Oorspronkelijk geplaatst door JelleM
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenEens iemand meenemen naar de winkel, of de specs doorsturen, dan kom je al een eind verder.
Ben in ieder geval vandaag nog naar een Cube-dealer geweest en heb mij meteen de Cube Acid besteld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JelleM Bekijk BerichtenBen al in de lokale fietsenwinkels een kijkje gaan nemen, maar ik vind het moeilijk te vergelijken ...
Ik heb wel het gevoel dat je bij Cube (gezien de voorvork, remmen) echt merkbaar meer voor je geld krijgt?! Klopt dit of lijkt dat maar zo?
Maar je hebt zoveel typesnummers van al die onderelen (voorvorken, versnellingen etc.) van verschillende merken en wat is goed, wat is beter, etc.? En hoe moet je dat dan gaan vgl etc. ni gemakkelijk ...
Cube levert een zeer goeie verhouding prijs/kwaliteit. Ik heb geen informatie over de kwaliteit van de frames, maar aangezien er vrij veel mensen, die er wat van af kennen, mee rijden, zal dat wel meevallen.
Canyon is op dat vlak nog beter, en daarvan weet ik dat de kwaliteti van de frames zeer goed is, maar die kan je alleen via het net kopen. Rechtstreeks bij de fabrikant (logisch dat ze goedkoop zijn). Je moet er dus zelf aan kunnen werken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JelleM Bekijk BerichtenMja idd ...
Ben in ieder geval vandaag nog naar een Cube-dealer geweest en heb mij meteen de Cube Acid besteld.
Er zijn relatief veel mensen die met een Acid rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenProficiat!
Er zijn relatief veel mensen die met een Acid rijden.
Volgens degene waar ik hem gekocht heb, is het inderdaad een heel populair model ...
Blijkbaar moet het enorm goed gaan met Cube, verschillende modellen gewoon niet meer verkrijgbaar, hij sprak iets van vorig jaar 1.600 fietsen verkocht en nu al een 6.000 fietsen sind november ..
Nog 3 weekjes wachten .. *telt af*
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JelleM Bekijk BerichtenTnx!
Volgens degene waar ik hem gekocht heb, is het inderdaad een heel populair model ...
Blijkbaar moet het enorm goed gaan met Cube, verschillende modellen gewoon niet meer verkrijgbaar, hij sprak iets van vorig jaar 1.600 fietsen verkocht en nu al een 6.000 fietsen sind november ..
Nog 3 weekjes wachten .. *telt af*
De enigste mooi Cube van het moment is deze vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenWaar heeft die ploegmaat van u die fiets gekocht? Ik vind die wel terug maar de prijzen liggen een pak hoger dan 800 (1100). Serieuze korting dan toch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenDie afgebeelde Cube valt volgens mij niet binnen m'n budget
Comment
-
Die knalrode Cube toont op foto lelijk als de pest, vind ik. Die andere meen ik al in de winkel gezien te hebben, hier in het dorp.
Comment
-
Als ik aan een mountainbike denk, denk ik altijd aan een ietwat logge fiets.
Of ben ik fout? Of is er echt effectief is wat tussen een ''koersfiets'' en een mountainbik zit?
Ik zou eigenlijk ook graag gaan fietsen en omdat ik graag snel fiets wil ik iets wat niet te zwaar is maar ook weer niet te fragiel (dat als ik val snel kapot gaat).
Iemand tips?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk BerichtenAls ik aan een mountainbike denk, denk ik altijd aan een ietwat logge fiets.
Of ben ik fout? Of is er echt effectief is wat tussen een ''koersfiets'' en een mountainbik zit?
Ik zou eigenlijk ook graag gaan fietsen en omdat ik graag snel fiets wil ik iets wat niet te zwaar is maar ook weer niet te fragiel (dat als ik val snel kapot gaat).
Iemand tips?
Ik heb er zo eentje maar zonder de Mavic wielen, we willen namelijk graag een stevige fiets
DT swiss wielen, met 700x28c bandjes en 700x32 met profielnoppen voor de winter.
Sterk genoeg voor een veldpaadje, snel genoeg voor een jaagpad en stevig genoeg om een trekfiets voor de kids op te monteren zonder dat je alles plooit of breekt.
Listprijs 1200 euro.
Ik kan hem aanbevelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk BerichtenAls ik aan een mountainbike denk, denk ik altijd aan een ietwat logge fiets.
Iemand tips?
Een racefiets is trouwens ook niet zo fragiel als je mss wel denkt.
Uit je post kan ik echt niet opmaken wat je juist wil. Je wil een lichte, stevige fiets, OK, maar wat wil je ermee gaan doen? Off-road? Gewoon op de weg? Prestatiegericht of net niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk BerichtenIk wil gewoon een lichte fiets die tegen een stootje kan, als ik zou gaan fietsen is het meestal op de weg en af en toe off-road maar ik wil er wel snel mee kunnen gaan.
Een hybride kan mits andere banden ook off-road worden gebruikt, maar met gewone straatbanden is hij niet veel veelzijdiger dan een koersfiets. De banden zijn natuurlijk wel iets dikker, maar nog bijlange zo dik niet als van een MTB natuurlijk.
Comment
-
Hoe vervoeren jullie fiets btw? Als je bv. naar de Ardennen gaat? Ik heb geen trekhaak, zijn die dingen om aan uw koffer te bevestigen beetje goed? Of ben ik best om gewoon m'n zetels plat te leggen en zo te vervoeren? Het is voor in een A3 SB.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenHoe vervoeren jullie fiets btw? Als je bv. naar de Ardennen gaat? Ik heb geen trekhaak, zijn die dingen om aan uw koffer te bevestigen beetje goed? Of ben ik best om gewoon m'n zetels plat te leggen en zo te vervoeren? Het is voor in een A3 SB.
Op die manier kan ik zelfs twee fietsen in de auto krijgen.
Ik rijd met een BMW E46 Touring, da's dus wel een break natuurlijk.
Comment
Comment