht dat ze nog voor mij een straat in kon draaien. Als ik de volgende keer de kans heb om af te remmen om zo geen lichamelijke schade op te lopen, knal ik erop! De volgende is gewaarschuwd!

Zaterdag Hagelandse Chrono maar ik zie het niet echt zitten. Naar de 24u van Westerlo kijk ik al wel uit, sfeer!

Mooie prestatie trouwens Jakkel!
                          Last edited by ; 02/06/2008, 00:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie
                            Zaterdag Hagelandse Chrono maar ik zie het niet echt zitten. Naar de 24u van Westerlo kijk ik al wel uit, sfeer!
                            Hagelandse chrono, het zal tricky worden, met het weer. De ondergrond bij ons is heel gevoelig voor de regen. Voor het moment is het redelijk droog, maar met het wisselvallige weer zullen een aantal stroken, ook in de nijdige klimmetjes er zwaar bij liggen.
                            Ik doe dit jaar niet mee, kan beter die 80km lopen dan fietsen denk ik
                            Ik wacht trouwens nog op mijn vork, die komt deze week terug van bij 88+ voor een SL tune.

Veel succes met de Hagelandse, en doseren he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten

Bij de 24 uren kan ik niet bij zijn dit jaar, 'k heb wat anders aan de hand. Alleen al voor de ambiance is het al plezant om er bij te zijn. Veel succes al zou 'k zeggen.

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                              Mooie prestatie trouwens Jakkel!
                              Eigenlijk wel, als je weet dat er ploegen bij zijn die echt naar zo'n wedstrijden trainen en toeleven, en wij eigenlijk maar een samenraapsel van wat tuig zijn.
                              De officiële uitslag is trouwens bekend. 10de in onze categorie (ook de ploegnummer trouwens) op 55 deelnemende ploegen, 11de in totaal op 90 ploegen.

Comment

• Ik wil beginnen met MTB'en !! Ben dus op zoek naar een goede bike, maar moet nu ook niet superprofessioneel zijn. Ik heb m'n oog op dit laten vallen:

1) http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes..._series/6300e/
                                2) http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes...ies/6500disce/

Budget: max 1000 euro (op 20 euro kijk ik wel niet). Voor de fiets alleen wel, ik heb nog extra budget op het oog voor ander materiaal ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  Ik wil beginnen met MTB'en !! Ben dus op zoek naar een goede bike, maar moet nu ook niet superprofessioneel zijn. Ik heb m'n oog op dit laten vallen:

1) http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes..._series/6300e/
                                  2) http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes...ies/6500disce/

Budget: max 1000 euro (op 20 euro kijk ik wel niet). Voor de fiets alleen wel, ik heb nog extra budget op het oog voor ander materiaal ook.
                                  Trek is een gerenomeerd merk en heeft z'n kwaliteiten door de jaren heen al bewezen. Ik heb begin jaren negentig ook nog MTB gereden met een Trek met alu frame en dat was (is) een supergoede fiets. Ik rijd er nu trouwens nog mee, niet meer in 't bos maar naar de bakker en het werk wel.

Als ik nu een MTB zou kopen, dan zou ik kiezen voor een fiets zonder vering. Om wat toertochten af te malen en zelfs eens een occasionele Ardennenrit te rijden volstaat dat ruimschoots, ik heb zelf nog wedstrijden gereden in de Ardennen met een fiets zonder vering en dat lukte prima. Voordelen van een stijve voorvork zijn: goedkoper, lichter en geen onderhoud. Een ploegmaat van me van tijdens de 10 uren had een Merida Matts TFS 900-V Rigid bij. Lichte fiets, XT afgemonteerd en ongeveer een 800 euro gekost met korting eraf.

Comment

• Ik heb de 6000 uit die reeks, und ich bin sehr zufrieden!
                                    Aangezien deze ook nog eens RockShox vorken hebben steken en fully Deore doe je volgens mij geen slechte koop. Nu heb ik er wel weinig weet van of er iets beters te krijgen is voor 1000 euro bij de andere merken. Een Scott Scale 50 is bijvoorbeeld ook een heel knappe fiets.

Gisteren 50 km gaan rijden met dat zalig weer en een hoop nieuwe weggetjes ontdekt...

Comment

• Alvast bedankt voor de info, kga eens wat bikes bekijken zonder suspension.

Die schijfremmen, is dat aan te raden?

Comment

• Scott Aspect 10 - http://scottusa.com/gb_en/product/378/740/aspect_10

Comment

• Kvind er niet veel zonder suspension

Comment

Working...
                                          X